Vanhan Fiskarin vanha moottori hyytyy

repereperepe111

Eli Arona 12hv diisselissä ilmennyt semmosta ongelmaa että pitkällä matkalla silloin tällöin laskee itsestään vähän kierroksia. Tänään sitten reissusta tullessa rupesi laskemaan niitä vähän väliä ja käynti oli vähän ontuvaa. Kone toimii muuten hyvin ja lähtee laakista käyntiin. Mikäköhän syynä voisi olla?

10

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SpK

      Tankin korvausilma puutteellinen, imulinja tankin ja siirtopumpun välillä vuotaa ilmaa järjestelmään, polttoainesuodatin tukossa, polttoaineessa vettä ja vedenerotin täynnä, siirtopumppu ehtoolla tai joku edellisten yhdistelmä.

    • repereperepe111

      Ilmaa saa, suodatin uusi ja polttoaineessa ei vettä. Perhana jos pumppuvika on.. Uusia ei tuommoseen varmaan saa mistään. Onkohan jotain kikkaa millä asian voisi varmistaa?

    • ähäkuttiko

      Oisko lämpöongelmaa.

    • Yanmarilla

      Pakoputken lähtö tukossa

    • En tunne kyseistä moottoria, mutta jos nuo muut viat ei tule kyseeseen, niin mahdollinen syy voisi olla öljyn puute pumpussa.
      Joissain vanhemmissa dieseleissä oli pumpulla omat öljyt, siis erillään moottoriöljyistä, ja sen vaihto tai lisääminen on nykyisin tuntematon huoltotyö ja voi hyvinkin olla yksi syy, oireet ainakin ovat samat.

    • Huh !

      Epäilen olleeni väärässä, näyttää kuin elementin nokka pyörisi moottorin öljyissä.

      Oireet viittaavat säätäjän takerteluun, edellyttäen että ilman ja pa.n saanti on ok, mitä se sitten lienee , arvailu kauempaa on vähän vaikeaa .

      • repereperepe111

        Pitänee ihan ekana pistää irtotönkästä uudella letkulla polttoaine tulemaan suodattimelle asti. Se jos ei auta niin sittenhän se on suodattimen ja suuttimen välissä vika.


    • opilukyjtre

      ehkä siellä on erimetallien välinen sähköjännite vaivana, kuten täällä on siniset nimimerkit väittäneet?

      • Wattimies no 1

        Kuule opilukyjtre, ellei sulla ole mitään rakentavaa kiroitettavana, niin mene pois täältä. Paviaanin on helppo huutaa viidakossa kun fiksummat tekevät rakentavia asioita.
        Parhain terveisin


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      117
      2144
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1298
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      309
      989
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      81
      916
    5. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      84
      865
    6. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      75
      851
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      670
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      667
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      650
    10. 50
      644
    Aihe