Megane III 1.4 TCe

Meganistaaja

Täällä kaikenmaailman häirköt mellastaa palstoilla, niin ajattelin vastapainoksi kirjoittaa yhden ihan oikean ja aidon viestin otsikonmukaisesta kulkupelistä.

Eli hommasin vajaa vuosi sitten uuden Megane Sport Tourerin. Koneena tuo uusi bensaturbo. Vielä ei juuri moitteensijaa autosta löydy. Jo koeajovaiheessa kävin kokeilemassa useita eri merkkejä/malleja. Ja Megane vei voiton lähes joka osa-alueella. Kun tähän vielä lisää 4 vuoden takuun sekä erinomaisen menestyksen saksalaisessa katsastustilastossa (toisena luokassaan), niin luottavaisin mielin voi matkaa tehdä.

Plussaa:
-Kone (vääntää alhaalta, äänetön, tehoa riittää yläkierroksille asti)
-Ulkonäkö
-Hiljaisuus (tosin ei ihan Lagunan veroinen)
-Tilat (tavaratilaa jopa isoveljeään, lagunaa, enemmän)
-Hallintalaitteet (nahkainen ohjauspyörä ja vaihdekeppi, erinomainen vakkari säätimineen)
-Ajettavuus

Miinukset:
-Tuulilasinpesuri on tehoton
-Kulutus varauksin (ei pääse tehtaan lukemiin - tosin ei taida moni mukaan)
-Karkealla asfaltilla rengasmelua kuitenkin on

Eli en ole vielä ostosta katunut. Huolettomia ja mukavia kilometrejä takana. Ja varmasti vielä paljon edessä.

23

6261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jassu_jassu

      Mulla myös samanlainen peli. Ja kokemukset ovat ihan samoja. Kone on erittäin miellyttävän vääntävä, mutta ehkä pikkaisen isoruokainen. Koko vuoden keskikulutus on ollut 7 litraa/100km. Vikoja ei ole ollut.

    • jussu

      mulla sama mutta kulutus on luokkaa 7 litraa ja se on minusta liian paljon. maantiellä ei pääse alle 6 litran millään.

      • megare

        Eikös tämän megane 1,4 tce pitäis papereitten mukaan kuluttaa vähemmän kuin megane II 1,6 joka minulla on ja mulla keskikulutus 6,4 l


      • Kallis remmi
        megare kirjoitti:

        Eikös tämän megane 1,4 tce pitäis papereitten mukaan kuluttaa vähemmän kuin megane II 1,6 joka minulla on ja mulla keskikulutus 6,4 l

        megane 1,6 kumihihna pitää vaihta, se maksaa paljon..
        1,4 pitää turbo vaihtaa ja sekin maksaa paljon...

        Renu on kuten muutkin, pakko-huollot on ja vaihdot sopivasti ja asiakas maksaa....


      • jassu_jassu
        Kallis remmi kirjoitti:

        megane 1,6 kumihihna pitää vaihta, se maksaa paljon..
        1,4 pitää turbo vaihtaa ja sekin maksaa paljon...

        Renu on kuten muutkin, pakko-huollot on ja vaihdot sopivasti ja asiakas maksaa....

        Ja höpöhöpö. Monessa muussakin merkissä pitää hihna vaihtaa. Turboa tuskin tarvitsee vaihtaa, niin kestäviä ne nykyisin ovat.


      • samppirellu

        Tuohon en oikein usko. -99 mallin 2,0 8v Scenicilläkin pääsin aikanaan kiireettömällä kesälomareissulla 5,9 litran keskikulutukseen 900 km matkalla. Kyseessä oli koko tankillinen, korkkia myöten täyteen tankattuna eikä mikään ajotietokoneen ilmoittama lukema 100 km matkalta.


      • jassu_jassu
        samppirellu kirjoitti:

        Tuohon en oikein usko. -99 mallin 2,0 8v Scenicilläkin pääsin aikanaan kiireettömällä kesälomareissulla 5,9 litran keskikulutukseen 900 km matkalla. Kyseessä oli koko tankillinen, korkkia myöten täyteen tankattuna eikä mikään ajotietokoneen ilmoittama lukema 100 km matkalta.

        Tuohan on eri kuin keskikulutus. Tuo on maantiekulutus. Keskikulutus on se, mihin lasketaan kaikki ajot.


    • Rellukuski

      Meillä on myös tuolla 1.4 TCe koneella oleva Megane. Ostettiin auto ihan uutena. Muutaman viikon ehtinyt olemaan, ja mittariin on kertynyt yli 2000km.

      Kulutus: ei lähellekään tehtaan lupaamia (5.1 L/100km matkassa ja vähän yli kuuden sekalaisessa). Mielestäni kulutus on ainakin vielä suurehkoa, todella tarkkaan pitää ajaa että saa keskikulutukseksi alle 7 L/100km. Pitää seurata tilannetta ja katsoa miten se muuttuu kun kilometrejä tulee lisää.

      Meidän versiossa on manuaalinen ilmastointi. Se ei välttämättä ole päällä kun auton käynnistää. Tämä "vika" esiintyy vain silloin kun ilmansuunta on kojelaudan keskisuulakkeisiin, ja vika esiintyy silloin tällöin, ihan randomilla. Ulkolämpötilalla ei ole tämän "vian" ilmenemiseen mitään merkitystä. Viimeksi maanantaina aamupäivällä kahdesti ja maanantaina illalla kerran. Sen jälkeen nämä kaksi päivää toiminut niinkuin pitää.

      Ja jos auton käynnistää kun ilmansuunta on tuulilasille tai osittain tuulilasille, kun ilmansuunnan kiekkoa kääntää jaloille tai kojelaudan keskisuulakkeille, laitos sammuttaa ilmastoinnin - aivan satunnaisesti. Tämänkin "vian" saa päälle, jos ilmansuuntaa kääntää tuulilasi - kojelaudan keskisuulakkeet - tuulilasi - kojelaudan keskisuulakkeet. Pirssistä vikakoodit luettu kahdesti, ei mitään vikakoodia jää minnekään.

      Outoja "logiikkoja / vikoja" löytyy tästä muutenkin: auton ollessa sammuksissa, ei kortinlukijaa sisällä, kun painat AC nappia, alkaa puhallin puhaltaa nopeutta joka on puhallinnopeuden kiekolla säädetty. Sama juttu tapahtuu kun auton sammuksissa ollessa ja kortin lukijasta pois ollessa käänsin ilmansuunnan tuulilasi - kojelaudan keskisuulakkeet - tuulilasi. Tämä on jälleenmyyjän mukaan normaali toiminto, niin sanottu "Rest" toiminto. Outoa kun tuosta "Rest" ominaisuudesta ei lue mitään Rellun ohjekirjassa...

      Sadevedet tuli sisälle takaluukusta. Onneksi tänään kun kävin näyttämässä pirssiä virallisella huoltoliikkeellä, saatiin se samantien työn alle. Syynä ilmeisesti hyvin olematon lisäjarruvalon tiiviste, ja joka on kuulema tyyppivika. Nyt tilalla bitumipohjaista nauhaa, pitäisi kuulema nyt vesien pysyä ulkopuolella.

      Onneksi on Rellussa vielä 3 vuotta, 11kk ja 1vko takuuta jäljellä... ainut että potuttaa tuo virallisen huollon meininki varsinkin tuon ilmastoinnin suhteen: eivät edes uudelleenohjelmoineet pirssiä maanantaina kun sille oli varattu sähkömieheltä aika. Nyt kuulema odotellaan Rellulta vastausta, mikä voisi tuota ilmastoinnin pois päältä tippumista aiheuttaa.

      Pihassa toinenkin Megane, vuodelta 2003, automaattilaatikolla, ajotietokoneella, ilmastoinnilla ja cruisella. Siinä ei ole ollut mitään vikaa, ei puslia ei sähkövikoja, ei mitään. Tosin, mittarissakaan ei vielä ole kuin 83tkm. Paremmin se on kuitenkin toiminut kun sitä vertaa tähän uuteen...

      • jassu_jassu

        No, hyvähän se on, että viat ilmenevät takuuaikana. Eiköhän tuohon ilmastointiinkin vielä ratkaisu löydy. Meidän pirssillä ajettu nyt vuosi ja 20 tkm eikä vielä ole ollut mitään huomauttamista. Ilmastointi tosin on automaattinen...


    • ....,,,,

      Meidän versiossa on manuaalinen ilmastointi. Se ei välttämättä ole päällä kun auton käynnistää. Tämä "vika" esiintyy vain silloin kun ilmansuunta on kojelaudan keskisuulakkeisiin, ja vika esiintyy silloin tällöin, ihan randomilla. Ulkolämpötilalla ei ole tämän "vian" ilmenemiseen mitään merkitystä. Viimeksi maanantaina aamupäivällä kahdesti ja maanantaina illalla kerran. Sen jälkeen nämä kaksi päivää toiminut niinkuin pitää.

      -Onhan sepustus, et liene Meganea nähnytkään. Ja jos oikeasti sinulla on Megane, et ole lukenut käyttöopasta.
      Kojelaudassa on kytkin, jossa on teksti AC, siitä kun painaa, alkaa jäähdytys toimia

      Ja jos auton käynnistää kun ilmansuunta on tuulilasille tai osittain tuulilasille, kun ilmansuunnan kiekkoa kääntää jaloille tai kojelaudan keskisuulakkeille, laitos sammuttaa ilmastoinnin - aivan satunnaisesti. Tämänkin "vian" saa päälle, jos ilmansuuntaa kääntää tuulilasi - kojelaudan keskisuulakkeet - tuulilasi - kojelaudan keskisuulakkeet. Pirssistä vikakoodit luettu kahdesti, ei mitään vikakoodia jää minnekään.

      -Tämän ja edellisen ”vikasi” huomaat omaksi viaksesi kun luet oppaan sivulta 3.5. alareunasta tekstin
      ” Huurteen ja jään poistotoiminnon käyttö estää sisäilman kierrätyksen, jotta tuulilasi ei huurru, ja käynnistää ilmastointilaitteen sekä sytyttää merkkivalon 3.”

      Outoja "logiikkoja / vikoja" löytyy tästä muutenkin: auton ollessa sammuksissa, ei kortinlukijaa sisällä, kun painat AC nappia, alkaa puhallin puhaltaa nopeutta joka on puhallinnopeuden kiekolla säädetty. Sama juttu tapahtuu kun auton sammuksissa ollessa ja kortin lukijasta pois ollessa käänsin ilmansuunnan tuulilasi - kojelaudan keskisuulakkeet - tuulilasi. Tämä on jälleenmyyjän mukaan normaali toiminto, niin sanottu "Rest" toiminto. Outoa kun tuosta "Rest" ominaisuudesta ei lue mitään Rellun ohjekirjassa...
      -Piti käydä kokeilemassa, ja noinhan tuo toimii.

      • Rellukuski

        Onko sinulla luetun ymmärtämisessä jotain ongelmaa? Tekstissä lukee selkeästi että vika on juurikin siinä, että ilmastointi ei ole aina päällä kun auton käynnistää.

        Toisekseen, ilmastointi kuin ilmastointi, oli se sitten automaattinen tai manuaalinen, ilmastoinnin pitää olla tasan niin kauan päällä kun käyttäjä itse painaa sen pois päältä.

        Eikä ilmastoinnin normaalitoimintaan ei todellakaan kuulu sellainen, että se jää satunnaisesti pois päältä kun auton käynnistää, jolloin käyttäjän pitää käytännössä joka ikinen käynnistyskerta tarkistaa että onko se ilmastointi päällä vai ei.

        PS: olen lukenut Meganen ohjekirjan ainakin kolmesti. Manuaalisesta ilmastoinnista on yksi aukeama tekstiä ja kuvaa. Automaattisesta ilmastoinnista olikin viisi aukeamallista juttua. Manuaalisen ilmastoinnin kohdassa todellakin lukee se, että se käynnistää ilmastoinnin jos se ei ole päällä ja kun ilmansuunta käännetään kojelaudan keskisuulakkeilta tai jalkatilalta tuulilasille tai osittain tuulilasille. Mutta siinä ohjekirjassa kun ei mainita mitään siitäkään, että "ilmastointi saattaa joskus jäädä pois päältä kun auton käynnistää" tai "ilmastointi sammuu automaattisesti kun ilmansuunta käännetään pois tuulilasilta".

        PPS: Lisäksi ohjekirjoissa lukee selvästi suomeksi, että Rellun integroidun navigaattorin pitäisi automaattisesti vaihtaa yö- ja päivävärien välillä. Navigaattori reagoi ympäröivän valon määrään jonka perusteella se vaihtaa yö- ja päivävärien välillä. Käytännössä tuota ominaisuutta ei ole edes olemassa. Kolme vuotta vanha erillinen Tomtomikin vaihtaa oikeasti automaattisesti yö- ja päivävärien välillä. Mutta ei Renaultin Carminat Tomtom. Se, että navigaattorin näytön saa yöväreille, vaatii valokatkaisijasta valojen päälle kääntämisen. Mikä on minun mielestä perin ihmeellistä, koska valokytkin 0 -asennossa autossa pelaa ihan kaikki valot: ajovalot, mittaristovalot, kaukovalot, etusumuvalot ja takasumuvalot, eli valokytkimen kääntäminen ajovaloasentoon ei tuo käytännössä mitään uutta - muutakuin sen että navin näyttö menee yöväreille. Ja muuten, siitä että navigaattoriin saa yövärit käyttöön vain valokytkimen kääntämällä ajovaloasentoon, ei sanota yhtään mitään ohjekirjassa.


      • Rellukuski
        Rellukuski kirjoitti:

        Onko sinulla luetun ymmärtämisessä jotain ongelmaa? Tekstissä lukee selkeästi että vika on juurikin siinä, että ilmastointi ei ole aina päällä kun auton käynnistää.

        Toisekseen, ilmastointi kuin ilmastointi, oli se sitten automaattinen tai manuaalinen, ilmastoinnin pitää olla tasan niin kauan päällä kun käyttäjä itse painaa sen pois päältä.

        Eikä ilmastoinnin normaalitoimintaan ei todellakaan kuulu sellainen, että se jää satunnaisesti pois päältä kun auton käynnistää, jolloin käyttäjän pitää käytännössä joka ikinen käynnistyskerta tarkistaa että onko se ilmastointi päällä vai ei.

        PS: olen lukenut Meganen ohjekirjan ainakin kolmesti. Manuaalisesta ilmastoinnista on yksi aukeama tekstiä ja kuvaa. Automaattisesta ilmastoinnista olikin viisi aukeamallista juttua. Manuaalisen ilmastoinnin kohdassa todellakin lukee se, että se käynnistää ilmastoinnin jos se ei ole päällä ja kun ilmansuunta käännetään kojelaudan keskisuulakkeilta tai jalkatilalta tuulilasille tai osittain tuulilasille. Mutta siinä ohjekirjassa kun ei mainita mitään siitäkään, että "ilmastointi saattaa joskus jäädä pois päältä kun auton käynnistää" tai "ilmastointi sammuu automaattisesti kun ilmansuunta käännetään pois tuulilasilta".

        PPS: Lisäksi ohjekirjoissa lukee selvästi suomeksi, että Rellun integroidun navigaattorin pitäisi automaattisesti vaihtaa yö- ja päivävärien välillä. Navigaattori reagoi ympäröivän valon määrään jonka perusteella se vaihtaa yö- ja päivävärien välillä. Käytännössä tuota ominaisuutta ei ole edes olemassa. Kolme vuotta vanha erillinen Tomtomikin vaihtaa oikeasti automaattisesti yö- ja päivävärien välillä. Mutta ei Renaultin Carminat Tomtom. Se, että navigaattorin näytön saa yöväreille, vaatii valokatkaisijasta valojen päälle kääntämisen. Mikä on minun mielestä perin ihmeellistä, koska valokytkin 0 -asennossa autossa pelaa ihan kaikki valot: ajovalot, mittaristovalot, kaukovalot, etusumuvalot ja takasumuvalot, eli valokytkimen kääntäminen ajovaloasentoon ei tuo käytännössä mitään uutta - muutakuin sen että navin näyttö menee yöväreille. Ja muuten, siitä että navigaattoriin saa yövärit käyttöön vain valokytkimen kääntämällä ajovaloasentoon, ei sanota yhtään mitään ohjekirjassa.

        Pahus, kohtaan "Manuaalisesta ilmastoinnista on yksi aukeama tekstiä ja kuvaa. Automaattisesta ilmastoinnista olikin viisi aukeamallista juttua" tuli virhe, automaatti-ilmastoinnista olikin vain kolme aukeamaa tekstiä ja kuvia.


      • jassu_jassu
        Rellukuski kirjoitti:

        Onko sinulla luetun ymmärtämisessä jotain ongelmaa? Tekstissä lukee selkeästi että vika on juurikin siinä, että ilmastointi ei ole aina päällä kun auton käynnistää.

        Toisekseen, ilmastointi kuin ilmastointi, oli se sitten automaattinen tai manuaalinen, ilmastoinnin pitää olla tasan niin kauan päällä kun käyttäjä itse painaa sen pois päältä.

        Eikä ilmastoinnin normaalitoimintaan ei todellakaan kuulu sellainen, että se jää satunnaisesti pois päältä kun auton käynnistää, jolloin käyttäjän pitää käytännössä joka ikinen käynnistyskerta tarkistaa että onko se ilmastointi päällä vai ei.

        PS: olen lukenut Meganen ohjekirjan ainakin kolmesti. Manuaalisesta ilmastoinnista on yksi aukeama tekstiä ja kuvaa. Automaattisesta ilmastoinnista olikin viisi aukeamallista juttua. Manuaalisen ilmastoinnin kohdassa todellakin lukee se, että se käynnistää ilmastoinnin jos se ei ole päällä ja kun ilmansuunta käännetään kojelaudan keskisuulakkeilta tai jalkatilalta tuulilasille tai osittain tuulilasille. Mutta siinä ohjekirjassa kun ei mainita mitään siitäkään, että "ilmastointi saattaa joskus jäädä pois päältä kun auton käynnistää" tai "ilmastointi sammuu automaattisesti kun ilmansuunta käännetään pois tuulilasilta".

        PPS: Lisäksi ohjekirjoissa lukee selvästi suomeksi, että Rellun integroidun navigaattorin pitäisi automaattisesti vaihtaa yö- ja päivävärien välillä. Navigaattori reagoi ympäröivän valon määrään jonka perusteella se vaihtaa yö- ja päivävärien välillä. Käytännössä tuota ominaisuutta ei ole edes olemassa. Kolme vuotta vanha erillinen Tomtomikin vaihtaa oikeasti automaattisesti yö- ja päivävärien välillä. Mutta ei Renaultin Carminat Tomtom. Se, että navigaattorin näytön saa yöväreille, vaatii valokatkaisijasta valojen päälle kääntämisen. Mikä on minun mielestä perin ihmeellistä, koska valokytkin 0 -asennossa autossa pelaa ihan kaikki valot: ajovalot, mittaristovalot, kaukovalot, etusumuvalot ja takasumuvalot, eli valokytkimen kääntäminen ajovaloasentoon ei tuo käytännössä mitään uutta - muutakuin sen että navin näyttö menee yöväreille. Ja muuten, siitä että navigaattoriin saa yövärit käyttöön vain valokytkimen kääntämällä ajovaloasentoon, ei sanota yhtään mitään ohjekirjassa.

        Tuota, minulla kyllä vaihtaa automaattisesti navigaattorin hämärässä yövalaistukseen. Asetuksista voi valita muistaakseni "käytä yövalaistusta".


      • Rellukuski
        jassu_jassu kirjoitti:

        Tuota, minulla kyllä vaihtaa automaattisesti navigaattorin hämärässä yövalaistukseen. Asetuksista voi valita muistaakseni "käytä yövalaistusta".

        Meillä on siellä se rasti ruudussa "Vaihda automaattisesti yö- ja päivävärien välillä", muttei se siltikään vaihda yöväreille muulloin kun vain valokytkimen kääntämällä ajovaloasentoon.

        Nyt siitä alkoi temppuilla kuljettajan sähkölasin kytkin: saadakseen lasin ylös pitää joskus napauttaa kytkintä kaksi tai kolme kertaa. Parhainta tässä on se, että tämäkään vika ei ole jokakertaista, vaan ihan suhteellisen usein ilmenevää.


      • dci ja edc-vaihde
        Rellukuski kirjoitti:

        Onko sinulla luetun ymmärtämisessä jotain ongelmaa? Tekstissä lukee selkeästi että vika on juurikin siinä, että ilmastointi ei ole aina päällä kun auton käynnistää.

        Toisekseen, ilmastointi kuin ilmastointi, oli se sitten automaattinen tai manuaalinen, ilmastoinnin pitää olla tasan niin kauan päällä kun käyttäjä itse painaa sen pois päältä.

        Eikä ilmastoinnin normaalitoimintaan ei todellakaan kuulu sellainen, että se jää satunnaisesti pois päältä kun auton käynnistää, jolloin käyttäjän pitää käytännössä joka ikinen käynnistyskerta tarkistaa että onko se ilmastointi päällä vai ei.

        PS: olen lukenut Meganen ohjekirjan ainakin kolmesti. Manuaalisesta ilmastoinnista on yksi aukeama tekstiä ja kuvaa. Automaattisesta ilmastoinnista olikin viisi aukeamallista juttua. Manuaalisen ilmastoinnin kohdassa todellakin lukee se, että se käynnistää ilmastoinnin jos se ei ole päällä ja kun ilmansuunta käännetään kojelaudan keskisuulakkeilta tai jalkatilalta tuulilasille tai osittain tuulilasille. Mutta siinä ohjekirjassa kun ei mainita mitään siitäkään, että "ilmastointi saattaa joskus jäädä pois päältä kun auton käynnistää" tai "ilmastointi sammuu automaattisesti kun ilmansuunta käännetään pois tuulilasilta".

        PPS: Lisäksi ohjekirjoissa lukee selvästi suomeksi, että Rellun integroidun navigaattorin pitäisi automaattisesti vaihtaa yö- ja päivävärien välillä. Navigaattori reagoi ympäröivän valon määrään jonka perusteella se vaihtaa yö- ja päivävärien välillä. Käytännössä tuota ominaisuutta ei ole edes olemassa. Kolme vuotta vanha erillinen Tomtomikin vaihtaa oikeasti automaattisesti yö- ja päivävärien välillä. Mutta ei Renaultin Carminat Tomtom. Se, että navigaattorin näytön saa yöväreille, vaatii valokatkaisijasta valojen päälle kääntämisen. Mikä on minun mielestä perin ihmeellistä, koska valokytkin 0 -asennossa autossa pelaa ihan kaikki valot: ajovalot, mittaristovalot, kaukovalot, etusumuvalot ja takasumuvalot, eli valokytkimen kääntäminen ajovaloasentoon ei tuo käytännössä mitään uutta - muutakuin sen että navin näyttö menee yöväreille. Ja muuten, siitä että navigaattoriin saa yövärit käyttöön vain valokytkimen kääntämällä ajovaloasentoon, ei sanota yhtään mitään ohjekirjassa.

        -> "Mikä on minun mielestä perin ihmeellistä, koska valokytkin 0 -asennossa autossa pelaa ihan kaikki valot: ajovalot, mittaristovalot, kaukovalot, etusumuvalot ja takasumuvalot, eli valokytkimen kääntäminen ajovaloasentoon ei tuo käytännössä mitään uutta"

        Maahantuoja on estänyt huomiovalojen (21 Wattiset, etuvilkkujen vieressä) käytön joidenka tulisi toimia nolla-asennossa, ja auto-asennossa toimii joko huomiovalot tai ajovalot valoisuudesta riippuen. Itse kävin huollossa ohjelmoituttamassa "Volkkariksi", eli päivällä ajan huomiovaloilla, huonolla kelillä ajovaloilla. Hämäräkytkin sytyttää valot tunneliin.

        Suomessa on joko pakko käyttää joko huomiovaloja tai ajovaloja, monessa muussa maassa saa ajaa päivällä ilman valoja. Eli huomiovalot on Euroopassa uusi turvavaruste, kunhan ei unohda seurata myös jalankulkijoitakin.


    • renumi

      Kohta lopettaa starttaamisen, kuulostaa nimittäin siltä että sulla on akun jännite
      liian alhainen, kokemukseni mukaan relluissa on omasuojajärjestelmä joka pudottaa määrättyjä toimintoja pois päältä jos akun jännite on liian alhainen.
      Esimerkiksi automaatti-ilmastointi auton käynnistyksen yhteydessä alkaa puhaltamaan vasta kun akun jännite on noussut tarpeeksi auton käytyä vähän aikaa. Etkä voi pyörittää starttia loputtomiin kun järjestelmä katkaisee pyörittämisen.
      Vanhemmissa autoissahan starttia voi pyörittää niin kauan kuin vähänkin virtaa
      riittää vou vou ymmärsitkö. kannaattaa tarkistaa.

    • Anonyymi

      Nyt on vuosia kulunut noista kirjoituksista. Minulla on käytössä tämä 1.4 turbo ja kulutus on 12-13 litraa satasella kaupungissa. Maantiellä pystyy tarkkana ollen ajamaan vähän alle seitsemän.

      • Anonyymi

        Jepjep, ei nämä TCE't mitään taloudellisia ole. Dacian 0.9 TCE'kin vie 11 kaupungissa ja 7 maantiellä.


    • Anonyymi

      Itsellä farkku-Megane IV vuosimallia 2019, eli kohta viisi vuotta ja 80 tkm olen sillä ajellut. Luotettava peli ollut, ainoastaan neljännen vuoden kohdalla olivat yhden anturin takuuseen vaihtaneet vuosihuollon yhteydessä. Muuten ainoa huoltotoimenpiteeni autoon on ollut ajovalojen polttimoiden vaihto kertaalleen. Hintaansa nähden ollut kelpo peli.

      • Anonyymi

        Olisihan se aika vitsi autoksi jos ei kestäisi takuukilometrien vertaa. Kyseleppäs ihmisten mielipiteitä renaulteista kun on 200tkm mittarissa. Suurinpiirtein kaikki mennyt kertaan tai kahteen paskaksi siihen mennessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisihan se aika vitsi autoksi jos ei kestäisi takuukilometrien vertaa. Kyseleppäs ihmisten mielipiteitä renaulteista kun on 200tkm mittarissa. Suurinpiirtein kaikki mennyt kertaan tai kahteen paskaksi siihen mennessä.

        Jouduin ostamaan vanhan 1.4tce rellun kun fordin ecoboostia, psa konsernin puretech, ja volkkarin tsi (+ dsg) laitteita ei tuolta aikakaudelta uskalla ostaa. Joten lienen tuo rellun kone yksi aikakautensa ja hintaluokkansa parhaista. Ketjuja toki mennyt vaihtoon, mutta ei mikään täystuhokone kuten edellä mainituilla kilpailijoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jouduin ostamaan vanhan 1.4tce rellun kun fordin ecoboostia, psa konsernin puretech, ja volkkarin tsi ( dsg) laitteita ei tuolta aikakaudelta uskalla ostaa. Joten lienen tuo rellun kone yksi aikakautensa ja hintaluokkansa parhaista. Ketjuja toki mennyt vaihtoon, mutta ei mikään täystuhokone kuten edellä mainituilla kilpailijoilla.

        Nyt kyllä vitsin murjaisit! Niuvastako kirjoitat satujasi? 🤣😂🤣😂🤣😂


    • Anonyymi

      Oma Sporttourer 1.2 tce 5,5 l näytti ajotietokone ihan normaaliajoilla oon kyllä laittanut x1r öljynsekaan ja öljyt vaihtanut n 10 tonnin välein tässä odotellaan koska iso remontti edessä kohta 100 t km menty mutta mitään ääniä ei kuulu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      348
      8760
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2571
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2348
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1532
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1381
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1337
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      181
      1320
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1310
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1217
    Aihe