Oliko Puolangalla hoitokokouksia?

Ent. puolankalainen

Tai muualla Kainuussa. Esimerkiksi pohjoispuolen lähikunnista (Pudasjärvi. Taivalkoski, Kuusamo) löytää paljon tietoa näistä, mutta kiinnostaisi tietää oliko kokouksia Puolangalla. Itse olin silloin 1970-1980-luvuilla vielä niin nuori että en ymmärtänyt noita asioita, joten minulle ei ole jäänyt muistikuvaa. Lestadiolaisuuteenkin olen tutustunut vasta myöhemmällä iällä. Jos hoitokokouksia oli, niin millaisia asioita niissä käsiteltiin?

5

277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikallaollut

sitä ammaa,saarnames pani talontyttöjä

• olevaisuuden kulkija

Niinpä niin.

Onko nämä ns. uskonnot kautta maapallon vain miespuolisten sonnien tuottamia järjestelmiä?

Armoa kun julistaa ja synnit anteeksi lupaa.

Niin pääsee "vihkimäpeukaloa" liikuttelemaan "pyhässä" paikassa?

..., mutta, mutta

Kyllä ne tytötkin

Kartanolaisuus

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kartanolaisuus

"Kartanolaisten käyttämät siunaukset

Puhdistaakseen liikkeen jäsenet sukupuolisista himoista kartanolaisuuden johtajat ottivat käyttöön kyseenalaista kuuluisuutta saaneen seremonian, alttarisiunauksen. Liikkeen käsityksen mukaan uskovan ihmisen ruumis oli Jumalan temppeli, ja ruumiin keskellä olevat sukuelimet olivat tämän temppelin alttari. Alttari piti puhdistaa, jotta koko ruumis voisi olla puhdas synnistä ja lihanhimosta. Alttarisiunaus pantiin toimeen yleensä yöaikaan, ja siinä Alma Kartano saattoi siunattavan liikkeen toisen johtajan, Tilda Reunasen, vuoteeseen. Tilda asetti toisen kätensä siunattavan pään päälle ja toisen tämän sukuelimille (naisilla vatsan päälle) ja siunasi tämän, jotta himot kuolisivat ja siunattava olisi puhdas. Samaan aikaan liikkeen muut jäsenet rukoilivat huoneen ulkopuolella kovaan ääneen, jotta siunattavan himot kuolisivat. Liikkeen alkuaikoina siunauksia annettiin kaikille liikkeen jäsenille, myöhemmin vain sisäpiirille. Näissä siunauksissa oli pedofiilisia piirteitä, sen vuoksi seremonioista kiellettiin kertomasta lahkon ulkopuolisille"

• että sellaista

Tietojeni mukaan niitä kokouksia on ollut myös täällä Puolangalla. Niissä oli käsitelty jos oli hairahtanut synninteille, ja joskus myös niissä oli otettu esille vanhojakin asioita.

• Aloittaja 18

Millaisia nämä synnit olivat? Ketkä kutsuivat hoitokokouksen koolle?

• kelpais kyllä

Vai että hyvä hoito puolangalla :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      94
      7806
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      172
      3761
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3279
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      249
      2487
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      48
      2165
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      42
      2015
    7. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      27
      1912
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      48
      1902
    9. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1778
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1773
    Aihe