Tulin uskoon ja lopetin lesbosuhteen:

Maria Magdaleena

Tässä tarinani:

Olin kuullut lapsena kristinuskon opettamasta Jeesuksesta. Se oli minusta toisaalta kiinnostavaa, toisaalta ahdistavaa.
Teini-iässä aloin uskoa jälleensyntymään, ym. ns. new age-ilmiöihin. Tämä siitä syystä, että jälleensyntymä tuntui minusta loogiselta selitykseltä elämän epäoikeudenmukaisuuteen, samoin reilulta. Ei kuitenkaan liian julmalta - oli muitakin vaihtoehtoja kuin taivas ja ********.

Parikymppisenä aloin miettimään, että mitä jos kristinusko on sittenkin totta - on taivas ja ********. Tutustuin Raamatun opetuksiin, juttelin kristittyjen tuttujeni kanssa. Minua mietityttivät Raamatun kohdat, joissa varotetaan vääristä profeetoista ja että ******* pukeutuu valkeuden enkeliksi. Mitä jos nämä meediot, jotka näkevät menneitä elämiä ja välittävät viestejä kuolleilta "minulla on kaikki hyvin nyt" ovatkin vääriä profeettoja?

Raamatun todenperäisyys alkoi vakuuttaa minua yhä enemmän. Viime kädessä sitä ei kuitenkaan voi aukottomasti todistaa. Aina voi ajatella, että entä jos sinne on tehty muutoksia eikä se olekaan puhdas Jumalan ilmoitus. Lopulta on kyse kuitenkin uskosta. Sain Jumalalta syvän varmuuden siitä, että kristinuskon sanoma pitää paikkaansa. Se menee ytimeltään näin:

Jeesus Kristus on Jumalan Poika, joka syntyi ihmiseksi. Hän sovitti syntimme kärsien ja kuollen ristillä ja heräsi kuolleista. Ihminen pelastuu/tulee taivaskelpoiseksi/pääsee Jumalan yhteyteen/saa syntinsä anteeksi uskomalla tähän Jeesukseen, ottamalla hänet vastaan elämänsä Herraksi ja kääntymällä pois pahoilta teiltään. Silloin Jeesus tulee Pyhän Henkensä kautta ihmiseen asumaan ja ihmisestä tulee Jeesuksen oma, Jumalan lapsi, sisäisesti uusi ihminen.

Saatuani varmuuden siitä, että vain Jeesuksen kautta voin päästä taivaaseen, kysyin tutultani, mitä voin käytännössä tehdä tullakseni Jeesuksen omaksi. Hän antoi neuvon rukoilla että Jeesus tulisi sydämeeni asumaan. Tein niin ja kävin nukkumaan.

Aamulla herätessäni huomasin, että jotain minussa oli muuttunut perustavanlaatuisesti. TUNSIN ja TIESIN, että Jeesus todella on minussa, Henkensä kautta JA pääsen taivaaseen, jos kuolisin. Aloin ymmärtää Raamattua aivan uudella tavalla. Huomasin, että synti ei enää samalla tavalla kiinnostanut minua. Lopetin esim. lesbosuhteeni. Myöskään tietty sopimaton musiikki ja elokuvat, joita ennen rakastin, eivät enää tuoneet tyydytystä. Tunsin tarvetta antaa anteeksi ihmisille, jotka olivat olleet minulle pahoja. Jonkin ajan kuluttua etsin itselleni seurakunnan ja menin kasteelle.

Tästä alkoi vaellukseni Jeesuksen kanssa, jo kauan sitten. Varmuus siitä, että olen Hänen omansa ja menossa taivaaseen, ei ole horjunut, elämän myrskyistä huolimatta. Pelastusvarmuuden lisäksi olen saanut myös tähän elämääni suunnan ja tarkoituksen. Olen vajavainen, enkä tule tämän elämän aikana täydelliseksi ja lankean syntiin. Pelastus perustuu kuitenkin uskoon ja Jumalan armoon, ei omaan onnistumiseen. Jumala vaikuttaa uskovassa, että pyrkimys on kuitenkin tehdä hyvää ja karttaa syntiä.

16

706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika paksua - tosin

      En lukenut tätä kopiolitaniaa, jota omasta mielestään "pelastuneet" täällä levittää. Jokainen tulee autuaaksi omasta uskostaan. Kun nyt maltat olla tuomitsematta ja puuttumatta toisten asioihin.
      Tuskin oikeasta lesboudesta parantuu! Ja tuskin tämä on tottakaan.

      • "kopiolitaniasta"?

        Nyt en oikein ymmärtänyt tuota kommenttisi väittämää "kopiolitaniasta"? Mutta toisaalta oma kommenttisi kertoo että et itsekään halua tuota avaajan kertomaa asiaa ymmärtää, vaan pitää kiinni vain omasta näkemyksestsi. Ja sehän onkin ihan luonnollista ihmiselle, joka ilman Jumalaa ja Hänen tuntemistaan on niin kovin taipuvainen olemaan itsekkäästi oikeassa ja väittää että toinen olisi väärässä, kun kokee ja tuntee itse sisällään sen ristiriidan, mikä on sen oman "totuuden" ja sen toisen kertoman kokemuksen välillä...


      • diana-11

        On se jännä, kun on kyseessä oikea usko /tosiasia, niin siitä suututaan/hermostutaan ;) tästä tunnistaa sen oikean


    • rataeiolekunnossanyt

      Juujuu - taas tätä samaa juttua: musiikki on pahaa ja homous ja lesbous on pahaa ja blaa blaa krooh pyyh.....

    • "Raamatun todenperäisyys alkoi vakuuttaa minua yhä enemmän. Viime kädessä sitä ei kuitenkaan voi aukottomasti todistaa. Aina voi ajatella, että entä jos sinne on tehty muutoksia eikä se olekaan puhdas Jumalan ilmoitus."

      Minulla taas on täysi varmuus raamatun valheellisuudesta. Lukuisat siinä kerrotut luonnonilmiöt ja tapahtumat ovat pelkkää satua ja suurelta osin SUORAA kopiota sumerilaisten kertomuksista yli 1000 vuotta vanhemmalta ajalta. Unohtikohan pyhä henki mainita tämän?

    • Hyvä provon yritys AP:ltä, mut mönkään meni. Kokeilepa uudelleen paremmalla menestyksellä

      • hehheheheh

        Ja mitenkä niin? Et taida itsekään tietää mitä ajattelet, et edes perustellut mielipidettäsi :D


    • Jeesuksen sotilas

      Aamen,,Jumala ei halua ihmiselle ahdistusta,.täällä palstalla paistaa monessa kirjoituksessa ahdistus,,siitä että halutaan riippua kiinni siinä mikä sitoo, ja kysytään kuitenki Jumalan perään,,siis Jeesus tekee vapaaksi.
      Sitä vapautta Jumala tarjoo,,ei tarvitse piileskellä komerossa oman identeetin kanssa! Eikä päinvastoin huudella yhteiskuntaa hyväksymään homoutta.

    • sdsgfhgj

      Ja uskovaiset kiusaavat ahdistus ja masennuspalstoillakin.
      En tiedä mikä tuputusmissio nyt mahtaa olla menossa.

    • .......pliip

      Musta tuntuu taas siltä että aloittajalla on herkkä mieli, sai vaikutteita ja yöllä napsahti päässä pahasti. Mulla kävi tollee alle kymmenenvuotiaana ku luin jotai helkkarin uskonnonkirjaa, keksin olevani paha ja siitä seurasi vuosien lääkitykset ja mielisairaalakeikka. Toivottasti kohtaat oikean valon eli että kiihkoilu tippuu päästäsi ulos ja alat suhtautumaan elämään taas normaalisti. Harmi että menit ihmissuhteesi pilamaan uskonaharhan vuoksi..

    • Tulin lesboon.

      Ja lopetin uskonsuhteen.

    • kerubeja?

      Minut on Jumala tällaiseksi biseksuaaliksi tehnyt, ei minulla ole siihen mitään lisättävää, eikä sen kanssa mitään taisteltavaa. Raamattu on aikalaistensa kirjoittamaa tekstiä heidän ymmärryksensä mukaan asoita käsitellen. Mielestäni Jumala on siinä alkulähteenä, mutta kun se on ihmisten kirjoittamaa, niin se on täynnä kaikenlaisia ristiriitoja, käsittelemättömiä asioita yms. Lisäksi joka ikinen lahko ja uskonsuunta poimii siitä ne asiat mistä ovat kiinnostuneita, ja tekevät niistä omat sääntönsä ja uskomuksensa ja ihmeesti onnistuvat väistelemään niitä kohtia, jotka sotivat heidän omia uskomuksiaan vastaan (lestadiolaiset, Kaanaan häissä tehty viini).
      Miksi Jumala olisi luonut homoja, lesboja ja biseksuaaleja, jos Hän ei heitäkin rakastaisi ja pitäisi lapsinaan? Homoseksuaalisuutta on myös eläimissä, olen sen omin silmin nähnyt, tiedä häntä onko homoseksuaalisuus sitten synnynnäistä, vai onko jokin tapahtuma muuttanut suuntautumista sekä eläimillä että ihmisillä, mutta vaikka se olisi jonkin tapahtumankin aiheuttamaa, niin tapahtumatkin ovat Jumalan sallimia.
      Tällä hetkellä suhtautuminen homouteen alkaa pikkuhiljaa hieman parantua, mutta kaukana on se aika, jolloin homoseksuaali saa elää ihan yhdenvertaisena julkisesti varsinkaan uskonnollisissa piireissä. Sitä aikaa odotellen....

    • Kiva, että purat sydäntäsi tänne ja teet elämässäsi hyvää!

      Olen ajatellut myös asioita ja lukenut Raamatun läpi neljästi. Minusta ikuinen elämä on kauhistuttava kirous. Ihminen pystyy hädin tuskin elämään koko nykyisen elämänsä likaantumatta, kuinka sitten ikuisen elämän. Kaikki pyhimykset ovat kuolleet nuorina.
      Jumalan tarkoitus minusta ei ole tehdä meistä koomapotilaita tai niin masentuneita, ettemme koskaan tekisi väärin, siis syntiä. Jeesukselle eksynyt karitsa oli kaikkein tärkein. Karitsa eksyy, koska se on utelias ja etsii aina omat tiensä! Lampaat menevät muiden lampaiden mukana.
      Samalla tavoin tuhlaajapoika oli tärkeämpi, kuin poika, joka oli koko ajan ollut uskollinen.

      Minä en usko, että ihminen pelastuu uskomalla Jeesukseen. Mitä se sellainen "usko" pitää sisällään, tarkalleen ottaen? Me olemme kaikki Jumalan lapsia ja meillä kaikilla on jumalallista sisimmässämme. Kohtele siis meitä kaikkia niin kuin kohtelisit Jumalaa.

    • ,,,,,

      Sano perustitko heterosuhteen tämän jälkeen? Hyväksyikö entinen ystäväsi?

      • onnittelut,,

        Mielestäni aloittajan kertomus oli asiallinen ja omakohtainen kokemus elämäntapa muutoksestaan.Hieno homma ja onnittelut elämän tärkeimmän asian löytymisestä.


      • Oh God why...
        onnittelut,, kirjoitti:

        Mielestäni aloittajan kertomus oli asiallinen ja omakohtainen kokemus elämäntapa muutoksestaan.Hieno homma ja onnittelut elämän tärkeimmän asian löytymisestä.

        On se jännä kun varmaan yhdestäkään suomi24:n keskusteluista, joissa on radikaaleja mielipiteitä, ei osata keskustella asiallisesti. Jos joku ajattelee mielesetäsi väärin, miksi siitä pitää suuttua ja olla ilkeä? Olen samaa mieltä että aloittajan teksti on asiallinen, siinä ei syrjitty ketään tai mitään. Hän sanoi ettei kokenut itse enää hyväksi joitakin asioita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe