viides talvi torrevijassa

syyskuuta odotellen

ihmettelen suomalaisten. asunnon omistajien\välittäjien taksoja mielummin pidetään asunto tyhjänä kuin lasketaan hintoja. olin ensimmäisen talven 2008 torrevijassa katselin ja kävin muutamassa espanjalaisessa välitystoimistossa ja niitähän siellä riittää hyvin ystävällistä porukkaa ja halukkaita esittemään asuntoja
sen jälkeen olen vuokrannut vain espanjalisilta\englantilaisilta ja ihan hyvin on homma toiminut. asunnot varustelut hyvää tasoa hinnat huomattavasti halvemmat kuin suomalaisilla. valikoima paljon suurempi ja taso parempi kannattaa tutustua netin kautta valikoimaan joka on tosi runsas.

24

870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 26-v

      Juuri tuota olen yrittänyt sanoa muutamassa yhteydessä.

      Valinnan varaa on asuntotyypin, sijainnin, varustetason ja hinnan suhteen.

      Talomme portero hoiti pikään asuntomme vuokrauksen.
      Muutaman kerran siihen ajautui suomalainen asukki. Pirunmoisia nirpanokkia harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta.
      Muiden kanssa ei ollut mitään ongelmaa.

      Emme ole vuokranneet vuosiin tuntemattomille.
      Tuttavat, tuttavien tuttavat tai lastemme kaverit ovat toinen juttu.
      Otamme vuokraa 10€/viikko/aikuinen, sisältäen veden, sähkön ja kaasun.
      Kukaan ei ole valittanut.

      • Tsiibadaaba

        10€/viikko?? Eihän tuolla kata edes kuluja! Mutta mikäs siinä jos on varaa, harva välitysfirma kuitenkaan on hyväntekeväisyysjärjestö, vaan niiden pitää saada myös oma leipä ostettua, ei sillä että mitenkään puolustelisin välittäjiä, joillakin on todella ylihintaisia asuntoja kaikkine sivukuluineen, mutta silti kymppi viikossa on hyväntekeväisyyttä tai jotain siihen verrattavaa kuitenkin :D


      • 26-v
        Tsiibadaaba kirjoitti:

        10€/viikko?? Eihän tuolla kata edes kuluja! Mutta mikäs siinä jos on varaa, harva välitysfirma kuitenkaan on hyväntekeväisyysjärjestö, vaan niiden pitää saada myös oma leipä ostettua, ei sillä että mitenkään puolustelisin välittäjiä, joillakin on todella ylihintaisia asuntoja kaikkine sivukuluineen, mutta silti kymppi viikossa on hyväntekeväisyyttä tai jotain siihen verrattavaa kuitenkin :D

        Tuttaville, tuttavien tuttaville, lastemme kavereille.

        Porteron hoitaessa vuokrauksen riippui hänen meille tilittämänsä summa vuoden ajasta, kyselijöistä ja aivan ilmeisesti kasvokertoimesta ja tietenkin sopimuksen kestosta.

        Koko talven vuokrasta meille tilitettiin 240 - 300€/kk.
        Toista ääripäätä edustivat heinä- ja elokuu. 1800€/kk.
        Portero otti päältä oman bonuksensa eikä se kiinnosta meitä.

        Kerran satuimme olemaan paikalla kun portero tuli näyttämään kämpää kyselijöille.
        Kaksi mummelia kävi tähystämässä.
        Pääsin siihen käsitykseen, että kyse oli 3:n sukupolven porukasta.
        Isovanhemmat, vanhemmat ja penskat.
        Ahdasta tuli.
        Kummassakin makuuhuoneessa on 2h:n vuoteet.
        Olohuoneessa on leveä vuodesohva.
        Linkkuun menevä varavuode on 120cm leveä ja vimmeisenä on moottoritäyttöinen, kahden maattava ilmapatja.

        3-huonetta ja parveke käytettävissä.

        Tavoittaessani putken pään yli 11-vuotta sitten ja vaimon jäätyä pois töistä samoihin aikoihin, emme ole vuokranneet sitä porteron, emmekä minkään toimiston kautta.

        Kyllä 10€/aikuisviikko kustannukset kattaa eikä tuttumme tai penskojen kaveri jää kiitollisuuden valkaan kuten ilmaismajoituksessa.
        Asunto on aina ollut noiden jäljiltä ehdottoman moitteettomassa kunnossa.
        Jotain ylimääräistäkin ovat jättäneet.
        Rantatuoli, välineitä ja astioita keittiöön, koriste-esineitä.
        Vähän mutta sopivaa.

        Sisämaan reservation pientä rivaria, oh bk, mh, kh, parveke tuttavamme ovat vuokranneet alkaen 80€/kk mitattu kulutus.


      • wili*

      • 72v
        wili* kirjoitti:

        missäpäin sinun asuntosi on laittele viestiä [email protected]

        Hyvä Jorma-Kalevi, Tuollaiset kympin viikko sepustukset on urbaania legendaa eikä niitä kannata ottaa todesta, se kun ei oikeasti kata edes kuluja, (yht.vast, vesi, sähkö, kaasu, jätemaksu muu normi kuluminen, sis.kodinkoneet, astiat, liinavaatteet yms.) joten kukaan täyspäinen ei "vuokraa" asuntoaan tuolla hinnalla, edes tutuille, ellei taka-ajatuksena ole jotain muutakin, en ainakaan usko. Mutta eipä siitä kannata välittää, väittää mitä väittää, paha sitä on todistaa suuntaan tai toiseen, eikä mulla ole tarvettakaan.

        Googlella löytyy paljon välittäjiä, enkkuja, espanjalaisia, venäläisiä...kannattaa ehdottomasti vertailla.


      • mihin pään kallistan
        26-v kirjoitti:

        Tuttaville, tuttavien tuttaville, lastemme kavereille.

        Porteron hoitaessa vuokrauksen riippui hänen meille tilittämänsä summa vuoden ajasta, kyselijöistä ja aivan ilmeisesti kasvokertoimesta ja tietenkin sopimuksen kestosta.

        Koko talven vuokrasta meille tilitettiin 240 - 300€/kk.
        Toista ääripäätä edustivat heinä- ja elokuu. 1800€/kk.
        Portero otti päältä oman bonuksensa eikä se kiinnosta meitä.

        Kerran satuimme olemaan paikalla kun portero tuli näyttämään kämpää kyselijöille.
        Kaksi mummelia kävi tähystämässä.
        Pääsin siihen käsitykseen, että kyse oli 3:n sukupolven porukasta.
        Isovanhemmat, vanhemmat ja penskat.
        Ahdasta tuli.
        Kummassakin makuuhuoneessa on 2h:n vuoteet.
        Olohuoneessa on leveä vuodesohva.
        Linkkuun menevä varavuode on 120cm leveä ja vimmeisenä on moottoritäyttöinen, kahden maattava ilmapatja.

        3-huonetta ja parveke käytettävissä.

        Tavoittaessani putken pään yli 11-vuotta sitten ja vaimon jäätyä pois töistä samoihin aikoihin, emme ole vuokranneet sitä porteron, emmekä minkään toimiston kautta.

        Kyllä 10€/aikuisviikko kustannukset kattaa eikä tuttumme tai penskojen kaveri jää kiitollisuuden valkaan kuten ilmaismajoituksessa.
        Asunto on aina ollut noiden jäljiltä ehdottoman moitteettomassa kunnossa.
        Jotain ylimääräistäkin ovat jättäneet.
        Rantatuoli, välineitä ja astioita keittiöön, koriste-esineitä.
        Vähän mutta sopivaa.

        Sisämaan reservation pientä rivaria, oh bk, mh, kh, parveke tuttavamme ovat vuokranneet alkaen 80€/kk mitattu kulutus.

        No, olisiko huoneistosi tai siis OSA SIITÄ vapaa 25.10. -30.10. 2012? Luottaisitko minuun ja vuokraisit muutamaksi pv:ksi. Olen melko kielitaidoton, sopeutuva ja yksin matkalla. Olen suomalainen, mutta ehdottoman luotettava eläkeläisnainen ja katselemassa mahdollista "talvehtimiskaupunkia" , ehkä jopa omistusasuntoa Torreviejasta. Olen vieraillut aikaisemmin siellä vain kerran, silloin maaseudulla erään säätiön hlö.kunnan kohteessa.


      • 26-v
        mihin pään kallistan kirjoitti:

        No, olisiko huoneistosi tai siis OSA SIITÄ vapaa 25.10. -30.10. 2012? Luottaisitko minuun ja vuokraisit muutamaksi pv:ksi. Olen melko kielitaidoton, sopeutuva ja yksin matkalla. Olen suomalainen, mutta ehdottoman luotettava eläkeläisnainen ja katselemassa mahdollista "talvehtimiskaupunkia" , ehkä jopa omistusasuntoa Torreviejasta. Olen vieraillut aikaisemmin siellä vain kerran, silloin maaseudulla erään säätiön hlö.kunnan kohteessa.

        Käytännön osoittamia ongelmia.

        Liesi ja lämmin vesi toimivat nestekaasulla.
        Pulloventtiilin kiinnitys on osittautunut joillekin ongelmalliseksi.
        Kaasuputkiston venttiilit täytyisi ymmärtää ja osata käynnistää boileri kirjalliste ohjeiden mukaan.
        Portero auttaa klo 8.00 - 14.00 ja klo 17.00 - 20.00 välisenä aikana mutta puhuu vain espanjaa.

        Jopa sähkötaulun kytkimen painaminen on ollut joillekin vaikeaa.
        Taulu on heti oven vieressä ja siinä on kaksi painonappia.

        Tiskipöydän alla oleva, vesimittarin jälkeinen vipuhana on ollut myös joillekin ylivoimaisen vaikea.

        Pois lähtiessä pitäisi tietenkin kaikki avatut jutut sulkea.

        Olemme siellä nyt syyskuun alusta lokakuun alkupuolelle joten mainitsemanasi aikana asunto on tyhjänä.

        Olet tervetullut vieraaksemme milloin tahansa syyskuussa. Toisessa makuuhuoneessa on vain yksi matkalukkumme joka viihtyy muuallakin.

        Paseo Maritimo de Juan Aparicio tai Paseo Juan Aparicio Torrevieja.
        Korkea törö ( 14 kerrosta ) rannassa. Numero 5.
        Ulkona olevan ovipuhelimen taulussa ei ole nimeämme.


      • 26-v
        72v kirjoitti:

        Hyvä Jorma-Kalevi, Tuollaiset kympin viikko sepustukset on urbaania legendaa eikä niitä kannata ottaa todesta, se kun ei oikeasti kata edes kuluja, (yht.vast, vesi, sähkö, kaasu, jätemaksu muu normi kuluminen, sis.kodinkoneet, astiat, liinavaatteet yms.) joten kukaan täyspäinen ei "vuokraa" asuntoaan tuolla hinnalla, edes tutuille, ellei taka-ajatuksena ole jotain muutakin, en ainakaan usko. Mutta eipä siitä kannata välittää, väittää mitä väittää, paha sitä on todistaa suuntaan tai toiseen, eikä mulla ole tarvettakaan.

        Googlella löytyy paljon välittäjiä, enkkuja, espanjalaisia, venäläisiä...kannattaa ehdottomasti vertailla.

        Sinäkö tiedät meidän asiamme?!

        2 x 10€ x 4 = 80€/kk ja kattaa muuttuvat kustannukset.
        Tämän hintaluokan vieraat eivät ole jättäneet jälkeensä likapyykkiä eikä muutakaan korjattavaa.
        Sähkön ja veden perusmaksut menevät joka tapauksessa.

        Yksi näkökohta on myös se, että käyttämättöminä altaiden sekoittajien tiivisteet saattavat kuivua ja nestekaasulaitteiden venttiilit hapettua.
        Myös talven kosteus on kerran tehnyt tepposensa pitkään tyhjänä oleessa asunnossa.

        Näiden "luottovieraiden" kanssa ei ole tullut yhtään ikävää yllätystä mitä puolestaan ei voi sanoa kaikista "maksaneista" suomalaisista.

        Jos sattuisit olemaan maisemissa niin olemme usein aamupäivisin Mama Finanan kuppilassa aamulenkin jälkeen kahvilla.


      • 72v
        26-v kirjoitti:

        Sinäkö tiedät meidän asiamme?!

        2 x 10€ x 4 = 80€/kk ja kattaa muuttuvat kustannukset.
        Tämän hintaluokan vieraat eivät ole jättäneet jälkeensä likapyykkiä eikä muutakaan korjattavaa.
        Sähkön ja veden perusmaksut menevät joka tapauksessa.

        Yksi näkökohta on myös se, että käyttämättöminä altaiden sekoittajien tiivisteet saattavat kuivua ja nestekaasulaitteiden venttiilit hapettua.
        Myös talven kosteus on kerran tehnyt tepposensa pitkään tyhjänä oleessa asunnossa.

        Näiden "luottovieraiden" kanssa ei ole tullut yhtään ikävää yllätystä mitä puolestaan ei voi sanoa kaikista "maksaneista" suomalaisista.

        Jos sattuisit olemaan maisemissa niin olemme usein aamupäivisin Mama Finanan kuppilassa aamulenkin jälkeen kahvilla.

        Enhän minä tiedäkään, esimerkiksi en tiedä sitä oletteko residenttejä vai ette, eli maksatteko ja teettekö tulevana vuonna välittömästi jokaisen vuokrausjakson päättymisen jälkeen erillisen ilmoituksen verottajalle ja maksatte 24,75% veroa, kuten laki vaatii ja että uskooko verottaja että vuokraatte asuntoanne kympin viikko? Kaikkein eniten olisin kiinnostunut kuulemaan että siis uskooko verottaja tuon vuokrahinnan, muut ei niinkään, jos olet katsonut että et itse jää tuollaisesta vuokraustoimista tappiolle ja hoidat lainvaatimat velvoitteesi vuokranantajana, etkä ruoki toiminnallasi harmaata taloutta ja annat mahdollisuuden oikeiden yrittäjien maksaa verot ja maksut. Itse en toimi kiinteistöalalla joten omaa lehmää ei ole ojassa, mutta kaikki tälläinen perseily pimeistä lentokenttäkyydityksistä lähtien harmittaa niiden puolesta jotka alalla toimivat ja yrittävät maksaa lainvaatimat maksut.

        Ai niin, taas nousee IVA, joka vaikuttaa kaikkiin hintoihin, kaasuun, veteen sähköön yms. Ja kun tästä uutisoitiin, sanottiin että jos kaikki maksaisivat, ei tarvitsisi IVAa nostaa...En nyt syytä sinua veronkierrosta enkä mistään muustakaan, tällä tarkoitin yleisesti koko maata ja maan tapaa.


      • 26-v
        72v kirjoitti:

        Enhän minä tiedäkään, esimerkiksi en tiedä sitä oletteko residenttejä vai ette, eli maksatteko ja teettekö tulevana vuonna välittömästi jokaisen vuokrausjakson päättymisen jälkeen erillisen ilmoituksen verottajalle ja maksatte 24,75% veroa, kuten laki vaatii ja että uskooko verottaja että vuokraatte asuntoanne kympin viikko? Kaikkein eniten olisin kiinnostunut kuulemaan että siis uskooko verottaja tuon vuokrahinnan, muut ei niinkään, jos olet katsonut että et itse jää tuollaisesta vuokraustoimista tappiolle ja hoidat lainvaatimat velvoitteesi vuokranantajana, etkä ruoki toiminnallasi harmaata taloutta ja annat mahdollisuuden oikeiden yrittäjien maksaa verot ja maksut. Itse en toimi kiinteistöalalla joten omaa lehmää ei ole ojassa, mutta kaikki tälläinen perseily pimeistä lentokenttäkyydityksistä lähtien harmittaa niiden puolesta jotka alalla toimivat ja yrittävät maksaa lainvaatimat maksut.

        Ai niin, taas nousee IVA, joka vaikuttaa kaikkiin hintoihin, kaasuun, veteen sähköön yms. Ja kun tästä uutisoitiin, sanottiin että jos kaikki maksaisivat, ei tarvitsisi IVAa nostaa...En nyt syytä sinua veronkierrosta enkä mistään muustakaan, tällä tarkoitin yleisesti koko maata ja maan tapaa.

        Paikallinen toimisto hoitaa kaikki, mm. veroasiamme.
        Kaikki verot menevät suoraveloituksella tililtämme.

        10€ / aikuinen / viikko on mielestäni henkilötason kulukorvaus eikä verotettavaa tuloa.
        Ko. henkilöt ovat vierainamme ja katsovat aiheelliseksi, meidän poissaollessamme, korvata kulunsa.
        En ole laskenut voittoa tai tappiota.
        En usko satunnaisten tuttavakäyntien horjuttavan kaupungin tai valtion taloutta eikä murentavan muiden moraalia.

