Minulla on nyt pari viikkoa ollut tumma ympyrä/utu oikean silmän näkökentässä. Ympyrä on n. 10 sentin kolikon kokoinen, läpikuultava, utuinen ympärys. Ympyrä/utu on ei vaella näkökentässä.
Normaalisti ympyrää en yleensä näe, ellen siristä silmiä ja nyökytä päätä ylös ja alas. Tällöin se välähtelee esiin ja katoaa aika nopeasti lähes olemattomiin sen jälkeen. Valo vasten en sitä näe.
Ilmiö on verrattavissa läikkiin, joita tulee jos auringonvalo osuu silmään. Tosin tämä ilmiö on lievempi.
Minulla on todettu lievää likinäköisyyttä ja hajataittoa. Laseja en käytä.
Kuulostaako tutulta? Lieneekö vakavaa?
Tumma ympyrä/utu näkökentässä
4
4134
Vastaukset
- ööh
Mul on tää sama oire... eli siis näkyy sellanen läpinäkyvä tumma rengas/ympyrä näkökentässä kun kattoo ylös tai sivulle ja liikuttaa päätä. On vaan vasemmas silmäs mut oikeessakin näkyy vähäsen... ei vaan niin pahasti.
- Sammapäsvenska
Ne on niitä irronneita lasiaisia tms.. ei vakavaa
- Eloit
Mulla sama. Aivan kun katsoisi omaa silmää, iristä, sellainen ympyrä. Valkoista pohjaa vasten näkyy hyvin, mutta myös silmä kiinni näkyy. Peittää välillä tekstiä jonkin verran, kun lukee. Silmälääkärin mukaan ei mitään, eikä optikkokaan tiennyt.
Toivottavasti menee ohi, koska kyllä se näköä ajoittain heikentää, vaikka muuten hyvä näkö.- Anonyymi
Kuulostaa samalta ku minulla. Rengas, joka muistuttaa, ku ois kattonu liian kirkasta valoa, keskellä näkökenttää, myös näkö hieman sumea sen renkaan alueelta. Yleislääkäri ei keksiny syytä. Silmälääkärin tutkimuksen ja kuvien jälkeen löyty syy: kortisolin (stressihormoni) aiheuttama nesterakkula silmänpohjassa tarkan näön alueella. Yleensä lähtee itekseen, mutta voidaan hoitaa laserilla. Mulla otettiin kuvat ja laitettii kontrolliaika uusien kuvien ottamiseen 3 kk päähän. Ei oo vaarallinen, mutta ehkä epämukava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031615
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1251424En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k821260- 621143
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101028Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.111989Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall212791Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57763- 122733
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20698