Vaihto-oppilaaksi!!! Auttakaa!

13-wee

Niin siis, olen nyt menossa 7lk. Ja olen kuullut että 8lk pääsisi vaihtariksi USA'han, jos on poikkeuksellisen kypsä ja osaa puhua, ymmärtää ja kirjoittaa hyvin englantia.

Ja en millään jaksaisi odottaa 9lk tai lukioon. Ja olisi ihan pakko päästä tuolloin 8lk.

Onko siis kellään kokemuksia? Tai oletko kuullut että 8lk pääsisi?

3

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vfddgff

      Tuo on hyvin harvinaista, yleensä vaihto-oppilaaksi pääsee vasta kun peruskoulu on käyty, mutta joitakin peruskoulun aikana vaihdossa olleita kyllä tietääkseni on. Et kuitenkaan itse ole sovelias henkilö arvioimaan omaa kypsyyttäsi vaihtoon, joten se on järjestön tehtävä. Ota siis yhteyttä johonkin järjestöön ja tiedustele asiaa. Kaikki eivät varmaan hyväksy hakijoita, joilla peruskoulu on vielä kesken. Järjestöjen yleisin alaikäraja 14-vuodesta eteenpäin on tarkoitettu sellaisia hakijoita varten, jotka ovat aloittaneet koulun 6-vuotiaina ja voivat siis olla 14-vuotiaita peruskoulun päättyessä. Hekin ehtivät usein täyttää 15-vuotta ennen vaihtovuoden alkua.

      Osa kypsyyttä on myös se, että malttaa odottaa vaihtovuotta tarvittaessa vielä vuoden tai parikin.

    • ex-vaihtari

      Mielestäni jo se, että et malta odottaa kahta vuotta, osoittaa, että et ole vielä valmis lähtemään vaihto-oppilaaksi.
      Ollessasi 13 vuotias mielesi ehtii muuttua vielä rutkasti siihen saakka, kun vaihtovuosi todellisuudessa on sinulle ajankohtainen.
      Tietääkseni sinulla täytyy olla peruskoulun päättötodistus päästäksesi vaihtoon. Ne, jotka lähtevät jo yhdeksännellä luokalla, lähtevät yleensä joulun jälkeen ja suorittavat päättötodistukseen tarvittavat oppinot ennen vaihtovuotta.
      Hyvä kuitenkin, että olet alkanut ottaa asioista selvää jo näin varhaisessa vaiheessa! :)

    • :)

      Niinkuin jo edellinen vastaaja sanoi, hyvä että olet alkanut ottaa asioista selvää jo näin varhaisessa vaiheessa! Mutta ei kannata vielä 14-vuotiaana lähtee vaihtoon! Itsekkin mietin 7lk että haluisin nyt heti vaihtoon... Yläaste meni nopeasti ja olen nyt menossa lukion ensimmäiselle luokalle ja olen vasta tänä vuonna lähettänyt eri järjestöille hakemuksia... Ei ole mitään järkeä lähteä vaihtoon jos et voi lähteä illalla kavereiden kanssa esim. ulos/bileisiin edes vielä nytten kotona... Joutuisit menemään Middle Schooliin, etkä pääsisi High Schooliin (mihin kaikki yleensä haluaa promien ja graduationin takia)... Malta pari vuotta, vertaile eri järjestöjä, säästä rahaa ja opi paremmin englantia! Paljon hauskempaa lähteä vähän vanhempana kun on enemmän oikeuksia! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 150
      4275
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3864
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2651
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1639
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1521
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe