Ryanairin kone lensi kolhittuna

Lento_Halpa

24

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 00097644

      Kapteeni siis arvioi, että syytä huoleen ei ole. Missä on ongelma?

      Ryanairin takaa-ako jatkuu.

      • wdasfasfafs

        Ongelma on siinä että jos kapteeni olisi arvioinut koneen lentokelvottomaksi, olisi hän saanut kenkää kuten Rynkyllä on tapana. Pitääkseen työpaikkansa Rynkyllä, on lennettävä kipeänä ja katseltava ongelmia sormien läpi. Siinä on ongelma.


      • Laiton irtisanominen
        wdasfasfafs kirjoitti:

        Ongelma on siinä että jos kapteeni olisi arvioinut koneen lentokelvottomaksi, olisi hän saanut kenkää kuten Rynkyllä on tapana. Pitääkseen työpaikkansa Rynkyllä, on lennettävä kipeänä ja katseltava ongelmia sormien läpi. Siinä on ongelma.

        Eiköhän kapteenin päätöksessä paina enemmän huoli omasta hengissä säilymisestä. Sitten on vielä ne reilu satakunta muuta ihmistä, joiden henki koneen kapteenin vastuulla on. Myöskään oikeuslaitos ei luultavasti kovin lempeästi katso lentoturvallisuuden vaarantamista, joten jos ei henki lähde niin saattaa linnakeikka olla edessä. Siinäpä muutama syy minkä takia työpaikan asettaminen vaakalaudalle on oikeastaan aika pieni asia.


      • hällä väliä
        Laiton irtisanominen kirjoitti:

        Eiköhän kapteenin päätöksessä paina enemmän huoli omasta hengissä säilymisestä. Sitten on vielä ne reilu satakunta muuta ihmistä, joiden henki koneen kapteenin vastuulla on. Myöskään oikeuslaitos ei luultavasti kovin lempeästi katso lentoturvallisuuden vaarantamista, joten jos ei henki lähde niin saattaa linnakeikka olla edessä. Siinäpä muutama syy minkä takia työpaikan asettaminen vaakalaudalle on oikeastaan aika pieni asia.

        Ongelma on siinä, että joku "kapteeni" voi tehdä päätöksen ettei törmäiltyä konetta tarkasteta ennen lentoa. Kapteenilla ei ollut mitään mahdollisuutta jakkaraltaan todeta konetta lentokykyiseksi. Emon kellon kilautus kerran kertoi jo siitä, ettei yhtiön tapana ole uskoa matkustajia, kolme kilautusta olisi viestinyt merkittävästä asiasta. Kapteeni varmaan vaan totesi ettei mitään huomannut, mennään vaan.


    • soikeat renkaat

      Voi kauheeta sentään, olishan sen nyt ehdottomasti kuulunut pudota. Kaikki klommoiset autotkin ajaa aina heti ojaan....
      Mistä näitä kateellisia mustamaalaajia aina löytyy....

      • Valkomaalausta!?

        Siis koneella voi huoletta lentää, jos sen siipi kolhiutuu?! Huomautuskin varmaan aivan turha..?


      • ----------.
        Valkomaalausta!? kirjoitti:

        Siis koneella voi huoletta lentää, jos sen siipi kolhiutuu?! Huomautuskin varmaan aivan turha..?

        Vaikea sanoa, kun ei tiedä kuinka pahasta kolhusta on kyse.

        Mutta joka tapauksessa, Ryanair on niin suuri lentoyhtiö, että yhden tapauksen perusteella ei voi leimata koko yhtiötä. Sitä näillä jatkuvilla uutisilla tavoitellaan.

        Espanjan viranomaisilla saattaa sitä paitsi olla jotain ihan omaa hampaankolossa Ryanairia vastaan, joten tietoa pitäisi olla ennemmän.


      • fdasdfadfadsf
        ----------. kirjoitti:

        Vaikea sanoa, kun ei tiedä kuinka pahasta kolhusta on kyse.

        Mutta joka tapauksessa, Ryanair on niin suuri lentoyhtiö, että yhden tapauksen perusteella ei voi leimata koko yhtiötä. Sitä näillä jatkuvilla uutisilla tavoitellaan.

        Espanjan viranomaisilla saattaa sitä paitsi olla jotain ihan omaa hampaankolossa Ryanairia vastaan, joten tietoa pitäisi olla ennemmän.

        Ja kolhun vakavuudesta ei täyttä tietoa ollut kapteenillakaan, joka ei tarkistanut/tutkituttanut kolhua vaan kaasutteli taivaalle tuli persiissä. Tiedoksi että ilmailulainsäädäntö kyllä sanelee kaikissa kolhutapauksissa koneen tarkastettavaksi ennen lentoa, mutta koska se on kallista, niin kannattaa noilla lippujen hinnoilla haistattaa ilmailulainsäädännölle hevon paskat ja jatkaa matkaa.

        Etäisyydetkin arvioidaan päin prinkkalaa, ajellaan päin ja jatketaan matkaa. Mutta mitä väliä kun halvalla pääsee matkalle, eikö niin?


      • muttakun
        fdasdfadfadsf kirjoitti:

        Ja kolhun vakavuudesta ei täyttä tietoa ollut kapteenillakaan, joka ei tarkistanut/tutkituttanut kolhua vaan kaasutteli taivaalle tuli persiissä. Tiedoksi että ilmailulainsäädäntö kyllä sanelee kaikissa kolhutapauksissa koneen tarkastettavaksi ennen lentoa, mutta koska se on kallista, niin kannattaa noilla lippujen hinnoilla haistattaa ilmailulainsäädännölle hevon paskat ja jatkaa matkaa.

        Etäisyydetkin arvioidaan päin prinkkalaa, ajellaan päin ja jatketaan matkaa. Mutta mitä väliä kun halvalla pääsee matkalle, eikö niin?

        "Ryanair on PARAS!"


      • laput silmillä?
        ----------. kirjoitti:

        Vaikea sanoa, kun ei tiedä kuinka pahasta kolhusta on kyse.

        Mutta joka tapauksessa, Ryanair on niin suuri lentoyhtiö, että yhden tapauksen perusteella ei voi leimata koko yhtiötä. Sitä näillä jatkuvilla uutisilla tavoitellaan.

        Espanjan viranomaisilla saattaa sitä paitsi olla jotain ihan omaa hampaankolossa Ryanairia vastaan, joten tietoa pitäisi olla ennemmän.

        Katso kuvia tuolta, ainakin AA:n kone meni kirjaimellisesti päreiksi.
        http://www.dagbladet.no/2012/07/31/nyheter/fly/ryanair/utenriks/22762480/

        Kapun jakkaralta varmasti näki että oma kone on ihan kunnossa...


      • Eri näkemykset
        laput silmillä? kirjoitti:

        Katso kuvia tuolta, ainakin AA:n kone meni kirjaimellisesti päreiksi.
        http://www.dagbladet.no/2012/07/31/nyheter/fly/ryanair/utenriks/22762480/

        Kapun jakkaralta varmasti näki että oma kone on ihan kunnossa...

        Vai on ihan päreinä, mielestäni AA:n vasemmanpuoleisen korkeusperäsimen jättöreunassa on vain pieni "vamma". Jättöreuna on kovin ohut ja heikko, joten toki vaatii korjauksen ennen lentoa. Raikun oikeanpuoleisessa wingletissä on muutama naarmu, joka ei todellakaan vaikuta lentämiseen.
        Tuleekos mieleen laisinkaan, että myös maahenkilökunta voi ilmoittaa radiolla kapulle, ettei syytä huoleen.


      • rairairaijne
        Eri näkemykset kirjoitti:

        Vai on ihan päreinä, mielestäni AA:n vasemmanpuoleisen korkeusperäsimen jättöreunassa on vain pieni "vamma". Jättöreuna on kovin ohut ja heikko, joten toki vaatii korjauksen ennen lentoa. Raikun oikeanpuoleisessa wingletissä on muutama naarmu, joka ei todellakaan vaikuta lentämiseen.
        Tuleekos mieleen laisinkaan, että myös maahenkilökunta voi ilmoittaa radiolla kapulle, ettei syytä huoleen.

        Mutta ei ilmoittanut. Lue raportti. Matkustamohenkilökunta ilmoitti kapteenille matkustajien huomanneen, että törmättiin toiseen koneeseen. Kapteeni ei ollut huomannut mitään, ilmaan vaan.

        Tuleekos mieleen laisinkaan, että olisi oikeasti toimittu päin per**ttä?!


      • hjyugjkghouihj
        Eri näkemykset kirjoitti:

        Vai on ihan päreinä, mielestäni AA:n vasemmanpuoleisen korkeusperäsimen jättöreunassa on vain pieni "vamma". Jättöreuna on kovin ohut ja heikko, joten toki vaatii korjauksen ennen lentoa. Raikun oikeanpuoleisessa wingletissä on muutama naarmu, joka ei todellakaan vaikuta lentämiseen.
        Tuleekos mieleen laisinkaan, että myös maahenkilökunta voi ilmoittaa radiolla kapulle, ettei syytä huoleen.

        Silmämääräinen silmäily tyyliin "vain pari naarmua" ei riitä, vaan se pitäisi ihan oikeasti tutkia. Vioittuneena wingletti tai osa siitä ei saata kestää ja lentäminen tutkimattomana on uskomattoman välinpitämätöntä, ilmailulain vastaista, typerää, sekä erittäin riskialtista.


      • 28 lentoa Raikulla
        Valkomaalausta!? kirjoitti:

        Siis koneella voi huoletta lentää, jos sen siipi kolhiutuu?! Huomautuskin varmaan aivan turha..?

        Kannattaisi kokeille muutama kerta, niin sitten tyhmempikin ymmärtää et mistä on kyse.....
        Euroopan sisäisille lennoille Raikku on ehdoton yhtiö, nopea terminaalityö, edullinen, helppo, hyvät varaussivut ja varma. Lisäksi kohteet sopivasti vähän "syrjemmässä", mikä tuo lisää miellyttävyyttä. Suurin osa lentomatkustajista kun ei jää sen ruuhkaisen pääkentän läheisyyteen.


      • Rahasta töihinkin
        fdasdfadfadsf kirjoitti:

        Ja kolhun vakavuudesta ei täyttä tietoa ollut kapteenillakaan, joka ei tarkistanut/tutkituttanut kolhua vaan kaasutteli taivaalle tuli persiissä. Tiedoksi että ilmailulainsäädäntö kyllä sanelee kaikissa kolhutapauksissa koneen tarkastettavaksi ennen lentoa, mutta koska se on kallista, niin kannattaa noilla lippujen hinnoilla haistattaa ilmailulainsäädännölle hevon paskat ja jatkaa matkaa.

        Etäisyydetkin arvioidaan päin prinkkalaa, ajellaan päin ja jatketaan matkaa. Mutta mitä väliä kun halvalla pääsee matkalle, eikö niin?

        Eiköhän se ole kaikessa bisneksessä taloudellisuus kaikki kaikessa, miksi sitä muuten bisnestä tekisikään. Tuskimpa nimimerkki fdasdfadfadsf käy huvikseen töissä, rahasta luulisi hänenkin aamulla luunsa ylös keräävän.
        Joten turhaa syyttää pelkästään Ryanairia jos kustannukset on painettu alas. On tämä täällä välillä niin outoa mustamaalausta, kateellisetko näitä kirjoittelee????


      • dsfdfsdfdf
        Rahasta töihinkin kirjoitti:

        Eiköhän se ole kaikessa bisneksessä taloudellisuus kaikki kaikessa, miksi sitä muuten bisnestä tekisikään. Tuskimpa nimimerkki fdasdfadfadsf käy huvikseen töissä, rahasta luulisi hänenkin aamulla luunsa ylös keräävän.
        Joten turhaa syyttää pelkästään Ryanairia jos kustannukset on painettu alas. On tämä täällä välillä niin outoa mustamaalausta, kateellisetko näitä kirjoittelee????

        Vai niin. Rikotko sinä eri lakeja ja asetuksia, sekä vaarannat lukuisten ihmisten turvallisuuden omassa työssäsi, jotta saat muutaman satasen lisää kuussa liksaa?!? Ainakin hyväksyt moisen toiminnan, mikä on hyvin outoa.


      • Llöäaa
        dsfdfsdfdf kirjoitti:

        Vai niin. Rikotko sinä eri lakeja ja asetuksia, sekä vaarannat lukuisten ihmisten turvallisuuden omassa työssäsi, jotta saat muutaman satasen lisää kuussa liksaa?!? Ainakin hyväksyt moisen toiminnan, mikä on hyvin outoa.

        Ryanairilla on poikkeuksellisen korkea turvallisuuskultuuri. Tämän vahvistavat ilmailuviranomaiset, jotka valvovat lentoyhtiöitä. Ryanair on toiminut yli 20 vuotta ja sen turvallisuusluokitus on paras mahdollinen. Sama kuin Finnairilla. Joillekin ei vain sovi se, että lentoyhtiö polkee hintoja ja siksi yhtiötä on pakko mustamaalata.


      • high five
        Llöäaa kirjoitti:

        Ryanairilla on poikkeuksellisen korkea turvallisuuskultuuri. Tämän vahvistavat ilmailuviranomaiset, jotka valvovat lentoyhtiöitä. Ryanair on toiminut yli 20 vuotta ja sen turvallisuusluokitus on paras mahdollinen. Sama kuin Finnairilla. Joillekin ei vain sovi se, että lentoyhtiö polkee hintoja ja siksi yhtiötä on pakko mustamaalata.

        Poikkeuksellisen korkeaan kulttuuriinko kuuluu vähätellä matkustajien raporttia törmäämisestä (emojen antama info kapteenille) ja kapteenin päätös olla tarkastamatta konetta vaan lähteä ilmaan kun itse ei korkeaan kulttuuriin kuuluen huomannut mitään.

        Poikkeuksellista nyt ainakin.


    • Aliisa!

      Ja FlightForumissa yksi simup*ppeli voivotteli jo turvallisuuskulttuuria

    • 0998654fhjkl

      Nyt haluaisin tietää, että moniko nyt on sitä mieltä, että virhe johtui lentoyhtiöstä vai välinpitämättömästä kapteenista?

      Ryanairilla on satoja lentoja joka päivä, useita kapteeneja... hankalia tapauksia osuu aina joukkoon, on niitä ollut Finskilläkin.

      • både och

        Välinpitämätön henkilökunta koneessa ja rapautunut turvallisuusasenne yhtiössä. Molempien vika.


    • Kuski_Pöljä

      Siis kuski törmäili koneellaan ja pakeni paikalta. Itellä kävi kans Veskan parkkipaikalla noin. Hankauma takalokarissa oli mutta ei tekijästä tietoo. Oisko ollu tekijällä kiire Raikun lennolle?

      • gkjhkjjk

        Tämän ketjun nimimerkki "Rahasta töihinkin" se vain painoi omia kustannuksiaan alas ajellessaan vähin äänin karkuun ja mietti mielessään että kaikessa bisneksessä taloudellisuus on kaikki kaikessa, miksi sitä muuten bisnestä tekisikään.

        Hän myös miettii että on kyllä sinulta niin outoa mustamaalausta autosi kolhijaa kohtaan, kateellisenako tuon kirjoittelit????


      • - a
        gkjhkjjk kirjoitti:

        Tämän ketjun nimimerkki "Rahasta töihinkin" se vain painoi omia kustannuksiaan alas ajellessaan vähin äänin karkuun ja mietti mielessään että kaikessa bisneksessä taloudellisuus on kaikki kaikessa, miksi sitä muuten bisnestä tekisikään.

        Hän myös miettii että on kyllä sinulta niin outoa mustamaalausta autosi kolhijaa kohtaan, kateellisenako tuon kirjoittelit????

        molemmat koneet lensivät. tuo AA:n koneen kuva on otettu JFK:lla.

        http://avherald.com/h?article=45363621&opt=0

        pilottikeskustelupalstan tietojen perusteella lentäjä alennettiin ja erosi ryanairin palveluksesta.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4255
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1661
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1477
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1294
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      49
      1185
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1116
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      63
      1071
    Aihe