Kuinka kauan kestää vahvistuksen saaminen sähköpostiin?

Jenna_M

Tilasin pari tuntia sitten Ryanairilta edestakaisen lennon Tampere-Lontoo. Vahvistusta ei ole tullut vielä sähköpostiin, eikä matkaa ole veloitettu vielä tililtä. Kuinka kauan vahvistuksen saaminen ja tililtä veloitus on muilla kestänyt?

20

2872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2we34r1
      • Eka kerta Ryanairill

        Itsekin tilasin toukokuun 4. päivä matkan Lontooseen ja takaisin. Kyseinen tilausvahvistus tuli mailiini 7. päivä toukokuuta. Matkan hintakin veloitettiin tililtäni vasta kuuden päivän päästä tilauksen tekemisestä:

        10.05.2012 Visa Electron-osto

        7. toukokuuta tullut Ryanairin vahvistus oli tälläinen:

        THANK YOU FOR BOOKING WITH RYANAIR
        Please do not reply to this e-mail.

        YOUR RESERVATION NUMBER IS: *****

        IN ORDER TO TRAVEL YOU ARE REQUIRED TO CHECK-IN ONLINE AND PRESENT AT THE AIRPORT YOUR ONLINE BOARDING PASS AND VALID ACCEPTED TRAVEL DOCUMENT, PASSENGERS WHO DO NOT PRESENT A BOARDING PASS AT THE AIRPORT WILL BE CHARGED A RE-ISSUE FEE OF EUR60/GBP60(each boarding pass must be printed and presented on an individual A4 page).

        Passengers can check-in online from 15 days up to 4 hours before each scheduled flight departure time.


      • Jenna_M

        Kokeilin kolmeen kertaan tuota 'View Itinerary'-juttua ja joka kerralla tuli tämä ilmoitus:

        "ERROR
        We are unable to locate the itinerary.
        The details you entered in order to retrieve your reservation did not match those on record.
        Please verify the information is correct and try again."

        Eli ei siis tuon mukaan olisi mennyt tilaus läpi, mutta jos muillakin on kestänyt tilausvahvistuksen saaminen montakin päivää, niin onhan se nytkin mahdollista. Ei uskalla uuttakaan matkaa tilata, kun vahvistus voi tosiaan tulla myöhemmin mailiin ja rahat voidaan myös veloittaa tuosta ekasta tilauksesta vasta päivien päästä.


      • ffdfsfd
        Jenna_M kirjoitti:

        Kokeilin kolmeen kertaan tuota 'View Itinerary'-juttua ja joka kerralla tuli tämä ilmoitus:

        "ERROR
        We are unable to locate the itinerary.
        The details you entered in order to retrieve your reservation did not match those on record.
        Please verify the information is correct and try again."

        Eli ei siis tuon mukaan olisi mennyt tilaus läpi, mutta jos muillakin on kestänyt tilausvahvistuksen saaminen montakin päivää, niin onhan se nytkin mahdollista. Ei uskalla uuttakaan matkaa tilata, kun vahvistus voi tosiaan tulla myöhemmin mailiin ja rahat voidaan myös veloittaa tuosta ekasta tilauksesta vasta päivien päästä.

        Maksutavasta riippuen vahvistus tulee eri aikoihin. Jos viikkoon ei mitään tapahdu, niin sitten on jotain pielessä.


      • Jakke.

        Ihan surkea tuo Ryanairin systeemi, kerta toisensa jälkeen tuosta linkistä aukeaa vain sivu, jossa lukee:
        ERROR
        Errors Detected!

        You have more than one Ryanair booking page open, this can lead to booking errors. Please close all Ryanair booking pages and start again.

        Home | F.A.Q. | Privacy Policy | General Terms & Conditions of Carriage | Terms of Use | Contact Us | Fees

        Copyright 2009 Ryanair Ltd.

        Ei minulla kuitenkaan ole kuin yksi Ryanairin sivu auki selaimessa. Usemmmallakin tietokoneella olen jo koittanut ja aina sama juttu.


      • and3e
        Jenna_M kirjoitti:

        Kokeilin kolmeen kertaan tuota 'View Itinerary'-juttua ja joka kerralla tuli tämä ilmoitus:

        "ERROR
        We are unable to locate the itinerary.
        The details you entered in order to retrieve your reservation did not match those on record.
        Please verify the information is correct and try again."

        Eli ei siis tuon mukaan olisi mennyt tilaus läpi, mutta jos muillakin on kestänyt tilausvahvistuksen saaminen montakin päivää, niin onhan se nytkin mahdollista. Ei uskalla uuttakaan matkaa tilata, kun vahvistus voi tosiaan tulla myöhemmin mailiin ja rahat voidaan myös veloittaa tuosta ekasta tilauksesta vasta päivien päästä.

        Miten sulle Jenna_M kävi tuon varauksen kanssa? Itsellä nimittäin sama ongelma tällä hetkellä! Olen aika varma ettei se mennyt läpi kun ruudulle ei ilmestynyt mitään tietoja varauksen onnistumisesta. Ainoastaan oikeeseen palkkiin jäi tiedot lennoista ja hinnoista.


    • juuri ostanut

      Näytölle ilmestyy heti varauksen jälkeen vahvistus ja varausnumero. Jos tuota ei näkynyt, niin tuskin ostoksesi meni läpi. Sähköpostiin se tosiaankin voi tulla vasta muutaman päivän jälkeen.

      • Jenna_M

        Näytölle ei tullut varauksen lopussa muuta kuin matka-ajankohdat, mistä lennetään ja minne eli Tampere-Lontoo ja Lontoo- Tampere ja matkan hinnat. Ei mitään mainintaa vahvistuksesta ja varausnumerosta.
        Varauksen loppu oli tässä kohdassa, josta ei enää päässyt eteenpäin.
        Select » Services » CarHire » Payment » Itinerary

        Täytynee koittaa sitten uudestaan varausta.


    • oidfmvtogt

      MInulla on sama tilanne entiedä pitäisikö odotella vai varata uudet matkat.

      • gnjaklgaöjgkaä

        mulla sama homma, kokeilin tuota view itinerary, eikä mennyt läpi. varasin eilen liput ja vielä ei oo tullu sähköpostiin vahvistusta. lento lähtee 9pv päästä, mistä tietää onko varaus mennyt perille jos vahvistusta ei tule?


      • Cathay Pacific
        gnjaklgaöjgkaä kirjoitti:

        mulla sama homma, kokeilin tuota view itinerary, eikä mennyt läpi. varasin eilen liput ja vielä ei oo tullu sähköpostiin vahvistusta. lento lähtee 9pv päästä, mistä tietää onko varaus mennyt perille jos vahvistusta ei tule?

        Raikkuun ei ole luottamista missään suhteessa!


      • Ehkä syy ja ratkaisu
        gnjaklgaöjgkaä kirjoitti:

        mulla sama homma, kokeilin tuota view itinerary, eikä mennyt läpi. varasin eilen liput ja vielä ei oo tullu sähköpostiin vahvistusta. lento lähtee 9pv päästä, mistä tietää onko varaus mennyt perille jos vahvistusta ei tule?

        Mulla oli sama ongelma pari päivää sitten, yritin maksaa lippuja sekä Visan että Mastercardin kortilla, mutta vahvistusta ei tullut tai sitten koko homma jumittui. Selvitin asiaa pankista, josta kerrottiin, että vuoden vaihteessa kortteihin on tullut verkkokäyttöesto, joka asiakkaan pitää itse poistaa. Sen pystyy ainakin Nordealla hoitamaan verrkopankissa kohdasta kortit painamalla verkkokäyttö ON, jonka jälkeen maksaminen sujui ja vahvistus tuli heti.
        Soittamalla pankkiin sain varmistuksen, ettei Mastercardin kortilta todellakaan ollut mennyt veloitusta asiemmista yrityksistä. Luottokunta kertoi saman Visasta.


    • voi ei

      Tulipa lennettyä Ryanairilla viime viikolla Turusta Brysseliin ja takaisin. Parjattu lentoyhtiö hoiti hommansa varsin mallikkaasti. Henkilökunta palveli matkustajia hymyssä suin, varsinkin menomatkalla matkanteko sai jopa viihteellisiä piirteitä. Hinta-laatusuhteellaan Ryanair hakkasi "viralliset" kilpailijansa mennen tullen.

      Mutta Turun T2-terminaali oli järkytys. Lähtöselvitykseen astuessaan varmaan useampi matkustaja koki astuvansa itärajan yli, suoraan 60-luvun Neuvostoliittoon.

      Ryanair on ilmoittanut keskeyttävänsä Turun lennot marraskuun alusta. Enpähän usko yhtiön palaavan tuolle asemalle enää keväällä. Turun teekakkonen on turistille yhtä edustava kuin postikorttina lähetetty vessapaperi...

      • lauiqegawec

        Muista kuitenkin että Turun terminaali on parempi kuin Tampereen terminaali...


      • Turku T2
        lauiqegawec kirjoitti:

        Muista kuitenkin että Turun terminaali on parempi kuin Tampereen terminaali...

        Olen lentänyt kolme kertaa Turun T2:sta, neljäs kerta parin viikon päästä. Itselleni on kyllä ihan sama, millainen terminaali on. Aina vaan parempi, jos lentoyhtiö on sen verran järkevä, että käyttää hiukan heikompitasoista terminaalia ja pystyy täten siirtämään siitä säästyneet kulut suoraan lentolippujen alhaisiin hintoihin. Kyseessä on Turun tapauksessa kuitenkin kaksi HALPALENTOYHTIÖTÄ, joten odotusten ei tarvitse olla kovin korkealla: itselleni tärkeintä on päästä kohteeseen ja takaisin Suomeen, ihan sama, minkä navetan läpi joudun kulkemaan.

        Niin, eipä nuo Suomen Matkahuollon ja VR:n kaikki rakennuksetkaan mitään palatseja ole ja silti lipun hinta on röyhkeän korkea verrattuna halpalentoyhtiöiden alhaisiin lippuhintoihin.


    • AY Quality

      Varasin Finnairilta ja vahvistus tuli n 1 minuutin sisällä.
      Laadulla on eroa.
      Turha kommentoida kalliista Finnairin lipuista.
      Tarjouksesta ostin ja n. 50% alhaisemmalla hinnalla kuin muut samalla reitillä lentävät lentoyhtiöt olisivat veloittaneet.

      PS. Muita lisäkuluja ei sitten enää tulekaan lentoasemalla tai itse lentomatkalla.

    • SaaraM

      Minä varasin lennot Turusta-Brysseliin ja takaisin viime sunnuntaina, mutta tilausvahvistusta ei ole saapunut sähköpostiin. Varauksen jälkeen näytölle ilmestyi kyllä lentojen tiedot, omat tietoni sekä "Flight reservation number **** Status Not Confirmed (booking is not confirmed until you reseive email itinerary"
      Mutta eikö varaus olekaan mennyt läpi, kun ei vielä tähän päivään mennessä ole mitään sähköpostia saapunut. Kokeilin myös tuota ManageBookingia, ja vastaukseksi tuli joka kerta "SERVICE ERROR. There is a problem with the resource you are looking for, and it cannot be displayed."
      Kannattaako vielä odotella lippuja, vai menenkö tilaamaan uudet. Kyseiselle lennolle ei ollut sunnuntaina kuin kaksi paikkaa, niin saa nähdä saanko lentoja enää ollenkaan.

      Olin myös maksamassa Visa Debitillä, vaikuttaako se maksun kestoon?

      • TKU-CRL

        Mistä tiedät, että sille kyseiselle lennolle oli vain 2 paikkaa jäljellä? Raikku ei nimittäin ilmoita täyttöasteitaan, eli siis sitä, montako paikkaa on myyty eikä sitä, montako on jäljellä.


      • yksplusyks
        TKU-CRL kirjoitti:

        Mistä tiedät, että sille kyseiselle lennolle oli vain 2 paikkaa jäljellä? Raikku ei nimittäin ilmoita täyttöasteitaan, eli siis sitä, montako paikkaa on myyty eikä sitä, montako on jäljellä.

        Jos varaus onnistuu kahdelle hengellä ja ei onnistu kolmelle hengelle niin aika todennäköistä on että paikkoja on sillä hetkellä vain kaksi jäljellä.


      • 123tuytqwe
        yksplusyks kirjoitti:

        Jos varaus onnistuu kahdelle hengellä ja ei onnistu kolmelle hengelle niin aika todennäköistä on että paikkoja on sillä hetkellä vain kaksi jäljellä.

        Kokeilin kaikkia tämän vuoden lentoja tku-crl-tku kolmella hengellä ja kaikissa lennoissa oli siis ainakin kolme paikkaa tilaa. Eli mistähän SaaraM on tiedon onkinut?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      424
      1839
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      189
      1491
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1411
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      163
      1372
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      980
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      966
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      923
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe