Käykö gerbiilille

minä vaan

Niin käykö gerbiilille 60x50x30 terraario?

10

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KokemusGerbiili

      ''Terraarioosi mahtuu 3 gerbiiliä. Huomoithan sen, että laskuri antaa eläinsuojeluasetuksen minimikoon terraariolle eli minimimitat, jotka terraariolla tulee vähintään olla. Käytännössä on toivottavaa, että terraario olisi reilusti suurempi kuin eläinsuojeluasetuksen vaatimat minimimitat.''

      Kopsasin tuon SGY:n sivuilta. 30cm korkeus EI riitä, korkeutta tarvitsee olla yli 45centtiä, sillä purua pitää laittaa 15-20cm ja ilmatilaa pitää olla vähintään 25cm. Joten suosittelen ostamaan isomman terraarion. Vanhoja akvaarioita/terroja saa halvalla käytettyinä esim. keltaisestapörssistä, tori.fi:stä ja petsiestä. Kansi pitää gerbiileillä olla vaikka hemsuilla jotkut ei käytä. ystäväni gerbo hyppää 47cm esteitä ja minunkin 23-30cm. Gerbiili ei ole yksineläjä. Huomioi että tuo luku mikä yllä mainittiin suositellaan jakamaan kahdella ja jos kolmosen jakaa kahdella gerbukielellä se on pyöreä nolla, koska gerbiileita ei saa pitää yksin sillä ne ovat laumaeläimiä ja kituvat yksin, tosin on niitä jotka eivät viihdy yhtään muiden seurassa, mutta nekin ovat harvinaisia. Etsi siis ihan rauhassa isompaa terraariota. Hyvä että tiedät ettei gerbiileitä saa pitää häkissä :)

    • minä vaan

      Juu mietin vain vielä että voisiko sen yhdistää toiseen terraan putkella? Siis ei muovisella(= Koska tuolla on tyhjänä 70*35*40 terra ja hamster dunakin löytyy, mutta siihe en mielellään asuttaisi gerbuja. Mutta hyvin näin pari viikkoa ovat veljekset terrassaan viihtyneet kasaavat toiselle puolelle enemmän purua ja toiselle puolelle vähemmän. Tosin ei nuo edes kaivele : d Juoksevat ja möyhentävät puruja eri paikkoihin :D Ja lasien hinkuttamistakaan ei ole havaittu(= Kaverillani joskus aikoinaan gerbiileillä oli tapana tai sitten ulos pääsyn takia tapa "kaivaa" ylänurkkia ja hän sitten aina kopautteli lasia, kun huomasi. Eikö lasin naputtelu kuulosta ikävältä itse terraarion sisällä? :o

      Mutta kiitos vinkeistä!(=

    • KokemusGerbiili

      En tiedä miltä se kuulostaa, mutta ei varmasti kivalta :( Omat gerbot ei kans tykkää kaivella ni pidän iha pohjapurut, mut kerroin sul ton ku suurin osa tykkää kaivella :D Onne gerbot varmaa ihanii

    • minä vaan

      Onha ne(:

    • KokemusGerbiili

      Oi ei!!!

    • minä vaan

      Aaww ihanat värit(:

    • KokemusGerbiili

      Kaikki valitettavasti eläinkaupasta :( Ensimmäiset gerbiilini (Mindyn ja Cindyn) sain n. 8-9vuotiaana (olen nyt 12) jolloin en tiennyt gerbuista oikeen mitään :( No siinä sitä opiskeltiin ja ketuti hirmuisesti kun eläinkaupasta ostin, mutta ikinä en olisi häitä vaihtanut :) Sitten Peppi ja Mimosa tuli ihan vahingossa kopsaan ton ''tarinan'' niistä mun blogista :)

      ''Nuorikot tulivat mulle ihan vahingossa, enkä edes tiennyt koko asiasta. Eräänä päivänä heräsin kun huoneeseeni kannettiin suurta terraariota, olin ihmeissäni. Mindykin seurasi omasta terraariostaan tapahtumia ihmeissään. Illalla äiti selitti että serkkuni ystävä oli saanut joululahjaksi kaksi gerbiiliä tietämättään, eikä voinut pitää niitä. Serkkuni oli kertonut että minulla on kokemusta gerbiileistä. Niimpä sitten pesin terran ja laitoin sen kuntoon uusia asukkaita varten :) Gerbut tulivat seuraavana aamuna. Vaikka ovatkineläinkaupasta tytöt ovat kyllä niin ihania persoonia, tosin se on vaatinut kovan urakan :D''
      Eli en tiennyt yhtään mitään, enkä olisi kieltäytynytkään koska etsin juuri silloin Mindylle kavereita, eikä oikeen kasvattajilta löytyny. Ja noiden toinen vaihtoehto ois sit ollu lopetus... Mut hyvin ollaan pärjätty, vaikka vastustankin eläinkaupasta ostoa, niin kyllä noita ihanuuksiakin löytyy.. Ja Mindy ei ole edes tukusta mistä yleensä nuo eläimet kauppoihin tulee vaan näin kun eräs nainen tuli tuomaan niitä :) Silloin rakastuin

    • minä vaan

      Mullakin harmillisesti eläinkaupasta, mutta onneksi nekin joltain paikkakuntalaiselta tuotu sinne(: Ite tiesin aika paljon ennen ku menin ostamaan pikkusia, vaikka ensisijasesti mun piti mennä ostamaan hiiriä : D Mutta tiesin kuitenki että hiiriä oli nyt vaikeesti saatavissa ku kasvattajila ei ollut poikasia, tai oli mutta nekin poikia)= Joten päätin samalla lukee sitten gerbiileistä kaikelaista ja sit tuli omat pallerot ja ensimmäisen syrkkinikin ostin faunattaresta mutta se oli tullut joltain Millalta sinne : D Ja toinenhan syrkeistäni on oma kasvatti(: : D

    • gerbulityttö

      juu käy ittelläni on saman kokone kylläkin 4 ggerbiiliä ittelläni mut sen täkii on häkki terraarion päällä

    • Anonyymi

      No miettisin vielä. Mulla kaks gerbiiliä ja niiden terra 100*45*45.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1663
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1448
    4. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1131
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1128
    6. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1120
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1096
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1081
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      5
      1062
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1050
    Aihe