Naapurit valittavat puheesta ja askeleista..

..........

Naapurit ovat alkaneet valittaa meiltä klo 22.00 jälkeen kantautuvasta askeleiden äänistä ja puheesta. En ymmärrä tätä yhtään sillä askeleillemme emme voi mitään, emme kuitenkaan mitään jättiläisiä ole ja viereisen asunnonkin askeleet kantautuvat omaan asuuntoomme joka ei meitä ole häirinnyt.. Puhuminen klo 22 jälkeen on tietääkseni sallittua? Emme huuda tms. mutta miehelläni on aika kantava ääni (jota koittaa toki pitää hiljaisella 22 jälkeen) ja talomme äänieristykset heikot.. Mietin että muuttaakko pois vai odottaa häätöä vai mitä tehdä? Harmittaa olla varpaisillaan vaikka nämä asiat kuuluvat normaaliin elämiseen..

175

10673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hssss

      Kuuluuko naapureiden keskustelu teille?

      • aijada089

        Kyllä on näitä vanhoja taloja, joissa todella kuuluu naapurien normaali ja hiljainenkin keskustelu läpi.


      • Alkup.

        Seinänaapurien keskustelu ei kuulu mutta alakerrassa jos joku puhuu niin kuuluu kyllä.


      • mk
        Alkup. kirjoitti:

        Seinänaapurien keskustelu ei kuulu mutta alakerrassa jos joku puhuu niin kuuluu kyllä.

        Sanot ihan suoraan että ei voisi vähenpää kiinnostaa ja jos on omsitusasunto niin ei häätöä voi normaaleista elämisen äänistä antaa ja toteat että kesityppä omiin asioihins ja tuollainen valittaminen ei ole mistään kotoisin.


      • hk,,

        kerros talossa kuuluu aina jos rupeaa" kuuntemaan" ja normaalit elämän äänet kuuluu se on varma,,,sitt pittäämuuttaa vanhainkotiin asumaan jos,,ja minua ei kiinnosta naapurin asiat niin paljon että olisin korva seinäss kii,,


      • Suomalaiset ei osaa

        muuta kuin valittaa. Pitäis karkottaa siperiaan koko sakki.


      • km
        mk kirjoitti:

        Sanot ihan suoraan että ei voisi vähenpää kiinnostaa ja jos on omsitusasunto niin ei häätöä voi normaaleista elämisen äänistä antaa ja toteat että kesityppä omiin asioihins ja tuollainen valittaminen ei ole mistään kotoisin.

        ei tarvi silti olla mulkku. Et kuitenkaan itse uskalla juuri mitään vikistä vastaan, niin purat sitten näin suomi24:ssa angstejasi. Asiat voi hoitaa myös sivistyneesti


      • Doctor of psychiatr.
        km kirjoitti:

        ei tarvi silti olla mulkku. Et kuitenkaan itse uskalla juuri mitään vikistä vastaan, niin purat sitten näin suomi24:ssa angstejasi. Asiat voi hoitaa myös sivistyneesti

        Etkös km älyä, että sitä vartenhan tämä suomi24 keskustelupalsta on ! Nimittäin, että täällä saa jokainen purkaa itseään ja huoliaan. Parempi niin etteivät ole kaduilla mummoja potkimassa! Tämähän on just sellainen kaatopaikka, johonka ei tule muuten kuin jollain tavoin sairaat ja häiriintyneet ihmiset, kuten km. Minä jos kukaan tiedän psykiatrina. Toisaalta: voisi kuvitella, että tämä palsta vähentää psykiatrien töitä, mutta ehkä enemmänkin poliisien!


      • Aito psykologi
        Doctor of psychiatr. kirjoitti:

        Etkös km älyä, että sitä vartenhan tämä suomi24 keskustelupalsta on ! Nimittäin, että täällä saa jokainen purkaa itseään ja huoliaan. Parempi niin etteivät ole kaduilla mummoja potkimassa! Tämähän on just sellainen kaatopaikka, johonka ei tule muuten kuin jollain tavoin sairaat ja häiriintyneet ihmiset, kuten km. Minä jos kukaan tiedän psykiatrina. Toisaalta: voisi kuvitella, että tämä palsta vähentää psykiatrien töitä, mutta ehkä enemmänkin poliisien!

        Niinpä niin hyvä psykiatri. Tulit tänne purkamaan oloasi. Ihan asiallinen purkaus olikin. Tämä on henkisten ongelmien kaatopaikka. Olen sen sanonut lukemattomia kertoja näillä valituspalstoilla. Myös jo tälläkin palstalla ennen tätä viestiä.

        Mutta kyllä ne terveet erottuu täälläkin sairaista. Kyllähän se pitäisi sinunkin terveenä "psykiatrina" huomata hetkessä.


      • Äänieristäjä
        aijada089 kirjoitti:

        Kyllä on näitä vanhoja taloja, joissa todella kuuluu naapurien normaali ja hiljainenkin keskustelu läpi.

        Kyllä naapuri saa valittaa ihan mistä tahansa. Se on eri asia, kannattaako niistä ottaa murhetta. Ikäväähän se tietysti on.
        On hyvä muistaa se asia, että valitus kertoo enemmän valittajasta itsestään kuin valitettavasta. Kannattaa kuunnella valitukset ja huomioida aiheelliset. Ne aiheettomat auttavat sinua tuntemaan paremmin naapurisi.
        On tietysti selvä, että monet eivät huomaa omaa meluaan ja melskaustaan. Varmaan on hyvä pysähtyä ajattelemaan myös omia tekemisiään.
        Nykyisin saa myös aika hyviä äänieristys levyä, helposti kiinnitettäviä ja nättejäkin.


      • Nukkumaija
        mk kirjoitti:

        Sanot ihan suoraan että ei voisi vähenpää kiinnostaa ja jos on omsitusasunto niin ei häätöä voi normaaleista elämisen äänistä antaa ja toteat että kesityppä omiin asioihins ja tuollainen valittaminen ei ole mistään kotoisin.

        Normaalie elämise äänet saa kuulua päivällä, mutta yö on nukkumista varten. Silloin äänet pienemmälle, eikä kolistella!


      • eräjorma
        Doctor of psychiatr. kirjoitti:

        Etkös km älyä, että sitä vartenhan tämä suomi24 keskustelupalsta on ! Nimittäin, että täällä saa jokainen purkaa itseään ja huoliaan. Parempi niin etteivät ole kaduilla mummoja potkimassa! Tämähän on just sellainen kaatopaikka, johonka ei tule muuten kuin jollain tavoin sairaat ja häiriintyneet ihmiset, kuten km. Minä jos kukaan tiedän psykiatrina. Toisaalta: voisi kuvitella, että tämä palsta vähentää psykiatrien töitä, mutta ehkä enemmänkin poliisien!

        Lainaus kirjoittajalta: Doctor of psychiatr.12.10.2012 09:33
        "Tämähän on just sellainen kaatopaikka, johonka ei tule muuten kuin jollain tavoin sairaat ja häiriintyneet ihmiset"

        Ja kas kummaa, sinäkin olet täällä ;)

        Oletko siis sairas, häiriintynyt, vaiko molempia?


      • .
        mk kirjoitti:

        Sanot ihan suoraan että ei voisi vähenpää kiinnostaa ja jos on omsitusasunto niin ei häätöä voi normaaleista elämisen äänistä antaa ja toteat että kesityppä omiin asioihins ja tuollainen valittaminen ei ole mistään kotoisin.

        MISSÄÄN ei saa häätöä normaaleista elämän äänistä. Ei omistus- eikä vuokra-asunnoissa.


      • 123321
        mk kirjoitti:

        Sanot ihan suoraan että ei voisi vähenpää kiinnostaa ja jos on omsitusasunto niin ei häätöä voi normaaleista elämisen äänistä antaa ja toteat että kesityppä omiin asioihins ja tuollainen valittaminen ei ole mistään kotoisin.

        omistusasunnostakin joutuu npois jos ei osaa asua... sen voi yhtiö panna vuokralle ja omistaja saa tietysti vuokratulon mutta joutuu itse muualle asumaan ainakin määräajaksi. TOIMII.


      • ARVASIT VÄÄRIN
        eräjorma kirjoitti:

        Lainaus kirjoittajalta: Doctor of psychiatr.12.10.2012 09:33
        "Tämähän on just sellainen kaatopaikka, johonka ei tule muuten kuin jollain tavoin sairaat ja häiriintyneet ihmiset"

        Ja kas kummaa, sinäkin olet täällä ;)

        Oletko siis sairas, häiriintynyt, vaiko molempia?

        OLEN TULEVA NAAPURISI.


      • Näin on.
        km kirjoitti:

        ei tarvi silti olla mulkku. Et kuitenkaan itse uskalla juuri mitään vikistä vastaan, niin purat sitten näin suomi24:ssa angstejasi. Asiat voi hoitaa myös sivistyneesti

        Ei mulkkujen kerrostalokyylien, jotka usein valittavat tyhjästä, mitkään kaunopuheet auta.


      • Näin on.
        Aito psykologi kirjoitti:

        Niinpä niin hyvä psykiatri. Tulit tänne purkamaan oloasi. Ihan asiallinen purkaus olikin. Tämä on henkisten ongelmien kaatopaikka. Olen sen sanonut lukemattomia kertoja näillä valituspalstoilla. Myös jo tälläkin palstalla ennen tätä viestiä.

        Mutta kyllä ne terveet erottuu täälläkin sairaista. Kyllähän se pitäisi sinunkin terveenä "psykiatrina" huomata hetkessä.

        "Niinpä niin hyvä psykiatri. Tulit tänne purkamaan oloasi."

        LoL :D


      • hhipsuttelija
        Nukkumaija kirjoitti:

        Normaalie elämise äänet saa kuulua päivällä, mutta yö on nukkumista varten. Silloin äänet pienemmälle, eikä kolistella!

        Kävelyäänkin voi yön tullessa hiljentää. Ei astella kantapäillä vaan hipsitään enemmän päkiöillä.


      • Doctor of psychiatr
        Näin on. kirjoitti:

        "Niinpä niin hyvä psykiatri. Tulit tänne purkamaan oloasi."

        LoL :D

        Tutkin ammattini puolesta sosiaalisen median vaikutuksia mieleltään häiriintyneiden henkilöiden käyttäytymiseen, siksi olen täällä. Tein väitöskirjani viisi vuotta sitten ja olipa siinä omalta osaltaa mukana myös tämä suomi24 keskustelufoorumi. Nimimerkki "Näin on" voi tutustua ihan vapaasti väitöskirjaani " What is the influence of social media discussions for the psychiatric patients?", joka löytyy Eton Universityn arkistosta. Myös lisensiaattityöni on luettavissa Oulun Yliopiston arkistossa. Lisätietoja annan mielelläni, jos joku todella haluaa ja puhelinnumeronikin voin antaa.


      • Psykiatri
        Aito psykologi kirjoitti:

        Niinpä niin hyvä psykiatri. Tulit tänne purkamaan oloasi. Ihan asiallinen purkaus olikin. Tämä on henkisten ongelmien kaatopaikka. Olen sen sanonut lukemattomia kertoja näillä valituspalstoilla. Myös jo tälläkin palstalla ennen tätä viestiä.

        Mutta kyllä ne terveet erottuu täälläkin sairaista. Kyllähän se pitäisi sinunkin terveenä "psykiatrina" huomata hetkessä.

        Tyypillinen psykopaatin ulostulo.


      • Aito psykologi
        ARVASIT VÄÄRIN kirjoitti:

        OLEN TULEVA NAAPURISI.

        Joo. Kyllä sen, ei häiriintynyt älykäs, huomaa koska on kyseessä terve yksilö. Ainakin minä huomaan heti. En ole pershen nuolija. Puhun puolueettomasti totta.
        Terveitäkin täällä on seassa vielä onneksi.

        Sanoisin näin: Doctor of psychiatr kuuluu ilahtuttavasti meihin terveisiin huumorintajuisiin yksilöihin.

        Että silleen. Siinäs kuulitte totuuden.


      • Anonyymi
        Nukkumaija kirjoitti:

        Normaalie elämise äänet saa kuulua päivällä, mutta yö on nukkumista varten. Silloin äänet pienemmälle, eikä kolistella!

        Olen samaa mieltä. Minustakin päivällä saa touhuilla ja vielä ehkä iltaan klo 22,00 saakka. Mutta kyllä 22 jälkeen pitäisi saada ruveta nukkumaan,jollei saa nukuttua tosi raskas lähteä töihin. Varsinkin huono erityisessä talossa minkä varmasti kaikki talossa asuvat tietävät


    • --

      Sanot vaan että, voi voi ei voi asialle mitään turha sen naapurin mitään mussuttaa jos äänet kuuluu normaalista elämisestä.

    • ei norsuja taloihin

      Kyllä varmasti askeleillenne voitte jotain tehdä, eihän yöllä saa kovaäänisesti ja häiritsevästi kävellä.
      Normaalin ihmisen askeleet eivät kuulu naapuriin.
      Olisikohan teillä syytä opiskella normaali kävely, emmehän ole norsuja.
      Menkää itseenne, ja miettikää, voisitteko parantaa asumistanne, ja kävelytyyliänne.
      Antakaa naapureillekin rauha, niinkuin täytyy kerrostalossa toimia.

      • ÄLLITÄLLI

        "ei norsuja taloihin". Oletko ihan vinksahtanut? Ei jumalauta, et voi olla tosissas! Mikä on "normaali" ihminen ja mikä on "normaali" kävelytapa?? Siis ihan oikeasti, kannattaisiko hieman käyttää sitä korvien välissä olevaa elintä, jos sellaista nyt sinulla onkaan.


      • mene itseesi

        Helvetin tyhmä..


      • Tästä..
        ÄLLITÄLLI kirjoitti:

        "ei norsuja taloihin". Oletko ihan vinksahtanut? Ei jumalauta, et voi olla tosissas! Mikä on "normaali" ihminen ja mikä on "normaali" kävelytapa?? Siis ihan oikeasti, kannattaisiko hieman käyttää sitä korvien välissä olevaa elintä, jos sellaista nyt sinulla onkaan.

        Pistät googleen: Kantapääkävelijät

        Saatat oppia uutta löytämistäsi jutuista, toinen on jos laitat hakuun Norsukävelijät.

        Malliksi haku Kanrtapääkävelijät.

        http://www.google.fi/#hl=fi&sclient=psy-ab&q=kantapääkävelijät&oq=kantapääkävelijät&gs_l=hp.12...9607.15155.2.16663.30.17.3.4.4.3.72.1076.17.17.0...0.0...1c.1.Qmvuk3FUgH8&psj=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=fd96b54aa3bc92ec&bpcl=35243188&biw=1286&bih=894


      • jep jep
        mene itseesi kirjoitti:

        Helvetin tyhmä..

        te kaksi ette vaan ole kuunnelleet naapurissa linttaavaa kaksisataa kiloista norsua, jonka nilkat ovat surkastuneet television edessä istumisesta niin, että se jysäyttää koko painon suoraan kantapäälle.


      • ounouu
        jep jep kirjoitti:

        te kaksi ette vaan ole kuunnelleet naapurissa linttaavaa kaksisataa kiloista norsua, jonka nilkat ovat surkastuneet television edessä istumisesta niin, että se jysäyttää koko painon suoraan kantapäälle.

        Onko norsut noin keveitä? Vaan kaksisataa kiloa. Telkkarissa näyttävät paljon painavammilta.


      • Niin se on
        Tästä.. kirjoitti:

        Pistät googleen: Kantapääkävelijät

        Saatat oppia uutta löytämistäsi jutuista, toinen on jos laitat hakuun Norsukävelijät.

        Malliksi haku Kanrtapääkävelijät.

        http://www.google.fi/#hl=fi&sclient=psy-ab&q=kantapääkävelijät&oq=kantapääkävelijät&gs_l=hp.12...9607.15155.2.16663.30.17.3.4.4.3.72.1076.17.17.0...0.0...1c.1.Qmvuk3FUgH8&psj=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=fd96b54aa3bc92ec&bpcl=35243188&biw=1286&bih=894

        Jokainen ihminen on kanta-astuja.


      • Rauhallista unta
        ÄLLITÄLLI kirjoitti:

        "ei norsuja taloihin". Oletko ihan vinksahtanut? Ei jumalauta, et voi olla tosissas! Mikä on "normaali" ihminen ja mikä on "normaali" kävelytapa?? Siis ihan oikeasti, kannattaisiko hieman käyttää sitä korvien välissä olevaa elintä, jos sellaista nyt sinulla onkaan.

        No se nyt vain on niin, että on pyrittävä hiljaisuuteen klo 22, sitä ennenkin voi jo vähän rauhoittaa menoa.

        Jos et muuta keksi niin muuttakaa unirytmiä ja menkää nukkumaan klo 21,30. Vai oletteko niitä työttömiä, jotka valvovat yöt ja nukkuvat päivät, piittaamatta vähääkään toisista?

        Onko pakko tosiaan jyskyttää kävellä täysillä piittaamatta toisten yörauhasta?

        Käytä vaikka huopaisia aamutossuja, roksia, tai paksuja sukkia. Jos näillä ihmisillä on vaikka 05 jo ylösnousu, niin eipä paljon naurata!


    • hohohoh

      Edellinen kommentoija voi tukkia suunsa. On siinä talossa jotain vikaa jos naapureidenkin askeleet teille kuuluvat.

    • lihava mies

      Itse olemme muijan kanssa lihavia, minä 143 kg ja muija 105 kg ja kävelemme kuulemma äänekkäästi. Naapuri valitti että ei saa kävellä "kantapäillä" (?)

      Me aloimme kummatkin nauramaan yhtaikaa, repesimme ihan täysin tähän typerään kommenttiin. :D Kaikki ihmisethän kävelee kantapäillä. Naapuri on hermoheikko, ja ilmeisesti vintissä vippaa.

      No ei siinä mitään jatkoimme kävelyä ja nauroimme jutulle vielä pitkään jälkeenpäin.
      '
      Ehdotan aloittaja että tekään ette välitä mitään tuosta ihmeellisestä valituksesta sanokaa naapureille että kiitos hyvistä nauruista......

      • k.t.=mehiläispönttö

        143 ja 105........TERVEYSRISKI!!!!!!!.Suosittelen ajattelemaan asia vakavasti ( painonvartija ) ja naapurikin olisi tyytyväinen.
        Kyllä kerrostalossa olisi kohteliasta ottaa huomioon naapureita.Aikaisemmin, noin 20 v sitten ihmiset kyllä huomioivat naapureitä.


      • j00j00.........

        no ei se ole kivaa, jos elefantti rymistää yläpuolella. Ihmisten kantapäät ottavat maahan kävellessä, mutta toiset linttaavat kantapäällä maahan ja toiset eivät. Esimerkiksi "kunnolliset" lenkkarit edesauttavat tätä lihasten surkastumista.


      • jaha......
        k.t.=mehiläispönttö kirjoitti:

        143 ja 105........TERVEYSRISKI!!!!!!!.Suosittelen ajattelemaan asia vakavasti ( painonvartija ) ja naapurikin olisi tyytyväinen.
        Kyllä kerrostalossa olisi kohteliasta ottaa huomioon naapureita.Aikaisemmin, noin 20 v sitten ihmiset kyllä huomioivat naapureitä.

        Painonvartijat ovat lopettaneet toimintansa suomessa. Onko muita hyviä neuvoja?


      • Pulla&Reikämunkki
        jaha...... kirjoitti:

        Painonvartijat ovat lopettaneet toimintansa suomessa. Onko muita hyviä neuvoja?

        naru kaulaan ja parvekkeelta riippumaan, päästätte muijanne kanssa itsenne ja naapurinne pulasta kertaheitolla.

        Eikös juu.


    • hukkaan meni

      Ei hyvää päivää....kantapäillä kävelemisellä tarkoitetaan tällaisissa tilanteissa tyyliä, jossa kävelijä lyö kantapäänsä turhan kovaa lattiaan. Kun olin lapsi, äitini pyysi minua kävelemään aamuisin niin, etten lyö kantapäitäni lattiaan. Siitä kuului kuulemma sellainen jyske, että muutkin heräsivät. Ja tuon jyskeen saa aikaan ihan minkätahansa kokoinen ihminen.

      Yksi tuttava kertoi kerran, että hänen alakertansa oli valittanut kantapäillä kävelemisestä. Häntäkin niiiiiin kovasti nauratti tuo asia. Ja mikä raskas kävelytyyli hänellä olikaan...

    • ???

      Olen aina ihmetellyt kun ihmiset "valittaa" naapurista kuuluvista askelista ja jopa puheesta. Olen asunut monessa kerrostalossa, uudessa ja vanhassa eikä koskaa ole kuulunut puhe naapurista eikä edes askeleita. Onko ollut vaan tuuria naapureiden suhteen vai mistä johtuu.
      Nyt asun kaksikerroksisessa pienkerrostalossa. Yläpuolella on asunto ja yhden seinän takana seinänaapuri. Koskaan ei kuulu mistään mitään. Talo on rakennettu 90-luvun alussa. Myös 70-luvulla rakennetussa talossa olen asunut. Sama juttu sielläkin.. naapureista ei kuulunut mitään vaikka talo oli iso ja naapureita joka puolella.

      • MeliKö

        Monessa kerrostalossa asuneena, ei missään ole kuulunut naapurin puhe, askeleet yms. niin hyvin kuin nykyisessä 70-luvun kerrostaloasunnossa jossa asun. Oikeasti todella hermoja raastavaa, kun joutuu kuulemaan kaiken ja korvatulpat ovat olleet kovassa käytössä. Enkä edes ole mikään kovin hermoheikko tapaus, mutta kyllä nuo puutteet talon äänieristuksessä huomaa turhan hyvin. Joten Nauttikaa kaikki kerrostaloasujat, joilla äänieristys kunnossa, eikä tarvitse esim. naapurin wc-käyntejä kuunnella!


      • muualla rauhallista
        MeliKö kirjoitti:

        Monessa kerrostalossa asuneena, ei missään ole kuulunut naapurin puhe, askeleet yms. niin hyvin kuin nykyisessä 70-luvun kerrostaloasunnossa jossa asun. Oikeasti todella hermoja raastavaa, kun joutuu kuulemaan kaiken ja korvatulpat ovat olleet kovassa käytössä. Enkä edes ole mikään kovin hermoheikko tapaus, mutta kyllä nuo puutteet talon äänieristuksessä huomaa turhan hyvin. Joten Nauttikaa kaikki kerrostaloasujat, joilla äänieristys kunnossa, eikä tarvitse esim. naapurin wc-käyntejä kuunnella!

        60-luvun rakennuksissa on kai heikko äänieristys. Meillä oli pakko muuttaa pois ,kun alakerran naapurin kuorsaus kuului ihan selvästi makuhuoneseen.Ihan kun muija olisi ollut meidän sängyssämme.


      • abahaba
        muualla rauhallista kirjoitti:

        60-luvun rakennuksissa on kai heikko äänieristys. Meillä oli pakko muuttaa pois ,kun alakerran naapurin kuorsaus kuului ihan selvästi makuhuoneseen.Ihan kun muija olisi ollut meidän sängyssämme.

        Minä asun 62 rakennetussa talossa ja minkään näköistä normaalielämisen ääntä ei mistään kuulu. Ääniä kuuluu vain silloin jos joku siirtää suuria huonekaluja yläkerrassa, tai jos alakerran pappa harjoittelee kuorolaulua (ex merikapteeni, laulaa jossain merimieskuorossa). Muutoin on niin hiljaista että vois kuvitella olevansa kuuro.


    • orderman

      klo 22 alkaa hiljaisuus ja tarkoittaa myös sitä! silloin hiljennetään puheenääntä ja minimoidaan kaikki häiröäänet esim :kolinat, ovien paiskinnat,voimmakkaat kanta-astunnat ja huonekalujen siirtämiset... sen takia hiljaisuus on,että se koskee kaikkia ja jokaisella on oikeus rauhalliseen uneen ja mmuhun lepoon!

      • väsynytasukki

        Juuri näin! Mutta eiväthän nuo pissikset tätä tunnu tajuavan. Olen myös kuullut kommentteja, että jos ei kestä ääniä, pitäisi muuttaa muualle asumaan. Kyllä se on niin että joka ei osaa kerrostalon sääntöjen mukaan elää, saa itse luvan muuttaa pois.


      • ostakaa elämä

        Patisi jos talon kyttääjä on vuorotyössä, silloin hiljaisuus on aina kun hän haluaa nukkua.


      • "Hiljaista"

        "klo 22 alkaa hiljaisuus ja tarkoittaa myös sitä! Silloin hiljennetään puheenääntä ja minimoidaan kaikki häiriöäänet esim. kolinat, ovien paiskinnat, voimakkaat kantaastunnat ja huonekalujen siirtämiset"

        Joo tokihan se tarkoittaa että silloin ei ruveta imuria huudattamaan tai vaihtamaan huonekalujen järjestystä, mutta ei se siitä huolimatta estä normaalia elämistä. Esim. suihkussakin saa käydä hiljaisuuden aikana olipa se missäkin taloyhtiössä minäkin ajankohtana aika tyypillisestihän se taitaa kumminkin olla klo 22-7 välisenä aikana.

        Mutta nämä valittajat voisivat mennä kans hieman itseensä ja kahtoa hieman peiliin.. ja niinkuin he itse aina toitottavat että pitää ottaa muutkin huomioon kun asutaan kerrostalossa tai rivitalossa.. no todennäköisesti kaikkien muiden pitäisi hyvpätä ja tehdä ja kulkea heidän aikataulunsa ja sanomisien mukaan, he eivät ymmärrä että toisilla ihmisillä ja perheillä on erilainen rytmi elämässään, esim. vuorotyöläiset. Ainut kuka ei monestikkaan ota muita huomioon juuri nämä valittajat ja hiuksien halkojat sen olen huomannut jo monta kertaa.. :D

        Tosin jotkin vuorotyöläiset valittavat kans kun he ovat olleet yön töissä niin miksi hitossa se naapurin muori alkaa huuattaan imuria ja pesukonetta heti vähän yli seitsemän kun he ovat vasta tullleet kotiin ja ovat menossa nukkumaan jne. mutta tottakaithan se on inhottavaa.. mutta tämä on varmaan niitä oravan pyöriä mitkä aina vain pyörii ja josta asiasta aina valitetaan menipä aikaa miten paljon tahansa eteenpäin...

        mutta tuohon aloittajan viestiin mistä asioista saa valittaa..
        niin tuskin normaali kävely ja puhuminen ketään oikeasti normaalia ihmistä jolla ei ole tapana kytätä naapureitaan häiritsee..ja jos naapurin kävely häiritsee niin suosittelisin oikeasti muuttamaan johonkin toiseen asumismuotoon kuin kerrostaloon.. tai jos asuukin kerrostalossa niin kokeilee saaha vaikka sen ylimmäisen kerroksen asunnon niin ei tarvitse kuunnella sen yläkerrassa asuvan kävelyä ja vessassa käyntejä kaikki yöt... tai ainakin suosittelisin yöisin nukkumista eikä hiljaisessa asunnossa kuuntelua mitä muut tekee... tottakait se kuuluu jos on hiljainen asunto laita vaikka radio päälle hiljaiselle niin ei niin paljoa häiritse ne naapurin äänet. :D

        Itse olen kans asunut monessa eri kerrostalossa samoin rivitalossa.. ja ihan myös omakotitalossa..itseänihän ei ole häirinnyt koskaan naapureiden tekemiset aivan sama mihin aikaan kukakin pesee pyykkinsä, tai tiskaa astiat, tai tekee ruokaa jne. tai kuuntelee musiikkia tai leikkaa ruohoa tai käy suihkussa ja saunassa.. ei mitään väliä.. koska kumminkaan aika harva ihminen joka musiikkia kuuntelee vääntää niitä voluumeja aivan kaakkoon keskellä yötä jokaisella kai on kumminkin edes sen verran maalaisjärkeä ettei silloin saa huuattaa...

        olen varmaan elämäni aikana 2 kertaa joutunut huomauttamaan naapurille häiritsevästä melusta,
        ensimmäisellä kerralla naapurin nuori poika oli tullut kavereineen baarista kotia ja kuuntelivat hieman musiikkia, tosin ei sekään nyt ihan koko rapussa tainnut kaikua niin kävin soittamassa ovikelloa ja pyysin laittamaan pikkuisen pienemmälle musiikkia.. sanoin vielä pojalle että ei minua häiritse muuten että poriskaahan ihan kaikessa rauhassa ja kuunnelkaa musiikkiakin mutta vähän pienemmällä, poika laittoi vähän pienemmälle ja minä sain jatkaa perheeni kanssa unia.
        Toisella kertaa asuiin eri kerrostalossa ja naapurissa asui alkoholisoitunut mies jolla oli silloin ollut jonkun näköiset hipat kotonaan jonka tuoksinnassa oli tullut sitten kaverin kanssa erimielisyyksiä ja nakannut kaverin rappukäytävään ja se kyseinen kaveri sitten potki asunnnon ovea mistä oli lentänyt pihalle ja huusi kun jotain hänen tavaroitaan oli jäänyt sinne asuntoon että haluaa ne mukaan.. silloin jouduin kans huomauttamaan.. mutta kait ilmeisesti kumminkin asiasta kummatkin kerrat... ei mitään hiuksien halkomis juttuja kummatkaan.. :D


      • Elämää
        väsynytasukki kirjoitti:

        Juuri näin! Mutta eiväthän nuo pissikset tätä tunnu tajuavan. Olen myös kuullut kommentteja, että jos ei kestä ääniä, pitäisi muuttaa muualle asumaan. Kyllä se on niin että joka ei osaa kerrostalon sääntöjen mukaan elää, saa itse luvan muuttaa pois.

        Entä jos tulee vessahätä keskellä yötä? Pitääkö pidättää? Tai tulen vuorotyöstä kotiin kymmenen jälkeen. Pitääkö minun mennä likaisena ja nälkäisenä nukkumaan?


      • vittuuntunut
        Elämää kirjoitti:

        Entä jos tulee vessahätä keskellä yötä? Pitääkö pidättää? Tai tulen vuorotyöstä kotiin kymmenen jälkeen. Pitääkö minun mennä likaisena ja nälkäisenä nukkumaan?

        NIINPÄ!
        samankaltainen ongelma itsellä, lähden töihin puolenyön jälkeen, ja tulen kotiin töistä 8 pintaan aamulla. Itse menen yleensä suoraan nukkumaan, koska todella väsynyt.

        Ongelmani piilee siinä, että yläkerran mulkut nakuttavat päivittäin, klo 12 alkaen päivällä, ja sama vitun naputus jatkuu aina yöhön klo 3 asti.
        (välillä lyhyt vuoro ja töihinlähtö vasta ennen neljää yöllä)

        Olisi kiva saada nukutuksi jossain välissä, mutta koitappa ummistaa silmät niin herää 5 minuutin välein yläkerran meteliin.

        Mainitsemani naputus, kuulostaa kuin naputtaisi vasaralla nauloja/lautaa, tai jollain kepillä koputtelee lattiaa jatkuvasti.

        Noh, aikansa kutakin, ja joku kaunis päivä/ilta kun koitan yliväsyneenä saada unta ennen töitä ja se osoittautuu mahdottomaksi, on edessä käynti naapurin ovella kättäpidemmän kanssa, jos ovi ei aukea niin moottorisahalla läpi, selitykseksi kelpaa "oletin et täällä remontti menossa ku kuuluu jatkuvaa nakuttelua, ni ajattelin tulla tarjoo auttavan käden/sahan tässä tapauksessa :)

        Talo rakennettu 2004, seinistä ei kuulu mitään läpi ellei sitten desibelit nouse aivan jumalattomasti, mutta katto on eri asia, ja samaan hormiin yhdistetyt liesituulettimet katolla olevalla 1 huippuimurilla = kuuluu naapurin puhe kuin istuisi vieressä, vaikka todellisuudessa kerroksen tai kaksi yläpuolella.


      • Piste

        Hiljaisuus alkaa ensinnäkin klo 23. Normaalia elämää saa jokainen viettää. Puhuminen, WC:n vetäminen ja askeleet ovat normaalia elämää. Sen, joka siitä häiriintyy on viisainta muuttaa muualle.

        Kerrostalossa asuvan on hyväksyttävä naapureiden normaali elämä. On epänormaalia olla hyväksymättä sitä.


      • käsittämätöntä
        Elämää kirjoitti:

        Entä jos tulee vessahätä keskellä yötä? Pitääkö pidättää? Tai tulen vuorotyöstä kotiin kymmenen jälkeen. Pitääkö minun mennä likaisena ja nälkäisenä nukkumaan?

        No herranjumala, pitääkö sitä ruokaa laittaessa kolistella lattialle sitten kaikki astiat.
        Kyllä sitä voi askareita hoitaa hiljaakin, itse ainakin teen ruokaa keskiyölläkin, ja siitä EI lähde ääntä, jos ei välttämättä halua. Kaappien ovia ei myöskään tarvitse paiskoa, ei edes päivällä, eikä vaadi kovin kummoista vaivannäköä.
        Hitto, kun raivostuttaa juuri kaltaisesi tyypit, MINÄ saan kävellä niinkuin haluan, MINÄ saan häiritä, MINULLA juuri MINULLA on oikeus KAIKKEEN.

        Tuntuu, että suurta osaa väestöstä on alkanut vaivaamaan jonkinlainen idiotismi.
        Mistä lie johtuu, näiden on pakko olla jotain nuoria, vaikea uskoa, että aikuiset, elämää kokeneet ihmiset voisivat käyttäytyä noin typerästi. Valitettavasti näemmä voi.

        Kaikenlaisia sitä leipä elättää.


    • reino ja aino

      Kannattaisi käyttää Reinoja jaloissa.Niitähän käyttää melkein kaikki pietaloissa asuvat

    • sama situ

      Itsellä vähän sama tilanne, ei niinkään askeleista vaan vaikkapa puheesta, jonka luulen tapahtuvan puhelimessa koska toista ääntä ei yleensä kuulu ( tai sitten keskustelukumppani on hiljainen ääneltään). Asun kerrostalon keskikerroksessa 70-luvulla rakennetussa talossa... sivuasunnoista ei kuulu mitään mutta ylä- ja alapuolelta kylläkin. Samoin rappukäytävästä kuuluu aivan kaikki, postimies ei kyllä pysty kulkemaan niin ettei niihin askeleisiin joka aamu herää (varsinkin kun seinänaapurin koira alkaa sille haukkumaan) eikä ovista kulkemisen ääniä voi estää... eikä tämä tarkoita vakoilua tai erikseen kuuntelua, vaan normaalia huomiointia ympäristöstä.. Toki ymmärrän että oma kantava ääneni kuuluisi myöskin vastaavasti muille, mutta naapureiden onneksi asun yksin eikä tapanani ole puhua itsekseni - ainakaan vielä :-). Mietinkin joskus että seuraavaa asuntoa ostaessa olisi ihana viettää testipäivä ja/tai yö ko. asunnossa, jotta voisi kuunnella talon äänimaailmaa rauhassa.

    • kuuluu

      Kyllä yölläkin voi hyvin kävellä asunnossa kun ei paiskaa kantapäitä lattiaan . Osa kerrostaloista on kuin paperista tehty , eihän se ole asukkaiden syy mutta jokainen voi silti ottaa huomioon myös naapurit . Itse jouduin aikoinaan lapsille monesti sanomaan että illalla kävellään " kevyesti " eikä paiskata kantapäitä lattiaan .

      • yötyöläinen

        No eikö sitä voi kävellä kevyesti myös päiväaikaan, vaan onko silloin luvallista antaa pentujen remuta miten haluavat?


      • ...
        yötyöläinen kirjoitti:

        No eikö sitä voi kävellä kevyesti myös päiväaikaan, vaan onko silloin luvallista antaa pentujen remuta miten haluavat?

        yötyöläinen: kaiketi sinulla ei ole omia lapsia? lapset ovat kumminki lapsia ja eihän niitä voi vaatia istumaan hiljaa vain sen takia että ei saa lähtäe ääntä... mutta nykyajan penskathan kyllä aika paljon istuvatkin persiillään tietokoneiden ja pelikoneiden ääressä... korkeintaan pienimmät muksut ehkä rallaavat vähän enemmän kun eivät vielä ymmärrä pelikoneiden päälle..


      • Lasten äänet.
        yötyöläinen kirjoitti:

        No eikö sitä voi kävellä kevyesti myös päiväaikaan, vaan onko silloin luvallista antaa pentujen remuta miten haluavat?

        Kyllä lapsilla on oikeus olla lapsia ja iloisia! Ei niiden tartte päiväsaikaan kädet ristissä kotonaan istuskella, vaan voivat leikkiä normaalisti äänekkäittäkin leikkejä.


    • jönntteli

      taidan olla outo tapaus,vaikka painan 130kg ja pystyn käveleen pehmeästi.. Kyllä sitä ihminen oppii käveleen pehmeästi,jos sen oikeen oivaltaa! Kerrostalossa o se suotavaa ja hieno taito! ;)

    • paiskontakunniaan

      Itselläni klo 22:00 jälkeen on tapana aloittaa WC-oveni paiskonta. Paiskon ja paiskon sitä edes takaisin tuntikausia ihan oman huvini vuoksi. En tiedä mikä siinä niin viehättää, mutta minusta se on hauskaa!

    • paiskontakunniaan

      Lisäksi minulla käy useammankin kerran viikossa eräänlainen kaveri, jonka kanssa harrastamme erittäin kovaäänistä astuttamista. Usein aloitamme sen myös klo 22:00 jälkeen, sillä silloin aika on tälle astumiselle otollisin. Silloin tosin en harrasta tätä WC-oveni paiskontaa, sillä käteni eivät riitä joka paikkaan.

      • let me help

        Sulla on nyt menny joku pahasti ohi, ni salli mun auttaa.

        Sä tarviit vaan käsiäs wc oven paiskomiseen, ja jalkojas kovaääniseen astuttamiseen niinkuin asian ilmaisit.

        Eli, kokeiles ens kerralla, paiskoa sitä ovea käsilläs, ja samaan aikaan jaloilla tömistellä lattiaa, siitä se vasta riemu repeääkin :)

        Voi olla että löydät siitä uuden harrastuksen jopa päiväsaikaankin sillon tällön kokeiltavaksi, ja jos talossa hissi, varsinkin vanha, se hissin summeri on mukava lelu, tilaa hissi omaan kerroksees ja käyt painamassa hissiin hälytyksen (joka siis summeri joka pärisee rapussa todella kovaäänisesti) aina sillontällön oven kolisuttamisen ja tömisyttelyn välissä.
        Se se vasta hauskaa onkin ja muutkin huomaa sut :)


      • joo-o
        let me help kirjoitti:

        Sulla on nyt menny joku pahasti ohi, ni salli mun auttaa.

        Sä tarviit vaan käsiäs wc oven paiskomiseen, ja jalkojas kovaääniseen astuttamiseen niinkuin asian ilmaisit.

        Eli, kokeiles ens kerralla, paiskoa sitä ovea käsilläs, ja samaan aikaan jaloilla tömistellä lattiaa, siitä se vasta riemu repeääkin :)

        Voi olla että löydät siitä uuden harrastuksen jopa päiväsaikaankin sillon tällön kokeiltavaksi, ja jos talossa hissi, varsinkin vanha, se hissin summeri on mukava lelu, tilaa hissi omaan kerroksees ja käyt painamassa hissiin hälytyksen (joka siis summeri joka pärisee rapussa todella kovaäänisesti) aina sillontällön oven kolisuttamisen ja tömisyttelyn välissä.
        Se se vasta hauskaa onkin ja muutkin huomaa sut :)

        Niinno joo saatoithan sä tarkottaa astuttamisella eläinten lisäännyttämistäkin, kuka tietää, mutta en usko että siitä niin kovaa ääntä lähtee..

        Ellet sitten yritä astuttaa vaikkapa marsua seepralla, kissaa norsulla tai muuta vastaavaa, josta voisi meteliä vähän aiheutuakkin. (seepra "astuu" marsua ni ei marsu välttämättä metelöi kyllä, se vaan repee...)


    • i love you

      Naapurit kun naivat, niin voihkinta kuuluu tosi hyvin!
      ihan kiva että naapurin rouva saa munaa ja kunnolla !

      • N

        Töllöstä kuuluu todennäköisesti.voisimpa.


    • ie

      Jospa siellä onkin liian paksut eristeet, niin naapuri ei kuule puhettanne kunnolla, koska te samalla kävelettä. Istukaa paikalla ja puhukaa äänekkäämmin, niin se yleensä rauhottaa naapuria, tai sitten muuttakaa maalle, täällä ei naapurit kyttää muuta, kun sitä, että milloin toinen naapuri on päissään, niin saavat marttakerhossa taas naureskella.

    • korvat kipeänä

      Noita kantapää asujia on Suomi pullollaan, itse sitä vaan eivät huomaa.
      On se kamalaa kun pitää yölläkin kävellä samalla tavalla kun päivällä, pikkusen hillintää. En usko että turhasta valittavat.

    • semmosta se on

      Lähtökohtana, paremman tiedon puuttuessa, on pidettävä sitä, että naapurinne eivät valita aiheetta. Askelluksenne ja lörpöttelynne todella kuuluvat heille ja kannattaa läheteä siitä, etteivät he halua kumpaakaan kuunnella vaan mieluummin nukkuvat.

      Askeleen äänistä pääsee eroon lopettamalla kantapäillä jytistelyn, joka sivumennen sanoen on monen "ongelma" kerrostalossa. Vanhojen talojen välipohjat ja uusien pohjat, jotka on tehty ontelolaatoista voimistavat kanta-astujan tuottamat äänet melkoiseksi jyminäksi. Iltayöllä/yöllä liikehtiessä, jos ei asu ensimmäisessä kerroksessa, on syytä kävellessä siirtää enemmän painoa päkiälle. Jos joku kuulee vielä tästä ääniä ovat ne lähtöisin kuulijan aivorasiasta, ei hissuttelijasta.

      Normaali puheääni ei kuulu mihinkään ellei vasiten höristele korviaan tai laita vaikka lasia seinään/kattoon. On siis myöhäsellä syytä alentaa ääntään ja lopettaa esimerkiksi keskustelut huoneesta toiseen.

      Kerrostaloasumista voi verrata vaikkapa leirielämään tai armeijan tupakulttuuriin. Molemmissa hiljaisuus alkaessaan koskee jokaista eikä suinkaan niin, että ne joita nukuttaa menevät maate ja ne joita ei, jatkavat pulinaansa.

      Kerrostalossa on aivan hyvä asua jos jokainen talon asukas ymmärtää, ettei ole yksin eikä millään tavoin erityisasemassa. Asukkaat erottaa toisistaan vain parikymmensenttiset kuoret jotka eivät paljoakaan hillitse ääniä. Siksi ääntä on hillittävä jokaisen asukkaan aivan itse.

      Jos saa toistuvia huomautuksia äänekkyydestä on asiaan syytä paneutua eikä suinkaan lähteä siitä, että huomauttelija/-t ovat tiukkalakkisia niuhoja ja turhan naukujia. Niitäkin on varmuudella mutta on erehdys lähteä siitä oletuksesta ja jatkaa melskaamistaan. On äärimmäisitä itsekkyyttä ja välinpitämättömyyttä olla ottamatta huomioon vaaksan päässä itsestään asuvia naapureita.

      Jos ei kykene ja/tai halua sopeutua kerrostalon rajoittuneeseen elämään on ainoa oikea vaihtoehto pyrkiä asumaan hiukan syrjemmälle omiin oloihinsa.

      • Ääniä

        Olipa erittäin fiksu kirjoitus, tästä ei pysty paremmaksi laittamaan :-)

        Hienosti jaoteltu teksti tukee sisältöä erinomaisesti !


      • Pyllyn nuollija olet
        Ääniä kirjoitti:

        Olipa erittäin fiksu kirjoitus, tästä ei pysty paremmaksi laittamaan :-)

        Hienosti jaoteltu teksti tukee sisältöä erinomaisesti !

        En löytänyt tekstistä mitään erityisen fiksua. Liian pitkä ruikutus. Ei sitä moni edes viitsi lukea.

        Totuus kirvelee. Nuolut hiiteen.


      • :D
        Pyllyn nuollija olet kirjoitti:

        En löytänyt tekstistä mitään erityisen fiksua. Liian pitkä ruikutus. Ei sitä moni edes viitsi lukea.

        Totuus kirvelee. Nuolut hiiteen.

        Tuskin mikään nuolija. Perseen nuolijat hyötyvät nuolemisesta jotenkin. Täällä ei kyllä kukaan hyödy mistään.


    • Ei kerrostalokyttääj

      Älä välitä, joka talossa se kyttäys- ja valitushullu löytyy. Meidän talossa, ja vieläpä samassa rapussa on niitä kaksi. Toinen valitti jopa yläkerran kahvinkeittimen äänestä varhain aamulla. Toinen kyttää kaikkea ja valittaa. On joka asiasta nari nari. Valitti jopa remontin aikana haisevasta maalista, kuinka kävi henkeen, voi hemmetti että on ärsyttävä akka. Kyllä jokainen saa eloää normaalia elämää , myös klo 22 jälkeen, jopa suihkussa saa käydä. Meidän yläkerrassa asuu isokokoinen ihminen jonka askeleet tömähtää, mutta mitä sitten, ei se koko yötä kuulu, ja ko henkilöllä lonkkavika. Sehän se joitaki harmittaa kun eivät kuule mitä puhutaan. Kyttäys vähemmälle ja suvatsevaisuutta kehiin.

      • Niitä löytyy yes

        Kyllä se näin on. Turhasta valittajia piisaa. Kyttääjiä, kuuristelijoita.
        Potevat pahaa oloa ja purkavat sen sitten viattomiin naapureihinsa.
        Turhautuneina valittavat.
        Menisivät ulos virkistäytymään. Vaikkapa kävelylle raikkaaseen ulkoilmaan.


    • N

      Huomenta.

    • Että tsilleen...

      Ei teillä muita ongelmia ollut?

      • YouGetToKnowFinni!!!

        No olihan toki.

        Mulla kasvo finni varpaaseen, voisitko sä auttaa tarviin oikeesti apua.

        Se finni saattaa olla vaikka sun kauan kadoksissa ollut kaksoisveli, ajattele!


    • TEE-SE-ITSE

      miksette vain sano päin naamaa et ei me voida sille mitään että olllaaan normaaleja ku tosin te ku täytää joka saatanan asiasta valittaa meilläkin oli naapuri joka valitti kaikesta kävelyst,puhumisesta,yskinnästä ja aivastelusta tms. vaikka ei ollu mitää oikein kunnon allergioita ja harvoin mekin yskitään tms. kun sanooo kunnolla tai huutaa päin naamaaa kyl sen pitäis helpottaa . kyl se ongelma on naapuris jos normaaalit asiat haittaa

    • .

      Kyllä klo 22 jälkeen saa elää normaalisti. Ei se ole mikään muumiointiaika. Naurettavaa, jos joutuisi varomaan puheen voimakkuuttansa vain, koska naapuri valittaa.

      • jklföh'öf

        No jos naapuri on iltauninen ja halua klo 22.00 nukkumaan, tai........jos hän työnsä takia herää klo 4-5 aikana aamulla ( esimerkiksi bussikuskit ) ,hänen on pakko pääseä nukkumaan. Olisiko kiva jos hän rupes metelöimään klo 4 aikana ?


      • .
        jklföh'öf kirjoitti:

        No jos naapuri on iltauninen ja halua klo 22.00 nukkumaan, tai........jos hän työnsä takia herää klo 4-5 aikana aamulla ( esimerkiksi bussikuskit ) ,hänen on pakko pääseä nukkumaan. Olisiko kiva jos hän rupes metelöimään klo 4 aikana ?

        Ei ole naapurin vika, jos olet yliherkkä äänille, jopa normaalin elämän äänille. Voit helpottaa ongelmaasi korvatulpilla ja asentamalla äänieristyslevyjä makuuhuoneen seinään/kattoon/lattiaan, riippuen mistä normaalit elämisen äänet kantautuvat huoneeseesi. Lisäksi voit laittaa itsellesi jotain taustamusiikkia, jolloin vielä vähemmän yliherkkyys muiden elämisen äänille haittaa. Paras vaihtoehto on toki muuttaa metsään, sielläkin on tosin sitten eläimiä ja hyönteisiä, sekä muita luonnon häiriötekijöitä, että tokko sielläkään yliherkkä selviää.


    • näin...

      ei normaaliäänet haittaa pieni kolistelu,kävely ruuanlaitto yöllä, mutta kaikista pahinta(musiikinsoiton lisäksi) on se loputon puheenmolina keskellä yötä jotkut pälisee aamuun asti kun toiset yrittää nukkua hiljaisuuden aikaan, jokaisella on oikeus nukkua!!

    • Tulta muni....

      Normaaleja kerrostalon/rivitalon ääniä. Muuttakoon naapurit omakotitaloon tai telttaan,savimajaan tms. jos eivät osaa sopeutua valitsemaansa asumsmuotoon.
      Se on valintakysymys.

    • itsekin vuorotyössä

      Kyllä omassa kodissaan saa normaaleja elämisen ääniä kuulua myös klo 22.00 jälkeen, vaikka sitten asuisi kerrostalossakin. Naurettavaa ajatellakin, että pitäisi kävellä sipsuttaen Reinot/Ainot jalassa, jotta askeleet ei kuuluisi naapurustoon. Miksi me Suomalaiset olemme tällaisia kyttääjiä ja valittajia? Johtuisiko siitä, että meillä ei ole omassa elämässä riittävästi tekemistä, kun aikaa jää naapurien tekemisten kyttäämiseen. Kannattaisiko pikkuisen itse kunkin valittajan kohdallaan miettiä, eikö ole todellakaan muuta tärkeämpää tekemistä kuin muiden tekemisen seuranta? Jos tulee siihen päätelmään, että ei ole, kannattaa muuttaa asumaan omakotitaloon. Ja ihan virallisesti on sallittua käydä wc:ssä ja suihkussa ihan mihin vuorokaudenaikaan tahansa, sitä ei edes taloyhtiön omilla säännöksillä pysty kieltämään. Kaikesta pystyy ongelman tekemään, jos asenne on väärä!!

    • Suomalaiset ei osaa

      muuta kuin valitaa. Pitäis karkottaa siperiaan koko sakki.

    • ÄLLITÄLLI

      Oletteko keskustellut valittajanaapureiden kanssa? Kannattaa kokeilla, ja jos ei onnistu, niin ottakaa yhteys isännöitsijään/talousyhtiön hallitukseen ja tiedustelkaa, onko normaalielämisen äänet häätöperuste. Nöinhän ei tietenkään ole, joten pyytäkää vastaus kirjallisena ja koko "johtoportaan" allekirjoitukset siihen. Tämän blanketin kanssa sitten naapureiden tykö ja jos ei vielä tuosta ymmärretä, että on normaalia, ilmottakaa, että asia on viety eteenpäin ja HEILLE tulee sitten vähän kovemmat sanktiot, tehkää rikosilmoitus perättömistä ilmoituksista -nimikkeitä kyllä löytyy. Se on joko TE tai HE. Luu kurkkuun ja heti tällasille kusipäille.

    • ? mita

      En ymmärrä - omassa talossamme, eli asut omakotitalossa?
      Ei luulisi kuuluvan askeleet ja puhe naapuriin tai sitten on tosi ohuet seinät.

    • yksmummu

      Mikään laki ei kiellä kävelemistä ja käveleminen on normaalia elämää kuten vessassa käynti, suihkussa käynti, telkan saa pienemmälle kello 22 .

      Eli kävele vaan. Minua ei haittaa nauru, puhe, käveleminen, lasten juoksu, nämä kaikki on elämää. Olen ison perheen äiti ja mummukin jo joten ääniin totuin aikanaan (omakotitalossa). Sanoisin, että on hyvä, että elämän ääniä on kerrostalossakin

      Meteli on eri asia, kuten tappelut ja musiiki huudattaminen varsinkin kun muuta ei kuulu kuin basson jumputus puolen yön jälkeen. Fiksut normaalit ihmioset osaavat senkin pienetää.

    • Suomen kieli

      Teksti oli että mitä saa omassa talossa tehdä?
      Ja tää haisee kerrotalolta..Jos naapuri kuulee omakotitalon askelluksen
      niin jo on superkorva..Ja jos taas omistata kerrostalon niin potki nappuri pois.

    • ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

      Meidän perhe käy kello 22 nukkumaan, niin että meiltä kuuluu vain kuorsausta.

    • sellattii

      Sano niille, että ruuvaa kirjatasoja seinään kiinni, niin vaimenee äänet. Sano myös tuo, että puhuminen pitäisi silti olla ihan ok, ja että kyllä ne askelet kuuluu molempiin suuntiin. Jos ei askeleitakaan saa kuulua, niin sitten pitää rakentaa ihan erillinen oma talo ;) Ja voittehan pistää tavaraa seinään kiinni, joka vaimentaa ääniä.

    • ...

      En ole koskaan ymmärtänyt, mikä saa ihmiset muuttamaan laatikoihin päällekkäin (kerrostalo). Tämän takia asunkin rivitalossa :) Tosin voi täälläkin naapurin äänet kuulua, omasta asenteesta kiinni paljonko sen antaa häiritä.

      • ?@w/\

        Kukaan ei ole asunnut sellaisessa talossa ,kuin minä olen. Nainen juoksi rappusia korko kengillä ylös alas ,tömisteli yöllä korko kengillä ,hieroma sauva surisi 22.00-04.00 ja 08.00-16.00 ja taas sitten klo.22.00-04.00 tätä jatku joka päivä.Huutivat kun menin kotia.Uhkasivat tulla oven läpi.Seurasivat ketkä minulla käy.Jääkaapin tuoja kertoi ,miltä koti näytti.Pyörät piti pitää häkki kellarissa.Huutoa kuului öisin.En nukkunnut öisin ajoin pyörällä.Asuin puoli vuotta täällä ,muutin pois.Tämä talo nastolassa oli.Lahden lähellä 03-alue.Kuka valittaa turhaa ,kerro mitä voi olla kerrostalossa.


      • !!

        Makunsa kullakin. Kerran olen rivitalossa asunut ja toista kertaa en rivitaloon muuta.


    • väsynytasukki

      Ottaa päähän, kun kaikki puhuu ettäkyse on vaan asenteesta. Kyllä se vaan kuulkaa siinä vaiheesssa kun oot seittemättä päivää väsyneillä silmillä töissä, kun naapurien ääntelyitten takia et ole saanut nukutta, niin alkaa jo pikkusen pinna kiristyä!

      • ...

        Pimennysverhot & korvatulpat ovat ratkaisu moneen asiaan :)


    • Kantapääkävelijä

      No mutta.... Miten te jaksatte aina vaa vatvoa näitä samoja patkoja?

      Ainakin triljoonaa valitusvirttä jo ollut.

      Mie kyllä kävelen millä haluan. Vaikka puujaloilla. Olette vähä-älyisiä turhan valittajia. Podette pahaa oloa ja virikkeiden puutetta. Menkää autuuskoulutukseen.
      Ehkä siellä rauhoitutte. Sieltä tullaan ulos muuttuneena rauhallisena jollemina.
      Kanta-astujana ja parantuneena vainoharhaisuudesta.

      Terv. Kantapää-Jytky.

      • Höyhennyrkki

        Sinä kantapääkävelijä olet just niitä idiootteja, jotka omasta mielestään on jotain yli-ihmisiä. Edellinen kirjoittaja mainitsi että ei ole saanut nukutuksi naapurinsa takia, ja sinä senkun jyskyttelet oman naapurisi kiusaksi. Normaalikävelystä ei lähde ääntä!
        Itse tietysti nukut kuin tukki etkä siten ymmärrä sitä että joku on herkkäuninen.
        Toivottavasti joku älyää tehdä valituksen sinusta.


      • Brät brut brut tuhnu
        Höyhennyrkki kirjoitti:

        Sinä kantapääkävelijä olet just niitä idiootteja, jotka omasta mielestään on jotain yli-ihmisiä. Edellinen kirjoittaja mainitsi että ei ole saanut nukutuksi naapurinsa takia, ja sinä senkun jyskyttelet oman naapurisi kiusaksi. Normaalikävelystä ei lähde ääntä!
        Itse tietysti nukut kuin tukki etkä siten ymmärrä sitä että joku on herkkäuninen.
        Toivottavasti joku älyää tehdä valituksen sinusta.

        Totta sitä nyt kotonaan saa kävellä.

        Senku valitatte.

        Näytän mallia: Vali, vali, vali, vali........btäääähhh...byäähhh...byäääähhhh...
        Mammaaaaaa!! Mammmaaa!! Tissiä, tissiä....byääähhhh....äiteeeee... tissiä...byääähhh.... jne....


    • Meillä kanssa naapurin "homev**tu" valittaa meidän tiskaamisesta joka tehdään klo 16-17 välisenä aikana. Ja myös meidän parkkeeraaminen ärsyttää. Emme ole saaneet omia paikkojamme vielä joten joudumme parkkeeraamaan vieraspaikoille. Tämähän ei mummelin päähän mahdu me emme saisi tulla kotiin ollenkaan. :D

      Ja nyt vähän aika sitten mummo sai hirveän raivarin kun linnut syövät mielummin meidän lintulaudalta kun hänen. Asun siis rivitalossa.

      Olemme soittaneet isännöintiin ja kertoneet faktat että jos mummeli sinne soittaa meistä he tietävät valituksen olevan turhaa. Ja luultavasti mummo sai huomautuksen itse! :D:D

      Kyllä vituttaa suoraan sanottuna asua tälläisessä ympäristössä kun ei mitään olevinaan saa tehdä. Saako tosta jo ilmottaa kotirauhan häirintänä?

      • näin se vaan on

        vieraspaikkaa ei saa vallata omaan käyttöön.


    • Jatkoa edelliseen.. mummon kissa käy kaiken lisäksi meidän pihassa tekemässä tarpeensa.! Tekisi mieli ilmottaa eläinsuojeluun. täällä ei saa pitää ulkokissoja. kissa on yötä päivää ulkona!

      • --------------------

        Voin uskoa, että on veemäistä, kannattaa ilmoittaa eteenpäin jonnekin!
        Asuimme aikoinamme rivitaloasunnossa, ja siellä oli muutama naapuri joiden kissat olivat koko ajan irti (tämähän on laissakin kiellettyä, jotkut pässit eivät vaan tajua tätä) ja meillä oli 2 koiraa. Ennenkuin pystyimme koirat päästämään OMALLE pihallemme, piti tarkistaa etteivät kissat ole koirankopissa, ettei koirat revi niitä palasiksi. Kerran isäni lähtiessä saksanpaimenkoiramme kanssa ulos oli kissa suoraan ovemme edessä, koira lähti perään ja isä kaatui jäälle, jalkahan siinä meni p*askaksi.
        Ei pitäisi ihmisten ottaa kissoja, jos niitä ei haluta sisällä pitää.


      • näinkin se on.
        -------------------- kirjoitti:

        Voin uskoa, että on veemäistä, kannattaa ilmoittaa eteenpäin jonnekin!
        Asuimme aikoinamme rivitaloasunnossa, ja siellä oli muutama naapuri joiden kissat olivat koko ajan irti (tämähän on laissakin kiellettyä, jotkut pässit eivät vaan tajua tätä) ja meillä oli 2 koiraa. Ennenkuin pystyimme koirat päästämään OMALLE pihallemme, piti tarkistaa etteivät kissat ole koirankopissa, ettei koirat revi niitä palasiksi. Kerran isäni lähtiessä saksanpaimenkoiramme kanssa ulos oli kissa suoraan ovemme edessä, koira lähti perään ja isä kaatui jäälle, jalkahan siinä meni p*askaksi.
        Ei pitäisi ihmisten ottaa kissoja, jos niitä ei haluta sisällä pitää.

        ei pitäisi ottaa koiraa jota ei pysty hallitsemaan.


    • erilainen muori

      On ihmisä, jotka eivät siedä toisiaan, mutta silti asuvat kerrostalossa. Valitettavasti. Omassa kodissa saa valvoa vaikka läpi yön, käydä suihkussa, vatää vessan, oksentaa, jos on mahatauti tai muuten oksettaa. Korvasärkyä poteva lapsi saa itkeä korviaan mihin vuorokauden aikaan tahansa. Yskiäkin saa, jos on yskä. Saa käydä parvekkeella, kulkea ovissa, kunhan ei kovasti paukuttele. Ei mielellään edes päivällä, vaikka se on silloin sallittua.
      Jos joku nipottaa naapurista kuuluvista askelista ja siitä, että siellä keskustellaan, on oma elämä ilmeisesti hukassa. Valittava naapuri tuskin tokenee silläkään, että hänelle sanotaan:hanki elämä. Jos mielenkiinto on kohdistunut ääniin naapurissa, on mielenkiinnon siirtäminen muualle ainoa vaihtoehto valituksen loppumiselle. Ilmeisesti tämä naapuri haluaisi, että joku keskustelisi hänenkin kanssaan ja siksi valittaa. Negatiivisen asenteen kääntäminen positiiviseksi on vaikeaa. Ehkä ongelmassa kannattaa kääntyä isännöitsijän tai hallituksen puheenjohtajan puoleen.

    • Alussa naapuri oli mukava ja jutteli. Ja me juteltiin hänelle. yht äkkiä kaikki kääntyi vaikka emme tehneet mitään väärää.. En tosiaan tajua mikä mummoa vaivaa.

      • :D

        luultavasti aloitte meluta kännipäissänne.


    • emme ole yksin

      Stadilaisena voin puhtaalla sydämmellä sanoa, että kerrostaloasumisessa on ns. kirjoittamattomia sääntöjä. Yksi tärkeimmistä on se että ottaa MUUT talossa asuvat ihmiset huomioon! Tällä päästään jo melko pitkälle!

    • Ei kannata välittää

      Meidän talossa kukkien kastelustakin lähtee liikaa ääntä. Olemme mieheni kanssa todenneet, että emme voi mitään naapureidemme sosiaalisille ym. ongelmille. Jos heillä on tarve kontrolloida elämäämme ns. normaaliin vuorokaudenaikaan, emme sille mitään voi.

      Sanotaan, että ylikorostunut tarve kontrolloida ympäristöään johtuisi siitä, että on lapsena saanut liian vähän huomiota. Suomalaisen asumis- ym. kulttuurin tervehdyttämiseksi lapsille kannattaisi antaa enemmän aikaa, kuunnella ja tukea heitä kasvussaan. Olla läsnä vanhempana. Kuuntelin bussissa kahden maahanmuuttajamiehen välistä keskustelua, jossa he kritisoivat juuri sitä, että Suomessa lapset usein tuntevat itsensä ulkopuolisiksi perheenjäseniksi. He olivat työnsä puolesta suomalaisen nuorison kanssa tekemisssä.

    • sdildfkj
    • kotona talon tavalla

      Meidän alakerrassa oli pakolaisperhe, jonka lapset ja niiden äiti aloittivat huutamisen klo neljä aamulla. tosin ne muuttivat pois vappuna. Itse jouduin sairaalan juhannuksena ja minulla oli univelkaa ainaisesta alakerran huutamisesta, nukuin sairaalassa yötä päivää uni velan takia,
      pääsin pois sairaalasta vasta syyskuun puolessa välissä. joten osaa sanoa mitään nykyisistä naapureistani

      • minä käyttäisin

        mikset käytä korvatulppia?


    • Ainahan sieltä jos

      Anna kuulua,jospa sieltä kuuluisi iloista ääntä, ja hetekan narinaa,se vasta mukavaa kuultavaa

    • Kotihiiri1000

      Normaalit elämisen äänet on kyllä hyväksyttävä kukaan ei voi elää kusisukassa 24/7 h.Entäs kantapää kävelijät jotka jyskyttävät menevään kuin norsulauma tai korkkareille ravaaminen yöllä tai aikaisin aamulla?!Parveke tai ikkuna tupakoinnista ei saa valittaa vaikka reilun meiningin nimessä laitetaan oma parvekkeen ovi kiinni ja savutetaan toisten makuuhuoneet ja huoneistot.Ei voi juuri koskaan tuulettaa tai kesällä viilentää makuuhuonetta yölläkin puhallellaan savuja. Kiitos vaan kaikille tupakoitsijoille itsekeskeisestä toisten hengitys ilman saastuttaniisesta ja pakottamisesta hengittämään sitä savupaskaa.MINULLA ON OIKEUS asenteella.
      Minkäs teet mistä tosiaan saa valittaa Suomalaiset ovat pirullista ja itsekeskeistä kansaa! Huonolla itsetunnolla varstettuja kun ei kestetä itseen ja omaan käyttäytymiseen koskevaa kritiikkiä. Onko se niin paha jos menee itseensä ja muuttaa ns. toisa häiritseviä tapojaan?!Esim. tupakoitsiajat alkoivat heitellä parvekkeelle tumpit, kun asiallisesti ilmoitettiin asiasta.Junttimaista käytöstä.Olen kuullut monia tarinoita siitä kuinka kahta kovemmin melutaan yöllä tai huudellaan oven takana kännissä, soitetaan musiikkia piruuttaan kahta kovemmin ym.Vuokralla tai omistus asuminen on kallista eikä ole kiva, jos joutuu kuuntelemaan jotain mitä ei halua tai asunto haisee tupakalle.Ei omistusasujilla ole mitään ylimielistä yksnoikeutta terrorisoida muitten elämää!Kaikille asuminen maksaa aika paljon kohtuuden rajoissa toisten huomioon ottaminen on hyvä asia ja pitäähän sitä iloa olla elämässä. Kyyläämistä ja kusisukassa elämistä en myöskään ymmärrä.Toisille koti on paikka jossa rauhoittua ja levätä ihmisillä on tietenkin eri elämän vaiheita ja käsityksiä mitä koti on.

      • Tohvelisankari

        Meidän kerrostalossa asuu kunnon jyskyttelijä kävelijä!Kuuluu kolmanteen kerrokseen asti. kun neitokainen tekee iltpuuhia tai lähtöä ovesta ulos, lisäksi juoksee korkkareilla ennen lähtöä ja kotiin tulessa ympäri asuntoa.Mahtaa varmaan olla aika jytinä heti alapuolella asuvalla!!!;) ;( Ei taida itse tietää norsut olevansa norsuja!?


      • *****************

        Pitäisikö sinun ensin kuitenkin puuttua omiin huonoihin tapoihisi ennen kuin neuvot muita miten elää omaa elämää? Jos olet ilman saastuttamista vastaan niin et sitten varmaan käytä autoa, moottoripyörää, tms ikinä? Etkä myöskään hiuslakkaa tai hajuvesiä? Et kuormita maapalloa syömällä lihaa, heittämällä ruokaa pois, käyttämällä sähköä?
        Kiitos vaan kaikille nihilistisille itsekeskeisille valittajille korvieni ja silmieni saastuttamisesta ja pakottamisesta kuulemaan heidän minä tiedän parhaiten-juttujaan. MINULLA ON OIKEUS asenteella.


    • Missäs sitä sinun mielestäs pitäis tupakoida? Lopettaa polttaminen ihan sinun takiasi? Hahahah. muuttaisit itse sellaiseen asumis muotoon missä ei naapureiden tupakoiminen häiritse. Valintakysymys.

      • 11+16

        Pihalla?


      • Haiseva hengitys!

        Ei ole valinnan varaa ei tupakoijilla.Aina tupakoitsiajat saavat tehdä mitä lystää toisten kustannuksella!Valinta kysymys on se vain yhdelle sille joka polttaa muut joutuvat alistumaan.Tuhotkaa vaan omat keuhkonne ja savuttakaa omat asuntonne ihan kaikella nautinolla.Onnea mahdolliselle keuhkosyöpäpotilaalle elämä on ihanaa aahh!Onneksi keuhkoahtaumapotilas saa sellaisen mukana kuljetteavan happilaitteenkin.Ja ps. niitä taloja kun on vähemmän missä ei saa poltaa varmasti tupakoimattomat joita savu häiritsee muuttaisivat niihin.Yleensä ihmiset jotka ovat lopettaneet tupakoinnin tajuavat sen savun ällöttävyyden!Onnea että saat vallita.


    • jos mielestäsi ulkona. niin siinähän on kiva esim. 7. kerrosksesta rampata ulos. onpas siinä sitten jollekkin taas valittamisen aihetta jatkuvasta käytävässä rampaamisesta/hissin varaamisesta? kyllä taas on naurettavaa

      • voi voi

        no nyt taisi selvitä miksi naapurin mummo ei pidä teistä. Ehkä hän on voimakkaasti allerginen tupakansavulle.


    • Eräs talkkari

      Kerrostaloasuminen on asumismuodoista epäinhimillisin. On tosin ihmistyyppejä joille se on ainoa mahdollinen asumismuoto (Uusavuttomat) ja sitä varten jokaisessa taloyhtiössä on tietyt järjestyssäännöt joiden mukaan asukkaiden toivotaan elävän. Aina on kuitenkin yksilöitä ( itse kutsun heitä Liimataisiksi, tietyistä syistä DD) jotka pyrkivät puuttumaan pienimpiinkin naapurinsa asumisasioihin. Normaali puhe, jopa hhutokin silloin tällöin (Riidat) on sallittua päiväsaikaan ja normaali puhe kaikkina aikoina, sitä eivät minkään yhtiön laatimat järjestyssäännöt kykene kieltämään. Kehottaisinkin kysyjää kääntymään naapurinsa puoleen ja ehdottavan hänelle mahdollista muuttoa omakotitaloon.

      • kukin tyylillään

        Jos mukavuuden halua sanotaan uusavuttomuudeksi niin olen sitten mielelläni uusavuton. Olkoot omakotitalo asujat mitä lystäävät. En viitsi keksiä heille erillistä haukkumanimeä.
        Ps. täällä näkyy nuo ok-tontit olevan postimerkin kokoisia ja talot seinäseinässä kiinni joten jopa kerrostalossa saa asua enemmän rauhassa. Maalle en halua työni takia muuttaa.


    • Mää Vaa

      Jos äänet kuuluvat jo talosta toiseen, niin kannattaa olla hiljempaa.

    • asunnot joissa "tupakointi on kielletty" tarkoittaa sisällä tupakoimista ei parvekkeella. :D Eikä kukaan tupakoiva teidän takianne sitä lopeta. joten ihan turhaan jaksatte siitä valittaa. :D voi naurettavuuksien naurettavuus. :D

      • heh!

        ei ihme ettei naapurisi pidä sinusta, koska minäkään pelkän keskustelupalstakäytöksesi perusteella en pidä sinusta.


      • Tupakointi

        sao_fengille: Tupakointi ei sovi kenellekään. Kuvitteletko tosiaan, että se on pelkästään sinun asiasi ? Tupakointi lisää monia sairauksia ja terveyskuluja siinä kunnassa, jossa sinä asut. Näin muut joutuvat maksumiehiksi sinun itseaiheuttamistasi sairauksista, jotka johtuvat tupakoinnista. Ilmeisesti olet vielä nuori, mutta jos jatkat samaan tyyliin vanhaksi saakka ymmärrät asian tärkeyden. Se on paljon isompi juttu kuin kysymys siitä saako taloyhtiön parvekkeella polttaa tupakkaa.


    • jjn81

      Valittaahan voi aina ja ihan mistä vain, tosin siitä ei tarvitse välittää. Asumiseen kuuluvat normaalit äänet ovat sallittuja, aivan mihin tahansa vuorokauden aikaan,

      Kerrostalo, rivitalo tai vaikkapa paritalo asumisen valitessaan,ihminen valitsee osaksi elämäänsä myös ne pienet haitat joita naapurit tuovat mukanaan. Voin itse rehellisesti myöntää, että esimerkiksi lapsiperheistä tuppaa tulemaan enemmän ääntä mitä toisinaan toivoisi. Mutta ne äänet ovat elämän ääniä. Sallittakoon elämä myös naapurille.

      Muutaman kerran, aikanaan vuokratalossa asuessani olen joutunut soittamaan poliisit paikalle "bileiden" vuoksi, kun töissä käyvänä ihmisenä ei ole varaa olla nukkumatta. Poliisista silloin muuten sanottiin, että ei ole mitään kellonaika rajaa jota ennen ei voi soittaa jos meteli häiritsee. Yhteisöllisen elämänmuodon valitessaan, ihminen valitsee myös sen, että ei voi aiheuttaa kanssa asujilleen kohtuutonta haittaa.

      Nykyisin asun ihanassa kerrostalossa, omassa asunnossa. Hiljaista on ja hyvä niin.

    • Tuo oli varsin hyvä kommentti!

    • kerronpahan tarinani

      Naapurini ovat terrorisoineet elämäämme niin kauan, kuin olemme asuneet Espoossa omakotitalossa? Olemme olleet heidän seurannassaan ja vapaa-ajan asunnollamme ollessamme he ovat kiertämällä kiertäneen tontillamme, mukamas "valvontaa suorittamassa". Nurmikollemme on kuskattu voikukkapuskia ja muita rikkaruohoja ja ratamokasvustot laajoina alueina näyttävät myös, että kylvettyjä ovat. Kukka- ja pensanistutuksemme ovat olleet "liipasimen alla" ja vahinkoja on syntynyt, kuin myös jalopuiden ja katajien kuolemisia. Saneerauslaastilla käytiin tuhoamassa ihkauuden valkoiseksi maalatun patiomme seinä ja siinä yhteydessä, myös uudet istutetu kasvit. Tämä saneerauslaasti oli aika tiukka puhdistettava. Naapurimme nautti tästä puhdistusoperaatiosta luultavasti orkuja ja kiksejä saaneena, kun hinkkasin seinää kolme tuntia.

      Aluksi ei oikein uskonut, että tällaisia ihmisiä on olemassa, mutta varoitan on niitä. Koiraa ei ole karvoihin katsominen, vanha sananlasku pitää kutinsa. Kolmekymmentävuotta on vierähtänyt ja nyt olemme joutuneet aitaamaan Espoon kaupungin luvalla koko tonttimme, että saisimme pysymään juuri nämä naapurit omalla tontillaan. Näyttää olevan noilla naapureilla yks kas vaiketa luopua noista kikseistään, koska kiinnostusta meidän elämäämme näyttää olevan edelleen. Valovontakameroilla olemme pystyneet pitämään joitakin alueita seurannassa, mutta isolla tontilla on katvealueita ja nämä ovat olleet kiinnostuksen kohteena.

      Aita on ollut tänä kesänä hyvä juttu, mutta kyllähän tämä naapuri kävi nuuskimassa elokuussa tonttini kulmia että, mistä hän voisi vielä tontillemme veilä päästä poissaollessamme. Valvontakamera onneksi hälytti ja itse olin kotosalla en mökillä, niin säästyin säihkähdykselta - ties mitä olis voinut tapahtua? Tällä naapurilla on aseita, vaikka muille jakaa.

      Kyllä tuollaiset toisen elämään puuttumiset harmittaa ja tiedän, miten pahalta se tuntuu, kun ei saa rauhassa elää omassa elinpiirissään. Joillakin on aikaa puuttua toisten elämään ja tämä aika on juuri sitä, että työelämästän on poistuttu nuorena ja siksipä sitä toisten elämästä yritetään ottaa happea, että päästään seuraavaan päivään.

      • ÄLLITÄLLI

        Eiköhän tuossa olisi jo poliisille asiaa.


    • obbia

      eipä mitään.itse kovalla rahalla joskus vuokrasin kämpän yksityiseltä.heti ekana päivänä alkoi valitus naapuripihasta.vitutti sen verran että sanoin että käyn kohta jotakin molotoviahakemassa.tässä vaiheessa en tiennyt että nää oli jotain vtun venäläisiä työttömiä joilla ei ollut mitään muuta huvia kun vttuilla.no.pistin sitten järeet pöytään.hommasin lakimiehen joka ilmoitti näille venakoille että haastan ne oikeuteen pskan puhumisesta ja vainoomisesta.loppu äkkiä kaikki valitus.minullahan olisi ollut oikeus vaatia 10000 e .mutta kun eivät ole pihassa eikä puutarhassa olkoon siihen asti.

    • Tuo on kyllä jo aika paha. Onko poliisit puuttuneet asiaan? kamalaa miten jotkut voivat olla tuollaisia.. Onneksi itse vielä toistaiseksi asun vuokralla että pääsen pois jos tahdon. Suunnitelmissa oli muuttaa omaan taloon mutta taitaa olla fiksumpaa tehdä kunnon opiskelu naapureista ennen sitä. Ettei käy noin. Itse kun olen vielä melko suorasukainen puheissani ja en kestä yhtään jos joku yrittää astua varpaille. saattaa syttyä kolmas maailmansota :DD

    • Haluaisin, että naapurini valittaisi mulle liian mielyttävistä rakasteluäänistä =)

    • Maalle takaisin

      Jotenkin tuntuu uskomattomalta, että talosta taloon muka kuuluisi normaali asumisen ääni. Vaikea uskoa tavallisista omakotitaloista. No meiltä ei ainakaan kuulu, kun on lähimpään naapuriin 600 metriä. koirien haukkumiset kuuluvat pihalta pihalle, kun ne viestivät toisilleen.

    • Ronsu.

      Eihän normaali kävely kuulu pahemmin eikä häiritse. On kuitenkin norsuja, jotka vielä kävelevät kantapäillä ja ehkä puukengillä. Minulla oli aiemmin yläkerrassa ns. norsu, joka saattoi kävellä edestakaisin jopa 6 tuntia ja vain hetken tauon pitäen. Ihmettelimme monesti, mitä hän touhusi, oliko maratonkävely menossa vai mikä. Parvekkeella hän ei koskaan näyttäytynyt ja verhot olivat tiukasti ikkunoissa aina.

      • marssi

        Minun yläkerran naapurini pitää marssiharjoitukset yleensä iltaisin klo 23 - 24, onneksi sitten hiljenee. Ilmeisesti on töissä myöhään.


    • yövuorossa

      Hirveän huonosti rakennettu talo. Kas kun pissaamisen äänestä valitettu tai kakalla ähisemisestä. Kannattaisi muuttaa pois jos se on mahdollista. Fakta on että osa ihmisistä on yövuorroissakin ja normaali elämän ääniä saa kuulua kellonajasta riippumatta. Suihkussa on käytävä rankan työ jälkeen ja ruokaakin on tehtävä. Itse ainakin selittäisin naapurille, että et voi asialle mitään että talossa on surkea äänieristys ja turha enää valittaa sinulle.

    • Fekmkleffweeffwe

      Ei tarvi olla varpaisillaan. Normaaliin elämään kuuluvat asiat ovat ok. Koska ette tee edes minkäänlaista rikettä niin ei muuta kuin suosittelemaan naapureille että joko muuttavat pois tai hankkivat itselleen äänieristystä.

      On heidän kontollaan joko sopeutua tai hankkiutua asumismuotoon jossa ei ole häiriöitä.

    • Karu asunto

      Ruotsissahan kokeiltiin sellaista asumismuotoa, että kaikki häiriköt laitettiin samalle alueelle asumaan. Talot missä oli palamattomat verhot yms., joten sai ryypätä ja rellestää mielin määrin. Kuitenkin ihmisoikeusakitivistit älähtivät, että ei meidän kullanmuruja saa laittaa asumaan sellaisiin olosuhteisiin. Ei onnistunut sekään, joten härikköjä vaan sinne sun tänne hyviinkin taloihin asumaan, sietää vain pitää.
      Kun sitten valittaa poliisille häiriköinnistä, niin seurauksena oli kerrankin murhan yritys valittajaa kohtaan. Eihän se näin pitäis olla, vaan pikahäätöön pitäisi valmistella sopiva laki.

      • kriminall

        Mikä oli ns. normaalin ja häirikön raja?


    • huohhohhoi

      mä en nyt tiedä nauraako vaiko itkeä... ymmärrän jos joku soittais muusiikkia tosi kovalla, tai huutaisi ja riitelisi jonkun kanssa kova äänisesti, päivittäin ja sitten valitetaan melusta. mut tajuatteko ollenkaan miten typerälle kuulostaa valittaa että "naapuri kävelee asunnossansa ja se kuuluu tänne, lopeta heti kävely!" "nyt se veti vessan. voi hitto se kävi paskalla, älä tee sitä enää, hirveästi vesi solisee putkissa!" ette te itsekään helvetti soikoon istu persiillänne päivästä pitkään evääkään liikauttamatta, vessaa käyttämättä tai puhumatta. pakko sitä on vettäkin välillä vähän juoda ja sit täytyy hana avata.

      jos maailman äänet noi helvetisti haittaavat niin muuttakaa omakotitaloon jonnekin ylhäiseen yksinäisyyteen ja tikatkaa korvat umpeen niin oman elämisen äänet ei sitten häiritse. tuommoisille hermoheikoille ei ole kerrostalot tarkoitettu. pitäisi teille mieleen tulla tällaiset ääniasiat sillon ku miettii rakennukseen muuttamista missä ihmisiä hyvässä lykyssä joka seinän takana.

    • owvghyt

      juu.kyttääjille ja ääntenkuulijoille on ihan oma nimikin.oli se kauheeta joskus kun tein 3 vuorotyötä ja naapuri selitti että miks mä soitan musiikkia niin kovalla.en tajunnut yhtään.tää tyyppi teki sitten hirveen pinkan valituksia musiikista.olin täysin ymmällä kun en omista enkä nykyäänkään kun radion.vaihdoin sitten työvuoroja ja pyysin kaikki maholliset instanssit paikalle että kuuluuko jotain soittoa.no kukaan ei kuullut.tää naapuri oli vetänyt itsensä deliriumiin missä soi vaan hänen päässään.että vttu hommatkaa lakimiehet paikalle kun joku pska alkaa tehdä valituksia.pitäkää oikeuksistanne huolta.

      • Syvä huokaus

        Taloyhtiöissä on yhtiösäännöt, jotka hallitus on päättänyt. Ne on tarkoitettu noudatettaviksi. Kaikilla on oikeus asumisviihtyvyyteen ja lepoon, onhan asunnosta maksettu kallis hinta tai vuokra.

        Oma asuntoni on uudehko kerrostalo. Alakerrasta ei kuulu mitään. Rappukäytävässä on rauhallista. MUTTA yläkerrassani asuu täti, joka herää klo 5 joka aamu. Käy vessassa, kolistelee tuoleja ym. On suihkussa klo 7. Imuroi klo 8, siis joka aamu. Hän on eläkkeellä, ei siis lähde aamulla minnekään. Meidän taloyhtiön kirjallisissa säännöissä on: klo 22-8 vältettävä turhaa kolistelua ja veden käyttöä. Tarvitseeko vessaa huuhdella 4 kertaa aamulla tunnin aikana. Voihan sen huuhtoa myöhemminkin. Suihkussa voi olla illallakin. Tuolin alle voi laittaa maton.

        Olen herännyt useiden kuukausien ajan klo 5 aamuisin. Olen puhunut tämän rouvan kanssa.

        Alan olla hieman kiree...joka aamu päätän: Tänään teen valituksen-tai ehkä sitten huomenna...


      • Syitä voi olla.
        Syvä huokaus kirjoitti:

        Taloyhtiöissä on yhtiösäännöt, jotka hallitus on päättänyt. Ne on tarkoitettu noudatettaviksi. Kaikilla on oikeus asumisviihtyvyyteen ja lepoon, onhan asunnosta maksettu kallis hinta tai vuokra.

        Oma asuntoni on uudehko kerrostalo. Alakerrasta ei kuulu mitään. Rappukäytävässä on rauhallista. MUTTA yläkerrassani asuu täti, joka herää klo 5 joka aamu. Käy vessassa, kolistelee tuoleja ym. On suihkussa klo 7. Imuroi klo 8, siis joka aamu. Hän on eläkkeellä, ei siis lähde aamulla minnekään. Meidän taloyhtiön kirjallisissa säännöissä on: klo 22-8 vältettävä turhaa kolistelua ja veden käyttöä. Tarvitseeko vessaa huuhdella 4 kertaa aamulla tunnin aikana. Voihan sen huuhtoa myöhemminkin. Suihkussa voi olla illallakin. Tuolin alle voi laittaa maton.

        Olen herännyt useiden kuukausien ajan klo 5 aamuisin. Olen puhunut tämän rouvan kanssa.

        Alan olla hieman kiree...joka aamu päätän: Tänään teen valituksen-tai ehkä sitten huomenna...

        Hänellä voi olla ressukalla jokin vaivakin terveydellinen.
        Tiedä minkä vuoksi suihkuttelee ja vessaa vetelee.
        Voi jopa pestä lakanansakin joka aamu, mistä kaikkea tietää.
        Tai sitten vain yksinkertaisesti on hemmetin omituinen tapaus.


      • erilainenmuori
        Syitä voi olla. kirjoitti:

        Hänellä voi olla ressukalla jokin vaivakin terveydellinen.
        Tiedä minkä vuoksi suihkuttelee ja vessaa vetelee.
        Voi jopa pestä lakanansakin joka aamu, mistä kaikkea tietää.
        Tai sitten vain yksinkertaisesti on hemmetin omituinen tapaus.

        Niin. Kaikki jotka elää eri tavalla kun itse ovat omituisia tapauksia.


    • Käkäkäkäkäkäkäääääää

      Turhaa ininää. Mejän taloyhtiössä nuo kirotut kaviokoipiset norsut rappoo 10 kilon jytkyjä rappukäytävään. Haju ja järvenä vellova norsujen virtsa ja ulostemassa valtaavat kaiken. Hajut ovat vallan hurmaavia.

      Mutta kyllä siihen tottuu. Kotoiseltahan tuo jo tuntuu.

    • miuhyte

      oli jotakin 80 lukua kun tuli asuttua ns pimeesti hk työntekijöitten asunnoissa kontulassa.että jos nää wtun valittajat valittaa niin tervemenoo kontulaan.vittupäät ammutaan heti alaovella.tai missä ovella vaan.

    • pöööö*********

      Miksi te ihmis raukat asutte kerrostaloissa ja rivareissa keskustojen tuntumissa kaiken liikenteen ja melun keskellä?? Hyvä luoja sentään muuttakaa syrjään asumaan! Itse asun 25km päässä keskustasta, lähin naapuri vähän yli kilometrin päässä. Metsää ja peltoa ympärillä, ihanan hiljaista ja oma rauha. Kyllä täältäkin töissä voi kulukea. Elekää valittako, itse päätätte missä asutte. On mahdollista asua syrjemmässäkin joten miettikääpä sitä vaihtoehtoa!

      • just mietin

        Pitäs ostaa auto enkä halua. Ilman sitä ei voi kulkea töissä. Kulkuyhteydet ei käy viikonloppuisin. Kaikki ei nääs käy ma-pe klo 8-16 töissä.


    • ..............

      Tekosyy saada häätö aikaiseksi, valittaa joka-asiasta. Kannattaa muuttaa omakotitaloon, jos vain mahdollista. Teettäneet varmaan omat avaimet sun asuntoon, pääsevät oikein huolella riivaamaan ja penkomaan sun tavaroita.

    • cvfgfsdgr4

      no omassa talossa saapi kaivella vaikka omia muniaan jos huvittaa :D

    • ressu-79

      tein itse vasta valituksen naapurista joka laittaa myrkkyä postiluukustani ja raahaa isoja puuesineitä yö aikaan asunnossaan.Lisäksi epäilen hänen kasvattavan lintuja jotka sirittävät jatkuvasti päässäni kaiken lisäksi hän on säätänyt talon lämmitysjärkjestelmän algorytmiseksi joka korreloi valion maidossa tulevien mikorosirujen kanssa ja aiheuttaa minulle kuumia aaltoja...huutelin ikkunasta että pelottaa nuo venäläiset seipaajat keskuudessamme...jättivät rauhaan...ei tarvinnut kun käydä tk ja poliisin luona juttusilla jotka totesivat munt normaaliksi....paskaahan toi kaikki muu paitsi valionmaidossa olevat mikrosirut

    • Turvat kiinni

      Taas koko ketju näyttää menevän yö kuppaajien puolustukseksi. Minä ainakin sanoin isännöitsiälle yläkerran ryyppyporukasta kuka huutaa useasti yöllä. Ei minun tarvitse sen takia valvoa et yksi asunto terrorisoi koko rapun.

    • Pitkäpinnainen.

      Olemme muuttaneet omakotitalosta kerrostaloon eikä ole mitään ongelmia naapureista.
      Mitä nyt seinänaapuri paiskaa oven kiinni kuin se olisi tallin ovi.
      Takuulla kuulee puoli taloa.
      Ei haittaa.
      Sama henkilö tupakoi joka puolella ja viskelee tumppinsa minne sattuu.
      Kusettaa sekä paskattaa koiransa lasten leikkipaikan läheisyydessä talon piha-alueella, toisinaan paskaa jopa käytävillä ja hississäkin.
      Hänen poissaollessaan koira räksyttää vaihtelevalla menestyksellä enemmän ja vähemmän.
      Kaikki muut asukkaat kyseisessä talossa elävät kuten ihmiset yleensä elelevätkin.
      Riittää yksi k...ipää joka rikkoo koko asuinmukavuuden.
      Tämäkin käsittääkseni jo saanut edellisestäkin asunnostaan vauhtia.
      Toisinaan vain ei jaksa käsittää mikä on niin vaikeaa tässä ymmärtää miten pitäisi asua ja olla normien mukaan.

    • ahraokaeg

      Valittakoot ! Puhuminen ja kävely asunnossa kuuluu "normaalin elämiseen".. Suihkussa saa käydä yöllä ja vessassa piereskellä, jos siltä tuntuu !

      • Asu ja anna toisten.

        Kylläpä on erikoisia kannanottoja jos naapuri on huomauttanut .Kannattaisikohan katsoa peiliin ja tehdä asialle jotain .Jos olet laiminlyönyt lattiasi puhtauden ja kävelet lontustelet kaiken iltaa kolisevat kengät jalassa niin kannattaisikohan laittaa kotitossut jotka ei kolise.Harvoinhan kukaan turhaan huomauttaa kenenkään asmisesta jos ei ole aihetta.Kerrostaloissa asuu ihmisiä joka imuroivat puolilta öin ja pesukoneet käy samoin.järjen käyttöhän on kyllä sallittu näissäkin asoissa.


    • tässä neuvo

      Hommatkaa omakotitalo keskeltä korpea, niin saatte pitää vaikka diskomusiikkia soittavat kotibileet keskiyöllä, eikä taatusti kukaan naapuri tule valittamaan, kun lähimmät naapurit voivat olla satojen metrien tai jopa useiden kilometrien päässä.

    • lautatarha

      Hai teillä onkin melekosen pieni tontti,jos naapurin äänet kantautuvat seinän läpi.Hai,ellei sitten ole kysymys paritalosta?

    • Kylmät kädet

      Olen jokaisen ihmisen unelmanaapuri, mutta kukaan ei usko sitä, koska näytän alkoholistilta.

      Olen alkoholisti, mutta dokaan aina yksin ja hiljaa sekä kuulokkeet päässä. Aina. En ikinä piä meteliä.

    • akkkka.......

      mä tairan olla täälä ainut joka mellakoo.tua alakerran muari valittaa siis joka asioosta.vartavasten kuuntelee kuppi vastesn seinää =(

    • Ei pelkoa häädöstä

      Kotonaan voi tehdä mitä haluaa eikä takuulla häätöä tule, ikävä kyllä. Mulla on ollut todella huono tuuri naapureiden suhteen. Yhdellä oli rakki joka ulvoi koko illan kunnes omistaja tuli kotiin. Usein olivat ilmeisesti baarissa, koiran ulvontaa2 -3 yöllä. Ei häätöä.
      Nykyään toinen naapuri josta myös 9 vuotias tyttäreni saa nauttia: kovaäänistä pornoa yömyöhään. Kun valitin hänelle, totesi vain että kyllä se voi mut hoitaa niin ei tarvi niin kireä olla. Isännöitsiä ei tee mitään.

      • Kylmät kädet

        Harmittelen huonoa tuuriaisi vilpittömästi. Itseäni on suorastaan siunattu mahtavilla seinänaapureilla.

        Mutta vielä 2011 alakerrassani asui pilvenpössytelijäpedofiili, joka käytti hoitoon saamaansa jälkikasvuaan seksuaalisesti hyväkseen, toisen pienikalloisen kaverinsa kanssa, kunnes häipyi.

        Homma loppui kuin seinään, kun karjuin sille kurkkusuorana lattian läpi.


      • Vaahtokassi
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Harmittelen huonoa tuuriaisi vilpittömästi. Itseäni on suorastaan siunattu mahtavilla seinänaapureilla.

        Mutta vielä 2011 alakerrassani asui pilvenpössytelijäpedofiili, joka käytti hoitoon saamaansa jälkikasvuaan seksuaalisesti hyväkseen, toisen pienikalloisen kaverinsa kanssa, kunnes häipyi.

        Homma loppui kuin seinään, kun karjuin sille kurkkusuorana lattian läpi.

        Onnellisia ovat omakotitalon omistajat ei jumalauta. :o


      • Kylmät kädet
        Vaahtokassi kirjoitti:

        Onnellisia ovat omakotitalon omistajat ei jumalauta. :o

        Soitin kyllä 112 myös.


    • esteetikko

      Ei muuta kuin kaalilaatikko uuniin ja silakoita ilmastohormiin ja tärkeimpänä ,


      muista pieraista hississä .

    • Pinna kireällä

      Meidän taloyhtiössä, kerrostalossa äänet kuuluvat hyvin pystylinjassa kerroksesta toiseen, mutta ei vaakalinjassa. Elelen hiljaa yksistään. Yläkerran naapuriperhe elää ilmeisesti mielestään normaalia elämää äänten suhteen. Heidän normaali puheensa on mielestäni huutamista ja ainakin kaksi kertaa niin lujaa puhuvat nämä ulkomaalaiset kuin suomalaiset. He ovat aivan erilaisia temperamentiltään. Minun on pidettävä TV tosi lujalla, että sen ääni erottuisi naapurin puheen keskeltä. He itse eivät tiedä elävänsä äänekkäästi, koska muut naapurit elävät niin hiljaa ettei ääniä kuulu. Ainahan sitä valittaa voi, mutta onhan heillä oikeus elää heidän "normaalia" elämäänsä päivällä, jos vaan hiljentyvät klo 23, jolloin meidän järjestyssäännöt niin vaativat.

      Lisäksi ulkolaiset taloyhtiössämme vievät roskien viereen ylimääräistä tavaraa yön hämärässä. Sinne ei saisi jättää rikkinäisiä televisioita, tietokoneita, isoja vuodesohvia ym. vaan jokaisen on kustannettava itse tavaransa pois joko Eko-torille tai muualle. Nyt he jättävät jatuvasti ongelmajätettä ja näin muut asukkaat joutuvat maksumieheksi. Edelleen, kun meillä kuuluu sähkö vastikkeeseen he polttavat kaikissa huoneissa erittäin kirkkaita valoja. Siitäkään ei voi valittaa ja taas muut maksavat.

      Minua harmitti tosi paljon meluhaitta silloin kun kävin vielä töissä. Iltavuoron jälkeen minulla saattoi olla aamuvuoro ja ikääkin oli jo yli 60vuotta. Yläkerrassa soitettiin aivan täysillä musiikkia vielä kahdentoista aikaan yöllä. Kyllä heidän kelpasi olla, kun olivat nuoria eivätkä missään työssä. Aamulla saivat jäädä nukkumaan, kun minä väsyneenä lähdin töihin klo 6.30.
      Pitkää pinnaa kysytään todella kerrostalossa, työelämässä ja koko yhteiskunnassa nykyään.

      Kerrostalo ei todellakaan ole ainakaan lapsiperheen paras paikka asua. Siinä voi pinna kiristyä yhdellä jos toisella.

    • Osta oikea asunto

      Mitä järkeä on asua tuollaisissa pummien kolhooseissa.

      • Turvat kiinni

        En nyt yksinasuvana ajatellut omakotiraloa ostaa !


    • Anonyymi

      Me puhutaan kuiskimalla. Oikeasti. Kerran eräs kehitysvammainen naapuri sanoi,että Kiva kuunnella mitä juttelette. Ilmeisesti ihan haluaisi kuunnella ja kyttää. Kävelemme myös hiljaksiin kotona. Ei kantajyskeellä. Ei ole kukaan valittanut mistään.

    • Anonyymi

      Ei tarvitse pelätä häätöä. Mikään laki tai taloyhtiö suomessa ei voi kieltää asukkaita kävelemästä tai keskustelemasta hiljaisuuden aikana. Myös esimerkiksi pesukoneen käyttö, suihkussa käyminen ja vessan vetäminen ovat hiljaisuuden aikaan ok, vaikka niistä voi kuulua ääntä muihin huoneistoihin. Tämä on fakta. Hiljaisuus ei tarkoita kirjaimellisesti sitä, että kaikkien pitää hiippailla ja viittoilla kotonaan. Jos teillä olisi tapana esimerkiksi hyppiä hyppynarua tai pompotella koripalloa öisin, niin siitä olisi ihan kohtuullista huomauttaa, mutta jos taloyhtiö alkaisi puuhailemaan huoneiston haltuunottoa kävelemisen tai puhumisen takia, niin käräjille siitä mentäisi ja voittaja olisi kyllä ihan selvä.

      Isännöintitoimistossa työskennellessäni tuli vastaan kaikenlaista yliherkkää kansalaista. Eräs sähkölle allerginen asukas halusi, että hänen yläkerrassa asuvan naapurinsa mikron ja kannettavan tietokoneen käyttöä rajoitettaisiin tai estettäisiin kokonaan taloyhtiön puolelta.

      Fakta on kuitenkin se, että kerrostalossa asuessa erityisherkkienkin pitää suvaita muiden ääniä/hajuja. Tämä maailma ei voi hiljentyä sen takia, että joku ei saa unta jos naapuri vetää vessan. Mielestäni on todella itsekästä ja kohtuutonta tällaista vaatiakaan. Jos joku häiriintyy kävelyäänistä niin se on hänen ongelmansa, ei teidän. Hän voi hankkia korvatulpat, vastamelukuulokkeet, äänieristää huoneistoaan tai ihan vaikka muuttaa omakotitaloon. Onhan se klisee kehottaa jotakuta muuttamaan omakotitaloon, mutta se nyt on käytännössä ainoa tapa elää niin, että naapurista on vähän enemmän hajurakoa.

    • Anonyymi

      Älkää kävelkö jympsyttämällä. Itse oon lapset opettanut kävelee hiljaa sisällä. Sen sijaan meidän yläpuolella mt ongelmainen nainen jyskyttää tahallaan milloin mitäkin. Siis hän tekee tahallaan ja on sen ilmaissut niin. Itse hän saanut muita muuttamaan pois. Minä en vielä lähde!

    • Anonyymi

      Mää oon fiksusti ja hiljaa yöllä ja päivällä.Ajattelen sitä yötyöläistä ja toisaalta pientä lasta päiväunilla.En ymmärrä miks pitäis mölistä ja jytyyttää päivälläkään?!

    • Anonyymi

      Säännöissä puhutaan normaaleista elämisen äänistä, joita ovat mm. Kävely omassa asunnossa ilman kenkiä, veden laskeminen, ison tarpeen teko ja vessan vetäminen aamuyöllä, puhuminen ääneen normaalisti, TV katselu normaalilla hiljaisella äänellä, oven laittaminen kiinni, hissillä ajaminen...

    • Anonyymi

      Vittu tätä suomalaisten valittamista. Minua ei vittuakaan kiinosta elän normaalia elämää jos häiritsee voi voi.

      • Anonyymi

        V**un taitaa silti kiinnostaa? Kiroat paikan jonne useinmiten kaikkimpyrkivät jotkut jopa päivittäin. . Panot aina mielessä kun silmä välttää ja sitä,tuheroa eli v** ua on saatava, muutoin voit huonosti ja alkaa taas v** tta,aan?
        .
        Mutta itse asiaan. Meillä on seinät nin haperot ja ohuet että pelikoneen äänet ja keskustelut , kännykän soittoäänet kuuluvat naapuriin. Olen sopeutunut asiaan siten että kaikkeen mitä kuuntelen, käytän nappikuulokkeita. Kuljen hiljaa, puhun kuiskaamalla. Keittiössä ollessani pyrin toimimaan hissukseen jne.
        Seinät ja elementit ovat niin reikäisiä että kaikki savut, ruoankäryt ja kuoriaiset tulevat elementtien rakosista toisten huoneistoihin. Jatkuvasti viimonloppuisin naapuri " ramiranttalei" ja hänen avokkinsa tupakoivat ja savut tulevat kaikki asuntooni. Samoin tulee kaalikeiton, silakkapihvien jne,ruoan käryt suoraan olkkariin. Tiedän mitä tänään on mummolla ruokalistalla ja kohta haiseekin jo tupakka. Ruoan jälkeen tupakoidaan.


    • Anonyymi

      Ehkä voisit sanoa että se on sallittua ehkä sille voi mitään. Eihän nyt muuttaa pois tai odottaa häätöä tarvitse.

    • Anonyymi

      Aina voi puhua hiljenpaa kellosta riippumatta ja kävellä pehmeästi, kantapäillä ei juntata. Kantapääjunttaaminen on sivistymättömän ihmisen touhuja. Tuskinpa naapurusto halua kuunnella tyhjänpäiväisiä juttujasi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      129
      4880
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3076
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1787
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1601
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1213
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1177
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1177
    Aihe