Ihan uteliaisuuttani kysyn, tietääkö joku mitä ne on joita kuulee, mutta ei näe ulkomailla,ainaki Turkissa, kroatiassa Thaimaassa, puiden lähistöllä kova niinkuin heinäsirkkojen kova naputus.
Vastaukset 10
- Kas, kaskas
Mahdollisesti laulukaskas (eng. Cicada).
http://fi.wikipedia.org/wiki/Laulukaskaat
Ainakin Japanissa pitävät mieletöntä konserttia näin elokuussa, kun lämpötila nousee 30 asteen tuntumaan. Sitä voi olla vaikea uskoa ennen kuin sen itse kokee, mutta se ääni minkä muutama sata (tai tuhat) tuollaista saa aikaan on aikasta melkoinen. Ääni vaihtelee hieman lajista riippuen (ja osaa ne välillä vaihtaakin "melodiaa"). Vekkuleita otuksia.- tosi on !
Kaskas kuoriaiseksi tuo meille on nimetty. Kreikan reissullamme oli eksynyt huoneeseemme hella jääkaappi sydeemin alle, eipä tullut nukkumisesta mitään, kiviseinissä kaikui tuo siritys. No, neuvon saimme respasta - oikeasti; kaatakaa desi uudsoa sinne alle. Teimme työtä käskettyä ja kaskashan hiljeni ! Humala kesti vain yhden yön ! Seuraavana iltana otimme järeämmät keinot ja joimme uudson itse.
- travelbag
Ne on eräänlaisia heinäsirkkoja, kuumissa maissa hyvin yleisiä. alkavat konserttinsa pimeyden tultua. aika suuren kokoisia, joskus niitä voi saada kiinni laittamalla käden kuppiin puun runkoon.
- lounamo
Ettei vaan kuuluisi se naputus korviesi välistä. Suosittelen
lääkityksesi vahventamista.- Andx
Et oo tainu käydä niin etelässä että ite oisit kuullu.
- mukava ääni
se on pieni lintu joka alkaa sirittää kun ilta hämärtää...nimeä en muista ja niitä ei ole kuin siellä lämpimässä. Pari kertaa nähnyt ja todella pieni ja sirkuttaa kuin Tarzan elokuvissa....vähän muistuttaa sirkkaa mutta tämä on lintu.
- tatanka
No ei todellakaan ole lintu, v!tun idiootti...
Se on hyönteinen, kaskas. Tarzan sulla on persiissäs! - Kask
Se on koppkuoriainen
- kggk
heinäsirkkoja,turkkilainen nimi niille on suomeksi elokuun ötökkä eli tulevat elokuun aikaan ja sirinä on aika kovaa :)
Italiassa lomatalomme pihamännyssä (pinja) eleli otus joka piti korviaraastavaa meteliä. Ei mitään kaskaan sirkutusta,vaan aivan kuin joku olisi vedellut pyykkilautaa viivottimella tms. Vuokraisäntä selitti että männyssä asuu pieni siemeniä syövä ötökkä. Ääni on niin karmea, että joukut asukkaat ovat soittaneet ja pelänneet kaasuvuotoa tai vastaavaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1021162
- 51965
- 119913
- 146893
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40689- 70687
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.118671Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu187637- 33604
- 70599
Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48592- 81551
Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja62544- 39519
Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35494Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i4493- 46490
Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64479Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa31476- 42470