Onko kenelläkään myynnissä vasiikkaa?

vasikka111

Olisiko kenellekään myynnissä vasikkaa ? . Tulisi ponin kaveriksi pihattoon. Tiedetään että tämäkuulostaa hullulta muttei mahdottomalta ajatukselta ja olen kyllä nähnyt lehmän ja ponin asuvan yhdessä.

Ei mikään 1000€ lehmä hyvä olisi jos joku ilmasiks antais. Äiti työskentelee lomittajana joten kokemusta olisi.

7

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • navettapiika

      Jokaisella lypsykarjatilalla niitä vasikoita on, ja varmasti äitisi lomituspaikoistakin löytyy. Paras olisi joku pieni rotu, meillä olisi noita pohjois-suomalaisia myyntiinkin asti.

    • vasikka111

      Juu suunitteila oli kysyä tuosta yhdestä paikasta missä se useimmiten työtä tekee mutta siellä ne ovat kulma kauheen kalliita. En itse niin lehmien roduista tiedä ja en tiedä mikä niissä maksaa niin pirusti mutta mutsi kyllä tietää minä vasta opettelen :D . Minkäs hintaisia teillä on ?

      • navettapiika

        Se vähän riippuu, mutta tuurilla jos osaat oikeana päivänä tulla niin vaikka satasella saat jo valita, mutta puhdasrotunen lehmänen on sitten kalliimpi juttu. Jos asuisit likellä niin minä voisin vuokrata sulle yhden tosi edullisesti.


    • vaissa111

      Okei. Meilleppä se nyt olis yksi ja sama minkä rotuinen kunahn on halpa! (: Ja tosiaan tarkoitus opettaa sitten ratsastus ja ajo hommat! mitä lehmä nyt ikinä pygee tekemään. Missäpäin asut ? . Ehkä ostaisimme kokonaan omaksi mieluiten (: Satku kuulostaa ihan hyvälle hinnalle .

    • 2

      lehmä ei ole ratsu

    • vasikka111

      Ei ole ei mutta niillä voi ajaa ja ratsastaa ihan siinä missä muutkin! . Jotkut tytöt olivat kouluttaneet ittelleen lehmät ratsuiks täällä suomessa kun hevosia ei saanut. Ei ole sinun asiasi mitä myö vasikalla loppupeleissä tehdään! vaikka mentäis saatana koulukisoihin tai raveihi :D

      • navettapiika

        Asumme pohjois-pohjanmaalla. Alkuperäiskarjan sivuilta löydät meidät ja paljon muita. Siellä tosin meiltä myynnissä vain 3-5 lehmästä, mutta sonnejakin löytyy. Tuossa Haapavedellä on yksi mies, jolla kuohittuja sonneja eli härkiä ja niistä on osa koulutettu ajohäriksi. Olivat siinä yhdessä televisiosarjassakin. Oikein säyseitä ja hoidettavia elukoita, mutta isoja. Katteleppa jos guuglen ihmeellisestä maailmasta löytyy. Se kuohitseminen maksaa kyllä, mutta se auttaa lauhkeaan luonteeseen ja ne elävät jopa yli kaksikymmentä vuotta, ei huono homma lainkaan. Ne on juuri näitä lapinsonneja. Näillä lapiskoilla on kyllä niin lammasmainen luonne muutenkin, että tupaan tulevat jos päästää, mutta osaavat olla vähän ilkikurisiakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe