puissa outoa kovaa ääntä pitävät ötökät

google ei kerro

Ihan uteliaisuuttani kysyn, tietääkö joku mitä ne on joita kuulee, mutta ei näe ulkomailla,ainaki Turkissa, kroatiassa Thaimaassa, puiden lähistöllä kova niinkuin heinäsirkkojen kova naputus.

10

16558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kas, kaskas

      Mahdollisesti laulukaskas (eng. Cicada).
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Laulukaskaat

      Ainakin Japanissa pitävät mieletöntä konserttia näin elokuussa, kun lämpötila nousee 30 asteen tuntumaan. Sitä voi olla vaikea uskoa ennen kuin sen itse kokee, mutta se ääni minkä muutama sata (tai tuhat) tuollaista saa aikaan on aikasta melkoinen. Ääni vaihtelee hieman lajista riippuen (ja osaa ne välillä vaihtaakin "melodiaa"). Vekkuleita otuksia.

      • tosi on !

        Kaskas kuoriaiseksi tuo meille on nimetty. Kreikan reissullamme oli eksynyt huoneeseemme hella jääkaappi sydeemin alle, eipä tullut nukkumisesta mitään, kiviseinissä kaikui tuo siritys. No, neuvon saimme respasta - oikeasti; kaatakaa desi uudsoa sinne alle. Teimme työtä käskettyä ja kaskashan hiljeni ! Humala kesti vain yhden yön ! Seuraavana iltana otimme järeämmät keinot ja joimme uudson itse.


    • travelbag

      Ne on eräänlaisia heinäsirkkoja, kuumissa maissa hyvin yleisiä. alkavat konserttinsa pimeyden tultua. aika suuren kokoisia, joskus niitä voi saada kiinni laittamalla käden kuppiin puun runkoon.

    • lounamo

      Ettei vaan kuuluisi se naputus korviesi välistä. Suosittelen
      lääkityksesi vahventamista.

      • Andx

        Et oo tainu käydä niin etelässä että ite oisit kuullu.


    • mukava ääni

      se on pieni lintu joka alkaa sirittää kun ilta hämärtää...nimeä en muista ja niitä ei ole kuin siellä lämpimässä. Pari kertaa nähnyt ja todella pieni ja sirkuttaa kuin Tarzan elokuvissa....vähän muistuttaa sirkkaa mutta tämä on lintu.

      • tatanka

        No ei todellakaan ole lintu, v!tun idiootti...
        Se on hyönteinen, kaskas. Tarzan sulla on persiissäs!


      • Kask

        Se on koppkuoriainen


    • kggk

      heinäsirkkoja,turkkilainen nimi niille on suomeksi elokuun ötökkä eli tulevat elokuun aikaan ja sirinä on aika kovaa :)

    • Italiassa lomatalomme pihamännyssä (pinja) eleli otus joka piti korviaraastavaa meteliä. Ei mitään kaskaan sirkutusta,vaan aivan kuin joku olisi vedellut pyykkilautaa viivottimella tms. Vuokraisäntä selitti että männyssä asuu pieni siemeniä syövä ötökkä. Ääni on niin karmea, että joukut asukkaat ovat soittaneet ja pelänneet kaasuvuotoa tai vastaavaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe