Iso vene trailerilla.

GB

Miten suurta venettä on mielestänne järkevää/mahdollista nostaa/kuljettaa omatekoisella/teetetyllä traktoritrailerilla?
Tekisi mieli hankkia joku 35-40 jalkainen moottorivene, vanhempi Princess tms. mutta nostot ja laskut haluaisin hoitaa tuttavan traktorilla silloin kun itselle sopii eikä järjestellä nostureita tai lavetteja. Tuleeko tässä luiskien syvyydet yms vastaan? Millaisia kokemuksia teillä on omista suuremmista veneistänne?

12

2289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teeseitsemies

      Kaipa se 40 jalkanenkin vielä kulkee, kunhan traikku on paatin mukaan tehty.
      Pitkä vetoaisa tarvitaan, ettei tarvii koko traktoria jorpakkoon ajaa.
      Lain mukaan traktorilla saa vetää jarrutonta kärryä joka on 2,5 kertaa traktorin paino.

      Kuvassa itse tehty traikku, joka tarkoitettu tekeillä olevan 30 jalkaisen alle.
      http://aqua.kuvat.fi/#/kuvat/Paattikuvat/Paattitraileri.jpg

      • gfsdljk

        Mites noiden akseleiden määrä, 1 vai 2? Mitä tuollaisen trailerin teettäminen voisi suurin piirtein maksaa?


      • -maalarimatti-

        Näyttää tulevan hyvä traikku. Mikäli maalaus on vielä Ferreksipinnalla niin pitää maalata myös pintamaali pariin kertaan.


      • Teeseitsemiies
        gfsdljk kirjoitti:

        Mites noiden akseleiden määrä, 1 vai 2? Mitä tuollaisen trailerin teettäminen voisi suurin piirtein maksaa?

        Toi oli jotain 8000-9000 €, suunnilleen. Veikkaisin.


      • Teeseitsemies
        Teeseitsemiies kirjoitti:

        Toi oli jotain 8000-9000 €, suunnilleen. Veikkaisin.

        Kyllä tuon kokoluokan kärryn alta 5000€ pystyy tekemään.

        Joku 40 jalkainen painaa traikun kanssa 10 tn. Ongelmana löytää riittävän matalat ja kantavat pyörät kärrin alle.
        Paripyörät mieluummin kuin keinuteli, se kun halvaantuu yhden kummin puhjettua.
        Paras 2 kpl erillistä paripyöräakselia, mallia 17,5" pikku kuorma-auto.
        Tukinajoon sillä tuskin mennään, joten ei tarvita kaksisia maasto-ajo ominaisuuksia.


      • Teinseitsemies
        Teeseitsemies kirjoitti:

        Kyllä tuon kokoluokan kärryn alta 5000€ pystyy tekemään.

        Joku 40 jalkainen painaa traikun kanssa 10 tn. Ongelmana löytää riittävän matalat ja kantavat pyörät kärrin alle.
        Paripyörät mieluummin kuin keinuteli, se kun halvaantuu yhden kummin puhjettua.
        Paras 2 kpl erillistä paripyöräakselia, mallia 17,5" pikku kuorma-auto.
        Tukinajoon sillä tuskin mennään, joten ei tarvita kaksisia maasto-ajo ominaisuuksia.

        Alla 5000€ ei onnistu edes taikurilta. Turha kirjoitella, jos itse ei ole rakentanut.


      • weld21
        Teinseitsemies kirjoitti:

        Alla 5000€ ei onnistu edes taikurilta. Turha kirjoitella, jos itse ei ole rakentanut.

        Pilaaseitsemieskö täälä huuteloo? 2500€ traktorivetoinen kärri 12 m moottoriveneelle.
        7.5 metrin veneele hoitui 600 €3.5tn kärri kun itse teki.


      • Teinseitsemies
        weld21 kirjoitti:

        Pilaaseitsemieskö täälä huuteloo? 2500€ traktorivetoinen kärri 12 m moottoriveneelle.
        7.5 metrin veneele hoitui 600 €3.5tn kärri kun itse teki.

        No rimpuilin kyllä, mutta kunnollista ei. Se on varma, katsopas nyt jo rosterin hintaa.


    • pöö33xx

      Yleisimmin taitavat hiabilla nostaa veneen trailerille. Laskeminen onnistunee helpommin.

    • Hygttffdr

      Hyvin nousee vielä 40 jalkainen diesel landcruserilla, ei ongelmaa, pitkä asia pakollinen. Ja hyvä luiska.

    • teräsveneekinrakenta

      Kuljetin omaa 15 tn teräsvenettäni neliveto traktorilla muutaman kerran 15 km sivu, yksiakselisella, omatekoisella trailerilla, jossa oli Jyry-Sisun etuakseli. Vene laskettiin ja nostettiin mobiilinosturilla. Ei arvattu laskea traktorilla, epäiltiin että menis traksan pyörät nahkoineen lukossa alas luiskaa.

      • ei siinä mitää jos jarrut toimii niin luiskaa mennään siihen asti kun "veturi" jaksaa pysyä rampissa. kun moni pelkää että menee yhdistelmä veteen paljonko veneen massa on erillään trailerissa se on pienempi kun nolla vesi nostaa veneen pois ja hups jarrujen ei tarvitsekaan pitää kun "veturi" rampissa kiinni omaa venettä veteen laskettaessa omalla tai veljen autolla niin kummatkin menee lusuna siihen asti kun vene nousee trailerista ja auton jarrut pitää viimeksi kun olin nostamassa niin toinen etu rengas oli lukossa niin että eräs kysy että onko auto etuvetoinen sanoin ei vaan takavetoinen rengas vaan oli lukossa uskotteko montako kertaa on nähnyt mielenkiin toisia ilmeitä kun yhdistelmä menee auton jarrut lukossa alas. vaatii vaan asian tiedon ja usko siihen :) ylös nostettaessa veneen paino tulee painamaan "veturin" vettä lähempää akselia alas eli pitoa on sillä. Jos joku näkee etuveto henkilö autossa edessä vetokoukun niin jokainen tietää nyt miksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1295
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe