Focus 1.0 todelliset kulutuslukemat

1.6 Trend

Aika isoja tän uuden 1.0:n kulutuslukemat....

Keskiarvo: yli 7,0 l/100km
Vaihteluväli: noin 6,0 - 8,0 l/100km

http://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/148-Focus.html?fueltype=2&constyear_s=2012&power_e=126&minkm=500&gearing=1&powerunit=2

72

10689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4egf13332

      Samanlaisia kun mun honda jazz 1.4 2005 cvt automaatilla.
      Maantiekulutus on 5-7,5 vauhdista riippuen ja kaupunki 7-8,5.

      Mutta ei kai se fortin 125hv itsestään tule, eria asia jos se olisi
      joku litranen 70hv. Noihin lukuihin suomessa kun lisätään vielä
      vähintään litra kaupunki kulutukseen talvella.

    • minimoottorihaisee

      Kovasti on pielessä todelliset kulutukset

      EU-maantie: 4,2
      EU-kaupunki: 6,3
      EU-yhdistetty: 5,0

    • 5+20
      • avaimenperäalkometri

        Miten tuo Saksa liittyy tähän asiaan??? Spritmonitorissa on käyttäjiä globaalisti.

        Yhtälailla Suomessakin on kaupunkeja, ruuhkaa ja moottoritietä.


      • Laskee vielä
        avaimenperäalkometri kirjoitti:

        Miten tuo Saksa liittyy tähän asiaan??? Spritmonitorissa on käyttäjiä globaalisti.

        Yhtälailla Suomessakin on kaupunkeja, ruuhkaa ja moottoritietä.

        Moottori on vielä uusi ja niitä on myyty vasta vähän. Ajomäärät on vielä aika pieniä ja uutena moottori kuluttaa vähän enemmän polttoainetta. Monella lienee alussa tarve polkea vähän tavallista enemmän ja kokeilla moottoria. Kun moottoria on myyty pidempään ja varovaisemmatkin hankkijat uskaltaa niitä ostaa, niin olen ihan varma että keskimääräinen kulutus laskee tuosta vielä jonkin verran.


    • Erittäin tyytyväinen

      Meillä oli aikaisemmin 2007 Focus 1.6 100hp. Siinä kulutus oli pitkän ajan keskiarvona 8,5 litraa / 100km (98E).

      Alkukesästä vaihdettiin se 2012 Focus 1.0 125hp ecoboostiin ja kulutus on ollut sekalaisessa ajossa 6.0 - 6.5 litraa satasella (95E). Eli kulutus laski vanhasta 2.0 - 2,5 litraa, ja samalla saatiin lisää tehoa eikä ole mitenkään pihistelty ajossa.

      Jos yrittää ajella taloudellisesti, niin ei ne valmistajan ilmoittamat kulutukset kaus jää.

      • sdafsadf11

        hyvä verrata pitkän ajan keskiarvoa yhden tankillisen lukemaan lämpöisillä kesäkeleillä


      • Erittäin tyytyväinen
        sdafsadf11 kirjoitti:

        hyvä verrata pitkän ajan keskiarvoa yhden tankillisen lukemaan lämpöisillä kesäkeleillä

        Kyllä tämä 6.0 - 6.5 litraa on nyt jo todettu useammalla tankillisiella ja erilaisilla ajosuoritteilla, autolla on ajettu yli 3000km.

        Vanhalla focuksella meni joskus talvella selvästi yli 9 litraa ja pitkillä matkoilla kesällä 7,5 litraa.

        Talvesta ei vielä ole kokemsuta, mutta tähän asti tyytyväinen.

        En oikein ymmärrä että miksi joillakin on nyt tarve väheksyä tätä uutta pikkumoottoria. Auto on tämän moottorin ansiosta halvempi, moottori on tehokkaampi ja kuluttaakin vähemmän. Tämähän on pelkästään hyvä edistysaskel.


      • Kuluts laskee talvel
        sdafsadf11 kirjoitti:

        hyvä verrata pitkän ajan keskiarvoa yhden tankillisen lukemaan lämpöisillä kesäkeleillä

        Minulla ainakin kuluu autossa talvella vähemmän polttoainetta, johtuen talvinopeusrajoituksista.


      • 14+12
        Kuluts laskee talvel kirjoitti:

        Minulla ainakin kuluu autossa talvella vähemmän polttoainetta, johtuen talvinopeusrajoituksista.

        ja kaupungissa ei ole talvirajoituksia - silti kulutus nousee kymmeniä prosentteja.


    • ei silti paha

      Tuossa sinun haussa näytti olevan suurimpana kulutuksena mukana 1.6 lirtanenkin.

      Jos haetaan vain suurempi tehoiset 1.0 ecoboostit ja ne joilla on ajettu yli 2000km niin keskikulus on 6,89. 500km ajetussa taitaa olla vielä vähän uutuuden jäykkyyttä ja ajamisessakin tulee vähän testailtua tehoa yms.

      Onahan tuo sentään litran vähemmän kuin 1.6 100hp mallissa keskimäärin.

    • prius,

      keskikulutus autobildin koeajossa 5,1l maantiellä 4,2l.puhukaa totta, lukekaa älkää arpoka.tässä faktoja. toyota prius 136hv 142 nm 4,0 hinta huhuhu.34,645, ford focus 22255.

      • 17+20

      • vähän.
        17+20 kirjoitti:

        ja sitten takaisin todellisuuteen....

        Focus 1.0 Ecoboost keskikulutus 7,31
        http://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/148-Focus.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2010&constyear_e=2014&power_s=87&power_e=97&gearing=1

        Toyota Prius 1.8 HSD keskikulutus 4,95
        http://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2011

        höpö höpö, keskikulutus saadaan sellaseksi miten autolla ajetaan. ei litranen kuluta enemmän kun vanha 1,6 litranen. mutta focus 1,0 maksaa sika paljon vähemmän kun toyota prius. se on fakta.


      • 4+15
        vähän. kirjoitti:

        höpö höpö, keskikulutus saadaan sellaseksi miten autolla ajetaan. ei litranen kuluta enemmän kun vanha 1,6 litranen. mutta focus 1,0 maksaa sika paljon vähemmän kun toyota prius. se on fakta.

        kun kulutus lasketaan useista kymmenistä tai sadoista autoista kuten spritmonitorissa, ei yksittäisen kuljettajan ajotyylillä ole enää merkitystä.

        7.3 on järkyttävä kulutus autolle, jolla ei ole yhtään talviajoakaan takana.

        Ja sitten noista autoista toinen on vielä automaattivaihteinen...


      • mikä siinä on huonoa
        4+15 kirjoitti:

        kun kulutus lasketaan useista kymmenistä tai sadoista autoista kuten spritmonitorissa, ei yksittäisen kuljettajan ajotyylillä ole enää merkitystä.

        7.3 on järkyttävä kulutus autolle, jolla ei ole yhtään talviajoakaan takana.

        Ja sitten noista autoista toinen on vielä automaattivaihteinen...

        Ota nyt sekin huomioon että autoa on myyty tuolla moottorilla vasta muutama kuukausi. Eikä noita autoja ole vielä kovin paljon tuolla tietokannassa.
        Autojen moottorit on ohjelmoitu siten että ne käytää uutena vähän ennemmän polttoainetta, pihistely alkaa vasta kun moottori on kunnolla hijoutunut ja automaattisen säädöt on saatu kohdilleen. Uudella autolla tulee myös ajeltua reippaammin, kun sitä pitää testailla, alkuinnostuksen jäkeen voi ajella vähän rauhallisemmin.

        Kun tuosta edellä esitetystä 7,31 litran tuottaneesta hausta jättää pois alle kuukauden vanhat rekisteröitymiset ja 2012 vanhemmat autot, koska niissä täytyy olla eri moottri, niin kuluts onkin enää 6,71 ja veikkaan että laskee edelleen, kun autot vanhenee ja niitä tulee lisää.

        Onhan se litran vähemmän kuin aikaisemmalla pienempitehoisella 1,6 moottorilla. Joten minusta tämä on hyvä asia, ellei uuden moottorin kanssa tule jotain muuta ongelmaa.


      • ei vaan vähemmän
        vähän. kirjoitti:

        höpö höpö, keskikulutus saadaan sellaseksi miten autolla ajetaan. ei litranen kuluta enemmän kun vanha 1,6 litranen. mutta focus 1,0 maksaa sika paljon vähemmän kun toyota prius. se on fakta.

        Meillä kulutus putosi yli kaksi litraa kun vaihdettiin 2007 1.6 100hp focus uuteen 125hp ekopöhinään.


      • taloudellisin
        Silti pienin kulutus kirjoitti:

        Focuksen kulutus on kuitenkin noista pienin, 6,76 litraa (tehokkaammalla koneella)

        http://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/148-Focus.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2012&constyear_e=2012&power_s=120&power_e=126&gearing=1&powerunit=3

        Nyt kulutukset 6,56 kun otetaan mukaan yli 6000km ajetut 1.0 EcoBoostit.

        http://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/148-Focus.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2012&constyear_e=2013&power_s=120&power_e=126&minkm=6000&gearing=1&powerunit=3

        On se pähee kone... Ei mikään ihme, mutta hyvä moottori.


      • prollerieda
        taloudellisin kirjoitti:

        Nyt kulutukset 6,56 kun otetaan mukaan yli 6000km ajetut 1.0 EcoBoostit.

        http://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/148-Focus.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2012&constyear_e=2013&power_s=120&power_e=126&minkm=6000&gearing=1&powerunit=3

        On se pähee kone... Ei mikään ihme, mutta hyvä moottori.

        Eivät muuten ole tehokkaampia nuo Fordit kuin kilpailijoiden koneet. Tai noissa mainituissa kilpailijoissa paljon tehokkaampiakin mukana, kulutuslukemat muuttuvat vähän kun rajataan tehot mahdollisimman lähelle Ecoboostia. Mutta myönnetään, Ecoboost vie silti voiton, mutta ero ei kylläkään ole järin suuri ja mainoslupauksiin verrattuna kyseessä on täysin sikamainen kusetus. Tosin kusettavathan muutkin, mutta Ford taisi nyt tehdä uuden maailmanennätyksen tällä saralla.


      • Edistyksellinen silt
        prollerieda kirjoitti:

        Eivät muuten ole tehokkaampia nuo Fordit kuin kilpailijoiden koneet. Tai noissa mainituissa kilpailijoissa paljon tehokkaampiakin mukana, kulutuslukemat muuttuvat vähän kun rajataan tehot mahdollisimman lähelle Ecoboostia. Mutta myönnetään, Ecoboost vie silti voiton, mutta ero ei kylläkään ole järin suuri ja mainoslupauksiin verrattuna kyseessä on täysin sikamainen kusetus. Tosin kusettavathan muutkin, mutta Ford taisi nyt tehdä uuden maailmanennätyksen tällä saralla.

        No en minä nyt tiedä että onko ne kulutukset kusetusta. Nehän on tehty testiin määritellyn ajorytmityksen mukaan ja vastaa sitä, mutta testi ei vastaa todellista ajoa. Kyllä tuolla moottorilla voi ajaa todella taloudellisesti jos ottaa sen tavoitteeksi. Rauhallisessa maalaisajossa voi mennä pitkiä matkoja että ajotietokoneen näyttä ei mene yli 4 litran. Nyt talvella todellinen kulutus on ollut 6,9 litraa sataseela (moottoriteitä ja kaupunkiajoa), 2007 1.6 100hp Focuksella meni samassa ajossa talvella 9,5 litraa, joten siihen verrattuna olen todella tyytyväinen.

        Selvähän se on että niinkin vanhassa ja paljon kehitetyssä laitteessa, kuin polttomoottori, ei voida saada aikaan mitään valtavia kehitysaskelia.

        Fordin moottori on kuitenkin taas askel eteenpäin ja muut kopioi ja kehittelee vastaavia kovaa kyytiä.


      • prollerieda
        Edistyksellinen silt kirjoitti:

        No en minä nyt tiedä että onko ne kulutukset kusetusta. Nehän on tehty testiin määritellyn ajorytmityksen mukaan ja vastaa sitä, mutta testi ei vastaa todellista ajoa. Kyllä tuolla moottorilla voi ajaa todella taloudellisesti jos ottaa sen tavoitteeksi. Rauhallisessa maalaisajossa voi mennä pitkiä matkoja että ajotietokoneen näyttä ei mene yli 4 litran. Nyt talvella todellinen kulutus on ollut 6,9 litraa sataseela (moottoriteitä ja kaupunkiajoa), 2007 1.6 100hp Focuksella meni samassa ajossa talvella 9,5 litraa, joten siihen verrattuna olen todella tyytyväinen.

        Selvähän se on että niinkin vanhassa ja paljon kehitetyssä laitteessa, kuin polttomoottori, ei voida saada aikaan mitään valtavia kehitysaskelia.

        Fordin moottori on kuitenkin taas askel eteenpäin ja muut kopioi ja kehittelee vastaavia kovaa kyytiä.

        No kuluttajalle kusetus mikä kusetus, olkoon syyt siihen sitten mitkä hyvänsä. Autotehtaathan myös voivat optimoida autonsa nimenomaan tuota testiä varten, eivät normaaliajoa. Ja nythän on käynyt ilmi, etteivät kulutuslukemat pidä paikkaansa edes tuon testin osalta, en tarkemmin tiedä miten onnistuneet tässäkin kusettamaan? Antavatko testattavaksi erityisviritellyn auton vai mistä kyse? Mutta siis Saksassa oikeus tuomitse kaupanpurkuperusteeksi kun joku auto ei ostajan teettämässä testissä ollut lähelläkään luvattua. Siis se teetetty testi sama kuin millä nuo viralliset kulutuslukemat kerrotaan.
        Ajotietokoneetkin tietysti kusettavat, mutta "vain" 5-20%, eivät sentään 50-100%, kuten nuo "normikulutukset".

        6,9 litran todelliseen kulutukseen seka-ajossa pääsi jo 90-luvun autoilla. Normikulutusten mukaan nykyautot kuluttavat puolet 90-luvun autoista, mutta todellisuudessa aika samoissa mennään. No ok, ovathan tehot ja autojen massat kasvaneet, mutta kuitenkin. Vedätys mikä vedätys ja nyt siis Ford tämän lajin maailmanmestari. Jännityksellä jäädään odottamaan joko seuraava isosti lanseerattava uutuusmalli joltain toiselta merkiltä lyö Fordin epärehellisyyspohjat?

        Toinen kappaleesi kertoo totuuden, toisin kuin Fordin markkinointiviestintä.


      • prollrisdais
        prollerieda kirjoitti:

        No kuluttajalle kusetus mikä kusetus, olkoon syyt siihen sitten mitkä hyvänsä. Autotehtaathan myös voivat optimoida autonsa nimenomaan tuota testiä varten, eivät normaaliajoa. Ja nythän on käynyt ilmi, etteivät kulutuslukemat pidä paikkaansa edes tuon testin osalta, en tarkemmin tiedä miten onnistuneet tässäkin kusettamaan? Antavatko testattavaksi erityisviritellyn auton vai mistä kyse? Mutta siis Saksassa oikeus tuomitse kaupanpurkuperusteeksi kun joku auto ei ostajan teettämässä testissä ollut lähelläkään luvattua. Siis se teetetty testi sama kuin millä nuo viralliset kulutuslukemat kerrotaan.
        Ajotietokoneetkin tietysti kusettavat, mutta "vain" 5-20%, eivät sentään 50-100%, kuten nuo "normikulutukset".

        6,9 litran todelliseen kulutukseen seka-ajossa pääsi jo 90-luvun autoilla. Normikulutusten mukaan nykyautot kuluttavat puolet 90-luvun autoista, mutta todellisuudessa aika samoissa mennään. No ok, ovathan tehot ja autojen massat kasvaneet, mutta kuitenkin. Vedätys mikä vedätys ja nyt siis Ford tämän lajin maailmanmestari. Jännityksellä jäädään odottamaan joko seuraava isosti lanseerattava uutuusmalli joltain toiselta merkiltä lyö Fordin epärehellisyyspohjat?

        Toinen kappaleesi kertoo totuuden, toisin kuin Fordin markkinointiviestintä.

        Tässäpä tosiaan mielenkiintoista dataa:
        Ford Focus Ecoboost 1.0 100hv
        0-100 12,5s.
        Luvattu ka. kulutus 4,8l/100km, todellinen Spiritmonitorin mukaan:6,39l/100km

        1996 Ford Fiesta 75hv
        0-100 9,6/10,8/11,9s (en oikein saa selville, että ovatko kaikki 75hv tehoilla, mutta joka tapauksessa hitainkin nopeampi kuin upouusi Ecoboost).
        Spiritmonitorin mukaan ka. kulutus 7,12l/100km. (jos otettaisiin vähätehoisemmat (max 60hv) eli myös hitaammat Fiestat, niin 6,78l/100km.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Fiesta#Fourth_generation_.281995.E2.80.932002.29
        http://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/147-Fiesta.html?fueltype=2&constyear_s=1996&constyear_e=1996&power_e=60&powerunit=2

        Eli 18v jälkeen säästöä enimmillään vajaa litra satasella saman suorituskyvyn antavilla autoilla. No ok, ovathan myös eri kokoluokkaa, mutta aika vähäistä on ollut taloudellisuuskehitys joka tapauksessa. Ei paljon järjeä vaihtaa autoaan taloudellisuuden takia ellei aja älyttömän paljon. Pääomakuluja ei nimittäin saa noilla kulutuseroilla ikinä takaisin.


      • paljon edistynyt
        prollerieda kirjoitti:

        No kuluttajalle kusetus mikä kusetus, olkoon syyt siihen sitten mitkä hyvänsä. Autotehtaathan myös voivat optimoida autonsa nimenomaan tuota testiä varten, eivät normaaliajoa. Ja nythän on käynyt ilmi, etteivät kulutuslukemat pidä paikkaansa edes tuon testin osalta, en tarkemmin tiedä miten onnistuneet tässäkin kusettamaan? Antavatko testattavaksi erityisviritellyn auton vai mistä kyse? Mutta siis Saksassa oikeus tuomitse kaupanpurkuperusteeksi kun joku auto ei ostajan teettämässä testissä ollut lähelläkään luvattua. Siis se teetetty testi sama kuin millä nuo viralliset kulutuslukemat kerrotaan.
        Ajotietokoneetkin tietysti kusettavat, mutta "vain" 5-20%, eivät sentään 50-100%, kuten nuo "normikulutukset".

        6,9 litran todelliseen kulutukseen seka-ajossa pääsi jo 90-luvun autoilla. Normikulutusten mukaan nykyautot kuluttavat puolet 90-luvun autoista, mutta todellisuudessa aika samoissa mennään. No ok, ovathan tehot ja autojen massat kasvaneet, mutta kuitenkin. Vedätys mikä vedätys ja nyt siis Ford tämän lajin maailmanmestari. Jännityksellä jäädään odottamaan joko seuraava isosti lanseerattava uutuusmalli joltain toiselta merkiltä lyö Fordin epärehellisyyspohjat?

        Toinen kappaleesi kertoo totuuden, toisin kuin Fordin markkinointiviestintä.

        "6,9 litran todelliseen kulutukseen seka-ajossa pääsi jo 90-luvun autoilla."

        No ei seka-ajossa mutta maantieajossa kyllä, paitsi että hevosia oli 70 ja autot painoi alle 800kg.


      • no jaa...
        prollrisdais kirjoitti:

        Tässäpä tosiaan mielenkiintoista dataa:
        Ford Focus Ecoboost 1.0 100hv
        0-100 12,5s.
        Luvattu ka. kulutus 4,8l/100km, todellinen Spiritmonitorin mukaan:6,39l/100km

        1996 Ford Fiesta 75hv
        0-100 9,6/10,8/11,9s (en oikein saa selville, että ovatko kaikki 75hv tehoilla, mutta joka tapauksessa hitainkin nopeampi kuin upouusi Ecoboost).
        Spiritmonitorin mukaan ka. kulutus 7,12l/100km. (jos otettaisiin vähätehoisemmat (max 60hv) eli myös hitaammat Fiestat, niin 6,78l/100km.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Fiesta#Fourth_generation_.281995.E2.80.932002.29
        http://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/147-Fiesta.html?fueltype=2&constyear_s=1996&constyear_e=1996&power_e=60&powerunit=2

        Eli 18v jälkeen säästöä enimmillään vajaa litra satasella saman suorituskyvyn antavilla autoilla. No ok, ovathan myös eri kokoluokkaa, mutta aika vähäistä on ollut taloudellisuuskehitys joka tapauksessa. Ei paljon järjeä vaihtaa autoaan taloudellisuuden takia ellei aja älyttömän paljon. Pääomakuluja ei nimittäin saa noilla kulutuseroilla ikinä takaisin.

        http://www.autowiki.fi/index.php/Ford_Fiesta_mk4

        Tuossa Fiestan kiihtyvyydeksi ilmoitetaan 10,2–19,5 s (0–100 km/h) ja tehoksi 37–76 kW.

        Onhan tuo vanha Fiesta paljon pienempi kuin uusi Focus.


      • prollispoilis
        paljon edistynyt kirjoitti:

        "6,9 litran todelliseen kulutukseen seka-ajossa pääsi jo 90-luvun autoilla."

        No ei seka-ajossa mutta maantieajossa kyllä, paitsi että hevosia oli 70 ja autot painoi alle 800kg.

        Niillä hevosilla vaan sitä 800kg autoa liikutettiin yhtä rivakasti kuin nykyinen Ecoboost liikuttaa autoaan.

        Ja kyllä pääsi alle 7 litran seka-ajossa, jopa pelkässä kaupunkiajossakin ainakin kesällä. Talvellakin tuossa seitsemän korvilla oli oma Kaani ja minulla raskas kaasujalka. Varmasti joku säästäväisesti hissutellut mummo on päässyt kaikkina vuodenaikoina kaikissa mahdollisissa paikoissa alle 7 litran.
        Maantiellä meni ja menee parhaimmillaan alle 6 litran. Ihan poikkeuksellisesti jopa viiteen, mutta se vaatii jo hissuttelua ja melkeinpä myötätuulta.

        Ja jos harkitsee uuden auton ostamista kulutuslukemien takia, niin huomattava myös se, että jos nyt omistaa 90-luvun / 2000-luvun alun louskun, niin siihen voi tankata surutta vaikka re85:ttä, mikä entisestään alentaa hintaa per kilometri. Uuteen 20k€ autoon, jossa takuutkin voimassa, ei oikein kehtaa alkaa kokeilemaan manuaalin vastaista tankkaamista. Ja Fordilla jostain syystä flexifuel saatavissa uutena vain epätaloudellisempiin moottoreihin ja automalleihin.

        Tokihan uuden auton hankinnassa painaa moni muukin tekijä kuin kulutus, mutta kulutus ei tosiaan ole validi peruste ostaa uutta.


      • prollistailis
        no jaa... kirjoitti:

        http://www.autowiki.fi/index.php/Ford_Fiesta_mk4

        Tuossa Fiestan kiihtyvyydeksi ilmoitetaan 10,2–19,5 s (0–100 km/h) ja tehoksi 37–76 kW.

        Onhan tuo vanha Fiesta paljon pienempi kuin uusi Focus.

        Nuo 19s kiihtyvät ovat eri autoja kuin nuo Spiritmonitorissa 75hv teholla haarukoimani. Eli noissa 19s kiihtyvissä myös kulutus pienempi, kuten jo yritinkin selitellä. Ei toki ihan Ecoboostia pienempi, mutta ei jää monen desin päähän.


      • prolleisdfsa
        prollistailis kirjoitti:

        Nuo 19s kiihtyvät ovat eri autoja kuin nuo Spiritmonitorissa 75hv teholla haarukoimani. Eli noissa 19s kiihtyvissä myös kulutus pienempi, kuten jo yritinkin selitellä. Ei toki ihan Ecoboostia pienempi, mutta ei jää monen desin päähän.

        Voidaan myös ottaa Focus 1998 vertailuun, 7,61l/100km, mutta näistä valtaosa luuttua uudella 100hv Ecoboostilla lattiaa suorituskyvyltään. 74kw Focus 1998 0-100km/h 10,9s, luvattu 7,4l/100km, Spiritmonitor: 7,16l/100km. 1,5s nopeampi kuin Ecoboost, mutta 0,76l/100km isompi kulutus. Ja mikä huomattavaa, tuohon aikaan ei vielä Fordkaan valehdellut kulutustaan, vaan Spiritmonitorin lukemat on alle luvatun keskikulutuksen!
        Luvatun virallisen kulutuksen mukaan siis kulutus tippunut 4,8/7,4 = 35%, todellisuudessa 6,39/7,16 = 11%. Kolminkertainen vale. Toivottavasti kovin moni uutta ostava ei usko näihin virallisiin lukemiin, eikä vertaile niiden perusteella uuden ostamisen järkevyyttä.


      • prolledalle
        prolleisdfsa kirjoitti:

        Voidaan myös ottaa Focus 1998 vertailuun, 7,61l/100km, mutta näistä valtaosa luuttua uudella 100hv Ecoboostilla lattiaa suorituskyvyltään. 74kw Focus 1998 0-100km/h 10,9s, luvattu 7,4l/100km, Spiritmonitor: 7,16l/100km. 1,5s nopeampi kuin Ecoboost, mutta 0,76l/100km isompi kulutus. Ja mikä huomattavaa, tuohon aikaan ei vielä Fordkaan valehdellut kulutustaan, vaan Spiritmonitorin lukemat on alle luvatun keskikulutuksen!
        Luvatun virallisen kulutuksen mukaan siis kulutus tippunut 4,8/7,4 = 35%, todellisuudessa 6,39/7,16 = 11%. Kolminkertainen vale. Toivottavasti kovin moni uutta ostava ei usko näihin virallisiin lukemiin, eikä vertaile niiden perusteella uuden ostamisen järkevyyttä.

        No, palstasta riippumattahan S24:llä käytös on tätä samaa: kun jonkun asian hihhuli jää sanattomaksi, niin ei keksi muuta kuin miinustamisen viimeiseksi aseekseen. Minkään argumentin edessä ei voi myöntyä, mutta järki ei riitä vasta-argumenttiinkaan, niin onneksi on jäljellä kiukuttelu edes miinustamisen merkeissä. No kaitpa se helpottaa, kun muuten olisi niin paha mieli oman auton puolesta.


      • löysää vähän pipoasi
        prolledalle kirjoitti:

        No, palstasta riippumattahan S24:llä käytös on tätä samaa: kun jonkun asian hihhuli jää sanattomaksi, niin ei keksi muuta kuin miinustamisen viimeiseksi aseekseen. Minkään argumentin edessä ei voi myöntyä, mutta järki ei riitä vasta-argumenttiinkaan, niin onneksi on jäljellä kiukuttelu edes miinustamisen merkeissä. No kaitpa se helpottaa, kun muuten olisi niin paha mieli oman auton puolesta.

        Viestisi on mennyt perille ja se on ymmäretty.

        Onko joku väittänyt että uusi Focus pääsee tavallisessa ajossa ilmoitettuihin kulutuslukemiin?

        Uskon että ilmoitettuun kulutuslukemaan pääsee, jos ajaa EU kulutuksen mittausohjelman mukaisesti. En vaan nä mitään järkeä yrittää ajaa niin. Tästä oli joku aika sitten juttua TM:ssä, että EU kulutustesti ei vastaa nykyaikaista liikenteen ajorytmiä. Autojen kulutukset on viritetty ajotapaan, jota kukaan ei harjoita liikenteessä.

        Fakata vaan on se että meilläkin kulutus putosi Focuksen uuteen vaihtamisella yli 2 litraa satasella. Samaan kulutuspudotukseen olisi voinut päästä vaihtamalla eri merkkiseen autoon, mutta me emme tehneet niin. Sinä saat ostaa ihan mitä autoja haluat.


      • paljon edistynyt
        prollispoilis kirjoitti:

        Niillä hevosilla vaan sitä 800kg autoa liikutettiin yhtä rivakasti kuin nykyinen Ecoboost liikuttaa autoaan.

        Ja kyllä pääsi alle 7 litran seka-ajossa, jopa pelkässä kaupunkiajossakin ainakin kesällä. Talvellakin tuossa seitsemän korvilla oli oma Kaani ja minulla raskas kaasujalka. Varmasti joku säästäväisesti hissutellut mummo on päässyt kaikkina vuodenaikoina kaikissa mahdollisissa paikoissa alle 7 litran.
        Maantiellä meni ja menee parhaimmillaan alle 6 litran. Ihan poikkeuksellisesti jopa viiteen, mutta se vaatii jo hissuttelua ja melkeinpä myötätuulta.

        Ja jos harkitsee uuden auton ostamista kulutuslukemien takia, niin huomattava myös se, että jos nyt omistaa 90-luvun / 2000-luvun alun louskun, niin siihen voi tankata surutta vaikka re85:ttä, mikä entisestään alentaa hintaa per kilometri. Uuteen 20k€ autoon, jossa takuutkin voimassa, ei oikein kehtaa alkaa kokeilemaan manuaalin vastaista tankkaamista. Ja Fordilla jostain syystä flexifuel saatavissa uutena vain epätaloudellisempiin moottoreihin ja automalleihin.

        Tokihan uuden auton hankinnassa painaa moni muukin tekijä kuin kulutus, mutta kulutus ei tosiaan ole validi peruste ostaa uutta.

        Autojen turvallisuus on ajanut suorituskyvystä ohi. Nykyaikainen auto on valtavan paljon turvallisempi kuin yli 20 vuotta sitten.

        RE85 ei ole energiasisältöönsä nähden merkittävästi halvempaa kuin 95E10, joten ei se tule käytössä juuri halvemmaksi.

        Kulutus ei todellakaan ole ollut minulle koskaa mikään syy vaihtaa autoa, se on vain kiva lisäboonus.


      • prollispollliss
        paljon edistynyt kirjoitti:

        Autojen turvallisuus on ajanut suorituskyvystä ohi. Nykyaikainen auto on valtavan paljon turvallisempi kuin yli 20 vuotta sitten.

        RE85 ei ole energiasisältöönsä nähden merkittävästi halvempaa kuin 95E10, joten ei se tule käytössä juuri halvemmaksi.

        Kulutus ei todellakaan ole ollut minulle koskaa mikään syy vaihtaa autoa, se on vain kiva lisäboonus.

        On re85 kuitenkin 20% halvempaa per kilometri.

        Joo, onhan uudet autot eri pelejä kuin 20v takaiset. Mutta tosiaan, kulutuksen osalta eroa ei juuri ole. Tietysti moottorit ovat kehittyneet, mutta niiden tuottama hyöty on ulosmitattu muiden ominaisuuksien aiheuttamana energiankulutuksena.


      • prolledale
        löysää vähän pipoasi kirjoitti:

        Viestisi on mennyt perille ja se on ymmäretty.

        Onko joku väittänyt että uusi Focus pääsee tavallisessa ajossa ilmoitettuihin kulutuslukemiin?

        Uskon että ilmoitettuun kulutuslukemaan pääsee, jos ajaa EU kulutuksen mittausohjelman mukaisesti. En vaan nä mitään järkeä yrittää ajaa niin. Tästä oli joku aika sitten juttua TM:ssä, että EU kulutustesti ei vastaa nykyaikaista liikenteen ajorytmiä. Autojen kulutukset on viritetty ajotapaan, jota kukaan ei harjoita liikenteessä.

        Fakata vaan on se että meilläkin kulutus putosi Focuksen uuteen vaihtamisella yli 2 litraa satasella. Samaan kulutuspudotukseen olisi voinut päästä vaihtamalla eri merkkiseen autoon, mutta me emme tehneet niin. Sinä saat ostaa ihan mitä autoja haluat.

        Miksi se sama testi vastasi paremmin totuutta vuonna 1998? Tai jopa niin, että vuoden 1998 autolle silloin tehty testi vastaa tämän päivän liikenteessä syntyvää kulutusta paremmin kuin tämänvuotiselle autolle tehty, tietääkseni sama testi?

        Ei tässä ole kyse minun automerkeistäni, vaan yleisemminkin tästä kusetusilmiöstä, jonka ykkössijalla Ford ainakin tällä hetkellä on. Mutta tuskinpa rehellistä automerkkiä tänä päivänä löytyykään.


      • dilledale
        prolledale kirjoitti:

        Miksi se sama testi vastasi paremmin totuutta vuonna 1998? Tai jopa niin, että vuoden 1998 autolle silloin tehty testi vastaa tämän päivän liikenteessä syntyvää kulutusta paremmin kuin tämänvuotiselle autolle tehty, tietääkseni sama testi?

        Ei tässä ole kyse minun automerkeistäni, vaan yleisemminkin tästä kusetusilmiöstä, jonka ykkössijalla Ford ainakin tällä hetkellä on. Mutta tuskinpa rehellistä automerkkiä tänä päivänä löytyykään.

        lueppa Prolledale esim.HS:n juttuja niin vielä suurempia kusettajia ovat mm.peugeot, volvo ja toyota hybrid!!


      • siksi että
        prolledale kirjoitti:

        Miksi se sama testi vastasi paremmin totuutta vuonna 1998? Tai jopa niin, että vuoden 1998 autolle silloin tehty testi vastaa tämän päivän liikenteessä syntyvää kulutusta paremmin kuin tämänvuotiselle autolle tehty, tietääkseni sama testi?

        Ei tässä ole kyse minun automerkeistäni, vaan yleisemminkin tästä kusetusilmiöstä, jonka ykkössijalla Ford ainakin tällä hetkellä on. Mutta tuskinpa rehellistä automerkkiä tänä päivänä löytyykään.

        -98 autot olivat pienempiä ja pienempitehoisia. EU ajorytmi ja kiihdytykset määriteltiin sen aikaisen autokannan mukaan. Nyt kun autoissa on enemmän tehoa, niin sitä myös käytetään ajossa enemmän mitä testiohjelmassa. Teitysti autovalmistajat ovat myös viritelleet kulutukset minimiinsä juuri EU kulutuskoetta varten, joka voi kostautua eritavalla ajettaessa.


      • prolleristin
        siksi että kirjoitti:

        -98 autot olivat pienempiä ja pienempitehoisia. EU ajorytmi ja kiihdytykset määriteltiin sen aikaisen autokannan mukaan. Nyt kun autoissa on enemmän tehoa, niin sitä myös käytetään ajossa enemmän mitä testiohjelmassa. Teitysti autovalmistajat ovat myös viritelleet kulutukset minimiinsä juuri EU kulutuskoetta varten, joka voi kostautua eritavalla ajettaessa.

        Hevosvoimia oli -98 vähemmän, mutta käytännön suorituskyvyssä eroa ei juuri ole. Monesti se pienitehoisempi ysärin auto on suorituskykyisempi kuin vm.2013 auto, johtuen ysäriauton keveydestä.


      • mitä nillität
        prollispoilis kirjoitti:

        Niillä hevosilla vaan sitä 800kg autoa liikutettiin yhtä rivakasti kuin nykyinen Ecoboost liikuttaa autoaan.

        Ja kyllä pääsi alle 7 litran seka-ajossa, jopa pelkässä kaupunkiajossakin ainakin kesällä. Talvellakin tuossa seitsemän korvilla oli oma Kaani ja minulla raskas kaasujalka. Varmasti joku säästäväisesti hissutellut mummo on päässyt kaikkina vuodenaikoina kaikissa mahdollisissa paikoissa alle 7 litran.
        Maantiellä meni ja menee parhaimmillaan alle 6 litran. Ihan poikkeuksellisesti jopa viiteen, mutta se vaatii jo hissuttelua ja melkeinpä myötätuulta.

        Ja jos harkitsee uuden auton ostamista kulutuslukemien takia, niin huomattava myös se, että jos nyt omistaa 90-luvun / 2000-luvun alun louskun, niin siihen voi tankata surutta vaikka re85:ttä, mikä entisestään alentaa hintaa per kilometri. Uuteen 20k€ autoon, jossa takuutkin voimassa, ei oikein kehtaa alkaa kokeilemaan manuaalin vastaista tankkaamista. Ja Fordilla jostain syystä flexifuel saatavissa uutena vain epätaloudellisempiin moottoreihin ja automalleihin.

        Tokihan uuden auton hankinnassa painaa moni muukin tekijä kuin kulutus, mutta kulutus ei tosiaan ole validi peruste ostaa uutta.

        Sun varmaan kaannattaa sitten ostaa vuoden 1990 autoja. Eikä edes maksa paljon.


    • Tankki aina tyhjä

      Kusetusta koko pieni polttoainemäärä.

      • hyrhyr

        kaikki riippuu siitä, että kuinka syvällä on kaasujalka.


    • spitrom,,,,,,

      elä puhupaskaa,kestotestestissä ei ole satoja autoja.ja kuljettajan ajotyylillä on todellakin merkitystä. spritmonitorissa,no huuhhhhhh. taijat olla toyotan satu setä.missä muuten tojotan bensa turbot.oiskobmwllä.siellä on varmaan, spritmonitori.haaaaaa hooooooooo hööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö.

      • spritmonitor

        viestissäsi oli sen verran kielioppivirheitä, että tilastomatematiikka ja kvantitatiiviset tutkimusmenetelmätkin ovat varmaan sinulle vieraita.

        Se on ymmärrettävää, sillä eihän niitä ammattikoulussa tarvita.


      • kateellinen tavis...
        spritmonitor kirjoitti:

        viestissäsi oli sen verran kielioppivirheitä, että tilastomatematiikka ja kvantitatiiviset tutkimusmenetelmätkin ovat varmaan sinulle vieraita.

        Se on ymmärrettävää, sillä eihän niitä ammattikoulussa tarvita.

        UUUUHHH!!!
        Ookko nää oikein insinööri?? MITÄ HÄH???

        wauuuuuu!!!


      • kvantitaa.
        spritmonitor kirjoitti:

        viestissäsi oli sen verran kielioppivirheitä, että tilastomatematiikka ja kvantitatiiviset tutkimusmenetelmätkin ovat varmaan sinulle vieraita.

        Se on ymmärrettävää, sillä eihän niitä ammattikoulussa tarvita.

        taitaa spritmoitor,pelleä¨vitutaa oikein kirjoitus mutta eitotuuden puhuminen. kvantitatiiviset tutkimusmenetelmät. herää kusipäääääääääääääääääääää.sinut onj huomattu.


      • 12+19
        kateellinen tavis... kirjoitti:

        UUUUHHH!!!
        Ookko nää oikein insinööri?? MITÄ HÄH???

        wauuuuuu!!!

        "UUUUHHH!!!
        Ookko nää oikein insinööri?? MITÄ HÄH???

        wauuuuuu!!! "

        ^ Fordin omistaja ^


      • 12+19
        kvantitaa. kirjoitti:

        taitaa spritmoitor,pelleä¨vitutaa oikein kirjoitus mutta eitotuuden puhuminen. kvantitatiiviset tutkimusmenetelmät. herää kusipäääääääääääääääääääää.sinut onj huomattu.

        "taitaa spritmoitor,pelleä¨vitutaa oikein kirjoitus mutta eitotuuden puhuminen. kvantitatiiviset tutkimusmenetelmät. herää kusipäääääääääääääääääääää.sinut onj huomattu."

        ^ toinen Fordin omistaja ^


        ...ei kovin terävää väkeä


    • rahtari7

      onko nää edes lämpimiä talvella,kun on niin ekoja??

      • ihan jees lämpö

        Ei niin lämmin kuin edellisen korimallin focus, mutta riittävän lämmin kyllä.

        Minimoottori itsessään lämpenee aivan äälistyttävän nopeasti. Hyvä kun saa auton liikkeille pakkasessa, niin moottori on jo käyntilämmössä ja hönkii lämmitä sisällle.


    • Ainakin focus on lämmin kun siinä on kunnollinen lämppärin kenno.
      Nopea lämpeneminen on varmistettu termostaateilla jotka kierrättävät vettä vain pakopuolella kylmänä ja pakosarja on yhdistetty kanteen niin siitä saadaan nopeasti lisälämpöä.
      Käytännössä se on toimivampi ratkaisu kun esimerkiksi volkkarin sähkölämmitys.

    • köfffff

      Se on niin lämmin, et nää minimopot on sytteneet jopa palamaan....hihhhiiiiiiiiiii

      • Matti ja Pekka

        Köffff säkin olet kuulemma ihan kuuma ja liukas rectumista. Veljesi ja sen kolme kaveria kertoi kun puhuttiin että miten joulu meni. Olit kuulemma ollut ikionnellinen veljesi tarjoamasta joululahjasta. Sinulle kuulemma paljastui silloin että seksiä saa harrastaa muidenkin kuin lähisukulaisten kesken. Me kyllä Pekan kanssa luultiin että tiesit sen koska olet klubilla laittanut ilmoituksen palveluksistasi vessan tarjoamistasi palveluista. Millainen se Global Anal Massage on ? Pekka kyseli sitä, eihän siinä käytetä sitä Monster-dildoa mitä käytät aina omassa showssasi.


      • hotbabe..

        Minimoottori saa ainakin köffit ja tojoterot aivan liekkeihin, niin hottia se on.


    • Pienellä pihisee

      Ford Focus 2002, 1,6l, 100hp. Farmari. Kulutus pienimmillään 5,65 litraa/100km, jos kaupunkiajoa tulee enemmän, keskikulutus nousee päälle 6,5 litran. Talvikelillä pääsee seka-ajossa 5,85 l/100km. 15 tankkauksen keskiarvo viimetalvelta 5,9 l/100km. Nopeusrajoitusten mukainen, ennakoiva ajotyyli.

      • huima parannus

        Kulus riippuu tietysti siitä että minkälaista ajoa ajaa. Meillä oli 2007 1.6 100hp 5d fokkeri vaimon käytössä. Kulutti talvella yli 9 litraa. Nyt samassa ajossa 1.0 EB kulutti talvella 6.1 litraa. Polttoainekulutus laski siis kolmanneksella.


      • huima parannus kirjoitti:

        Kulus riippuu tietysti siitä että minkälaista ajoa ajaa. Meillä oli 2007 1.6 100hp 5d fokkeri vaimon käytössä. Kulutti talvella yli 9 litraa. Nyt samassa ajossa 1.0 EB kulutti talvella 6.1 litraa. Polttoainekulutus laski siis kolmanneksella.

        Samanlaisia kokemuksia myös meillä.
        Meillä on kaksi 1.0 EcoBoost focusta ja edelliset olivat 1.6L 100hp focus ja 1.3L fiesta.
        Molempien kulutus laski 1-2L sadalla.
        EcoBoost moottorista irtoaa aika paljon tehoakin tarvittaessa.
        Jos käyttä suurimpia tehoreservejä niin pensaakin saa kulumaan, mutta heti kun ajo rauhoittuu niin kulutuslukemat ovat miellyttään pieniä.
        Auton rullauskyky on aivan käsittämättömän hyvä,pieni moottori pyörii kevyesti eikä siten jarruta paljoa mutta kun painaa kaasua niin tehoa löytyy turbon avulla reilusti jo pikkukierroksilta asti.


      • opettelussa vielä
        mokateko kirjoitti:

        Samanlaisia kokemuksia myös meillä.
        Meillä on kaksi 1.0 EcoBoost focusta ja edelliset olivat 1.6L 100hp focus ja 1.3L fiesta.
        Molempien kulutus laski 1-2L sadalla.
        EcoBoost moottorista irtoaa aika paljon tehoakin tarvittaessa.
        Jos käyttä suurimpia tehoreservejä niin pensaakin saa kulumaan, mutta heti kun ajo rauhoittuu niin kulutuslukemat ovat miellyttään pieniä.
        Auton rullauskyky on aivan käsittämättömän hyvä,pieni moottori pyörii kevyesti eikä siten jarruta paljoa mutta kun painaa kaasua niin tehoa löytyy turbon avulla reilusti jo pikkukierroksilta asti.

        Moottorin pienen pyörintävastuksen hyödyntäminen moottorijarrutuksissa vaattii tottumista. Olen satunnaisesti ajanut vaimon EcoBoostilla, joka on ollu meillä reilun vuoden. Vieläkin huomaan ajaessa että tulee todella usein nostettua jalka kaasulta ihan liian myöhään. Jos oppisi kunnolla hyödyntämään hyvän rullaavuuden, niin takuulla saisi jonku kymmenyksen pois kulutuksista kaupunkiajossa.

        Testien kuljettjat ovat varmasti hyviä, mutta mahtavatkohan hekään onnistua hyödyntämään testaamansa EcoBoostin ominaisuuksia? Osa ei ehkä edes halua koska vannoo kuutioiden nimeen.


    • fordisti4

      Meillä on ajossa 1.0 ecoboost 125 hv farmari vm. 2012, ajettu noin 6000 tkm. Ajotietokoneen mukaan keskikulutus maantieajossa noin 5 l/100 km, kun ajetaan vaihtelevilla nopeuksilla 80 - 100 km/h (mittarinopeus 90 -110 km/h). Taajama-ajossa kulutus nousee yli 6 litran, ajotietokoneen mukaan keskikulutus 6,2 l/100 km. Tuo ajotietokone valehtelee noin 0,5 l/100 km tuulilasi lehden mukaan eli todelliset kulutukset 5,5 - 6,7 l/100 km. Aiemmin ajoimme 2 litraisella bensa Mondeolla ja siinä maantiellä meni alle 7 litraa ja kaupungissa yli 10 litraa, keskikulutus ajotietokoneen mukaan 8,6 - 8,7 litraa/100 km. Noin 2 litraa vähemmällä kekikulutuksella pääsee focuksella, mutta jos ajetaan paljon taajama-ajoa, säästö on todella huomattava.

      Turbo focuksella on huomattavasti mukavampi ajaa verrattuna Mondeoon, koska vääntöä on jo pienillä kierroksilla. Mondeon huippuvääntö osui noin 4500 kierroksen kohdalle ja pienillä kierroksillä kone oli melko hengetön. Tottakai kierroksia käyttämällä Mondeo liikkui hieman ripeämmin kuin nykyinen focus. Focus 1.0 0-100 km/h 11,3 s ja Mondeo 9,9 s (valmistajan lupaamat arvot).

      • foorti

        Vanha automaatti 1.6 Focus söi taajama-ajossa 13 ltr/100 km muutama vuosi sitten. En vieläkään ymmärrä miten se oli mahdollista. Olikohan siinä joku vika vai onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia.


      • foorti kirjoitti:

        Vanha automaatti 1.6 Focus söi taajama-ajossa 13 ltr/100 km muutama vuosi sitten. En vieläkään ymmärrä miten se oli mahdollista. Olikohan siinä joku vika vai onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia.

        Vaimon fiesta 1.3l 2006vm kulutti talvella 4km työmatka-ajossa noin 11 ltr/100km
        Sama auto kulutti talvella 55 km työmatka-ajossa 6.9 ltr/100km.
        Nyt autona focus 1.0L EcoBoost ja 55 km työmatkalla kulutus 5.6 ltr/100km.


      • pihi on!

        Mulla Ecoboost 1,0 125 hv farkku myös ja viel 17-aluilla. Maantiellä 4,5 reilun 110 mittarinopeudella, motarilla 140 mittarissa 6,0 ja taajamassa 6,5. Ei paha. Ja kun pedaalia painaa, sinne jää kaiken maailman hybridihäkkyrät.


      • Ei kyllä jää
        pihi on! kirjoitti:

        Mulla Ecoboost 1,0 125 hv farkku myös ja viel 17-aluilla. Maantiellä 4,5 reilun 110 mittarinopeudella, motarilla 140 mittarissa 6,0 ja taajamassa 6,5. Ei paha. Ja kun pedaalia painaa, sinne jää kaiken maailman hybridihäkkyrät.

        Hybridihäkkyrät jättävät EcoBoostisi kuin tikun peehen. Eihän se kiihdy kuin jonnekin yhteentoista sekuntiin. Prius kiihtyy selvästi alle ja Amperakin kiihtyy noin ysiin.


      • irrelevanttia....
        Ei kyllä jää kirjoitti:

        Hybridihäkkyrät jättävät EcoBoostisi kuin tikun peehen. Eihän se kiihdy kuin jonnekin yhteentoista sekuntiin. Prius kiihtyy selvästi alle ja Amperakin kiihtyy noin ysiin.

        Kuinka usein teet paikaltaan lähtiessä kiihdytyksen täysillä? Itse en koskaan. Ripeässäkin kiihdytyksessä itse en ainakaan vinguta renkaita ykkösellä, enkä paina kaasua pohjaan vielä kakkosellakaan, vaan vasta kolmosella tarvii ottaa moottorista kaikki irti.

        kiihdytys 60-120 on paljon olellisempi asia kuin 0-100, eihä tuota sataan kiihdytystä tarvi käytännössä koskaan.


    • ja vääntöä löytyy

      joopas , noita nollasta sataan arvoja ei oikein tarvitse missään normaali ajossa jos ei muuten kiihdyttele jokaista liikennevalo väliä näyttääkseen kovemmalle kun onkaan , mutta testattiin kaverin kanssa focus 125 hv farkku ja audi A8 4,2 kiihdytys 60 - 120 eli ohitus kiihtyvyys jota jo tarvitaan maanteillä niin eipä eroa saatu aikaiseksi !!!!! ei kellolla vaan auto autoa vastaan . Kulutukseen sen verran vielä että sekalaisessa ajossa 5,5 L sadalle vie tämä paljon parjattu 1,0L Ecoboost

      • 0-100 on tuhra

        Ecoboostissa on rajoitettuu tehoa paikaltaan kiihdyttäessä, siksi se ei yllä samoihin suorituslukemiin kuin jotku muut autot vaikka olisi paperilla samat arvot.

        Enpä muista milloin olisin tehnyt viimeksi paikoltaan lähtiessä kaasupohjassakiihdytyksen. Yleensä pedaali painuu lattiaan asti vasta kolmosella.


    • näillä mennään

      Nyt näyttää siltä että lehtien testeissä kulutuksen taivastelu on jäänyt vähemmälle.

      On ilmeisesti ymmärretty 1.0 lirtan 125hp turbomoottorin kulutusta ei tule verrata johonkin vanhaan litraseen vapaasti hengittävään nuhapumppuun, vaan muihin saman suorituskyvyn antaviin moottoreihin ja siihän moottori esiintyy edukseen.

      6,4 litraa näyttää meidän ekohöpinän kulutusmittari viimeisen kuukauden ajoista (moottoritie kaupunki).

      • C180 Kompressor

      • prolledille

        Lehdistä en tiedä, mutta jos edelleen vertaa Spiritmonitorissa samantehoisia Focus Ecoboosteja vaikka Golfin samantehoisiin bensamalleihin, niin aika samoilla menevät.
        Tosin onhan VW:nkin TSI kehuttu taloudellisuudeltaan, mutta ei Ecoboost siis siitä paremmaksi ole onnistunut pistämään.


      • pilkun viilausta
        prolledille kirjoitti:

        Lehdistä en tiedä, mutta jos edelleen vertaa Spiritmonitorissa samantehoisia Focus Ecoboosteja vaikka Golfin samantehoisiin bensamalleihin, niin aika samoilla menevät.
        Tosin onhan VW:nkin TSI kehuttu taloudellisuudeltaan, mutta ei Ecoboost siis siitä paremmaksi ole onnistunut pistämään.

        Ei ottomoottorin hyötysuhteille mitään ihmeellistä pysty tekemään. Se on niin vanhan keksintö. Teho tehdään polttoaineesta ja jos tehoja käyttää niin polttoainetta kuluu.


    • minä!!

      saanut menemään keskikulutuksen alle 5 litraa kaupunki moottoritie aika taloudellinen esim nopeus noin 90 kymppiä näyttää kulutus 3,8 litraa eli sukkamehulla mennään!

    • Faktaa ei mutua

      Itsellä on Focus 1.0 ecoboost 125 hv 5-ovisena. Auto saatu 1.3-13 ja nyt mittarissa 8500km ja tämän matkan keskikulutus on 5.8l/100 km. Ajo muodostuu työmatkoista 12km/ suunta kaupungissa, viikonloppuina mökille n 100 km/ suunta ja kesälomareissu pohjoiseen.

    • ........
    • Anonyymi

      2tkm suomireissu 150x325 700kg kärry plus kuomu. 7,8l/100km

      4,3tkm Norjan reissu pelkällä pumalla. 4,9L/100km (4,87)

      Todellisia kulutuksia 0,96 kertoimella, 110 mittari 106 gps

      Auton oma kulutusmittari pitää täysin paikkaansa!

      Normisti 5.4, valtaosin kaupunki.

      Tyytyväinen olen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Theermannilla kulkee!

      Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      7400
    2. Näin unta viime yönä

      Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      49
      5541
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

      https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      60
      3070
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

      Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2573
    5. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1588
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      200
      1427
    7. Olen jälleen pahoillani

      Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1119
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

      Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      325
      1067
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

      Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      244
      1037
    10. Oot vaan niin hellä

      Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      926
    Aihe