Peugeot xp7 kuristukset

mopopoika

Eli miten saisi peugeot xp7 2012 kulkemaan n.60 km/h ja kiihtymään hyvin.

71

3149

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin

      Pakoputkesta holkki pois, holkki on tiivisteessä kiinni joten joudut ostamaan uuden. Kurin pois oton jälkeen muista vaihtaa suutin, koko 100 on hyvä :D

    • pösöö 4life

      pitää osta uus cdi tai porauttaa jos haluat että kierrokset nosuevat enemmän kuin 8000. Sitten holkki pakoputkesta pois, rälläkällä vedät holkista 3/4 pois. Sitten voit vaihtaa isomman kaasarin halutessas.

      • Anonyymi

        mulla nousee pösö xp7 2015 mallis vakio cdiil yli kymppitonnii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulla nousee pösö xp7 2015 mallis vakio cdiil yli kymppitonnii

        Eipä ollu 2015 mallia


    • fuju

      Turhaa CDI:n osto, jos kaupungissa ajaa... Poliisi vaan ottaa kiinni ku kulkee liian kovaa :OOO Riittää isompi suutin ja kuri pois

    • No paljonko kulkee

      Paljonko ottaa huippuja jos vaan ottaa kurin pois putkesta ja isomman suuttimen?

      • Pösöööö

        Ei mulla ainakaa omassa pösössä ku 50-55(ryypyn kanssa ja kiihtyy ok hyvin ku se vitun cdi rajottaa


      • Pösöööö

        Ei mulla ainakaa omassa pösössä ku 50-55(ryypyn kanssa ja kiihtyy ok hyvin ku se vitun cdi rajottaa


    • pösöpoika

      Paljonko kulkee jos laitais rajoittamattoman cdi ja ottas kurin pois putkesta?

      • pösöpäwiseee

        reipasta kuuttakymppiä jos et vaiha välejä jos vaihat välit nii 13 eturatas on iha jees xpseiskassa


      • Jutustelija1

        Täysitehoinen eli vakio menee reilun 60 kun on säädöissään ja vaihtaa välit.


      • Jutustelija1

    • pösöt on huonoja

      Moposta kun otat kurin pois ja itse oon laittan 102 suuttimen nii kulkee 58km/h mutta jos haluaa kunnolla hakkaa rajoitint nii menee 65km/h. Uuden CDI boksin osto on turhaa koska mopossa on oma CDI boksi mikä on erilainen kuin muissa. Jos ostat uuden CDI boksin joudut vaihtaa sähköt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • asdsdaasdasdasd

      saatana, hahaha oma menee 80 ilman rajotinta ja muuten vakio :D en kyl tie putkest ku se kuri taitaa olla sulannu sinne näköjää _:D

      • pällipää

        vitut menee älä tuu pätee vitu derbijonne -.- ei kuri voi sulaa ittestää putkee!


    • xp7 2012

      Mite vitus se suuttime saa vaihdettuu ku siel o nii helveti ahdast ku kokeili vaihtaa ???

    • Sama mopo

      Holkki pois nii kierrättää jo 12k, suutinta vaihtoo ja väleillä saa aika hyvin tasapainoteltuu. Sitä kuria ei tarttee ruveta rikkomaan, kuha vaa ottaa sen pois niin tiivisteet tekevät hommansa :)

    • xp7 omistaja

      Itellä oli xp7 kurittomana jonki aikaa ja otti vakio suutimella 61km/h tasasella. Mut jos laittaa isomman suuttimen niin kiihtyy vähä paremmin vakio välityksillä

    • motot

      Jos otatte kureja pois ja ette vaihtele suuttimia niin leipasee äkkiä kiinni =)

    • xp7 omistaja

      Suutimen vaihto on helppo homma itellä on nyt 100 suutin ylimääräset esteet vaan pois edestä

    • XP7 kuski

      Mikä on XP7 vakio pääsuutin?
      Ja paljoako pitäisi isommaksi suutinta pitäisi vaihtaa että kiihtyy hyvin ilman ryyppyä?

    • Jooh2

      Vakio suuttimen koon saat selville kun katsot itse ja kun oot ostamassa suutinta niin 5-10 numeroo isommaksi. Silloin suutin on hyvä, kun ajat 6 vaihteella kaasupohjassa ja laitat ryyppyä, jos mopo alkaa hyytymään tai mitään ei tapahdu, kun laitat ryyppyä niin se on sopiva koko.

      • Jooh2

        Itse olen tuolla tavalla kokeillut oikean kokoista suutinta ja hyvin on toiminut.


      • XP7 kuski
        Jooh2 kirjoitti:

        Itse olen tuolla tavalla kokeillut oikean kokoista suutinta ja hyvin on toiminut.

        Joo kiitti nopeasta vastauksesta :), mutta onko pääsuuttimen vaihto pakollinen jos poistaa alkukäyrän holkin. Onko siitä haittaa pidemmälle ajolle?
        Vai rasittaako se jo konetta paljon kun kokeilee hieman matkaa mopon tehoja ilman kuria?(hieman matkaa = n. 10 km)

        Kiitos jo etukäteen nopeasta vastauksesta!!


      • Jooh2
        XP7 kuski kirjoitti:

        Joo kiitti nopeasta vastauksesta :), mutta onko pääsuuttimen vaihto pakollinen jos poistaa alkukäyrän holkin. Onko siitä haittaa pidemmälle ajolle?
        Vai rasittaako se jo konetta paljon kun kokeilee hieman matkaa mopon tehoja ilman kuria?(hieman matkaa = n. 10 km)

        Kiitos jo etukäteen nopeasta vastauksesta!!

        Kyllä se on pakko vaihtaa, koska mopo tarvitsee enemmän bensaa, kun ei ole kuristuksia ahdistamassa konetta, jos suutinta ei vaihda, voi mopo leikata kiinni. Kyllä sillä voi ajaa 10km tai enemmän, jos ei kokoajan kaasupohjassa vedä. Jos mahdollista ja moposi mittarissa on lämpömittari niin laita se näkyville, kunnes saat uuden suuttimen ostettua.


      • XP7 kuski
        Jooh2 kirjoitti:

        Kyllä se on pakko vaihtaa, koska mopo tarvitsee enemmän bensaa, kun ei ole kuristuksia ahdistamassa konetta, jos suutinta ei vaihda, voi mopo leikata kiinni. Kyllä sillä voi ajaa 10km tai enemmän, jos ei kokoajan kaasupohjassa vedä. Jos mahdollista ja moposi mittarissa on lämpömittari niin laita se näkyville, kunnes saat uuden suuttimen ostettua.

        Kiitos vastauksistasi.
        Harkitsen vielä kuristusten poistoa.
        Koska tuo suuttimen vaihto on aika hermoja raastavaa puuhaa kun ei sormiaan saa helposti mahtumaan sinne kaasarille.
        Ahdasta oli ainakin vanhemman mallin Derbissä, Pökötistä ei ole kokemuksia.

        Vaihdoin mopoon 12 piikkisen eturattaan (vakio 11, kulki n. 50-52 km/h) ja nyt mopo kulkee n.54km/h OMAAN MITTARIIN suoralla ryyppy päällä.
        Ilman ryyppyä pääsen isommalla rattaalla max. 48 km/h.
        Jostain kuulin että vakiosuutin olisi 84, niin joku 90 koon suutin olisi varmaan ihan hyvä.
        Muuta mopoon ei ole tehty.


      • XP7 kuski
        XP7 kuski kirjoitti:

        Kiitos vastauksistasi.
        Harkitsen vielä kuristusten poistoa.
        Koska tuo suuttimen vaihto on aika hermoja raastavaa puuhaa kun ei sormiaan saa helposti mahtumaan sinne kaasarille.
        Ahdasta oli ainakin vanhemman mallin Derbissä, Pökötistä ei ole kokemuksia.

        Vaihdoin mopoon 12 piikkisen eturattaan (vakio 11, kulki n. 50-52 km/h) ja nyt mopo kulkee n.54km/h OMAAN MITTARIIN suoralla ryyppy päällä.
        Ilman ryyppyä pääsen isommalla rattaalla max. 48 km/h.
        Jostain kuulin että vakiosuutin olisi 84, niin joku 90 koon suutin olisi varmaan ihan hyvä.
        Muuta mopoon ei ole tehty.

        Ja vielä kun tähän jaksaisit vastata :)

        Tuoko tuo ihan pelkkä suuttimen vaihto mopoon yhtään lisää kiihtyvyyttä?
        Jos edes hieman tuo niin ei noita kuristuksia tarvisi poistaa.
        KIITOS :D


      • Jooh2
        XP7 kuski kirjoitti:

        Ja vielä kun tähän jaksaisit vastata :)

        Tuoko tuo ihan pelkkä suuttimen vaihto mopoon yhtään lisää kiihtyvyyttä?
        Jos edes hieman tuo niin ei noita kuristuksia tarvisi poistaa.
        KIITOS :D

        Ei todellakaan tuo, se vain huonontaa kiihtyvyyttä, mutta silti se pitää vaihtaa tai leikkaa kii. Toisaalta jos laitat liian suuren siittimen niin mopo voi myös silloin leikata kiinni koska mopo saa liian vähän ilmaa. Eli suosittelisin vaikka poraamaan pienen reiän kaasarin kylkeen sinne mustaan kohokammioon, niin se saa enemmän bensaa ja ilmaa. :)


      • Jooh2
        Jooh2 kirjoitti:

        Ei todellakaan tuo, se vain huonontaa kiihtyvyyttä, mutta silti se pitää vaihtaa tai leikkaa kii. Toisaalta jos laitat liian suuren siittimen niin mopo voi myös silloin leikata kiinni koska mopo saa liian vähän ilmaa. Eli suosittelisin vaikka poraamaan pienen reiän kaasarin kylkeen sinne mustaan kohokammioon, niin se saa enemmän bensaa ja ilmaa. :)

        Ja tosissaan sen reiän pitää olla aika pieni, omassa Pösössäni porasin 1,5mm terällä, ei kannata sen isommalla porata tai se saa liikaa bensaa ja voi leikata kiinni. Mutta kokeile ensin tuota niin ei tarvitse suurinta vaihtaa :)


      • XP7 kuski
        Jooh2 kirjoitti:

        Ja tosissaan sen reiän pitää olla aika pieni, omassa Pösössäni porasin 1,5mm terällä, ei kannata sen isommalla porata tai se saa liikaa bensaa ja voi leikata kiinni. Mutta kokeile ensin tuota niin ei tarvitse suurinta vaihtaa :)

        Joo luulen, että en ota kuristuksia pois.
        Vaihdan ainoastaan isomman suuttimen niin ei tarvitse ajaa ryyppy päällä.
        Onneksi näissä uudemmissa mopoissa on käsiryyppy. :)


      • Jooh2
        XP7 kuski kirjoitti:

        Joo luulen, että en ota kuristuksia pois.
        Vaihdan ainoastaan isomman suuttimen niin ei tarvitse ajaa ryyppy päällä.
        Onneksi näissä uudemmissa mopoissa on käsiryyppy. :)

        Mä en ole sitten kirjoittanut noita viestejä tuossa ylempänä. Vastaan kohta, kunhan luen kysymyksesi.


      • xp7
        XP7 kuski kirjoitti:

        Kiitos vastauksistasi.
        Harkitsen vielä kuristusten poistoa.
        Koska tuo suuttimen vaihto on aika hermoja raastavaa puuhaa kun ei sormiaan saa helposti mahtumaan sinne kaasarille.
        Ahdasta oli ainakin vanhemman mallin Derbissä, Pökötistä ei ole kokemuksia.

        Vaihdoin mopoon 12 piikkisen eturattaan (vakio 11, kulki n. 50-52 km/h) ja nyt mopo kulkee n.54km/h OMAAN MITTARIIN suoralla ryyppy päällä.
        Ilman ryyppyä pääsen isommalla rattaalla max. 48 km/h.
        Jostain kuulin että vakiosuutin olisi 84, niin joku 90 koon suutin olisi varmaan ihan hyvä.
        Muuta mopoon ei ole tehty.

        kyllä se vakio pääsuutin pösössä ainakin (xp7) on 92... ja 6 mm kierteellä.


    • Jooh2

      Jos laittaa liian ison suuttimen, se ei TODELLAKAAN ole haitaksi koneelle! Mopo saattaa röpöttää, koska käy liian rikkalla, mutta se EI vahingoita konetta ollenkaan! Suuttimen vaihto ei tuo kiihtyvyyttä, eikä myös huononna sitä! klo 20:56 jälkeiset vastaukset Jooh2 nimellä on tehnyt jokin trolli, en minä.

      • Jooh2

        Mutta nyt siis olen minä, ihan alkuperäinen Jooh2.


      • XP7 kuski
        Jooh2 kirjoitti:

        Mutta nyt siis olen minä, ihan alkuperäinen Jooh2.

        Joo mutta olisiko 90 tarpeeksi iso jos vakio suutin on 84?
        Siis jos vaihtaa ainoastaan suuttimen, eikä poista alkukäyrän holkkia.


      • Jooh2
        XP7 kuski kirjoitti:

        Joo mutta olisiko 90 tarpeeksi iso jos vakio suutin on 84?
        Siis jos vaihtaa ainoastaan suuttimen, eikä poista alkukäyrän holkkia.

        Hyvä koko voisi löytyä väliltä 87-90. Osta vaikka muutama erikokoista suutinta kerralla, ei ne kovin paljon maksa.


      • XP7 kuski
        Jooh2 kirjoitti:

        Hyvä koko voisi löytyä väliltä 87-90. Osta vaikka muutama erikokoista suutinta kerralla, ei ne kovin paljon maksa.

        Okei mut varmistan sen suuttimen alkuperäiskoon vielä ite kurkistamalla sen sakkakupin sisää.

        KIITOS PALJON VAIVANNÄÖSTÄSI! :)


      • Jooh2
        XP7 kuski kirjoitti:

        Okei mut varmistan sen suuttimen alkuperäiskoon vielä ite kurkistamalla sen sakkakupin sisää.

        KIITOS PALJON VAIVANNÄÖSTÄSI! :)

        Eipä kestä! Ei tässä minulla muutakaan tekemistä näin "yöllä" ole =) Pitäähän sitä joskus auttaa vähemmän osaavia :)


      • Jooh2
        Jooh2 kirjoitti:

        Eipä kestä! Ei tässä minulla muutakaan tekemistä näin "yöllä" ole =) Pitäähän sitä joskus auttaa vähemmän osaavia :)

        Nyt helvetti! Onks sun pakko aina mun nimimerkillä kirjotella??


      • Jooh2
        Jooh2 kirjoitti:

        Nyt helvetti! Onks sun pakko aina mun nimimerkillä kirjotella??

        Nyt hei oikeesti sais riittää tää mun nimellä kirjottelu (olen oikea ja se alkuperäinen Jooh2) Alan tästälähtien vastaamaan viesteihin asiallisesti, jollain random nimellä, eli vaihtelen sitä sitten aina. Senkun vaan nyt trollaatte tällä nimellä. Yritän vain auttaa,mutta mikäs siinä, kun kiimaset jonnet saa niin vitusti sitä tyydytystä.


    • xp7.

      niin sanookaas sit varmaks toi vakio suutin KIITOS

      • XP7 kuski

        Itse menin vaihtamaan suuttimen kokoon 102. Hyvin toimii ilman ryyppyä ja ottaa huippunopeutta sen 1-2 km/h lisää.
        XP7 menee nyt n. 56- 57.


    • pököpökö

      Itellä kuripala pois putkesta ja cdi boksi porattu (siinä oli valmiiksi merkattu kohta mistä piti porata) nyt otin kaverin kanssa penkin alta pois semmosen snorkkelin (en tiiä nimee) ja kuuluu vitun komias ääni kone saa enemmän ilmaa :P mut se tosin heikensi kiihtyvyyttä ja huippunopeutta vissiin johtuu siitä että ei saa tarpeeksi bensaa?. ja nyt pitäis suutin ostaa. pystyykö joku linkkaamaan/sanomaan mistä sais suuttimia ostettua? ja pökötti meni gps:än mukaan 65km/h ja sit ku otin sen snorkkelin tapasen jutun pois kulki 58km/h.

      • xp7 kuski

        Ite otin alkukäyrän holki pois ja vaihdoin 102 suuttimen ni meni myötätuulee 67kmh ja vasta tuulee 63kmh ja vaihdoin nyt 98 ni en tiä vaikuttikp mitää mutta keulii tuo hyvin 3 vaihteelta mutta 4 pitää repii jo


    • XP7 kuski

      Menin sitten itsekkin ottamaan kuristuksen alkukäyrästä pois. Suuttimen vaihdoin kokoon 102. Nyt mopo menee sen 67 km/h myötä -ja vastatuulella. Ylämäkeenkään ei enää hyydy oikeastaan. Kiihtyvyys parantui myös huomattavasti.

      Olen todella tyytyväinen mopoon kun kuristus on poistettu.

      • Onko myös...

        ..vakuutusyhtiösi tyytyväinen? Moposi ei ole enään mopo, vaan moottoripyörä! Onhan sinulla A1-ajokortti, onhan? Ettet vain ajaisi, vakuuttamattomalla, katsastamattomalla moottoripyörällä ilman ajo-oikeutta...


      • Onhan se mukava
        Onko myös... kirjoitti:

        ..vakuutusyhtiösi tyytyväinen? Moposi ei ole enään mopo, vaan moottoripyörä! Onhan sinulla A1-ajokortti, onhan? Ettet vain ajaisi, vakuuttamattomalla, katsastamattomalla moottoripyörällä ilman ajo-oikeutta...

        alkaa sitten makselemaan sakkoja, veroja ja mahdollisesti vastapuolen vahinkoja omasta pussista joskus aikanaan korkojen kera, ellei sitten vanhemmat maksa. Ajokorttikin siirtyy vähintään vuodella... Että silleen, otimpa kuristuksen pois ja vaihdoin suutinta :D


      • XP7 kuski
        Onko myös... kirjoitti:

        ..vakuutusyhtiösi tyytyväinen? Moposi ei ole enään mopo, vaan moottoripyörä! Onhan sinulla A1-ajokortti, onhan? Ettet vain ajaisi, vakuuttamattomalla, katsastamattomalla moottoripyörällä ilman ajo-oikeutta...

        Käsittääkseni tämä palsta on luotu vähempitietoisia varten.
        En näitä tietoja itselleni julkaise.
        Olen tietoinen seurauksista eivätkä ne minua vaivaa.

        Turha tänne on tulla valittamaan muiden avustamisesta.
        Ole hyvä ja perusta uusi palsta, jos niistä valituspalstoista et sopivaa itsellesi löydä.


      • Niinhän sitä luulis
        XP7 kuski kirjoitti:

        Käsittääkseni tämä palsta on luotu vähempitietoisia varten.
        En näitä tietoja itselleni julkaise.
        Olen tietoinen seurauksista eivätkä ne minua vaivaa.

        Turha tänne on tulla valittamaan muiden avustamisesta.
        Ole hyvä ja perusta uusi palsta, jos niistä valituspalstoista et sopivaa itsellesi löydä.

        ,aika vähän tiedät sinäkin...


      • Avustan nyt sinua
        XP7 kuski kirjoitti:

        Käsittääkseni tämä palsta on luotu vähempitietoisia varten.
        En näitä tietoja itselleni julkaise.
        Olen tietoinen seurauksista eivätkä ne minua vaivaa.

        Turha tänne on tulla valittamaan muiden avustamisesta.
        Ole hyvä ja perusta uusi palsta, jos niistä valituspalstoista et sopivaa itsellesi löydä.

        Jos olisit tietoinen seurauksista, et varmasti ajaisi laittomalla ajoneuvollasi. Tämä on taivaan tosi!!

        Nimittäin ne seuraukset tulevat jokaiselle täytenä yllätyksenä, että mitä TODELLA tulee. Jos luulet, että aiheutettuasi liikennevahingon selviät siitä noin vain, niin tulee melkoisena yllätyksenä, kun vakuutusyhtiösi antaa kielteisen korvauspäätöksen. Ja vaikka olisitkin saannut myönteisen korvauspäätöksen, voidaan vahinkosi käsittely avata uudelleen ja maksetut korvaukset voidaan periä takaisin. Ymmärrät varmaan, että mopollakin voi aiheuttaa hyvinkin suuria vahinkoja.

        Jos nyt olet käsittänyt seuraukset, et aja ajoneuvollasi metriäkään, vaan laitat sen lailliseen kuntoon välittömästi.


      • XP7 kuski
        Avustan nyt sinua kirjoitti:

        Jos olisit tietoinen seurauksista, et varmasti ajaisi laittomalla ajoneuvollasi. Tämä on taivaan tosi!!

        Nimittäin ne seuraukset tulevat jokaiselle täytenä yllätyksenä, että mitä TODELLA tulee. Jos luulet, että aiheutettuasi liikennevahingon selviät siitä noin vain, niin tulee melkoisena yllätyksenä, kun vakuutusyhtiösi antaa kielteisen korvauspäätöksen. Ja vaikka olisitkin saannut myönteisen korvauspäätöksen, voidaan vahinkosi käsittely avata uudelleen ja maksetut korvaukset voidaan periä takaisin. Ymmärrät varmaan, että mopollakin voi aiheuttaa hyvinkin suuria vahinkoja.

        Jos nyt olet käsittänyt seuraukset, et aja ajoneuvollasi metriäkään, vaan laitat sen lailliseen kuntoon välittömästi.

        Mitäköhän vittua se sinua liikuttaa kuinka monta kolaria aiheutan.
        Keskustelun aihe on Peugeot xp7 kuristukset, eikä mikään onnettomuuden korvauspaska.


      • Kyllä se liikuttaa
        XP7 kuski kirjoitti:

        Mitäköhän vittua se sinua liikuttaa kuinka monta kolaria aiheutan.
        Keskustelun aihe on Peugeot xp7 kuristukset, eikä mikään onnettomuuden korvauspaska.

        Kyllä se minuakin liikuttaa, jos satut aiheuttamaan liikenneonnettomuuden laittomalla ajoneuvollasi ja minä taikka perheeni sattuu olemaan siinä mukana syyttömänä osapuolena.

        Olin nimittäin perheeni kanssa joitakin aikoja sitten tälläisessä kolarissa mukana syyttömänä osapuolena, jossa kaltaisesi vastuuton kuljettaja aiheutti ajoneuvollaan tuon onnettomuuden. Lisäksi onnettomuudessä oli muitakin täysin syyttömiä mm. yksi moottoripyöräilijä loukkaantui ja jouduttiin viemään ambulanssilla sairaalaan. Meidän perhe selvisi pelkästään lääkärintarkastuksella ja vähäisillä toimenpiteillä.

        Koska tälle vastuuttomalle nuorelle miehelle tuli tämä tilanne täysin yllätyksenä, yritti hän ensin luikerrella tilanteesta antamalla paikalle tulleille poliiseille ja meille muille osapuolille prepaid puhelinliittymänsä numeron ja jonka tietysti sulki sitten välittömästi. Tämän lisäksi vielä ilmoitti olemattoman vakuutusyhtiönsä... meni tietysti viikkoja ennen kuin tilanne alkoi selviämään ja Liikennevakuutuskeskus alkoi hoitamaan korvausasioita meille.

        Toki sitten saimme omat vahinkomme jotenkin korjautettua, automme olisi mennyt lunastukseen, mutta vastaavaa ajoneuvoa ei löytynyt Suomesta, joten Liikennevakuutuskeskus korjautti ajoneuvomme ja perii nyt vahingon aiheuttajalta noita kustannuksia, kuten muidenkin kolarissa syyttömänä vahinkoa kärsineiden kustannuksia. Tämän nuorenmiehen tuloilla korvauksien maksaminen voi tosin kestää vuoteen 2047, mutta onhan hänellä aikaa maksella...

        Jos sinua ei liikuta, niin ajattele nyt kuitenkin niitä toisia, joille ymmärtämättömille jaat ohjeitasi.


      • Vitun vajakki
        Kyllä se liikuttaa kirjoitti:

        Kyllä se minuakin liikuttaa, jos satut aiheuttamaan liikenneonnettomuuden laittomalla ajoneuvollasi ja minä taikka perheeni sattuu olemaan siinä mukana syyttömänä osapuolena.

        Olin nimittäin perheeni kanssa joitakin aikoja sitten tälläisessä kolarissa mukana syyttömänä osapuolena, jossa kaltaisesi vastuuton kuljettaja aiheutti ajoneuvollaan tuon onnettomuuden. Lisäksi onnettomuudessä oli muitakin täysin syyttömiä mm. yksi moottoripyöräilijä loukkaantui ja jouduttiin viemään ambulanssilla sairaalaan. Meidän perhe selvisi pelkästään lääkärintarkastuksella ja vähäisillä toimenpiteillä.

        Koska tälle vastuuttomalle nuorelle miehelle tuli tämä tilanne täysin yllätyksenä, yritti hän ensin luikerrella tilanteesta antamalla paikalle tulleille poliiseille ja meille muille osapuolille prepaid puhelinliittymänsä numeron ja jonka tietysti sulki sitten välittömästi. Tämän lisäksi vielä ilmoitti olemattoman vakuutusyhtiönsä... meni tietysti viikkoja ennen kuin tilanne alkoi selviämään ja Liikennevakuutuskeskus alkoi hoitamaan korvausasioita meille.

        Toki sitten saimme omat vahinkomme jotenkin korjautettua, automme olisi mennyt lunastukseen, mutta vastaavaa ajoneuvoa ei löytynyt Suomesta, joten Liikennevakuutuskeskus korjautti ajoneuvomme ja perii nyt vahingon aiheuttajalta noita kustannuksia, kuten muidenkin kolarissa syyttömänä vahinkoa kärsineiden kustannuksia. Tämän nuorenmiehen tuloilla korvauksien maksaminen voi tosin kestää vuoteen 2047, mutta onhan hänellä aikaa maksella...

        Jos sinua ei liikuta, niin ajattele nyt kuitenkin niitä toisia, joille ymmärtämättömille jaat ohjeitasi.

        Onko vika näössä vai korvien välissä? Kukaan ei kysyny seuraamuksista...


      • Eipä niitä kukaan
        Vitun vajakki kirjoitti:

        Onko vika näössä vai korvien välissä? Kukaan ei kysyny seuraamuksista...

        ..virittäjä tule ajatelleeksi, nimittäin seurauksia. Yllätyksenä tulee jokaiselle ja joillakin jopa elämä pilalla tälläisen tyhmäilyn jälkeen. Onko muka sen arvoista?


      • XP7 kuski
        Kyllä se liikuttaa kirjoitti:

        Kyllä se minuakin liikuttaa, jos satut aiheuttamaan liikenneonnettomuuden laittomalla ajoneuvollasi ja minä taikka perheeni sattuu olemaan siinä mukana syyttömänä osapuolena.

        Olin nimittäin perheeni kanssa joitakin aikoja sitten tälläisessä kolarissa mukana syyttömänä osapuolena, jossa kaltaisesi vastuuton kuljettaja aiheutti ajoneuvollaan tuon onnettomuuden. Lisäksi onnettomuudessä oli muitakin täysin syyttömiä mm. yksi moottoripyöräilijä loukkaantui ja jouduttiin viemään ambulanssilla sairaalaan. Meidän perhe selvisi pelkästään lääkärintarkastuksella ja vähäisillä toimenpiteillä.

        Koska tälle vastuuttomalle nuorelle miehelle tuli tämä tilanne täysin yllätyksenä, yritti hän ensin luikerrella tilanteesta antamalla paikalle tulleille poliiseille ja meille muille osapuolille prepaid puhelinliittymänsä numeron ja jonka tietysti sulki sitten välittömästi. Tämän lisäksi vielä ilmoitti olemattoman vakuutusyhtiönsä... meni tietysti viikkoja ennen kuin tilanne alkoi selviämään ja Liikennevakuutuskeskus alkoi hoitamaan korvausasioita meille.

        Toki sitten saimme omat vahinkomme jotenkin korjautettua, automme olisi mennyt lunastukseen, mutta vastaavaa ajoneuvoa ei löytynyt Suomesta, joten Liikennevakuutuskeskus korjautti ajoneuvomme ja perii nyt vahingon aiheuttajalta noita kustannuksia, kuten muidenkin kolarissa syyttömänä vahinkoa kärsineiden kustannuksia. Tämän nuorenmiehen tuloilla korvauksien maksaminen voi tosin kestää vuoteen 2047, mutta onhan hänellä aikaa maksella...

        Jos sinua ei liikuta, niin ajattele nyt kuitenkin niitä toisia, joille ymmärtämättömille jaat ohjeitasi.

        Kommentisi eivät kuulu tälle palstalle, joten suksitko hevon vittuun?


      • Miten niin??
        XP7 kuski kirjoitti:

        Kommentisi eivät kuulu tälle palstalle, joten suksitko hevon vittuun?

        Miten niin ei kuulu tälle palstalle? Mopoistahan täällä keskustellaan ja mopojen kuuluu olla mopoja. Sitä paitsi monella mopon virittäjällä ei ole mitään käsitystä, että mihin mopon virittäminen voi pahimmillaan johtaa. Luullaan, että vain sakot ja mahdolliset "kevariverot" (autovero) ovat ne kovin juttu, mitä virityksistä seuraa.

        Täällä jaetaan täysin vastuuttomasti viritysohjeita ja ymmärtämättömät niitä sitten käyttää mopoihinsa. On karmea paikka, kun sitten selviää mahdollisen liikenneonnettomuuden jälkeen, että ollaankin omillaan. Vakuutusyhtiö teki kielteisen korvauspäätöksen ja KAIKKI jää itse maksettavaksi.

        Harvalla nuorella on rahaa tuhansia euroja saati kymmeniä tuhansia euroja käytettävissään ja perheessäkin voi olla melkoinen yllätys, kun nuorelle tulee yllättäen maksettavaa liikennevahingoista.

        Toinen monille moponvirittäjille yllätyksenä tuleva juttu on, että töppäillessään viritettyjen mopojen kanssa, voi joidenkin ammattien koulutuksen ja sitä myötä koko ammatin unohtaa täysin. Samoin jo aloitetut opiskelut voi joutua keskeyttämään näiden virityssekoilujen vuoksi, kun ajetaan ilman ajo-oikeutta, siirtyy seuraava ajokortti ja taskussakin oleva alempi kortti joutuu hyllylle. Joillakin ammatillisilla oppilaitoksilla on aika tiukka linja mm. kuljetus- ja logistiikka puolella pääsee melko helposti rehtorin kanslian kautta siivoamaan tavaroitaan oppilaitoksen tiloista. Itse opiskelin tälläisessä oppilaitoksessa, josta parikin kaveria lähti em. töppäilyjen jälkeen.

        Jotain tilanteesta kuvastanee sekin, kun tuttu toimittaja olisi tehnyt juttua onnettomuudessa olleista mopoilijoista, niin kukaan ei suostunut haastateltavaksi, eivätkä heidän perheensä.


      • Virittäjä = tampio
        XP7 kuski kirjoitti:

        Mitäköhän vittua se sinua liikuttaa kuinka monta kolaria aiheutan.
        Keskustelun aihe on Peugeot xp7 kuristukset, eikä mikään onnettomuuden korvauspaska.

        Et ole tiellä yksin liikenteessä ja laki koskee myös sinua.


    • Heijjooo

      Isoimmat kuristukset: boxi ja holkki. Holkin poistamisella about max 65km/h. Ja suuttimen vaihtoon kannattaa ottaa kaveri mukaan, on nimittäin aikamoinen suunnittelun helmi se runko :D Ei meinaa ei millää saaha käsiä tungettuu väliin että sais kaasaria vedettyy sivuun. Kannattaa toisen vaa kääntää sitä kaasarii ja kaverin avata pohja ja vaihtaa suutin..

    • pössöö

      itellä peugeot xp7 kulkee hyvin ku porasin boxin ja otin holkin pois eli kurin ja vaihdoin suuttimen:) kulkee sen 65-70.

    • mittari onkkelma

      Miul on vaki xp7 ja kulkee sen 50-54. Mittari kylläkin näyttää että kulkisi 64-68. Joten miten saisi mittarin väärentymän korjattua?

      • helppo jos osaa

        Helppoa kuin heinänteko, irroitat mittarin neulaa säätävän ohuen vieterin varovasti kiinnityksestään ja kiristät hieman. Tässä täytyy olla tosi tarkkana, että et kiristä liikaa ja vaurioita tuota ohutta vieteriä. Vieteri on kiilattu pienellä teräskiilalla ja irtoaa sopivilla pihdeillä.
        Homma on käytännössä kellosepän työtä ja voit joutua purkamaan mittarin useamman kerran, että tuo säätö onnistuu. Joiltakin homma ei onnistu lainkaan, vaan uuden mittarin ostaminen on sitten seuraava toimenpide.


      • mittari onkkelma
        helppo jos osaa kirjoitti:

        Helppoa kuin heinänteko, irroitat mittarin neulaa säätävän ohuen vieterin varovasti kiinnityksestään ja kiristät hieman. Tässä täytyy olla tosi tarkkana, että et kiristä liikaa ja vaurioita tuota ohutta vieteriä. Vieteri on kiilattu pienellä teräskiilalla ja irtoaa sopivilla pihdeillä.
        Homma on käytännössä kellosepän työtä ja voit joutua purkamaan mittarin useamman kerran, että tuo säätö onnistuu. Joiltakin homma ei onnistu lainkaan, vaan uuden mittarin ostaminen on sitten seuraava toimenpide.

        Nii siin sit on dikitaalimittari. Että siihen neuvoja.


      • jooh2
        mittari onkkelma kirjoitti:

        Nii siin sit on dikitaalimittari. Että siihen neuvoja.

        Sitä mittarin vääräälukemaa ei oikein saa korjattua. Melkeinpä kaikissa mopoissa se kusee. Omassa Yamahassa kusee sen 7km/h.


      • mittari onkkelma
        jooh2 kirjoitti:

        Sitä mittarin vääräälukemaa ei oikein saa korjattua. Melkeinpä kaikissa mopoissa se kusee. Omassa Yamahassa kusee sen 7km/h.

        Nii mutta kiitos nopeista vastauksista


      • helppo jos osaa
        mittari onkkelma kirjoitti:

        Nii siin sit on dikitaalimittari. Että siihen neuvoja.

        No digimittari taas muutetaan toisella konstilla, sieltä pitäisi löytyä potikka kalibrointia varten, on lukittu lakalla (sinetti) taikka muutan anturin paikkaa. Kumpikin menee hieman kokeilemiseksi, jälkimmäinen konsti vaatii laskutaitoa.


      • Riejussa onnistuu
        jooh2 kirjoitti:

        Sitä mittarin vääräälukemaa ei oikein saa korjattua. Melkeinpä kaikissa mopoissa se kusee. Omassa Yamahassa kusee sen 7km/h.

        Kyllä meikäläisen mopon mittarin voi kalibroida, mutta detsistä tuo ominaisuus tosiaan puuttuu. Mopo on siis rieju ja mittari kalibroitu näyttämään tasan samat lukemat kuin gps.


    • gfrefdes

      jos haluut sen kulkemaan nii osta ylikoko mäntä nii saat lisää puristuksii

      • Viritetty mopo..

        ..kulkee laillisesti vain perävaunun kyydissä tiellä!


    • Pösöboy

      Mistä peugeot xp7 v2013 löytyisi rajottamaton cdi

    • Pösöboy

      Onko kellään tietoa mitkä on peugeot xp7 vakio välitykset

    • Pösöboy

      Onko tietoa mikkä on peugeot xp7 vakio välit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksköhän mä oon tuolla

      Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4681
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

      Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2638
    3. Ihana on nähdä edes ohimennen

      Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2493
    4. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

      Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2445
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

      Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1827
    6. Saattaisimme olla yhdessä

      Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1641
    7. Se meidän sydänyhteys

      Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

      Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      50
      1335
    9. Vanhemmalle naiselle

      Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1304
    10. Epäiletkö että kaivattusi

      On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1241
    Aihe