kardaanilla keuliminen

ei nouse

kertokaahan kokeneemmat takapyörällä ajelijat, onnistuuko keuliminen keppivetoisella laitteella. Tai mikätahansahan onnistuu kun tarpeeksi harjoittelee, muttakun kardaanivetoisella on taipumus rykäistessä nostaa takapäätä. Aikas vinha tunne vaan kun varovasti koitat saada etupyörää irti maasta,niin se onkin takapää joka nousee.Laite on ZL1000.

11

2055

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pemu

Oletko kuullut Artsi Nygvististä? Kaveri keuli miten tahansa möhkö-Kawalla. On myös keppipeli.

• keulija

Mä keulin vaikka etuvetoisella!

• Aatu

Taidat olla niitä technotukkia ku saa aikaan synkkiä tilastoja. Keuliminen ei kuulu moottoripyöräilyyn eikä varsinkaan liikenteeseen. Osta tai pyydä isä ostamaan sulle Custom pyörä niin säilyy henki ja tilastot. Ja ajaminen ei ole yhtään sen tylsempää. Päinvastoin. Jo 100 vauhdissa niin saa tosissaan pitää kiinni. Kyykyllä elämä alkaa vasta 150 jälkeen mutta siinä ollan sit myös askelta lähempänä hautaa.

Customisti

• motoristi

Tavallinen naked pyörä on myös ihan hyvä peli, ei vauhti nouse liiaksi.

• ei nouse

Keuliiko customi sitten paremmin??? Sellan vaan niin juntin olonen. Vauh !! Viragolla keula pystyssä! Naked pyörällä temppu varmasti onnistuu paremmin. Täytynee pistää pyörä vaihtoon.

• Juho
        ei nouse kirjoitti:

Keuliiko customi sitten paremmin??? Sellan vaan niin juntin olonen. Vauh !! Viragolla keula pystyssä! Naked pyörällä temppu varmasti onnistuu paremmin. Täytynee pistää pyörä vaihtoon.

Eräässä videossa todistettiin että kyllä se hd:kin keulii. mahto olla vaikeeta kun koko pyörähän on aika pitkä, et aika helposti lähtee varmaan ohjaamaan sivulle.
        Ja itse aiheeseen. ei mun kokemukseni pohjalta kardaani-akselilla varustetulla pyörällä ole sen kummempi keulia kuin ketju/hihnavetoisellakaan. Tarvitset vain harjoitusta ja paljon, paaaaaaljon aikaa. Onkos tuo yksi customisti kade kun ei itse osaa keulia?. Eikä keulimiseen kylläkään kuole niin kamalan monta ihmistä vuodessa. olisiko ollut 5. en muista tarkalleen, eikä sivullisia uhreja/ vaaratilanteita muille näissä tapauksissa ollut. ei tässä napeilla pelata. =) sit kuollaan kun ryssitään oikeen urakalla.

• Aatu
        Juho kirjoitti:

Eräässä videossa todistettiin että kyllä se hd:kin keulii. mahto olla vaikeeta kun koko pyörähän on aika pitkä, et aika helposti lähtee varmaan ohjaamaan sivulle.
        Ja itse aiheeseen. ei mun kokemukseni pohjalta kardaani-akselilla varustetulla pyörällä ole sen kummempi keulia kuin ketju/hihnavetoisellakaan. Tarvitset vain harjoitusta ja paljon, paaaaaaljon aikaa. Onkos tuo yksi customisti kade kun ei itse osaa keulia?. Eikä keulimiseen kylläkään kuole niin kamalan monta ihmistä vuodessa. olisiko ollut 5. en muista tarkalleen, eikä sivullisia uhreja/ vaaratilanteita muille näissä tapauksissa ollut. ei tässä napeilla pelata. =) sit kuollaan kun ryssitään oikeen urakalla.

ja voi olla että jos minulla olisi kykkypyörä niin se etuppyörä olisi joskus ilmassa mutta customini etupyörä pysyy tukevasti maassa. Ei sovi oikein imagoon. Ei se taidosta ole kiinni. Kyllä vääntöä löytyy sen verran että nousee ranneliikkeellä. Ja älkää nyt vaan mussuttako että mistä mä sen tiedän ku en koskaan keuli...

• Juho
        Aatu kirjoitti:

ja voi olla että jos minulla olisi kykkypyörä niin se etuppyörä olisi joskus ilmassa mutta customini etupyörä pysyy tukevasti maassa. Ei sovi oikein imagoon. Ei se taidosta ole kiinni. Kyllä vääntöä löytyy sen verran että nousee ranneliikkeellä. Ja älkää nyt vaan mussuttako että mistä mä sen tiedän ku en koskaan keuli...

en sitä yrittäisikään väittää ette olisi koskaan keulinut. Taiteenlajihan sekin on. vääntävällä koneella on tosiaan helppoa. väännät vain kaasua ja sitä sitten säätelemällä pidät keulaa ilmassa. mutta kokeileppa pitää se keula ilmassa hitaassa vauhdissa, pitäen myös yllä sen hitaan vauhdin. ohhoh. menikö vaikeaksi? =) älä välitä. kyllä senkin oppii. Power wheeliet (ns. "tehokeulat") ovat siis helppoa hommaa.

• ei nouse
        Aatu kirjoitti:

Nyt en oikein sanomaasi sisäistänyt. Ensin teknotukiksi nimittelet ja jyrkästi keulimisen tuomitset "keuliminen ei kuulu moottoripyöräilyyn" ym, ym höpinöilläsi. Samaan hengenvetoon sanot ko. jaloa urheilua kenties itsekin harrastavasi jos sulla vain olisi kyykkypyörä. Koitappa aatunen päättää jo. Joo eihän temppu taitoa vaadi, vain pieni ranneliike ja voila` siinä se on! Itse kunnioitan kaveria joka ajaa etuperin,takaperin ja vaikka sivuttain yhdellä pyörällä. Hän varmasti hallitsee laitteensa paremmin kuin Customia 20v ohjastanut kaveri. Järki ja taito ei valitettavasti aina osu samaan yksilöön. Itse en koe mikään huippukuski olevani, enkä missään vaiheessa niin väittäisikään vaikka jokunen pokaali on moottoripyörällä saavutettu.

• Aatu
        ei nouse kirjoitti:

Nyt en oikein sanomaasi sisäistänyt. Ensin teknotukiksi nimittelet ja jyrkästi keulimisen tuomitset "keuliminen ei kuulu moottoripyöräilyyn" ym, ym höpinöilläsi. Samaan hengenvetoon sanot ko. jaloa urheilua kenties itsekin harrastavasi jos sulla vain olisi kyykkypyörä. Koitappa aatunen päättää jo. Joo eihän temppu taitoa vaadi, vain pieni ranneliike ja voila` siinä se on! Itse kunnioitan kaveria joka ajaa etuperin,takaperin ja vaikka sivuttain yhdellä pyörällä. Hän varmasti hallitsee laitteensa paremmin kuin Customia 20v ohjastanut kaveri. Järki ja taito ei valitettavasti aina osu samaan yksilöön. Itse en koe mikään huippukuski olevani, enkä missään vaiheessa niin väittäisikään vaikka jokunen pokaali on moottoripyörällä saavutettu.

Pitääkö tässä nyt kaikki selittää ja vääntää rautalangasta? Keuliminen ei kuulu liikenteeseen. Sitä mieltä olen. Kuitenkin jos minulla olisi kyykky niin nousisi se etupyörä ilmaan joskus. En tarkoittanut että ajaisin keula pystyssä pitkiä matkoja ja jatkuvasti. Siihen en varmasti edes pystyisi. Vaan lähinnä joskus kun vähän haluaa vääntää kahvaa enemmän niin kyykyssä nousee aika äkkiä keula vaikka sitä ei tarkoittaisikaan. Puhun nyt sellaisesta 5-10cm maasta etupyörä. En tasapainokeulimisesta. Kunnioitan myös suuresti kavereita jotka hallitsevat pyörän ja sen suuren tehon mitä nyt uusissa alkaa olemaan. Niitä taas en kunnioita jotka ajaa parikymppisinä 150hv raasereilla pitkin pitäjiä ja joka valoissa keula pystyyn. Niitä technotukkia tarkoitin ja jos et itse kuulu niihin niin olen ehkä anteeksipyynnön velkaa.

• Juho
        Aatu kirjoitti:

Pitääkö tässä nyt kaikki selittää ja vääntää rautalangasta? Keuliminen ei kuulu liikenteeseen. Sitä mieltä olen. Kuitenkin jos minulla olisi kyykky niin nousisi se etupyörä ilmaan joskus. En tarkoittanut että ajaisin keula pystyssä pitkiä matkoja ja jatkuvasti. Siihen en varmasti edes pystyisi. Vaan lähinnä joskus kun vähän haluaa vääntää kahvaa enemmän niin kyykyssä nousee aika äkkiä keula vaikka sitä ei tarkoittaisikaan. Puhun nyt sellaisesta 5-10cm maasta etupyörä. En tasapainokeulimisesta. Kunnioitan myös suuresti kavereita jotka hallitsevat pyörän ja sen suuren tehon mitä nyt uusissa alkaa olemaan. Niitä taas en kunnioita jotka ajaa parikymppisinä 150hv raasereilla pitkin pitäjiä ja joka valoissa keula pystyyn. Niitä technotukkia tarkoitin ja jos et itse kuulu niihin niin olen ehkä anteeksipyynnön velkaa.

Eipä tuo mitään. Sanalla "teknotukka" voit meinata aika montakin asiaa. Minä oletin oitis sen tarkoittavan nuorta kuskia. Minä olen nuori, mutta en koskaan temppuile yleisellä paikalla.
        "Teknotukalla" meinaat varmaan varakkaita nuoria aikuisia joilla on varaa ostaa, tuosta vaan 1100 kuutioinen honda raaceri. Sitten kun ollaan saatu kortti ja lähdetään heittämään rundia shortsit ja t-paita päällä, sekä kokeilemaan että: "lähteekö tää lelu mihkää". Väännetään niin perkeleesti kaasua ja vedetään jotain päin/ kaadutaan. Noita shortsi t-paita yhdistelmä kuskeja näkee säälittävän usein.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      61
      7520
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2946
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1776
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1659
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1468
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      169
      1419
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1163
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      77
      863
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      52
      755
    Aihe