Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Parhainta Filippiiniä ?

Lomakuume3

Olen buukannut lennot kohti Filippiiniä ensi helmi-maaliskuuksi. Ajatuksena oli lomailla Boracayan alueella. Nyt kun en vielä ole majoitusta varannut olen alkanut epäröimään tuota aluett. Nyt kysynkin jo siellä matkustaneilta onko tuo sitä parasta filippiiniä ?? Minulle riittää valkoiset rannat, kirkkaat vedet, hyvät retki mahdollisuudet, hintataso ja siisteys edes jossain määrin. Vai onko Boracaya törkynen massaturismimesta jossa ei filippiinisyys enään näy ?? Yöbailaus ei ole tärkeää, matkassa lapsia.

2

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hannu62

      Itse voin sanoa että Filippiineillä on todella paljon vaihtoehtoja; valkoista rantaa riittää. Esim Palawanissa on paljon eri kohteita viettäää lomaa tai vaikka Boholin seutu; upeita rantoja ja mielenkiintoisia nähtävyyksiä. Itse olen käynyt 5 kertaa kyseisessä maassa ja aina olen pitänyt. Joskus syyskuun sateet ovat olleet
      haitta mutta Boholin seudulla sitä tuskin edes havaitsee; koska sateet ovat tulleet
      yö-aikaan.

    • Balicasag

      Valkoista rantaa ja kirkaita vesia loytyy Filippineilta lahes kaikkialta. Pohjoisessa 100 Island eteenpain ihan pohjoiskarkeen asti ja vastaavasti Visayah alueella koko saaristosta. Boracay on Filippinien tunnetuin lomakohde ja etenkin lomakaudella siella on kylla melkoisesti turisteja, ei kuitenkaan samassa mittakaavassa kuin vaikkapa Thaimaan Phuketissa. Boracaylla rannat ovat (tai ainakin muutama vuosi sitten oli) puhtaat ja lapsiystavalliset. Vesi kristallin kirkasta niin kuin joka puolella Visayahin alueella. Turismista johtuen Boracay on suhteellisen kallis verrattuna yleisesti Filippineihin, mutta ei kuitenkaan ylettoman kallis Suomalaiselle.

      Paikka on myos siisti noin yleisesti, pitaa kuitenkin muistaa etta matkustatte kehitysmaassa jossa hygienia ja jatehuolto ei ole yhta kehittynytta kuin vaikkapa Suomessa.

      Cebussa alueen laajuuden vuoksi on enemman nahtavaa ja jos haluaa siistille ja kansainvalisetkin vaatimukset tayttavalle hotelille, niin valinta voisi olla vaikkapa Plantation Bay tai Shangri La. Hintataso on korkea, mutta rahalle saa myos vastinetta.

      Myos Bohol on hieno kohde ja myos siella nahtavaa riittaa. Kaikkiin kohteisiin paasee helposti lentaen. Boracaylle lennetaan lyhyen Caticlanin kentan vuoksi hieman pienemmalla kalustolla, mutta Cebuun ja Boholile ihan oikein suihkukoneella. Lentoaika Manilasta Boracaylle ja Cebuun 30-45 min, Boholille noin tunti.

      Kaikki edella mainitut ovat suht helppoja kohteita lasten kanssa ja kaikkiin matkustaminen on vaivatonta. Lisaksi turvallisuustaso on hyva. Nahtavaa maassa riittaa loputtomasti, mutta osaan kohteista matkustaminen ottaa aikaa ja vaivaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1355
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      71
      1241
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe