direktiivikurssille nyt.

CAP /dire kurssille

Hei,
9.9.2013 astuu laki voimaan, joka koskee ammattiliikennettä.

Jotta ammattiajolupasi pysyy voimassa sinun tulee suorittaa direktiivikurssi.

CAP kurssi kestää 5 päivää ja sisältää 35 tuntia opetusta.

Maksaa minun kauttani noin 660 euroa ja on verovähennyskelpoinen.

Kouluttajana toimii Helsingissä pääkonttoriaan pitävä Samlak Oy , jolla on toimintaa koko suomessa.

Samlakin kurssit kaikki minun kauttani nyt , jotta ei tarvitse viime hetken ruuhkia odotella.

Odotan yhteydenottojanne,

Kiitos

Mika T.

050 5762995

[email protected]

[email protected]

8

688

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 87k

      Itse kävin nuo kurssit jo 2010 ja kun pitäjä kutsuttiin firmaan pitämään kurssit 12 hengen ryhmälle maksoi yksi kurssi aina yhtä työntekijää kohden 100€ eli koko homma 500€/kuljettaja

      Tosin kun firma maksaa nuo, niin jos lähtee vuoden sisällä kurssien pidosta pois, niin joutuu maksamaan ne takaisin.

      Itse lähdin noin 8kk niiden pitämisen jälkeen pois, ja sattumalta firma unohti periä kurssien hinnan palkastani

      • Koulutus4653647

        www.takk.fi/koulutus/logistiikka.html


      • Ei perintää!

        Mikään laki ei velvoita työntekijää maksamaan mitään työnantajan maksamia koulutuksia tai kursseja takaisin jos irtisanoo työsopimuksen! Kyseiseen takaisinmaksusta pitää olla erillinen,molemminpuolinen kirjallinen sopimus juuri siitä mahdollisesta takaisinmaksusta! Työnantaja maksaa koulutukset omalla vastuullaan siitäkin huolimatta että koulutettu työntekijä mahdollisesti lähtee muualle duuniin. Ei ADR-(jatko)kurssien maksujakaan kukaan takaisinperi vaikka luvan hankkimisen/uusimisen jälkeen lopputilin ottaisikin.


      • Intrum Ustitia
        Ei perintää! kirjoitti:

        Mikään laki ei velvoita työntekijää maksamaan mitään työnantajan maksamia koulutuksia tai kursseja takaisin jos irtisanoo työsopimuksen! Kyseiseen takaisinmaksusta pitää olla erillinen,molemminpuolinen kirjallinen sopimus juuri siitä mahdollisesta takaisinmaksusta! Työnantaja maksaa koulutukset omalla vastuullaan siitäkin huolimatta että koulutettu työntekijä mahdollisesti lähtee muualle duuniin. Ei ADR-(jatko)kurssien maksujakaan kukaan takaisinperi vaikka luvan hankkimisen/uusimisen jälkeen lopputilin ottaisikin.

        Juuri näin. Jos koulutus tai kurssit ovat välttämättömiä nykyiseen työhön on niiden maksaminen vain ja ainoastaan työnantajan vastuulla. Takaisinperintää ei voida suorittaa ellei kyseistä ole aikanaan työsopimuksessa erikseen sovittu. Jos joku on antanut kurssirahat työnantajalleen takaisin omasta pussistaan ei voi muuta sanoa kuin tyhmyydestä kärsii usein oma lompakko!


      • 87k
        Ei perintää! kirjoitti:

        Mikään laki ei velvoita työntekijää maksamaan mitään työnantajan maksamia koulutuksia tai kursseja takaisin jos irtisanoo työsopimuksen! Kyseiseen takaisinmaksusta pitää olla erillinen,molemminpuolinen kirjallinen sopimus juuri siitä mahdollisesta takaisinmaksusta! Työnantaja maksaa koulutukset omalla vastuullaan siitäkin huolimatta että koulutettu työntekijä mahdollisesti lähtee muualle duuniin. Ei ADR-(jatko)kurssien maksujakaan kukaan takaisinperi vaikka luvan hankkimisen/uusimisen jälkeen lopputilin ottaisikin.

        Työehtosopimuksessa sanotaan näin:

        "Työnantaja hankkii työntekijöilleen tarkoituksenmukaisen suojavaate-tuksen ja turvajalkineet työssä käytettäväksi, joita työntekijä on velvol-linen työssään käyttämään.
        Jos työntekijän työsuhde päättyy työntekijästä johtuvasta syystä ennen kuin 2 kuukautta on kulunut turvajalkineiden hankkimisesta, työntekijä on velvollinen lunastamaan jalkineet jäännösarvosta, joka on 50 % hankintahinnasta. Työnantaja saa kuitata jäännösarvon lopputilistä."

        Eli kengissä on tuo "määräika"

        Jos työntekijän työsuhde päättyy työntekijästä johtuvasta syystä ennen kuin 4 kuukautta on kulunut korttien tai todistusten hankkimisesta tai uusimisesta, työntekijä on velvollinen korvaamaan työnantajalle kortti-en tai todistusten hankinta- tai uusimiskustannukset kokonaisuudes-saan. Jos työntekijän työsuhde päättyy työntekijästä johtuvasta syystä tämän jälkeen kuitenkin ennen kuin 11 kuukautta on kulunut korttien tai todistusten hankkimisesta tai uusimisesta, työntekijä on velvollinen korvaamaan työnantajalle korttien tai todistusten jäännösarvon, joka on 50 % hankinta- tai uusimiskustannuksista. Työnantaja saa kuitata jäännösarvon lopputilistä.

        Jos työntekijän työsuhde päättyy työntekijästä johtuvasta syystä ennen kuin 4 kuukautta on kulunut kuljettajakortin hankkimisesta tai uusimi-sesta, työntekijä on velvollinen korvaamaan työnantajalle kuljettajakor-tin hankinta- tai uusimiskustannukset kokonaisuudessaan. Jos työnte-kijän työsuhde päättyy työntekijästä johtuvasta syystä tämän jälkeen kuitenkin ennen kuin 11 kuukautta on kulunut kuljettajakortin hankki-misesta tai uusimisesta, työntekijä on velvollinen korvaamaan työnan-tajalle kuljettajakortin jäännösarvon, joka on 50 % hankinta- tai uusi-miskustannuksista. Työnantaja saa kuitata jäännösarvon lopputilistä.

        Sama koskaa myös ammattipätevyyksiä ja kuljettajakorttia.



        Eli kyllä noi saadaan vähentää palksta, eli ei ole ok. lähteä heti korttien/pätevyyksien/kenkien hankkimen jälkeen pois


    • niinpä niin

      eiköhän se laki ole tullut voimaan jo aikoja sitten.

    • pytty......

      Ei taida olla pätevää koulutusta tuolla ukolla.
      Tuo ajankohta käsittää vaan ihmisrahtipuolta, tavararahtipuoli on vuotta myöhemmin.

      Olen käynyt nuo ja ovat hölynpölyä, paitsi ensiapu.

      • niinpä niin

        juu olen minäkin käynyt jo kaikki koulutukset, ja tosiaan tuon päivämäärän jälkeen on oltava henkilöliikenteessä toimivilla koulutuspäivät käytynä ja ammattipätevyys haettuna. itse lakihan on tullut voimaan jo aikaa sitten.

        ensiapu ja asiakaspalvelukoulutus oli ihan jees osittain kivasta kouluttajasta johtuen, mutta muuten ne oli aivan huuhaata. asiakaspalvelussakin keskityimme oikeastaan vain meidän kokemuksiin asiakaista ja niiden vaatimuksista joten keskustelun lomassa aika nopeasti tuo päivä meni. työturvallisuuskoulutuskin muistutti enemmän trukkikurssia kuin yleistä työturvallisuutta. lisäksi em. kurssilla näytettiin kuinka tehdään johonkin tehtaan sähkömoottoriin hiilihuolto. oman työn kanssa kyseisellä kortilla ei ole mitään tekemistä. nykyään kun tehtaat sen vaativat, niin käytiin sitten sekin porukalla istumassa niin ei tartte sitten painia tehtaan herrojen kanssa kortin puuttumisesta. edellinen kortti meni jo vanhaksi ja kukaan ei sitä kysynyt viiteen vuoteen.

        ei tuo direktiivi ole kuin pelkkää rahastusta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

      Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      128
      3912
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

      Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      14
      3361
    3. Haluaisin rakastaa sinua

      Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      19
      3285
    4. onko kaivattusi

      vaarallinen? :D
      Ikävä
      79
      3237
    5. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

      Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      57
      3214
    6. Menen nyt koisimaan

      Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      29
      2875
    7. Tiedätkö mihin

      Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      47
      2677
    8. Olisiko sinulla

      Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2617
    9. Pieni galluppi

      Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      67
      2397
    10. Mitä tuntemuksia

      Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      19
      2337
    Aihe