Tai muualla Kainuussa. Esimerkiksi pohjoispuolen lähikunnista (Pudasjärvi. Taivalkoski, Kuusamo) löytää paljon tietoa näistä, mutta kiinnostaisi tietää oliko kokouksia Puolangalla. Itse olin silloin 1970-1980-luvuilla vielä niin nuori että en ymmärtänyt noita asioita, joten minulle ei ole jäänyt muistikuvaa. Lestadiolaisuuteenkin olen tutustunut vasta myöhemmällä iällä. Jos hoitokokouksia oli, niin millaisia asioita niissä käsiteltiin?
Oliko Puolangalla hoitokokouksia?
5
277
Vastaukset
- paikallaollut
sitä ammaa,saarnames pani talontyttöjä
- olevaisuuden kulkija
Niinpä niin.
Onko nämä ns. uskonnot kautta maapallon vain miespuolisten sonnien tuottamia järjestelmiä?
Armoa kun julistaa ja synnit anteeksi lupaa.
Niin pääsee "vihkimäpeukaloa" liikuttelemaan "pyhässä" paikassa?
..., mutta, mutta
Kyllä ne tytötkin
Kartanolaisuus
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kartanolaisuus
"Kartanolaisten käyttämät siunaukset
Puhdistaakseen liikkeen jäsenet sukupuolisista himoista kartanolaisuuden johtajat ottivat käyttöön kyseenalaista kuuluisuutta saaneen seremonian, alttarisiunauksen. Liikkeen käsityksen mukaan uskovan ihmisen ruumis oli Jumalan temppeli, ja ruumiin keskellä olevat sukuelimet olivat tämän temppelin alttari. Alttari piti puhdistaa, jotta koko ruumis voisi olla puhdas synnistä ja lihanhimosta. Alttarisiunaus pantiin toimeen yleensä yöaikaan, ja siinä Alma Kartano saattoi siunattavan liikkeen toisen johtajan, Tilda Reunasen, vuoteeseen. Tilda asetti toisen kätensä siunattavan pään päälle ja toisen tämän sukuelimille (naisilla vatsan päälle) ja siunasi tämän, jotta himot kuolisivat ja siunattava olisi puhdas. Samaan aikaan liikkeen muut jäsenet rukoilivat huoneen ulkopuolella kovaan ääneen, jotta siunattavan himot kuolisivat. Liikkeen alkuaikoina siunauksia annettiin kaikille liikkeen jäsenille, myöhemmin vain sisäpiirille. Näissä siunauksissa oli pedofiilisia piirteitä, sen vuoksi seremonioista kiellettiin kertomasta lahkon ulkopuolisille"
- että sellaista
Tietojeni mukaan niitä kokouksia on ollut myös täällä Puolangalla. Niissä oli käsitelty jos oli hairahtanut synninteille, ja joskus myös niissä oli otettu esille vanhojakin asioita.
- Aloittaja 18
Millaisia nämä synnit olivat? Ketkä kutsuivat hoitokokouksen koolle?
- kelpais kyllä
Vai että hyvä hoito puolangalla :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947806- 1723761
- 533279
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2492487- 482165
- 422015
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?271912- 481902
- 601778
- 191773