        Mutta, tervetuloa rantaan! Tarjoan kahvit Mama Finassa.

        Varsinaisen vuokrauksen lopetimme jo 12-vuotta sitten.
        Olemme sen verran köyhempiä.

        26:n vuoden aikana olemme käyttäneet kahdesti suomalaista epävirallista taksia mutta toisella kerralla vittuunnuin siihen kieroiluun ja sen jälkeen käytimme virallisia ja nykyäänhän on useimmiten sopivat bussiyhteydet.

        Nykyisin alkaa jo saamaan kuititkin mutta muutama vuosi sitten teetättämäni parvekkeen lasitus onnistui vain pimeänä.
        Lasitusfirman ukot tulivat firman autolla arkipäivänä tekemään työn.
        Työtä tilatessani putiikin pomo nauroi kuittipyynnölleni.

        Samoin kävi kylppärirempan kanssa.

        Kaasuputkiston ajantasaistaja hoiti hommansa virallisesti kaasulaitoksen leimaamaa asennustodistusta myöten.

        Kaasun, sähkön ja veden IVA:sta en ole huolestunut.
        Ko. laitosten laskut menevät pankkiimme suoraveloituksella joten IVAt eivät taida olla meidän murheitamme.

        Urputtaisit nyt saman tien maksuttomasta terveydenhuollosta, EU-eläkeläisten maksuttomista reseptilääkkeistä ja muista eduista!


      • HalpaaAsumista

        Voitaisko tehdä vähän parempaa tuttavuutta?
        Vuokraan tuohon hintaan mielelläni loppuelämäkseni ympäri vuoden asunnnon/huoneen teiltä, muutan sinne pysyvästi.


      • 26-v
        HalpaaAsumista kirjoitti:

        Voitaisko tehdä vähän parempaa tuttavuutta?
        Vuokraan tuohon hintaan mielelläni loppuelämäkseni ympäri vuoden asunnnon/huoneen teiltä, muutan sinne pysyvästi.

        Oletko tuttavamme?
        Oletko tuttavamme suosittelema tuttava?
        Oletko lastemme työ- tai opiskelukaveri?


      • HalpaaAsumistako
        26-v kirjoitti:

        Oletko tuttavamme?
        Oletko tuttavamme suosittelema tuttava?
        Oletko lastemme työ- tai opiskelukaveri?

        Et näemmä kiinnittänyt huomiota ensimmäiseen lauseeseeni..
        "Voitaisko tehdä vähän parempaa tuttavuutta?"

        Olen kyllä ihan ennemmin kanarialla talvet, omassa asunnossani.
        Kiitos,
        soitellaan mutta eri bändeissä.


    • Ei suomalaiselta

      Imeisesti vuokrasi vapailla markkinoilla oli niin kova, ettei se vastannut vuokralaisen odotuksia. Siitähän se nipotus on aiheutunut.
      Hyvä, että nyt olet tyytyväinen. Suomiomistaja on hinnoitellut itsensä ulos markkinoilta.

      • 26-v

        Vuokra vapailla markkinoilla?

        Eivät ne paikkalliset espanjalaisetkaan ole mitään suljettuja!

        Ilmeseti suomalaiset jotenkin luottavat maanmiehiinsä tai ainakin haluavat asioida heidän kanssaan.
        Rakastuminen maksaa.

        Sama koskee suomalaisten tarjoamia kenttäkuljetuksia.
        Viimeinen suomalainen minubussikuski nainen oli sen luokan ahne törkimys, että hän löi viimeisen naulan meidän sulkemiin suomalaisoviin.

        Bussi tai taxi. Siinä ovat välineemme.
        Tällä reisulla bussi.


    • wili*
    • 26-v

      Lähdemme huomenna Tv:aan syksyksi.
      Tyttäremme poistui sieltä eilen joten jääkaappikin on päällä sisältöineen.
      Pollarit jatkavat mantenerojen ahdistelua Paseolla puoleen yöhön asti jonka jälkeen vasta alkavat bisnekset puremaan.

