Trilleriä vailla...

Lukija_vailla_intoa

Minulle on muodostunut ongelmaksi löytää hyvää trilleri kirjallisuutta. Vaikka kierrän kuinka kirjaston trilleri kirjojen osastoa en oikeastaan tunnu löytävän mitään hyvää. Tänä vuonna ei taida olla yhtään kirjaa jotka olen lukenut kokonaan. Yleensä kirja jää kesken sen takia että mielenkiinto lopahtaa samalla kuin kirjan juoni lopahtaa tai yksinkertaisesti kirja jättää mielettömästi aukkoja tarinaan ja samalla kirjan lukemisen miellyttävyys loppuu. Myös välillä tuntuu että kaikissa kirjoissa olisi pohjimmiltaan sama kaava jossa vain vaihtuu hahmot ja tapahtumapaikat. Aikoinani aloitin Dan Brownin (jokainen voi olla eri mieltä) kirjojen lukemisesta ja sitten olen lukenut lukuisien eri kirjailioiden tuotantoa (mm. Robert Ludlum, Lee Child, James Ellroy). Nyt olen tullut siihen pisteeseen että en enää löydä hyviä kirjoja. Olen yrittänyt googletella mutta yksinkertaisesti ei ole vain löytynyt mitään mielenkiintoisia kirjoja

Toinen ongelma on että tarvitsisin tietooni lisää hyviä trillerikirjailijoita ja kirjoja. Nykyää pelkään että jään vain lukemaan saman kirjailijan kirjoja, ei siinä sinällänsä mitään vikaa ole mutta olisi vain kiva laajentaa hyvien kirjailijoiden tietokantaa.

Eli toivoisin teidän kertovan parhaat trillerikirjailijat, myös pelkät kirjatkin riittävät.
Sen verran vielä mainitsen että omaan mieleeni on agenttikirjallisuus sekä Lee Childin tyyliset kirjat.

7

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukumammutti

      Douglas Preston on kirjoittanut Lee Childin kanssa muutaman yhdessä ja myös omia. Esim. Isku ja kuoleman asetelma olivat hyviä, kirjoja oli vaikea laskea käsistään.
      Oletko kokeillut Inger Frimanssonia?

      • •••••

        Inger Frimanssonin kirjat ovat mielestäni psykologista jännitystä, eivät trillereitä.


      • Reacheri

        Douglas Preston on kylläkin kirjottanu Lincoln Childin kanssa kirjoja, eikä Lee childin.


      • lukumammutti
        Reacheri kirjoitti:

        Douglas Preston on kylläkin kirjottanu Lincoln Childin kanssa kirjoja, eikä Lee childin.

        No ohhoh, tämä hieman keikautti maailmanjärjestystäni.
        Kiitos tarkennuksesta Reacheri, jotenkin aivoissani olen yhdistänyt nuo kaksi "lapsukaista". Ihmetellyt korkeintaan, miten Lee Child kirjoittaa soolona hieman erilaista tekstiä.
        Pakkohan tämä oli googlettaa, herrat ovat näemmä veljeksiä: http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20100913115349AAc33aJ


    • Kirjanlukija

      Viestin aloittaja täällä. Kiitos tuosta Prestonista, hänen kirjansa vaikuttavat mielenkiintoisilta. Taidankin lukea muutaman kirjan tuossa syksyllä. Löysin myös uuden mielestäni todella hyvän kirjailijan Andy Mcnab joka kirjoittaa agenttikirjallisuutta. Lähestulkoon yhtä hyvä kuin Robert Ludlum.
      Saa pistää lisää trillerikirjailijoita.

    • muutamax

      Tässä muutama naisnimi: Elisabeth George, Denise Mina, Karin Slaughter. Siinä sellaisia jotka ei liikaa sotkeennu naiskirjailijoille liian tyypilliseen romanttiseen löpertelyyn.

    • aiheenaloittaja

      Sellaista kyselisin että olisiko kenelläkään tiedossa sellaisia kirjoja joissa selvitetään symbolien avulla jotain arvoitusta. Tarkoitan siis tyyliin Dan Brown - Enkelit & Demonit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      136
      3010
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      463
      2051
    3. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      128
      1980
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      37
      1782
    5. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1629
    6. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      102
      1570
    7. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      372
      1496
    8. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      208
      1269
    9. Mitä muinaiset tekstit sanovat ei-perinteisestä seksuaalisesta suuntautumisesta

      Mitä Vedat sanovat ei-perinteisestä seksuaalisesta suuntautumisesta? Kolme sukupuolta vedalaisessa sivilisaatiossa Tosi
      Hindulaisuus
      563
      1194
    10. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      53
      1189
    Aihe