Tällä palstalla on niin usein valitettu siitä että kaasot kyllästyvät tehtäviinsä ja morsiamen ainaiseen jankutukseen häistä. Tulikin mieleen että onko yleinen käsitys se, että kaasot tekevät kaiken ja morsian valmistautuu vain henkisesti?
Olin itse kaasona vuosi sitten ja nyt tämä morsian on vastavuoroisesti minun kaasoni, ja meillä homma on toiminut kyllä hyvin. Kumpikaan ei yritä hukuttaa kaasoa tehtävien paljouteen, vaan töitä jaetaan kaikille läheisille tasapuolisesti ja tietenkin morsian itse tekee niin paljon kuin pystyy. Kaason merkitys pitäisi korostua vasta silloin hääpäivänä jolloin hänen pitäisi olla morsiamen tukena ja apuna, avustaa pukeutumisessa ja esim. kyydityksissä ja kaason suostuvaisuudesta riippuen vaikka hääjuhlan ohjelmien vetämisestä. Tähän mennessä ainakin minusta tuntuu että oma kaasoni on päässyt hyvinkin vähällä koska minulla on laaja ystäväjoukko jotka ovat kaikki olleet innolla mukana auttamassa. Kiitos siitä heille kaikille vaikka eivät minua tästä tunnistaisikaan! :)
Kaason tehtävä?
4
1657
Vastaukset
- vaimo03
Minustakin tuntuu hassulle tuo morsiamien/kaasojen valittaminen toisesta osapuolesta.. Itse ainakin tiesin sen, ettei kaaso missäännimessä tule mikään kantojuhta/orja olemaan :)
Ehkä olin jopa liian varovainen tehtäviä antaessani, etten vain häiritsisi häntä liikaa.. Ainakin hän oli aina iloisella mielin mukana touhuissa, ja kyseli voisiko vielä jotain muuta tehdä. Mutta enhän minä halunnut hänelle liikaa hommia antaa, kun itsekin oli niin mukava järjestellä hääasioita :D - Jenna
On toimia morsiammen apuna. Minä ainakin olin stressaavan ja pikkumaisen morsiamen kaasona, ja pelastin tulevan avioliiton rauhoittelemalla sulhon morsiamen kiukkukohtauksien jälkeen. Ja olihan se ihan nautinnollista itsellekin ;)
- bestmanni
Meillä sulhanen ja morsian valmistelivat itse häät. Kaaso mietti ja valmisteli ohjelmanumeroita. (siis niitä häävisa, huiskutus, mitälie tunnista morsian jalkaa tunnustelemalla) Jos tunnelma tuntuu lässähtävän niin on hyvä olla takataskussa jotain yllätysylimääräistä. Itse häissähän hääpari ei voi varsinaisesti tehdä mitään, olla vaan ja nauttia. Jonkus (eli kaason ja bestmannin?) pitää juontaa tapahtumaa ja RATKOA KAIKKIA PIKKUONGELMIA joita kyllä tulee.
- kaaso potenssiin kaksi :)
olen nyt jo toista kertaa kaasona ja molemmilla kerroilla tehtävät on ollut moninaiset(koristelusta lahjapöydän pitoon, puhelimeen vastauksesta juontamiseen) ja välillä käyneet jo lähes koko päivätyöstä..En valita silti, innolla olen mukana kun ystäväni aloittivat/aloittavat yhteistä elämää, kunniatehtävähän tämä on. Ja kyllä jokaisen pitää saada suunsa auki jos tehtävät kaatuu päälle, ei morsiankaan osaa ajatuksia lukea jos toinen aina vain iloisesti nyökyttelee.. :) Ja jokaisen kaason (kuten bestmaninkin) pitäisi muistaa tuo mitä aiemmat ovat jo kirjoittaneet; tärkein tehtävä on olla parin tukena tärkeänä päivänä! Ja tottakai ongelmia tulee aina, ne hoidetaan ilman että pari tai appivanhemmatkaan stressaavat. Sitähän varten me ystävät ollaan! Ainakin minä tiedän että ystäväni tekisi saman minulle :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367629Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361883Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251860- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 31759
- 241747