Aloitin lähihoitaja opinnot vuosi sitten eli syksyllä 2011. Opiskelu oli aikalailla sitä mitä osasin odottaa eli pitkiä päiviä ja paljon teoriaa.Vuosi opiskelun parissa sujui hyvin johon kuului mm. työssäoppimisjakso päiväkodissa.
Kesäloma koitti ja pääsin kesätöihin lähikauppaamme. Olin kaupassa töissä koko kesäloman eli noin 2 kuukautta. Tykkäsin kovasti työstäni.
Työsopimukseni loppui mutta kaupan myymäläpäälikkö ehdotti minulle josko haluaisin tulla kauppaan oppisopimuksella.. Minua ajatus houkuttaisi sillä kaupassa työskentely oli minusta oikein kivaa.
Mitä mieltä olette?? Kannattaako minun tarttua tilaisuuteen ja jatkaa kaupassa vai mennä vain takaisin koulun penkille ja opiskella lähihoitajaksi?
Onko kenelläkäään kokemusta kummastakaan alasta tai tietoa kummalla alalla esim parempi palkka?
Kannattaako alan vaihto?? Lähihoitaja vai merkonomi?
4
2085
Vastaukset 4
- Juntti-Jontti
Yleensä ottaen kaupallisella puolella työpaikat on aika kiven alla ja ala on melko epävakaa johtuen taloustilanteesta. Perusmyyjänä ei hirveästi tienaa, paitsi jos olet provikkapalkalla ja todellakin hyvä myymään. Jos myynti ei suju, olet nopeasti tulilinjalla yt-neuvotteluissa.
Lähihoitajalla enemmän työmahdollisuuksia, joskin usein on raskasta kolmivuorotyötä. Palkkapussissa raataminen sitten kyllä näkyy. Kaiken kaikkiaan, taitaa lähärillä olla hiukan parempi palkka.- AnnaK
Kiitos kovasti vastauksestasi!! Eiköhän se koulun penkki kutsu.. :D
- oijqwro
Kyllä suosittelen ehdottomasti, että palaat koulun penkille :) Noita kauppatöitä varmasti löytyy aina uudestaan, jos niihin halajaa, niitähän on Mollin sivutkin pullollaan!
Lähihoitajana tienaa kyllä yllättävän hyvin, lisät on hyvät. Mutta työ on tietysti todella rankkaa, mutta asennoitumalla oikein, sen kyllä jaksaa! :)
Tsemppiä kouluun! - erittäin vittuuntunu
huonon valinnan teit jos koulunpenkille takas lähdit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121417
- 48939
Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50746Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r145730- 70676
- 67626
- 53607
- 59586
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.118540Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e109505Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?20500Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32488- 55478
- 5478
- 34477
Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?118466Mitä jos...
Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät142453- 49447
- 52413
- 42410