      Perinteisesti olemme käyneet marras- / joulukuun vaihteessa jossakin Saksan kaupungissa joulumarkkinoilla ja jouluviikko on mennyt kylpylässä.
      Nyt hierrämme kompromissia jouluristeilyn ja alppiseudun jouluviikon kesken. Alkaa olemaan kiire.
      Edellisen helmikuun olimme kiertelemässä Kuubaa.Sitä ennen Mexicossa. Nyt ei ole vielä varattuna mitään.

      Seuraavan kerran menemme Tv:aan vasta hieman ennen pääsiäistä.

      • España

        Hei!
        Jos teille sopisi sellainen että vuokraatte viikoksi tukikohdaksi eläkeläispariskunnalle alkaen 25.10 marrasuun 1: päivään? Maksamme kohtuullisesti. Kiertelemme alueella tutustumassa ensimmäistä kertaa. Muualla olemme olleet omatoimimatkoilla aiemmin. Pärjäämme espanjan kielellä kohtuullisesti. Olisiko satanen viikosta tai vähemmästä ajasta kohtuullista? Yleensä olemme etsineet paikallisten vuokraamia asuntoja.
        Jos käy, voi viestittää [email protected]


      • tundraurpiainen

        Hei. Olen lähdössä Torreviejaan nyt marraskuun loppupuolella mahdollisesti pariksi kuukaudeksi. Asunto minulla on tiedossa ensimmäiseksi kolmeksi viikoksi.

        Olisi mukavaa tavata ja tutustua teihin, vaikkette asuntoanne voisikaan vuokrata. Tulen ensimmäistä kertaa Torreviejaan ja tutustuisin mielelläni siellä jo oleviin ja paikat tunteviin ihmisiin.

        Olen 58-vuotias asiallinen ja luotettava nainen. Sähköpostiosoitteeni on:
        [email protected]

        Odottelen toiveikkaana yhteydenottoanne.


      • 26-v
        tundraurpiainen kirjoitti:

        Hei. Olen lähdössä Torreviejaan nyt marraskuun loppupuolella mahdollisesti pariksi kuukaudeksi. Asunto minulla on tiedossa ensimmäiseksi kolmeksi viikoksi.

        Olisi mukavaa tavata ja tutustua teihin, vaikkette asuntoanne voisikaan vuokrata. Tulen ensimmäistä kertaa Torreviejaan ja tutustuisin mielelläni siellä jo oleviin ja paikat tunteviin ihmisiin.

        Olen 58-vuotias asiallinen ja luotettava nainen. Sähköpostiosoitteeni on:
        [email protected]

        Odottelen toiveikkaana yhteydenottoanne.

        Yhteiset pahoitteluni Espanalle ja tundraurpiaiselle.

        Valitettavasti avasin palstan vasta eilen.

        Palasimme Suomeen. Minulla on suolistosyöpään liittyvät laboratoriokokeet huomenna ja tähystys on torstaina.
        Syöpäleikkaukset tehtiin Suomessa 2011.

        Toivottavasti Espanat ovat saaneet asuntoasiansa hyvään malliin.

        Tundra ehtii 3:n viikon aikana hankkimaan mieleisensä asunnon.

        Yhteisesti sanoisin, että, viitaten ylempänä olevaan kirjoitelmaani, haluan vieraanamme olon jälkeen asuntoomme jäävien olevan meidän kanssamme saman aikaisesti useamman päivän asuntomme yksilöllisiin piirteisiin tutustumisen vuoksi.
        Lähinnä kaasu ja kuuma vesi.

        Useiden päivin vierailtamme odotamme ainoastaan jääkaapin täytön kustannuksiin osallistumista.

        Toinen makuuhuoneemme on aina tyhjä.

        Kylpyhuoneen kunto on tällä hetkellä arvoitus.
        Teetättämämme suihkukaapin karkaistusta turvalasista valmistettu liukuovi hajosi lähtöpäivänä.
        Portero Juan kävi katsomassa ja lupasi laittaa sen kuntoon.
        Olen täysin varma, ettei Juan ole tehnyt vielä mitään.

        Myös poissaolomme aikana teettämämme olohuoneen pintaremontin jäljet saattavat olla siivoamatta. Tai sitten ei?

        Mekin varmistamme asiat lähettämällä sä-postin muutamaa viikkoa ennen seuraavaa menoamme.


      • tundraurpiainen
        26-v kirjoitti:

        Yhteiset pahoitteluni Espanalle ja tundraurpiaiselle.

        Valitettavasti avasin palstan vasta eilen.

        Palasimme Suomeen. Minulla on suolistosyöpään liittyvät laboratoriokokeet huomenna ja tähystys on torstaina.
        Syöpäleikkaukset tehtiin Suomessa 2011.

        Toivottavasti Espanat ovat saaneet asuntoasiansa hyvään malliin.

        Tundra ehtii 3:n viikon aikana hankkimaan mieleisensä asunnon.

        Yhteisesti sanoisin, että, viitaten ylempänä olevaan kirjoitelmaani, haluan vieraanamme olon jälkeen asuntoomme jäävien olevan meidän kanssamme saman aikaisesti useamman päivän asuntomme yksilöllisiin piirteisiin tutustumisen vuoksi.
        Lähinnä kaasu ja kuuma vesi.

        Useiden päivin vierailtamme odotamme ainoastaan jääkaapin täytön kustannuksiin osallistumista.

        Toinen makuuhuoneemme on aina tyhjä.

        Kylpyhuoneen kunto on tällä hetkellä arvoitus.
        Teetättämämme suihkukaapin karkaistusta turvalasista valmistettu liukuovi hajosi lähtöpäivänä.
        Portero Juan kävi katsomassa ja lupasi laittaa sen kuntoon.
        Olen täysin varma, ettei Juan ole tehnyt vielä mitään.

        Myös poissaolomme aikana teettämämme olohuoneen pintaremontin jäljet saattavat olla siivoamatta. Tai sitten ei?

        Mekin varmistamme asiat lähettämällä sä-postin muutamaa viikkoa ennen seuraavaa menoamme.

        Kiitos vastauksestanne. Ikävää, että joudut käymään läpi noin vakavaa sairautta. Toivotan onnea tutkimuksiin ja hoitoihin.

        Kuten totesit, varmaankin löydän asunnon paikanpäällä. Teidän paluunne takaisin Torreviejaan sisältääkin melkoisia jännitysmomentteja: Onko Juan saanut oven korjattua? Missä kunnossa olohuone on?

        Jos voin olla avuksi jossakin asiassa, teen sen mielelläni, olenhan todennäköisesti Torreviejassa ennen teitä.

        Toivottavasti tapaammekin vielä.

        Ystävällisin terveisin

        [email protected]


      • 26-v
        tundraurpiainen kirjoitti:

        Kiitos vastauksestanne. Ikävää, että joudut käymään läpi noin vakavaa sairautta. Toivotan onnea tutkimuksiin ja hoitoihin.

        Kuten totesit, varmaankin löydän asunnon paikanpäällä. Teidän paluunne takaisin Torreviejaan sisältääkin melkoisia jännitysmomentteja: Onko Juan saanut oven korjattua? Missä kunnossa olohuone on?

        Jos voin olla avuksi jossakin asiassa, teen sen mielelläni, olenhan todennäköisesti Torreviejassa ennen teitä.

        Toivottavasti tapaammekin vielä.

        Ystävällisin terveisin

        [email protected]

        > tundralle!
        Palasimme etuajassa tänään tehden tilaa poikamme perheelle. Heidän lomansäätelynsä on kuitenkin rajallista. Viipyvät kuukauden. Tyttäremme menee heinäkuussa ja me elokuun lopulla.

        Lievä ylläri oli, että Juan oli laittanut kaiken kuntoon!

        Sorry, että gmail jäi hyödyntämättä!


    • LandLordin kaveri

      Tuttava pariskunta on ottanut tavakseen ajella omalla hyvin varustetulla autollaan pitkin eurooppaa.. Ajelevat omaan tahtiin mieleisilleen "pelialueille" ja valitsevat majoituksensakin vasta paikanpäältä.

      Yöpyminen onnistuu jopa henkilöautossa jos ja kun valmistelee asian huolellisesti etukäteen. Se on itse-asiassa monella tapaa helpoin, taloudellisin ja huomaamattomin asunto-auto. Isoja asunto-auton rohjoja on hankala ajaa ja käsitellä kapeimmilla kaduilla ja sitäpaitsi niitä tukistetaan joka käänteessä muita suuremmilla maksuilla. ( Useilla levähdysaluilla on kieltomerkit joilla kielletään asunto-autojen pysäköinti mutta paketti ja henkilöautot saavat olla ).

      Jos tuotaq haluaa kokeilla niin viisainta on irrottaa ja jättää takapenkin selkänoja ja jättää se matkalta kokonaan pois. Vapautuneeseen yhtäläiseen pitkään tilaan sopii matkan ajaksi kaikkea nyssykkää ja kun haluaa yöpyä niin tilaan saa täyspitkät mukavat patjat. ( Patjan alle tosin tarvitaan hommaan sopivat alustat / tasaiset levytuet ).

      Kiertelevät näin kuulema autollaan kaikki mahdolliset nähtävyydet ja valitsevat yöpymispaikankin ihan noin vain lennosta. Usein nukkuvat piruuttaan 5 tähden hotellin pihassa omassa autossaan eikä edes vaivaudu kyselemään muuta majoitusta.

      Edullista ja yksinkertaista.

      Kun on näin hyvin varustautunut niin mikään ei ole kuulema mukavampaa kuin voi ohittaa kaikki ylihintaa mankuvat paikalliset landlordit. Nukkuvat mieluummin omassa hyvin varustetussa autossaan jos semmosiin tapauksiin törmäävät.

      Heitä ei kiinnosta alistua moiselle kiristykselle. 10€/vrk on sielläpäin asumisesta ehdoton maksimi mitä kukaan tervejärkinen suostuu tilapäisestä majoituksesta maksamaan. Siihen hintaan pitää kuulua vieläpä aamiainen mukaan.

      Pitemmät vuokraukset pitää saada totta mooses vielä järkevämpään hintaan. Olen kuullut että jotkut hullut maksavat jopa 12€/vrk.

      • 26-v

        160000km omalla, keskiluokkaisella sedanilla.

        Aloitimme vaimon kanssa 1971 ja sen jälken on kertynyt suunnilleen tuo kilometrimäärä.
        Kahdesti olemme joutuneet yöpymään autossa.

        Kun lapsemme olivat mukana käytimme leirintäalueiden kiinteitä asuntovaunuja, sittemmin myös mökkejä mutta hyvin varhaisessa vaiheessa maoituimme yksityisiin.
        Syntyi perhetuttavuuksia.

        Kiersimme mielellämme Itävaltaa ja Unkaria.
        Myös muut manteraan maat tulivat läpikäydyiksi

        Meillä ei ollut mukana mitään kummempaa varustusta.

        Olemme käyneet omalla autolla Espanjassa 15-kertaa ja liikkuessamme kahdestaan käytimme F1:ä ja Etappeja.
        Paluumatkoilla kiertelimme Ranskan viinintuotannon jokilaaksoja majoittuen yksityisissä. 15 - 20€ / 2 henkilöä.

        Meillä ei ollut koskaan ennakkovarauksia mutta emme olleetkaan liikkeellä heinä- elokuussa.

        Espanjan asuntomme hankkimisen jälkeen olemme väliaikoina menneet kerran vuodessa halpislennolla mm. Muncheniin ( sopii meille parhaiten ) ja sieltä ajelleet lentoasemalta vuokratulla autolla viikon verran Itävallassa ja Unkarissa.
        Myöd Budapest, Barcelona, Almeria, Verona ja Nizza ovat olleet lähtöpaikkoina.

        Meille sopi tuo vapaa liikkumismuoto jossa, varsinkin yksityismajoituksissa, tutustui ihmisiin. Tartti vaan osata saksaa seurustelun verran. Enkun sai työntää kylätasolla anukseensa paitsi Unkarissa jossa oli jonkin verran paluumuuttajiia 1956 kähinän jäljiltä.

        Nyt ovat tuon ajan perhetuttavamme alkaneet kuolemaan.

        Minulle tulee pian mittariin 70-v enkä viitsi omallani ajaa kotoa Seutulaa pitemmälle.

        Ps. Kyllä vieläkin alapään repimisen jälkimainingit on otettava huomioon varsinkin ruokailussa mutta porskutetaan.

        Palasimme tänään Espanjasta koska poikamme tuli sinne perheineen ja kahden makuuhuoneemme asunto on kahdelle porukalle, jälkikasvu lisänä, ahdas.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4590
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe