Voitteko elää päivääkään, ilman ajatusta Jumalasta, jumalista, uskonnosta tai uskovista.
Vai meneekö yötkin noissa ajatuksissa.
Kysymys palstan ateisteille
8
59
Vastaukset
Kyllä voimme..
- taikauskoton
Ehkä ero on henkisessä kapasiteetissa?
- nimi merkki
Voi kyllä voin, usein menee päiväkausia ilman mitään sen suuntaisia ajatuksia, etenkin silloin jos pidän tietokoneen kiinni päiväkausia - mitä monenkin ihmisen kannattaisi aina välillä kokeilla, sen verran nettiriippuvaista porukkaa näyttää nykyään kaikkialla olevan. Suosittelen etenkin kesälomalla unohtamaan netin kokonaan ainakin viikoksi. Tekee todella hyvää.
Uskovat luultavasti eivät voi koskaan sekuntiakaan olla ajattelematta sitä uskoaan ja kaikkea siihen liittyvää, koska siihenhän liittyy kaikki. Kaikki mitä tekee ja näkee tai kokee on joko kaunista jumalan armon luomaa, tai sitten jotain syntistä ja jumalatonta. Mitään ei voi koskaan tehdä ajattelematta jumalaa. Luultavasti uskova ajattelee pytylläkin että kylläpäs nyt tulikin oikein jumalallinen... - Todisteita ei ole
Joku ajattelee seksiä, joku alkoa, joku pelaamista. Pakkomielteensä kullakin. Miksi ajattelisin jumalia? En ajattele noitia enkä peikkojakaan. En usko henkiin enkä aaveisiin. Horoskoopit ovat viihdettä kuten ennustaminenkin.
Ihmisten on vaikea tunnustaa todellisuutta ja siksi he helpottavat oloaan uskonnolla.Elämän sattumanvaraisuus tuntuu pelottavalta. Ihminen on myös niin itsekeskeinen, että kuvittelee olevansa jotain erityistä, jumalan kuva. Asiahan on päinvastoin eli niin, että ihminen on luonut jumalansa omaksi kuvakseen, omia tarpeitansa tyydyttämään.
En pilkkaa uskovia enkä halveksi uskontoja, vaikka niiden nimissä on tehty julmuuksia. Uskonto ja uskominen on hyvästä, jollei se rappeudu toisinajattelijoiden tuomitsemiseen. Kristillinen käsky kohdella hyvin lähimmäistään on hyvä ohje kaikille, ateisteillekin.
Jos jumala olisi, luotan ettei se ole pikkumainen ja ahdasmielinen tyranni, joka vaatii palvontaa ja rankaisee uskottomia. Luulenpa, että sille on ihan hailee, mitä minä ajattelen tai teen. Luotan jumalan arvostelukykyyn enkä pelkää rangaistusta. Jumala puuhailee suurempien asioiden parissa, ei hän kurkistele makuuhuoneeseeni. Jumala on suuri ja tutkimaton, eikä kukaan ihminen voi hänen puolestan puhua. Vain tärkeilijät selittelevät hänen aikomuksiaan mutta tosiasiassa vain omia totuuksiaan. Paavikin. Jättäkää jumala rauhaan. Hän kyllä itse tekee mitä tahtoo. - ei voi ei
No ei nämä addiktoituneet palstan roikkujat ainakaan voi.
- Ma5a
Uskonnon asema on niin voimakas, että se väkisinkin tulee jossain muodossa esiin lähes päivittäin. Ei välttämättä mitenkään vahvasti, mutta jollain tavalla kuitenkin.
Jos vertaa sitä millainen asema uskonnolla on ja miten sen puolesta on näyttöä ja todistusaineistoa, niin ero on uskomaton. Tähän lisäksi vielä se kaikki ymmärrys mikä meillä on nykyään ihmisistä sekä siitä miten uskonnot ja Jumalat syntyvät.
Maailma olisi paljon parempi paikka jos ihmiset kasvaisivat ulos uskonnoista. Onneksi tämä kehitys on vahvistumassa. Tilalle toivoisi mm. buddhalaisen elämäntavan kaltaisia ohjeita ihmisenä olemiseen. Näissä ei ole mitään yliluonnollista ja tarkoituksena on kasvaa ja kehittyä ihmisenä sekä pyrkiä kohti parempaa elämää. - zyrt
Minua kiinnostaa kaikkein eniten se, miten kirkon ja uskontojen valta saataisiin maailmasta (myös Suomesta) lakkautettua. Uskonnot tulevat yhteiskunnalle kalliiksi sekä taloudellisesti että myös psyykkisesti. Ei olisi olemassa uskontojen uhrien tuki ry:tä jos siihen ei olisi tarvetta.
- FUCKIFUU
En ajattele uskontoja päivittäin ainakaan jos olen niin onnekas että en törmää uskontoon millään tavalla esim. televisoissa, radiossa, sanomalehdessä, ovella kiertävien fasistien toimesta tai muulla tavoin. Silloin tuskin ajattelen uskontoa.
Vaikka uskonnot ovat tuhoisia yhteiskunnalle ja yksilölle ovat ne silti mielenkiintoisia. Jotta uskovaisena ymmärrät, niin sinusta varmaan saatananpalvonta on vastaavasti tuhoisaa mutta varmaankin ilmiönä mielenkiintoinen; onhan se kuitenkin eräs kristinuskon lahko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4129096Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1883692- 202163
- 861357
- 271125
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta661112- 751100
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791095- 1061046
- 551043