Kilpailu on elämäsä sisältö, liikaa on siinä kiloja tullut,
ku ei kun kaljaa ja ruoka pittää olla aina ajallaan.
Liikunta on jääny nii kauan sitten etten edes muista ennää.
Ei pyydä minuu mukkaan katsommaa, ite istua jukottaapi.
Ja suomalaisten pitää voittaa, niin ajattelee.
Minusta on nii yhentekövää kuka on sadasosa sekuntii nopeempi kuin toinen, onko suomalainen taikka kiinalainen.
Kiinalaisukko se olikin kysyny voittajalta, että mihin käytit sen voittamasi sadasosasekunnin. Hullu maailma.
Parempi ois ukonki ite köntystellä hiukan kuin lahota sohvan nurkkaan.
Minun ukkoni on kilpaurheilija sohvassa istuin nii vimpan päälle
30
145
Vastaukset
- vaimo.
Minun ukkelini viis veisaa kaikesta urheilusta. Nuoren ajoi rallia.
Telkkarista ei katso ainuttakaan urheiluohjelmaa. Itse tykkään silloin tällöin tollottaa. - Uni sille ei tule
silmään ennää aamuyölläkkää, se juo kahvii. Vaikee on saada nukuttuu enää minunkaan siinä köhinässä.
- ||||||||||||||||||||
Käytännössä aina kun alati levenevä takamus nousee noja- tai työtuolista, sitä pidetään liikuntana. Terveysviranomaisten mielestä tämä on hieno asia: onhan se aina parempi että liikkuu edes vähän kuin ei ollenkaan.
Valitettavasti samaan aikaan käsitys luonnollisesta liikkumisen tarpeesta hämärtyy.
- kyllä se siitä
Laita sille ja itellesi kevyttä ruokaa kalaa, mm maustat vihannekset hyvin, ja houkuttele tuoreilla hedelmillä vatiin sohvapöydälle!
Äkkiäkös tuo huomaa kuin hyvä olo tulee siitä. Älä käytä voita ruuanlaittoon vaan öljyä, niin pidät ukkos kauemmin.
Vokottele se kävelylle aamupäivisin, vaikka yhessä ostoksille kantamaan kassia, sano ett on niin kipiä olkapää ettei enää voi halatakaan.- ////////////////////
Olen yrittänyt, mutta vain HK:n BLÖÖ ja olut kelpaa,
sekä kaikki mikä on makeaa.
Olemme eri ruokavaliossa kumpainenkin,
hän on isäntä talossa, ja hänen päätään ei käännetä.
Ei hän kävele, kun ampui vuosia sitten omaan jalkaansa.
- 7-kymppisen lyyli
Mieheni on äärimmäisyyksien ihminen.
Kotona ollessamme ei koske edes olutpulloon.
Viikossa ainakin viisi aamupäivää menee kuntosalilla. Pelkään vain milloin 7-kymmentä lähestyvällä ukolla ratkeaa verisuoni päässä tai tapahtuu jotain vastaavaa.
Puhua vouhkaa niistä nostamisistaan, vetämisistään ja työntämistään.
En minä ymmärrä niistä mitään.
Kertoo salikavereistaan, varsinkin hyväkuntoisista, nuorista naisista.
Suon sen ilon hänelle mielihyvin.
Ukkoni hoitaa kotona enemmän kuin oman osansa askareista kuten siivouksen, ruokaostokset ja valmistuksen mutta tiski- ja pesukoneisiin se ei puutu.
Noiden vähäisten kotipuuhien lisäksi se makaa sohvalla ja katsoo tallenteita tai suoraan tv:a.
Muina aikoina sen löytää tietokoneelta tai sängystä lukemasta.
Keskustelemme kyllä päivän asioista mutta minä olisin valmis runsampaankin seurusteluun.
Muut aviopuolison velvollisuutensa tai oikeutensa hän toteuttaa vähintäänkin riittävällä aktiviteetilla.
Oikeastaan ukkoni on täysin harmiton!- Nyttäytyy aloittajan
jättää ukkosa hetkeks yksin, pittää kääyä kaupassa hakemassa lissää evästä . Siinä istuu sohvassa levällää kaikkine tavaroineen, lehti auki urheilusta. Että moikka vaan.
- tunnetaan, tiedetään
että
vastaus alottajalle,
ÄLÄ VALEHTELE ! MIKSI mollaat ukkoasia joka elättää sinut ja koko poppoon,,
kuinka kehtaat valehdella ja mollata ku ite et ole senkääveranen ! ? - Ehän toki mollaa,
hyvänä piän takka päin välillä.
- ryhdistäydy,,
jooo, äläkä juokse niissä vieraissa,
teet ilkeyttäsi kiusaa ukollesi,, häpeä,,,
mieti vähä,
jos ukkosi olisi rakastunu nuorempaa ja kauniimapaa kuin sinä, miltä tuntuis,, ??
- "Elon tuskanraskaan
pilven alla" (Mika Waltarilta nyt lainasin nikkini vaihteeksi).
Kyllä tätä ukkoani silti rakastankin, vaikka joskus kun tulen kaupasta, kismittää hänen eppäilynsä, missä muualla kävin.
Ja sitten kun tulen kotiin hikisenä kassit painaen molemmissa käsissäni, haluaisin riisua ihan kaikki pois, siis bikini-asuun,
kun ruuanlaitto ja siivoaminen on niin raskasta ja kuumaa heti kauppareissun päälle, niin sitten hän syyttää, että näyttelen itseäni ikkunoista katselijoille.
Että kyllä ristiriitaa riittää joka päivä.- Kilpaurheilijana hän
varmana kilpailee myös siitä kumpi elää pitemään.
Kyllä hän voittaa kun voitontahtoa on niin mahdottomasti.
Mites sitten, joutuuks hän heti laitokseen, jos sinusta aika ensin jättää? - Varmaan heti sitten,
Kilpaurheilijana hän kirjoitti:
varmana kilpailee myös siitä kumpi elää pitemään.
Kyllä hän voittaa kun voitontahtoa on niin mahdottomasti.
Mites sitten, joutuuks hän heti laitokseen, jos sinusta aika ensin jättää?mites hän yksin siinä sohvassa pärjäisi.
- Ottaa uuvven
Varmaan heti sitten, kirjoitti:
mites hän yksin siinä sohvassa pärjäisi.
passaamaan.
- ehkä sitten oppii
Eihän tuo minun ukkoin juuri taloustöihin tartu, mutta kyydin antaa autolla hövelisti, jos pitemmälle lähden. Yhdessä pyörällä käymme ruokaostokset tekemässä. Kasvimaan hoitelee ja pihamaankin kiitettävästi, minä hieman annan tausta tukea.
Oma on syyni, että ei tartu taloustöihin, en ole koskaan vaatinut ja niinpä hän ei oikeastaan osaakaan tehdä mitään kotitaloushommia.
Miten pärjännee, kun minusta aika jättää? - Ei pärjääkään,
ei ole avuttomampaa otusta kuin vanha leskimies. Laitokseen!
- veljmieski pärjää
Oe voe, kaupat on täynnään valamisruokia, ja myyjätytöt kyllä opastaa. Elähän huolehi suotta.
- mutku se ei
veljmieski pärjää kirjoitti:
Oe voe, kaupat on täynnään valamisruokia, ja myyjätytöt kyllä opastaa. Elähän huolehi suotta.
jaksa kävellä ies. Kilpaurheilijamme on ruokittava sohvaan.
- Entäs tekarien pesu
mutku se ei kirjoitti:
jaksa kävellä ies. Kilpaurheilijamme on ruokittava sohvaan.
Hää ei ikin ole suostunt pesemmää hampaitaa, ei ommii eikä näitä.
- Mummo määki.
Kyl tääl on monenlaist sohvan kuluttajaa. Mut mullapa on ukko, joka on niin vimpan päälle nuarentunut ku on ruvennut lentopallo pelaamaan hiakkakentäl. siäl muutama tyttöihminenki mukan ja joku ol niistä ruvennuu arvuuttelemaa ukkoin ikkää. kovan miättimisen ja arvuuttelun jälkkeen tulivat siihe tuloksee, et nejäkymppinen se on, vaik se väitti koht seittemänkympin lähestyvä.
Kottin tultuan rupes leuhkima, mite nuaret naiset hänt nelikymmpiseks luulivat. Mää vaan naureskelin ja sanoin, et hyvähä se jos niin luuleva. Sen jälkken ukkoin joka ilta siäl hiakkakentäl palloo lyämäs niin maan perusteelisesti, kuha vaan kesän henkis pysyis, kun tommottos ittetäs rääkkä.
Kyl sannvoimal on suur merkitys, ja viäl kuka sen sanno.
Ei ukkon pal kerkke soffa kuluttama, mut hyvä se ku liikku, näin sanovat ne tohtorikki.
Mää muuten saan ol rauhas, ja tehrä mitä tykkä, sil viissi se onni kukostaa meitil päi.:))))))- Onni kukoistaa
siellä, se on pääasia, iloon yhdyn onnitellen!
- Nyt se otti ja nukah
ti, tässä pitäisi kaupasta lissää evästä mennä hakkee. Ja pitäs koota nuita sen olutputeleita mukkaasa, niistä saapi sen pantin.
On nii vimpan päälle kaunistakin ulkona.- olumpiarengas
Montakohan ukkoa nytkin makoilee sohvalla urheilutamineissa ja odottaa eukon passaamista. Ja eukkohan se passaa, eihän se muuta voi..kaljatölkinkin aukaisee.
- Nyt kilpaurheilijam-
me on hereillä ja katslee urheilua, hän on niin kilpahenkinen.
- Vaa yölläpä ei saana
unen piästä kiinni,, nyt sitten torkahtelloo..
- Tänään on
kilpaurheilijamme ollut innostunut: HYVÄ Suomi!
- hi hii
Kiusaa sitä ukkoasi tänään hiukan huvikses, silloin kun on oikein jännä kohta telkussa, niin mee istuun rakkaasti sen polvelle, ja kiehnäät vaikka se yrittäis töniä tieltään, ja kurkkia olan yli kiroillen: Sanot vaan se tekis niin mieli nyt ja kopeloikin samalla, niinhää ne ukotkii takaapäin tulee kun puhaa jotakin hommiaansa,
ties vaikka riemastuis nauraen! - Monica sanoi toisaal
la, ettei ole urheilusta tällä palstalla puhuttu, että ikäkö tekee sen. Mutta eikö hän ole meijjän kilpaurheilijamme ketjua huomannutkaan. Täällä ei muusta puhutakaan.
Nyt hakemaan evästä lissää kaupasta! - Kilpailijamme on
aivan onneton, kun ei ne suomalaiset ikinä...Olutta menee ja makkaraa.
- Uusi päivä,
uudet kilpailut, uudet voittajat, uudet eväät. '' Vain elämää, ei sen enempää...''
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873237
- 622957
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322465- 802293
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361753- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450