Turun lentojen jatkoon

ghgjhgjhg

39

511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+2

      Ei tuo anna mitään osviittaa, ainahan Raikku on talvikaudeksi hieman karsinut reittejään. Loistavaa tulostahan Raikku yhä tekee, jos verrataan vaikka meidän ihanaan kotimaiseen yhtiöömme.
      Turusta lennetään talvellakin, kyllä se lähiaikoina ilmoitetaan. Nyt on kohta kesälomat vietetty, joten pian asiat lyödään lukkoon.

      • grsdfgsdfgsg

        No lyö sitten lukkoon nopsaan, jos kerran asiasta päätät.


      • ef5t7u8
        grsdfgsdfgsg kirjoitti:

        No lyö sitten lukkoon nopsaan, jos kerran asiasta päätät.

        Älä hoputa :D Tiedä mitä siitä seuraa!


      • u6u56u6u6

        Torstaita mennään jo. Ei näytä hyvältä!


      • RYR.
        u6u56u6u6 kirjoitti:

        Torstaita mennään jo. Ei näytä hyvältä!

        Lontoo ja Brysseli varattavissa


      • Turusta taivaalle
        RYR. kirjoitti:

        Lontoo ja Brysseli varattavissa

        Marraskuun alkua pidemmälle ei ole varattavissa. Vai...?


      • 32ertgy5
        RYR. kirjoitti:

        Lontoo ja Brysseli varattavissa

        höpö höpö tyhjältä näyttää edelleen!


      • iiiiiiiiimel

        Nyt mennään jo viikkoa 32, etkö sinä ounastellut että julkistuksia tulisi 30 - 31?

        Ja eikö Irkuissa vietetä kesälomia juurikin Elokuussa?


      • Ei joulumatkalle :(

        No nyt on kesälomat vietetty ja asiat lyöty lukkoon. Tietosi tästä aiheesta olivat suoraan sanottuna perslävestä vedettyjä!


    • Turusta taivaalle

      Eikös tämä yksi Ryanair-tietäjäheebo sanonut, että julkistuksia tulisi viikoilla 31-32? Tosin, tässä alkaa usko hiipua kun mitään ei ole kuulunut noista Turkua koskevista jatkosuunnitelmista. Toivottavasti asiat selviää pian.

      • 6y56y656y

      • böööö
        6y56y656y kirjoitti:

        Eniten ärsyttää odottaminen. Tulisi sitten vaikka tieto reittien lopettamisesta, mutta tämä odottelu ärsyttää.

        Turun ulkomaalentojen makustajamäärät nousivat Heinäkuussa 69,7 % viimevuoteen verrattuna. Ryanair on tehnyt todella hyvää Turun lentoasemalle, joten lentojen toivoisi jatkuvan.

        http://www.finavia.fi/files/kronodoc/2284/212999/Matkustajat%20lentoasemittain%20suo-fi.pdf

        Valitettavasti sillä ei ole mitään merkitystä Ryanairille, mitä se tekee Turun lentoasemalle, vaan ainut merkitys on se mitä Turun lentoasema tekee Ryanairille. Rahaa pitää tulla tietty määrä, jotta lennot jatkuvat ja riippumatta täyttöasteista.


      • Tietäjäheebo

        Tosiaan kerroin viikot 31-32, mutta kaikki ei käy näköjään kuin elokuvissa. Tämän hetken tieto on yhä se, että Lontoon lennot jatkuu ympärivuotisena. Odottaminen tosiaankin ärsyttää....


      • asdfghjklzxcvbnm
        Tietäjäheebo kirjoitti:

        Tosiaan kerroin viikot 31-32, mutta kaikki ei käy näköjään kuin elokuvissa. Tämän hetken tieto on yhä se, että Lontoon lennot jatkuu ympärivuotisena. Odottaminen tosiaankin ärsyttää....

        Luulisi, että jos jokin reitti jatkaisi koko talven, olisi se jo myynnissä.


    • xmas on ryanair

      Tiedustelin tätä asiaa Turun lentoasemalta, ja sieltä vastattiin jota kuinkin niin, että lokakuussa vaihtuu talviaikataulu, ja että Ryanair ei ole vielä talviaikatauluaan julkaissut, mutta sieltä ounasteltiin Ryanairin pian niin tekevän.

      Eli toivoa on.

    • Kolme vaihtoehtoa

      Todella myöhäiseksi kyllä menee Turun lentojen jatkon vahvistaminen, koska liikennekausi vaihtuu jo noin parin kuukauden kuluttua ja lentoja pitäisi ehtiä myydäkin ennen niiden aloitusta. Mahdollista lentojen jatko kyllä vielä on ja jopa jonkun uudenkin reitin esittely talvikaudeksi. Tampereellekin saattaa vielä tulla uutena Ryanairin reitti Kööpenhaminaan talvikaudeksi. Nyt myynnissä on reitit Lontooseen, Frankfurt-Hahniin, Bremeniin, Budapestiin ja Roomaan.

      Ryanair ja Turku -asiassa on kolme vaihtoehtoa:
      - lennot Lontooseen ja/tai Brysseliin jatkuvat talvikaudellakin pari kertaa viikossa, mutta Malaga ja Girona loppuvat talveksi.
      - Kaikki Turun lennot menevät talvitauolle ja jatkuvat maaliskuussa eli Turusta tulee Ryanairin kesäkohde (yhtiöllä on kenttiä, joille lennetään vain kesä- tai talvikaudella)
      - Ryanair on todennut Turkuun lentämisen olevan sille täysin kannattamatonta ja lakkauttaa pysyvästi koko liikennöinnin Turkuun (epätodennäköinen vaihtoehto!)

      • last minute

        Joka tapauksessa Budapestin lennot Tampereelta ilmoitettiin alle 2 kk ennen ensimm. lentoa, eli varsin myöhäisessä vaiheessa. Kaikki on vielä mahdollista.


      • 4+13

        Niin kuin olen tuolla aikaisemmin kertonut, Ryanair jatkaa ainakin Lontoon lentojaan koko talven. Sen julkistaminen nyt vaan venyy, koska heillä on vielä vähän pakka sekaisin, todennäköisesti Espanjan tilaanteen vuoksi.
        Myös yhden uuden reitin avaaminen talveksi on yhä auki, jonka kohde on Saksassa. Brysselin jatkuminen yli talven, on 50/50 mahdollisuudet.
        Tässä tämänhetkinen tieto,


      • Sommeren är kort
        4+13 kirjoitti:

        Niin kuin olen tuolla aikaisemmin kertonut, Ryanair jatkaa ainakin Lontoon lentojaan koko talven. Sen julkistaminen nyt vaan venyy, koska heillä on vielä vähän pakka sekaisin, todennäköisesti Espanjan tilaanteen vuoksi.
        Myös yhden uuden reitin avaaminen talveksi on yhä auki, jonka kohde on Saksassa. Brysselin jatkuminen yli talven, on 50/50 mahdollisuudet.
        Tässä tämänhetkinen tieto,

        Noh.. kahtellaan. Kyllä se siitä sitten.

        Oma toiveeni olisi Bergamo tai Malpensa, jossain vaiheessa, mutta saksaankin voisi joulun alla lähteä nauttiamaan aidoista joulukaupungeista.


      • Nmmmaa
        last minute kirjoitti:

        Joka tapauksessa Budapestin lennot Tampereelta ilmoitettiin alle 2 kk ennen ensimm. lentoa, eli varsin myöhäisessä vaiheessa. Kaikki on vielä mahdollista.

        Ryanair perusti hubin Budapestiin hyvin nopealla aikataululla. Syynä oli Malevin konkurssi. Siksi reitin avaamisesta Tampereelle ja lukuisiin muihin kohteisiin ilmoitettiin varsin lähellä aloituspäivää.

        Yleensä Ryanairin udet reitit tulevat myyntiin jo noin puoli vuotta ennen aloitusta.

        Se, että Turkuun tulisi jokin uusi reiti, joka alkaisi lokakuun lopulla, on mielestäni hyvin epätodennäköistä. Täällä joku väittää tietävänsä, että Lontoon lennot jatkuisivat talven yli. Hieman ihmetyttä, että miksi ne sitten eivät ole jo mynnissä, koska Tampere-Lonttokin on ollut talvikauden osalta jo pari kuukautta mynnissä.
        No,katsotaan. Ryanair on aina tottunut tekemään yllättäviäkin reittiratkaisuja.


      • jeo jef
        Nmmmaa kirjoitti:

        Ryanair perusti hubin Budapestiin hyvin nopealla aikataululla. Syynä oli Malevin konkurssi. Siksi reitin avaamisesta Tampereelle ja lukuisiin muihin kohteisiin ilmoitettiin varsin lähellä aloituspäivää.

        Yleensä Ryanairin udet reitit tulevat myyntiin jo noin puoli vuotta ennen aloitusta.

        Se, että Turkuun tulisi jokin uusi reiti, joka alkaisi lokakuun lopulla, on mielestäni hyvin epätodennäköistä. Täällä joku väittää tietävänsä, että Lontoon lennot jatkuisivat talven yli. Hieman ihmetyttä, että miksi ne sitten eivät ole jo mynnissä, koska Tampere-Lonttokin on ollut talvikauden osalta jo pari kuukautta mynnissä.
        No,katsotaan. Ryanair on aina tottunut tekemään yllättäviäkin reittiratkaisuja.

        Voihan viivästys johtua ihan siitä, että Turku on uusia kohteita, kun taas Tampere ja Lappeenranta vanhoja. Niiden osalta oli jo selvää mitä koneita ja aikatauluja kannattaa käyttää.

        ;) Tai ehkä Turkuun ollaan siirtämässä espanjasta pari konetta basea varten... no ei vaiskaan.

        Voipi olla, että emme saa koskaan tietää, mikä siellä kulisseissa hommaa jarruttaa, mutta sekä Ryanair gurumme, että Finavia kumpikin ovat hyvin positiivisella kannalla, jotta kai voimme hetken pitää peukkuja ainakin Lontoolle!

        Ehkä jo huomenna Ryanairin kone paistattelee TS:n verkkolehdessä, joka uutisoi jotain Frankfurt-Hahnia tai Bremeniä.


    • 16+8

      Ja niin kaikki muuttui yhdellä puhelinsoitolla, talvella ei lennetä Turusta :(

      • voe voe

        Ai näinkö on? No se oli lyhyt ilo.

        Ensi vuonna onkin sitten -30% matkustajatilastoihin. Ehkä Turun lentoasemalla olis kannattanut jättää nekin pienet remontit tekemättä.


      • Normi käytäntö
        voe voe kirjoitti:

        Ai näinkö on? No se oli lyhyt ilo.

        Ensi vuonna onkin sitten -30% matkustajatilastoihin. Ehkä Turun lentoasemalla olis kannattanut jättää nekin pienet remontit tekemättä.

        Tuskin tulee mitään suurempaa miinusta matkustajatilastoihin,Ryanairin lentokausi alkaa taas heti keväällä aikaisin.


      • dhgfjdgdgfjd

        Olisiko syy tämä, joka koitui muutaman Kreikan kohteen loppumiseksi viime toukokuussa ja aiemmin esim. Lappeenrannan Brysselin reitti loppui juurikin samasta syystä, eli ei tarpeeksi "markkinointitukea" reiteille.

        "Markkinointituki loppuu - Ryanair lopettaa liikenteen Kosille ja Rhodokselle kesken kauden
        20.05.2012 - 17:34

        Halpalentoyhtiöiden tiedetään olevan herkkiä lopettamaan reittejä, mikäli ne eivät kerää tarpeeksi matkustajia tai yhtiön saamat tukiaiset loppuvat. Tästä saatiin jälleen todistus, kun Ryanair ilmoitti lopettavansa lennot Kreikan Rhodokselle ja Kosin saarelle kesken kesälomakautta. Paikallinen hallinto kun oli päättänyt lopettaa yhtiölle annetun markkinointituen.

        Rhodoksen reittejä lopetetaan 13 ja Kosin 11. Kaikkiaan Ryanairin mielenosoitus lakkauttaa 82 viikottaista lentovuoroa.

        Tapansa mukaan yhtiö myös kertoi, mitä vaikutuksia se laskee keskeytyksellä olevan kohdekenttien lähialueille. Noin 23 000 turistia jää saapumatta, koska reitit lopetetaan kuukautta aiottua aiemmin. Taloudelliseksi vaikutukseksi kreikkalaisille Ryanair arvioi 18 miljoonaa euroa menetettyinä turismituloina."

        Eli Turku ei tainnut älytä työntää Ryanairin edellyttämää suurta määrää markkinointitukea Ryanairille samaan tahtiin, kuin Lappeenranta ja Tampere menettelee. Ilman piilonimisiä tukia tuo pulju ei lennä mihinkään ja sen se hyvin röyhkesti ja äänekkäästi myös tekee selväksi.


      • Jaapa jaa
        Normi käytäntö kirjoitti:

        Tuskin tulee mitään suurempaa miinusta matkustajatilastoihin,Ryanairin lentokausi alkaa taas heti keväällä aikaisin.

        Ai ei? Eli siis Ryanairilla ei ole juurikaan matkustajia, koska matkustajamäärät ovat samat sinun mukaasi lensi tämä yhtiö tai ei. Mistä sen muuten varmaksi tietää lentääkö Ryanair Turusta enää ollenkaan? Kovasti tekevät päätöksiä lopettamisista vaikka yllättäen kesken kauden, joten tuon yhtiön varaan ei pysty laskemaan yhtään mitään. Lentää jos lentää.


      • eetyiopå
        dhgfjdgdgfjd kirjoitti:

        Olisiko syy tämä, joka koitui muutaman Kreikan kohteen loppumiseksi viime toukokuussa ja aiemmin esim. Lappeenrannan Brysselin reitti loppui juurikin samasta syystä, eli ei tarpeeksi "markkinointitukea" reiteille.

        "Markkinointituki loppuu - Ryanair lopettaa liikenteen Kosille ja Rhodokselle kesken kauden
        20.05.2012 - 17:34

        Halpalentoyhtiöiden tiedetään olevan herkkiä lopettamaan reittejä, mikäli ne eivät kerää tarpeeksi matkustajia tai yhtiön saamat tukiaiset loppuvat. Tästä saatiin jälleen todistus, kun Ryanair ilmoitti lopettavansa lennot Kreikan Rhodokselle ja Kosin saarelle kesken kesälomakautta. Paikallinen hallinto kun oli päättänyt lopettaa yhtiölle annetun markkinointituen.

        Rhodoksen reittejä lopetetaan 13 ja Kosin 11. Kaikkiaan Ryanairin mielenosoitus lakkauttaa 82 viikottaista lentovuoroa.

        Tapansa mukaan yhtiö myös kertoi, mitä vaikutuksia se laskee keskeytyksellä olevan kohdekenttien lähialueille. Noin 23 000 turistia jää saapumatta, koska reitit lopetetaan kuukautta aiottua aiemmin. Taloudelliseksi vaikutukseksi kreikkalaisille Ryanair arvioi 18 miljoonaa euroa menetettyinä turismituloina."

        Eli Turku ei tainnut älytä työntää Ryanairin edellyttämää suurta määrää markkinointitukea Ryanairille samaan tahtiin, kuin Lappeenranta ja Tampere menettelee. Ilman piilonimisiä tukia tuo pulju ei lennä mihinkään ja sen se hyvin röyhkesti ja äänekkäästi myös tekee selväksi.

        Mutta eiköhän se ole ollut jo aloittaessa selvillä mitä on saatavilla. Lopettaakohan Air Åland/Nextjet nyt sitten Turku-Maarianhaminan, kun Lontooseen ei pääsekään ja aika ikävää TurkuAirille, joka siirtyi isomman tieltä pois, ennen kannattavalta reitiltä ja pian Maarianhaminalaiset ovat taas ilman Turun lentoja.


      • dshgvgvfasdsd
        eetyiopå kirjoitti:

        Mutta eiköhän se ole ollut jo aloittaessa selvillä mitä on saatavilla. Lopettaakohan Air Åland/Nextjet nyt sitten Turku-Maarianhaminan, kun Lontooseen ei pääsekään ja aika ikävää TurkuAirille, joka siirtyi isomman tieltä pois, ennen kannattavalta reitiltä ja pian Maarianhaminalaiset ovat taas ilman Turun lentoja.

        Meinaatko että Ryanair ajattelee sitä mikä heidän toiminnassaan on ikävää TurkuAirille tai Maarianhaminan Turun lennoille? Ei niitä moinen kiinnosta. Ja mitä merkitystä sillä on mitä oli aloittaessa tarjolla? Ryanair aloitti Lappeenrannassa Brysselin lennot tietyllä markkinointituella ja alkoi kinuamaan Lappeenrannalta lisää markkinointitukea ko reitille kesken kauden. Kun ei lisätukia Lappeenrannalta tullut, loppui lentely siihen paikkaan. Tyypillistä Ryanairia. Aloittavat reitit ja toivovat voivansa kiristää lisää massia markkinontituen nimellä kesken leikin. Aina ei onnistu ja sanktiona tuen eväävälle kentälle/paikkakunnalle Ryanairilta on lentojen loppuminen saman tien. Lappeenrannassa Brysselin lennoilla oli vieläpä hyvä täyttöaste, mutta sillä ei ollut mitään merkitystä, kun lisätuen kiristäminen epäonnistui.

        Ikävää tietysti Ryanairin asiakaskunnalle ja monille eri tahoille tällaisen firman sanelupolitiikka ja häikäilemätön toiminta, mutta sillä mennään mitä Ryanair sattuu milloinkin antamaan. On niitä muitakin firmoja ja matkalle kyllä pääsee, joten matkailu ei ainakaan minulla ole kiinni mistään Ryanairista.


      • edeltävä...
        dshgvgvfasdsd kirjoitti:

        Meinaatko että Ryanair ajattelee sitä mikä heidän toiminnassaan on ikävää TurkuAirille tai Maarianhaminan Turun lennoille? Ei niitä moinen kiinnosta. Ja mitä merkitystä sillä on mitä oli aloittaessa tarjolla? Ryanair aloitti Lappeenrannassa Brysselin lennot tietyllä markkinointituella ja alkoi kinuamaan Lappeenrannalta lisää markkinointitukea ko reitille kesken kauden. Kun ei lisätukia Lappeenrannalta tullut, loppui lentely siihen paikkaan. Tyypillistä Ryanairia. Aloittavat reitit ja toivovat voivansa kiristää lisää massia markkinontituen nimellä kesken leikin. Aina ei onnistu ja sanktiona tuen eväävälle kentälle/paikkakunnalle Ryanairilta on lentojen loppuminen saman tien. Lappeenrannassa Brysselin lennoilla oli vieläpä hyvä täyttöaste, mutta sillä ei ollut mitään merkitystä, kun lisätuen kiristäminen epäonnistui.

        Ikävää tietysti Ryanairin asiakaskunnalle ja monille eri tahoille tällaisen firman sanelupolitiikka ja häikäilemätön toiminta, mutta sillä mennään mitä Ryanair sattuu milloinkin antamaan. On niitä muitakin firmoja ja matkalle kyllä pääsee, joten matkailu ei ainakaan minulla ole kiinni mistään Ryanairista.

        En meinaa, kunhan harmittelen tapahtunutta.


      • mrrrrrrrrrrrr
        Jaapa jaa kirjoitti:

        Ai ei? Eli siis Ryanairilla ei ole juurikaan matkustajia, koska matkustajamäärät ovat samat sinun mukaasi lensi tämä yhtiö tai ei. Mistä sen muuten varmaksi tietää lentääkö Ryanair Turusta enää ollenkaan? Kovasti tekevät päätöksiä lopettamisista vaikka yllättäen kesken kauden, joten tuon yhtiön varaan ei pysty laskemaan yhtään mitään. Lentää jos lentää.

        Etkö tajua, että ei matkustajamäärät mihinkään putoa, koska taas kesällä lennetään. Jos samat reitit pysyy, niin todennäköisesti määrät ovat jälleen pienessä nousussa ihmisten opittua käyttämään Turunkin kenttää. Yhdenkin uuden reitin lisäys nostaa ihan varmasti matkustajamääriä, sitäpaitsi tämänkin vuoden tavoite ylitetään kunnolla


      • NYO---
        edeltävä... kirjoitti:

        En meinaa, kunhan harmittelen tapahtunutta.

        En ymmärrä, miksi joku maarianhaminalainen vaivautuu edes Turkuun asti Rynkyn lennoille, kun Skavstaltakin (& Västerås) pääsisi ja vieläpä 50 kohteeseen. Kaikki laivat (Turun, Helsingin, Tallinnan Tukholma-M:hamina reitin alukset) poikkeavat Maarianhaminassa, joten vuoroja kyllä löytyy ja moni varmaan hyödyntää samalla ostosreissuilla käynnin siinä sivussa.

        Uskon, että Lappeenrannan ja Brysselin vuorot peruttiin lähinnä Turun takia. Suurempi syy perumiseen lienee kuitenkin Malévin konkurssi ja hubin perustaminen Budaan, jolloin koneita tarvittiin sinne kilpailemaan verisesti Wizzin kanssa Unkarin markkinoista, jotka tuottavat aivan varmasti pikkusen paremmin kuin joku LPR-CRL.


      • prrrrrrrrr
        mrrrrrrrrrrrr kirjoitti:

        Etkö tajua, että ei matkustajamäärät mihinkään putoa, koska taas kesällä lennetään. Jos samat reitit pysyy, niin todennäköisesti määrät ovat jälleen pienessä nousussa ihmisten opittua käyttämään Turunkin kenttää. Yhdenkin uuden reitin lisäys nostaa ihan varmasti matkustajamääriä, sitäpaitsi tämänkin vuoden tavoite ylitetään kunnolla

        Etkö tajua että Ryanairin lentelyistä ei ole mitään takeita missään. Voivat niin ilmoittaa nyt, mutta mikä on tilanne keväällä? Matkustajamäärätkään ei ole mikään tae mistään, koska Ryanairille riittävä markkinointituki on ainut reitin kantava voima. Reitit loppuvat kuin kanan lento, vaikka täysillä koneilla lentävät, kuten on jo nähty, mikäli ei tule markkinointitukea tarpeeksi.

        Eli jos Turulla ei riitä rahaa tarpeeksi reittien tukemiseen, ne loppuvat. Mitään uusia reittejä ei kannata odotella. Jos luet tämän ketjun, niin huomaat että ainut joka tästäkin asiasta todella tiesi mitään, on aloittaja jonka arvio osui nappiin. Kaikki yltiöoptimistiset Ryanair-"tietäjät" vetivät vesiperän tietoineen ja fantasioineen lentojen jatkumisesta.


      • Tietäjäheebo
        NYO--- kirjoitti:

        En ymmärrä, miksi joku maarianhaminalainen vaivautuu edes Turkuun asti Rynkyn lennoille, kun Skavstaltakin (& Västerås) pääsisi ja vieläpä 50 kohteeseen. Kaikki laivat (Turun, Helsingin, Tallinnan Tukholma-M:hamina reitin alukset) poikkeavat Maarianhaminassa, joten vuoroja kyllä löytyy ja moni varmaan hyödyntää samalla ostosreissuilla käynnin siinä sivussa.

        Uskon, että Lappeenrannan ja Brysselin vuorot peruttiin lähinnä Turun takia. Suurempi syy perumiseen lienee kuitenkin Malévin konkurssi ja hubin perustaminen Budaan, jolloin koneita tarvittiin sinne kilpailemaan verisesti Wizzin kanssa Unkarin markkinoista, jotka tuottavat aivan varmasti pikkusen paremmin kuin joku LPR-CRL.

        "Suurempi syy perumiseen lienee kuitenkin Malévin konkurssi ja hubin perustaminen Budaan, jolloin koneita tarvittiin sinne kilpailemaan verisesti Wizzin kanssa Unkarin markkinoista, jotka tuottavat aivan varmasti pikkusen paremmin kuin joku LPR-CRL."

        Ei ole noin. Viime talvena koneet seisoi.


      • NYO---
        Tietäjäheebo kirjoitti:

        "Suurempi syy perumiseen lienee kuitenkin Malévin konkurssi ja hubin perustaminen Budaan, jolloin koneita tarvittiin sinne kilpailemaan verisesti Wizzin kanssa Unkarin markkinoista, jotka tuottavat aivan varmasti pikkusen paremmin kuin joku LPR-CRL."

        Ei ole noin. Viime talvena koneet seisoi.

        "Tietäjäheebolla" virheellistä tietoa. Koneet eivät seisseet koko talvikautta, koska Malév meni konkurssiin ja R. perusti hubin Budapestiin 17. helmikuuta, ja silloin aloitettiin n. puolet Budan reiteistä (loput maalis-huhtikuun aikana): http://www.ryanair.com/en/news/ryanair-to-open-budapest-base-in-two-weeks-with-31-new-routes


      • 4jjiyy7687
        prrrrrrrrr kirjoitti:

        Etkö tajua että Ryanairin lentelyistä ei ole mitään takeita missään. Voivat niin ilmoittaa nyt, mutta mikä on tilanne keväällä? Matkustajamäärätkään ei ole mikään tae mistään, koska Ryanairille riittävä markkinointituki on ainut reitin kantava voima. Reitit loppuvat kuin kanan lento, vaikka täysillä koneilla lentävät, kuten on jo nähty, mikäli ei tule markkinointitukea tarpeeksi.

        Eli jos Turulla ei riitä rahaa tarpeeksi reittien tukemiseen, ne loppuvat. Mitään uusia reittejä ei kannata odotella. Jos luet tämän ketjun, niin huomaat että ainut joka tästäkin asiasta todella tiesi mitään, on aloittaja jonka arvio osui nappiin. Kaikki yltiöoptimistiset Ryanair-"tietäjät" vetivät vesiperän tietoineen ja fantasioineen lentojen jatkumisesta.

        Matkustajamäärä tulee laskemaan ensivuonna joka tapauksessa, koska Norwegianin osuus on poissa.


    • Keväällä jatkunee

      Markkinointitukien antaminen lentoyhtiöille on nykypäivää. Ryanair ei ole asiassa mikään poikkeus. Esim. Blue1 lisäsi lentojaan Suomen eri kaupungeista Skandinaviaan juuri siksi, että maakunnat antoivat sille markkinointitukea. Samanlaisia markkinointitukia on maksettu mm. Air Balticille, Estonian Airlille ja Wizzille maakuntakentillä.

      Kyllä maakuntien kannattaa maksaa tuota tukea. Ryanairin kaltaiset yhtiöt tuovat alueille paljon matkailutuloja ja luovat työpaikkoja. Väittäisin, että tuet tulevat alueille moninkertaisina takaisin. Ilman markkinointitukia ei ole suoria reittejä ulkomaille mualta kuin Helsinki-Vantaalta. Esim. Tampereen hotelleissa Ryanairin vaikutus on merkittävä. Juuri niiden maiden kansalaisten yöpymisiä on paljon, joista Ryanair lentää Tampereelle.

      Harmi Turun puolesta, mutta uskoisin, että lennot jatkuvat keväällä. Ryanairilla on osa kohteista sellaisia, että niihin lennetään vain kesällä ja Turku näyttää kuuluvan siihen joukkoon. Keväällä avataan varmasti uudelleen lennot Espanjaan ja Lontooseen, mutta Brysselin tulevaisuudesta en löisi vetoa. Se ei ilmeisesti ollut kovinkaan kannattava. Sen sijaan saattaisi tulla jokin Saksan kentistä esim. Düsseldorf-Weeze .

      • dgvfskdvcskjdc

        Markkinointitukien järkevyydestä ei ole kysymys. Kaikki tietää että ne ovat reittien ja lentojen elinehto ja sijoitetut varat tulevat takaisin korkojen kera, mutta kaupungeilla ei siltikään aina riitä tuohta tarpeeksi.

        Tänään oli lehdessä juttu Lappeenrannan lentokentän tilanteesta, joka on hyvä nk markkinontiyhteistyön vuoksi eri yhtiöiden kanssa. Niillä saadaan Lappeenrannasta operoimaan Ryanair, Air Baltic ja Blue1, joka jutussa myös mainittiin. Lentojen lisäyksestä ei ollut toivoa, koska kaupunkiyhtiöiden johtaja kertoi ettei heillä ole varaa lisätä ja kasvattaa nk markkinointiyhteistyötä, joka on edellytys uusille reiteille. Muun muassa Ryanair olisi kiinnostunut uusien reittien avaamiseen, mutta kun ei ole tuohta kaupungilla niiden vaatimiin markkinontitukiin Ryanairille, ei tule uusia reittejä näillä näkymin Lappeenrantaan tämän johtajan sanomana.

        Alueen yrittäjät ja jopa yliopisto ovat keränneet rahaa kasaan markkinointitukia varten kaupungin maksaman tuen lisäksi ja niillä saadaan se mitä nyt on Lappeenrannassa. Sama laulu on Tampereen ja Turun kanssa, joista Tampereella on rahaa laittaa markkinontitukeen monta kertaa enemmän, kuin Lappeenrannalla ja Turulla yhteensä.

        Halvoille lennoille siis päästään jatkossakin, jos kohdekentillä riittää rahaa reittien tukemiseen. Käyttäkää siis rahaa kohdekenttien veronkantoalueella enemmän, niin lennotkin ehkä jatkuvat, tai jopa lisääntyvät. Sellaista ei olekaan kuin ilmainen tai älyttömän halpa lounas, joten joku instanssi sellaisen aina kustantaa, jos sillä on siihen varaa, jollei syöjä itse.


      • ssdgl
        dgvfskdvcskjdc kirjoitti:

        Markkinointitukien järkevyydestä ei ole kysymys. Kaikki tietää että ne ovat reittien ja lentojen elinehto ja sijoitetut varat tulevat takaisin korkojen kera, mutta kaupungeilla ei siltikään aina riitä tuohta tarpeeksi.

        Tänään oli lehdessä juttu Lappeenrannan lentokentän tilanteesta, joka on hyvä nk markkinontiyhteistyön vuoksi eri yhtiöiden kanssa. Niillä saadaan Lappeenrannasta operoimaan Ryanair, Air Baltic ja Blue1, joka jutussa myös mainittiin. Lentojen lisäyksestä ei ollut toivoa, koska kaupunkiyhtiöiden johtaja kertoi ettei heillä ole varaa lisätä ja kasvattaa nk markkinointiyhteistyötä, joka on edellytys uusille reiteille. Muun muassa Ryanair olisi kiinnostunut uusien reittien avaamiseen, mutta kun ei ole tuohta kaupungilla niiden vaatimiin markkinontitukiin Ryanairille, ei tule uusia reittejä näillä näkymin Lappeenrantaan tämän johtajan sanomana.

        Alueen yrittäjät ja jopa yliopisto ovat keränneet rahaa kasaan markkinointitukia varten kaupungin maksaman tuen lisäksi ja niillä saadaan se mitä nyt on Lappeenrannassa. Sama laulu on Tampereen ja Turun kanssa, joista Tampereella on rahaa laittaa markkinontitukeen monta kertaa enemmän, kuin Lappeenrannalla ja Turulla yhteensä.

        Halvoille lennoille siis päästään jatkossakin, jos kohdekentillä riittää rahaa reittien tukemiseen. Käyttäkää siis rahaa kohdekenttien veronkantoalueella enemmän, niin lennotkin ehkä jatkuvat, tai jopa lisääntyvät. Sellaista ei olekaan kuin ilmainen tai älyttömän halpa lounas, joten joku instanssi sellaisen aina kustantaa, jos sillä on siihen varaa, jollei syöjä itse.

        Turha varmaan sanoa tätä, mutta liioittelet tukien osuutta aivan älyttömästi.


    • Blaah.

      Liioiteltua tai ei, mutta ilman markkinointitukia ja niiden korotuksia Ryanair ei lennä Suomesta. Kylmä tosiasia, joka on käynyt ilmi uutisoinnistakin. Kaikki Ryanairin toimet viittaavat siihen että Suomi kaukaisena kohteena ja pienellä matkustajapotentiaalilla ei ole Ryanairille millään tavalla merkityksellinen, eikä kannattava. Tuethan ovat hyvä asia, koska muuten Ryanair ei lentäsi koko Suomeen ja oltaisiin ilman tuota yhtiötä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4255
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1661
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1477
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1294
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      49
      1185
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1116
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      63
      1071
    Aihe