turkkilaiset miehet suomessa?

riddle

Onkos kenelläkään kokemusta suomessa asuvista turkkilaisista miehistä?
Itse tapasin yhden ja oli ihana yö, sen jälkeen tavattu kerran ja nyt hän lähti lomalle sinne turkkiin... lupailee vaikka mitä, itsekin kyllä asialla ihan "kevytmielisin" aikein, mutta kiinnostaisi tavata, minkälaisia nämä turkkilaiset sitten jatkossa ovat jos juttua jatkaisi?

52

11122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sarlotta

      Merhaba,askim...(hei,kultaseni)
      Riippuu tietysti miehestä,mutta...pääosin turkkilaiseen kulttuuriin kuuluu hyvä kotikasvatus,kunnioitettavat elämänarvot,ihmisten arvostus,myös Naisen ja varsinkin Naisen,vaikkakin n.90prosenttia islamin uskoisia.Arvostavat suuresti perhettä,jonka vuoksi matkustavat Turkkiin kotiinsa lomalle vuosittain jopa kuukausiksi.
      Olen tuntenut oman turkkilaiseni jo puolitoista vuotta ja voin kokemuksen tuomalla varmuudella todeta Miehen hyväksi valinnaksi.Kohtelee minua,kuin olisimme tavanneet eilen...Huomioi kukilla,lahjoilla,ilman erityisiä merkkipäiviä,tekee kotitöitä mukisematta,intohimo loputonta...ja rakastaminen aitoa...Ei valittamista.
      Toki tiedän tapauksia, joissa miehillä perhe myös Turkissa,naimisissa,lapsia etc.
      Mutta,kuten jo sanoin,se on ihan kiinni miehestä,ei kansallisuus ratkaise...
      Toivon Sulle kaikkea hyvää,miten ikinä valitsetkin...Katso ihmistä,Älä kotimaata.

    • lue ensin

      Lue ensin Liza Marklundin, Uhatut kirja ja mieti uudestaan kahteen kertaan.

      • Lukenut

        Itse tunnen Turkkilaisia muutakin kun loma romasseja ja tunnen Turkkilais/Suomalais perheitä
        suurimmalla osalla menee ihan hyvin ja osalla ihan niinkuin suomalaisilla eli huonosti tai hyvin huonosti ei ole kiinni kansallisuudesta.
        Olen lukenut kyseisen kirjan mutta täytyy myös muistaa että Turkkilaiset ei ole mitään kiihko islamilaisia kuten tässä kirjassa esiintyneet miehet(eivät olleet muuten Turkkilaisia).
        Ei turkkilaisessa kasvatuksessa alisteta naista ja kohdella sitä niinkuin tätä kirjan pää henkilöä.
        Tiedän suomessa eläviä Turkkilaisia miehiä jotka ovat eronnneet ja olen kuullut myös heidän ex vaimoiltaan ero version eikä kukaan ole sanonut että heitä olisi uhattu saati sitten hakattu kuin kirjassa.Aika huono vertauskuva Turkkilaiseen mieheen tämä kirja mutta uskon että joihinkin muihin kansallisuuksiin kyllä sopii.Käykää itse vaikka Tunisiassa niin siinä näette mitä on oikea islamilaisuus ette sitä kyllä Turkissa huomaa.
        Paljon kokenut ja nähnyt elämän varrella.


      • Kokeneelle
        Lukenut kirjoitti:

        Itse tunnen Turkkilaisia muutakin kun loma romasseja ja tunnen Turkkilais/Suomalais perheitä
        suurimmalla osalla menee ihan hyvin ja osalla ihan niinkuin suomalaisilla eli huonosti tai hyvin huonosti ei ole kiinni kansallisuudesta.
        Olen lukenut kyseisen kirjan mutta täytyy myös muistaa että Turkkilaiset ei ole mitään kiihko islamilaisia kuten tässä kirjassa esiintyneet miehet(eivät olleet muuten Turkkilaisia).
        Ei turkkilaisessa kasvatuksessa alisteta naista ja kohdella sitä niinkuin tätä kirjan pää henkilöä.
        Tiedän suomessa eläviä Turkkilaisia miehiä jotka ovat eronnneet ja olen kuullut myös heidän ex vaimoiltaan ero version eikä kukaan ole sanonut että heitä olisi uhattu saati sitten hakattu kuin kirjassa.Aika huono vertauskuva Turkkilaiseen mieheen tämä kirja mutta uskon että joihinkin muihin kansallisuuksiin kyllä sopii.Käykää itse vaikka Tunisiassa niin siinä näette mitä on oikea islamilaisuus ette sitä kyllä Turkissa huomaa.
        Paljon kokenut ja nähnyt elämän varrella.

        Kertoo nimenomaan Turkin naisten kohtelusta...

        Kirsti Härkönen: KUNNIALLISEN NAISEN TAAKKA. RAPORTTI SEKSUAALISESTA VÄKIVALLASTA TURKISSA


      • Eveliina
        Kokeneelle kirjoitti:

        Kertoo nimenomaan Turkin naisten kohtelusta...

        Kirsti Härkönen: KUNNIALLISEN NAISEN TAAKKA. RAPORTTI SEKSUAALISESTA VÄKIVALLASTA TURKISSA

        Turkissa-sanalla on eri merkitys kuin sanalla turkkilainen. Kirjassa kuvattiin nimenomaan kurdinaisten elämää Turkissa. Kurdit ja turkkilaiset ovat Turkissa eläviä eri etnisiä ryhmiä, joilla on tyystin erilaiset kulttuurit. Hyvä esimerkki näiden eroista on, että ensimmäiseen kuuluu mm. raiskatun naisen, jälkimmäiseen raiskaajan tappaminen raiskauksen jälkeen. Kurdit ovat vain noin 20% Turkin västöstä, joten kirjan perusteella on aika vaikea yleistää mitään koskemaan kaikkia Turkin kansallisuuden omaavia miehiä.


      • Siru
        Eveliina kirjoitti:

        Turkissa-sanalla on eri merkitys kuin sanalla turkkilainen. Kirjassa kuvattiin nimenomaan kurdinaisten elämää Turkissa. Kurdit ja turkkilaiset ovat Turkissa eläviä eri etnisiä ryhmiä, joilla on tyystin erilaiset kulttuurit. Hyvä esimerkki näiden eroista on, että ensimmäiseen kuuluu mm. raiskatun naisen, jälkimmäiseen raiskaajan tappaminen raiskauksen jälkeen. Kurdit ovat vain noin 20% Turkin västöstä, joten kirjan perusteella on aika vaikea yleistää mitään koskemaan kaikkia Turkin kansallisuuden omaavia miehiä.

        Se "raja" eri tapojen välillä ei ole ihan noin suoraviivainen. Kun eletään yhdessä, erot pienenee ja samankaltaisuus lisääntyy. Eroja sopisi tarkastella ennemminkin akselilla itä>


      • kokenut
        Kokeneelle kirjoitti:

        Kertoo nimenomaan Turkin naisten kohtelusta...

        Kirsti Härkönen: KUNNIALLISEN NAISEN TAAKKA. RAPORTTI SEKSUAALISESTA VÄKIVALLASTA TURKISSA

        On se kumma kuinka jotkut ihmiset näkee muissa kansallisuuksissa vikoja mutta kun katsoo lähelle niin ei huomata yhtään mitään.Kyllä noita naisten raiskauksia on täällä suomessa lehdet väärällään ja kun ne on suurin osa näitä suomalaisia miehiä jotka niitä täällä tekevät.Kyllä ne on Turkkilaisetkin ihmeissään kun kuulevat uutisia turkissa kuinka käyttäytyy suomalaiset jopa naiset.Virpi But oli aika kummajainen turkkilaisille viime vuonna kuinka joku voi silpoa ihmisen ja vielä kuljetella sen päätä kassissa.Ei nää raiskaukset ole mitenkään Turkkilaisten ammattitaitoa kyllä niitä tehdään muuallakin maailmassa eikä meidän pieni Suomi ole siinä mitenkään vähäpätöinen.Täällä"raiskataan niin paljon naisia avioliitoissa mutta kun niistä ei vaan kukaan uskalla/kehtaa puhua ja kyllä se suomipoikakin osaa muijaansa piestä että kyllä sitä samanlaisia ihmisiä ollaan kaikki tässä maailmassa.


      • Eveliina
        Siru kirjoitti:

        Se "raja" eri tapojen välillä ei ole ihan noin suoraviivainen. Kun eletään yhdessä, erot pienenee ja samankaltaisuus lisääntyy. Eroja sopisi tarkastella ennemminkin akselilla itä>

        Turkissa erot ovat juuri näin suuret. Turkkilaiset vihaavat kurdeja ja kurdit turkkilaisia. Todella minimaalinen on se osa, joka seka-avioliittoon ryhtyy (itse asiassa en ole koskaan kuullut yhdestäkään parista) ja jos ryhtyy niin eivät varmasti säilytä kovinkaan hyviä välejä perheisiinsä. Tietysti asiaan vaikuttaa myös koulutus ja varakkuus, mutta tosiasiassa suurin osa kurdeista myös asuu Itä-Turkissa hyvin köyhissä oloissa ilman minkäänlaista koulutusmahdollisuuta. Tietysti täältäkin voi päästä pois ja on päässytkin, mutta kyllä se kulttuuri silti istuu aika lujassa. Enhän minäkään minulle lapsesta saakka opetettuja kulttuurini tapoja mihinkään hevillä muuttaisi jos muuttaisin vaikkapa Turkkiin. Tietysti poikkeuksiakin ihmisistä löytyy mutta tässä nuo kulttuurierot pääpiirteissään. Ja tuo kirja muuten todella on kirjoitettu kurdialueista, muutamasta kirja-arvostelusta olen sen lukenut.


      • Sipe
        Eveliina kirjoitti:

        Turkissa erot ovat juuri näin suuret. Turkkilaiset vihaavat kurdeja ja kurdit turkkilaisia. Todella minimaalinen on se osa, joka seka-avioliittoon ryhtyy (itse asiassa en ole koskaan kuullut yhdestäkään parista) ja jos ryhtyy niin eivät varmasti säilytä kovinkaan hyviä välejä perheisiinsä. Tietysti asiaan vaikuttaa myös koulutus ja varakkuus, mutta tosiasiassa suurin osa kurdeista myös asuu Itä-Turkissa hyvin köyhissä oloissa ilman minkäänlaista koulutusmahdollisuuta. Tietysti täältäkin voi päästä pois ja on päässytkin, mutta kyllä se kulttuuri silti istuu aika lujassa. Enhän minäkään minulle lapsesta saakka opetettuja kulttuurini tapoja mihinkään hevillä muuttaisi jos muuttaisin vaikkapa Turkkiin. Tietysti poikkeuksiakin ihmisistä löytyy mutta tässä nuo kulttuurierot pääpiirteissään. Ja tuo kirja muuten todella on kirjoitettu kurdialueista, muutamasta kirja-arvostelusta olen sen lukenut.

        Asia ei todellakaan ole noin yksinkertainen. Kurdeja löytyy kaikista yhteiskuntaluokista ja ympäri maan. Kaikki itä-ja kaakkois osissa maata asuvat ovat huonossa asemassa ja heistä suuri osa on kurdeja. Seka-avioliittoja on paljon. Mistään vihasta toisiaan kohtaan ei ole kyse. Erimielisyyttä on aiheutunut poliittisista vaatimuksista. Asia ei todellakaan ole mustavalkoinen. Luepa kirja nimeltä Memedin kirja. Se ei koko juttua todellakaan selvitä, mutta ehkä siitä saisit käsityksen miten mutkikkaasta jutusta on kyse. Ihan mielenkiinnosta kysyisin mihin tietosi perustat - luettuun/koettuun vai molempiin?


      • Eveliina
        Sipe kirjoitti:

        Asia ei todellakaan ole noin yksinkertainen. Kurdeja löytyy kaikista yhteiskuntaluokista ja ympäri maan. Kaikki itä-ja kaakkois osissa maata asuvat ovat huonossa asemassa ja heistä suuri osa on kurdeja. Seka-avioliittoja on paljon. Mistään vihasta toisiaan kohtaan ei ole kyse. Erimielisyyttä on aiheutunut poliittisista vaatimuksista. Asia ei todellakaan ole mustavalkoinen. Luepa kirja nimeltä Memedin kirja. Se ei koko juttua todellakaan selvitä, mutta ehkä siitä saisit käsityksen miten mutkikkaasta jutusta on kyse. Ihan mielenkiinnosta kysyisin mihin tietosi perustat - luettuun/koettuun vai molempiin?

        Olen ollut turkkilaisen miehen kanssa naimisissa vuosikaudet ja tuttavia on ympäri Turkkia. Ei minun tarvitse mitään kirjoja lukea ymmärtääkseni mitä mieltä tuntemani turkkilaiset ovat kurdeista. Ja kuten sanoin, yhtäkään seka-avioliittoa ei ole tähän mennessä tullut minulle vastaan, toki niitä voi olla mutta luulisin että se jotain kertoo niiden yleisyydestä.


      • Siru
        Eveliina kirjoitti:

        Olen ollut turkkilaisen miehen kanssa naimisissa vuosikaudet ja tuttavia on ympäri Turkkia. Ei minun tarvitse mitään kirjoja lukea ymmärtääkseni mitä mieltä tuntemani turkkilaiset ovat kurdeista. Ja kuten sanoin, yhtäkään seka-avioliittoa ei ole tähän mennessä tullut minulle vastaan, toki niitä voi olla mutta luulisin että se jotain kertoo niiden yleisyydestä.

        Kolmenkymmenen vuoden kokemuksella ja turkkilaisen, jolla puolet suvusta on kurdeja, kanssa naimisissa olleena, tiedän toista kuin sinä. Mitäpä tässä riitelemään, mutta eiköhän nyt ainakin tullut selväksi se, että maa on suuri, väkeä paljon ja asiat ei musta-valkoisia ole.


      • Eveliina
        Siru kirjoitti:

        Kolmenkymmenen vuoden kokemuksella ja turkkilaisen, jolla puolet suvusta on kurdeja, kanssa naimisissa olleena, tiedän toista kuin sinä. Mitäpä tässä riitelemään, mutta eiköhän nyt ainakin tullut selväksi se, että maa on suuri, väkeä paljon ja asiat ei musta-valkoisia ole.

        No onneksi olkoon että olet löytänyt noin hyvän ja monipuolisen suvun. Ei kuitenkaan taida olla kovin yleistä Turkissa. Tiedät varmasti sitten myös yhtä ja toista kurdien ja turkkilaisen perinteen eroavaisuuksista ja miten suomalainen media aina jotenkin kummasti unohtaa mainita nämä asiat. Jos teillä kyseessä tosiaan on "seka"perhe, ei sillä liene niin väliä, mutta esim. minun mieheni turkkilaiselle perheelle ja tuttaville kurdien perinteet ja ajatukset naisen asemasta ovat todella vieraita. Ei ole kivaa tulla leimatuksi omaan kulttuuriin kuulumattomien perinteiden mukaan. Ja tosiaan suurin osa turkkilaisista (nyt ei siis ole kyse teidän "seka"perheestänne joka kuitenkin lienee melkoinen poikkeus) ihan tosissaan näkee kurdit likaisina, ällöttävinä varkaina ja huijareina. Sori vaan mutta jos tuo ei ilmaise vihaa niin mikä sitten. Itse en suomalaisena ole samaa mieltä.


      • Siru
        Eveliina kirjoitti:

        No onneksi olkoon että olet löytänyt noin hyvän ja monipuolisen suvun. Ei kuitenkaan taida olla kovin yleistä Turkissa. Tiedät varmasti sitten myös yhtä ja toista kurdien ja turkkilaisen perinteen eroavaisuuksista ja miten suomalainen media aina jotenkin kummasti unohtaa mainita nämä asiat. Jos teillä kyseessä tosiaan on "seka"perhe, ei sillä liene niin väliä, mutta esim. minun mieheni turkkilaiselle perheelle ja tuttaville kurdien perinteet ja ajatukset naisen asemasta ovat todella vieraita. Ei ole kivaa tulla leimatuksi omaan kulttuuriin kuulumattomien perinteiden mukaan. Ja tosiaan suurin osa turkkilaisista (nyt ei siis ole kyse teidän "seka"perheestänne joka kuitenkin lienee melkoinen poikkeus) ihan tosissaan näkee kurdit likaisina, ällöttävinä varkaina ja huijareina. Sori vaan mutta jos tuo ei ilmaise vihaa niin mikä sitten. Itse en suomalaisena ole samaa mieltä.

        Tämäkin asia on todella paljon monimutkaisempi ja moni kerroksisempi kuin näin palstalla viitsin kertoa. Perhe ei ole kovinkaan ihmeellinen poikkeus, mutta kyse on Länsi- Turkissa asuvasta hyvin toimeentulevasta ja koulutetusta perheestä, ja sillä on merkitystä asiassa. Halusin kuitenkin tuoda esille sen seikan, että vaikka asioista puhuttaessa pakostakin joutuu yleistämään, ei ihan niin suoraviivainen tarvi olla, että väittää näiden kahden ryhmän vihaavan toisiaan. Mitä taas naisen asemaan tulee, en usko siinäkään minkään "rajan" kulkevan näiden ryhmien välillä. Kun on satoja vuosia asuttu vierekkäin ja sekaisin, pakostakin niitä yhtäläisyyksi alkaa ilmetä. Koulutuksella on siinäkin merkitystä. Sanoisin, että monet turkkilaiset näkee asiat kuten kerroit, mutta ei sentään "suurin osa". Mutta mitäpä näistä. Siihen maahan sopii monenlaista sekä hyvässä että pahassa. Se on kyllä totta, ja ottaa joskus todella päähän, että "vaikka piru pahan tekee" laitetaan se automaattisesti turkkilaisten piikkiin.


      • Anonyymi
        Eveliina kirjoitti:

        Turkissa erot ovat juuri näin suuret. Turkkilaiset vihaavat kurdeja ja kurdit turkkilaisia. Todella minimaalinen on se osa, joka seka-avioliittoon ryhtyy (itse asiassa en ole koskaan kuullut yhdestäkään parista) ja jos ryhtyy niin eivät varmasti säilytä kovinkaan hyviä välejä perheisiinsä. Tietysti asiaan vaikuttaa myös koulutus ja varakkuus, mutta tosiasiassa suurin osa kurdeista myös asuu Itä-Turkissa hyvin köyhissä oloissa ilman minkäänlaista koulutusmahdollisuuta. Tietysti täältäkin voi päästä pois ja on päässytkin, mutta kyllä se kulttuuri silti istuu aika lujassa. Enhän minäkään minulle lapsesta saakka opetettuja kulttuurini tapoja mihinkään hevillä muuttaisi jos muuttaisin vaikkapa Turkkiin. Tietysti poikkeuksiakin ihmisistä löytyy mutta tässä nuo kulttuurierot pääpiirteissään. Ja tuo kirja muuten todella on kirjoitettu kurdialueista, muutamasta kirja-arvostelusta olen sen lukenut.

        Kiva oli turkkilainen daami, en olis uskonut


    • miraj

      Työkaveri (n. 25v nyt) oli naimisissa turkkilaisen miehen kanssa. Mies oli aivan unelma: toi lahjoja, vei ravintolaan ja oli kaikin puolin aivan ihana. Naimisiin menon jälkeen mies halusi aina tietää missä vaimo on ja rajoitti elämää kaikin tavoin, loppujen lopuksi oli edessä muutto turkkiin, jossa seuralaisena oli aina miehen vanha äiti. Mies itse saattoi olla päiviäkin poissa kotoa, koska tiesi, että äiti on vaimon seurassa 24h: nukkuivat samassa huoneessa, ostoksille ei saanut yksin mennä ja muutenkin kaikki tehtiin joko koko perheen voimin tai ainakin yhdessä anopin kanssa, suomalaisia ystäviä ei sallittu ja kotiin sai vain kirjoittaa silloin tällöin. Työkaveri karkasi ja sai järjestettyä itselleen tarvittavat paperit, lennon suomeen ja suomessa avioeron miehestä. Suomessa oleva äiti muutti ja vaihtoi sukunimen tyttönimekseen ja saman sukunimen otti tytärkin jotta mies tai miehen suomessa asuvat ystävät eivät häntä löytäisi.

      • jaahas

        Sepä mielenkiintoista.
        Itse olen ollut turkkilaisen kanssa naimisissa. Olin siella kotirouvana. Asuin anopin kanssa. Suomalaisia ystaviani kavi meilla usein kylassa. Anopin kanssa humputtelin usein, kaytiin kampaajalla, kahviloissa ja ostoksilla. Mies ei ollut kertaakaan yota pois. Aiti piti meidat molemmat oikein hyvassa kurissa ja nuhteessa. Ainoa mista kerran tuli sanomista oli se, etta tulin kotiin vasta klo 2100 baarista suomityttojen kanssa enka siis ollut ilmoittanut etta tulen myohemmin kotiin, olivat huolissaan. avioliitto paattyi siihen etta mies oli ainoa lapsi, ei osannut jakaa mitaan ja sain siita tarpeekseni. yleisesti ottaen kuitenkin turkkilainen perhe-elama oli elamani parhaimpia kokemuksia.


      • Anonyymi
        jaahas kirjoitti:

        Sepä mielenkiintoista.
        Itse olen ollut turkkilaisen kanssa naimisissa. Olin siella kotirouvana. Asuin anopin kanssa. Suomalaisia ystaviani kavi meilla usein kylassa. Anopin kanssa humputtelin usein, kaytiin kampaajalla, kahviloissa ja ostoksilla. Mies ei ollut kertaakaan yota pois. Aiti piti meidat molemmat oikein hyvassa kurissa ja nuhteessa. Ainoa mista kerran tuli sanomista oli se, etta tulin kotiin vasta klo 2100 baarista suomityttojen kanssa enka siis ollut ilmoittanut etta tulen myohemmin kotiin, olivat huolissaan. avioliitto paattyi siihen etta mies oli ainoa lapsi, ei osannut jakaa mitaan ja sain siita tarpeekseni. yleisesti ottaen kuitenkin turkkilainen perhe-elama oli elamani parhaimpia kokemuksia.

        Ei siellä naiset käy baareissa iltaa viettämässä suomalaistyttöjen kanssa, se on lähes varmaa. Ja ainakaan naimisissa oleva nainen. Ihan hölynpölyä.


    • miehestä

      Riippuu ihan miehestä. Voisin kertoa omia kokemuksiani, mutta mitä se auttaisi koska sinun miehesi ei pelkän kansalaisuuden perusteella ole varmasti samanlainen kuin minun. Eihän suomalaisesta miehestäkään voi mitään sen perusteella tietää että hän on suomalainen. Kokeilemalla sen sitten tietää. Tsemppiä teille.

    • Hizbullah

      tartutti Saaraan kaiken maailman seksitaudit. Sunkin on syytä mennä testeihin; ala- ja yläpään testit. Yläpäässä on tosin vikaa havaittavissa ilman mitään testejäkin.

      • mie

        no en mie tiiä, mut ku oon katellu niit nii toiset on tosi kevytmielisiä, hakevat mahollisimman helpon saaliin ja toiset taas tosi fiksuja, ja semmosia. ei se kato et on turkkilainen et on joku seksipeto.¨


    • Kokemusta on....

      On kokemusta.Rahat menee ja hermot.Mies käyttää häikäilemättä hyväksi eri keinoin kepluttelemalla ja käyttäen hyväksi että olet ihastunut häneen.Rahat menee puhelinlaskuihin ja matkoihin hänen luokse.Ja kun mustasukkaisuus astuu kuvioihin on se jo pelottavaa...En halua kokea sitä enään minua ei voi kukaan omistaa kuten tämä Turkkilainen mies yritti.Ja kun hän lähtee Turkkiin ja menet häntä sinne tapaamaan täytyy viedä jos minkälaista vempainta puhelinta,kenkiä,housuja,shortseja,dödöä,partavettä ym ym.Hän kyllä lupaa maksaa ne ja hups kuinka ollakkaan unohtaa maksaa.Ja ennen kun taas huomaatkaan hän on todella käyttänyt hyväkseen sinua.Minä viisastuin ja lopetin sen homman kokonaan.Siispä sanon neuvon.Elkää hyvät tytöt ja naiset ostako tälle Turkkilaiselle miehellenne mitään ja katsokaa kauan hän kattelee teitä.Katsokaa onko rakkaus aitoa eli riitätkö sinä ilman rahaa ja sexiä.Jos riität se on aitoa rakkautta.Ja kun suhde syvenee sitten astuu kuvioihin sexi ym ja siihen menee aikaa....

      • ***

        Minä ainakaan en ole vienyt enkä tule viemään rahaa enkä mitään tavaroita yms. Turkkilaiselle heilalleni olen suoraan sanonut, että minulta ei rahaa tipu joten turha sen takia olla kanssani tai minkään lentolipun Suomeen takia. Hän tienaa enemmän kuin minä joten kuten hän itsekin sanoi, hänellä ei olisi järkeä olla minun kanssani minkään rahan takia kun sitä ei edes minulla paljoa ole. Ja toisekseen meillä ainakin menee niin, että molempien puhelinlaskut kasvaa, ei todellakaan vain minun. Ja muutenkin hän on minuun rahaa käyttänyt, minä en häneen yhtään. Minusta nämä asiat pitää puhua heti suoraan.


    • pöllö

      Onks kellään kokemusta suomessa asuvista turkin kurdimiehistä?

      • Katanja

        heitäs nimi tai paikkakunta, niin voidaan varmistaa ettei olla sekoonnuttu samaan heppuun...


    • veera

      Ovat ihania aluksi,mutta kyllä jokainen järkevä olento huomaa kuitenkin pienen teeskentelyn ja pinnallisuuden kaiken alla.He ovat oppurtunisteja pahimaasta päästä,he käyttävät hyväkseen tunteita ym.mitä vain.Ja myös SUOMALAISTA YHTEISKUNTAA.

      • Matti

        Puhutko ihan kokemuksen tuomalla äänellä? Minun tuntemani turkkilaiset ovat kyllä ihan työteliäitä veronmaksajia, ei voi siitä moittia.


      • veera
        Matti kirjoitti:

        Puhutko ihan kokemuksen tuomalla äänellä? Minun tuntemani turkkilaiset ovat kyllä ihan työteliäitä veronmaksajia, ei voi siitä moittia.

        Oletko verotoimistossa töissä?


      • jaahas

        tyollisyystilastojen mukaan turkin kansalaiset suomessa ovat yksi ulkomaalaisten parhaiten tyollistetyista ryhmista. vietnamilaiset karjessa, somalit viimeisena. useimmiten suomen turkkilaiset tyollistyvat yksityisyrittajina ravintola-alalla (missäs harmassa sita asutaan kun ei olla naita kebap-paikkoja huomattu?)
        tutki eka asian faktapuoli, läväyttele tyhjia heittoja vasta sitten.


      • vierestä seuraava
        jaahas kirjoitti:

        tyollisyystilastojen mukaan turkin kansalaiset suomessa ovat yksi ulkomaalaisten parhaiten tyollistetyista ryhmista. vietnamilaiset karjessa, somalit viimeisena. useimmiten suomen turkkilaiset tyollistyvat yksityisyrittajina ravintola-alalla (missäs harmassa sita asutaan kun ei olla naita kebap-paikkoja huomattu?)
        tutki eka asian faktapuoli, läväyttele tyhjia heittoja vasta sitten.

        Moi !

        Kyllä tuo Veera siinä on oikeassa, että käyttävät hyväksi suomen etuuksia... Ihan vierestä seuraan, kun turkkilaiset pizzeriamiehet työskentelee "pätkätöissä" ja nostavat Kelasta työllistämistukea. Saavat siis "oikeata palkkaa" koko ajan siinä sivussa. Ja en tunne yhtään turkkilaista miestä, joka ei tätä samaa harrastaisi. Näin se vaan menee...


      • Matti
        veera kirjoitti:

        Oletko verotoimistossa töissä?

        Pitäiskö olla verotoimistossa, että paremmin tietäis tuttaviensa asioita?


      • Eveliina
        vierestä seuraava kirjoitti:

        Moi !

        Kyllä tuo Veera siinä on oikeassa, että käyttävät hyväksi suomen etuuksia... Ihan vierestä seuraan, kun turkkilaiset pizzeriamiehet työskentelee "pätkätöissä" ja nostavat Kelasta työllistämistukea. Saavat siis "oikeata palkkaa" koko ajan siinä sivussa. Ja en tunne yhtään turkkilaista miestä, joka ei tätä samaa harrastaisi. Näin se vaan menee...

        Mitenkäs ne noihin julkisiin tilastoihin sitten ovat noin korkealle päässeet jos kaikki kerran työskentelevät "pimeästi"?? Oliskos tuota tilastoa jossain nähtävillä internetissä niin voisin vähän yhdelle sun toisellekin epäilevälle tuomakselle sitä esitellä? Vai onko kyse vaan jossain lehdessä yms. olleesta?


      • vierestä seuraava
        Eveliina kirjoitti:

        Mitenkäs ne noihin julkisiin tilastoihin sitten ovat noin korkealle päässeet jos kaikki kerran työskentelevät "pimeästi"?? Oliskos tuota tilastoa jossain nähtävillä internetissä niin voisin vähän yhdelle sun toisellekin epäilevälle tuomakselle sitä esitellä? Vai onko kyse vaan jossain lehdessä yms. olleesta?

        Tunnen aika monta Turkkilaista, jotka työskentelevät pizzeriassa. Yksi heistä sisareni mies. Eli fakta tietoa on tämä. En todellakaan sano, että kaikki Turkkilaiset tekevät samaa, mutta ainakin tämän ja erään toisen pizzeria-ketjun työntekijöillä näin menee. Ja kaikki työntekijät siis saavat palkkansa näin !!!


      • Eveliina
        vierestä seuraava kirjoitti:

        Tunnen aika monta Turkkilaista, jotka työskentelevät pizzeriassa. Yksi heistä sisareni mies. Eli fakta tietoa on tämä. En todellakaan sano, että kaikki Turkkilaiset tekevät samaa, mutta ainakin tämän ja erään toisen pizzeria-ketjun työntekijöillä näin menee. Ja kaikki työntekijät siis saavat palkkansa näin !!!

        Kyllähän kaikki näitä ihmisiä tuntee. Itse tunnen myös muunmaalaisia ja jopa suomalaisia jotka harrastavat samaa. Et nyt vastannut kysymykseeni. Miten turkkilaiset voivat olla tilastoissa noin korkealla jos kerran työskentelevät niin paljon pimeästi? Tuskin millään tilastolla kuitenkaan harmaata työvoimaa pystytään mittaamaan.


      • vierestä seuraava
        Eveliina kirjoitti:

        Kyllähän kaikki näitä ihmisiä tuntee. Itse tunnen myös muunmaalaisia ja jopa suomalaisia jotka harrastavat samaa. Et nyt vastannut kysymykseeni. Miten turkkilaiset voivat olla tilastoissa noin korkealla jos kerran työskentelevät niin paljon pimeästi? Tuskin millään tilastolla kuitenkaan harmaata työvoimaa pystytään mittaamaan.

        Eiköhän se ole niin, että kun työskentelevät edes sen 4 tuntia päivässa, niin ovat siinä tilastossa työtätekevinä. Jos on työttömänä, niin on työttömyystilastossa. Että näin. Kelpasiko vastaus ?


      • Maatuska
        Matti kirjoitti:

        Pitäiskö olla verotoimistossa, että paremmin tietäis tuttaviensa asioita?

        En minä ainakaan tiedä tuttavien raha-asioista (enkä kyllä kyselekään)


      • Eveliina
        vierestä seuraava kirjoitti:

        Eiköhän se ole niin, että kun työskentelevät edes sen 4 tuntia päivässa, niin ovat siinä tilastossa työtätekevinä. Jos on työttömänä, niin on työttömyystilastossa. Että näin. Kelpasiko vastaus ?

        Mutta työttömyystilastossa ja tässä puheena olevassa tilastossa ei kai voi olla samaan aikaan? Harmaa työvoimahan nimenomaan on tilastoissa ainoastaan työttömänä mutta tosiasiassa töissä. Ja onhan se 4 tuntia veronalaista työtä (tilastoissa työtä tekevänä ei voi olla ilman että työ olisi ilmoitettu viranomaisille, siis myös veroviranomaisille) parempi kuin 12 tuntia työtä, mikä ei missään tilastoissa näy vaan henkilö on samaan aikaan työttömänä ja nostaa täydet työttömyyskorvaukset. Itse tunnen paljon näitä jälkimmäisiä tapauksia, niin suomalaisia kuin ulkomaalaisia mutta en yhtään näitä ensimmäisiä.


      • vierestä seuraava
        Eveliina kirjoitti:

        Mutta työttömyystilastossa ja tässä puheena olevassa tilastossa ei kai voi olla samaan aikaan? Harmaa työvoimahan nimenomaan on tilastoissa ainoastaan työttömänä mutta tosiasiassa töissä. Ja onhan se 4 tuntia veronalaista työtä (tilastoissa työtä tekevänä ei voi olla ilman että työ olisi ilmoitettu viranomaisille, siis myös veroviranomaisille) parempi kuin 12 tuntia työtä, mikä ei missään tilastoissa näy vaan henkilö on samaan aikaan työttömänä ja nostaa täydet työttömyyskorvaukset. Itse tunnen paljon näitä jälkimmäisiä tapauksia, niin suomalaisia kuin ulkomaalaisia mutta en yhtään näitä ensimmäisiä.

        Noissa tilastoissa ei voi olla samaan aikaan. 4 tunnin työ on veronalaista tuloa, mutta kun saat kuukaudessa "virallisesti" 250 euroa palkkaa kelan rahaa saman mokoman, (veroa maksat siis tosi vähän tästä summasta) ja "oikeasti" tienaat n.1800 - 1900 euroa kuukaudessa. Nämä verotulot jäävät tilittämättä. Herrat eivät siis ole työttömiä, vaan tekevät "rehellistä" työtä... Vaan osa-aikatyötä... siis 4 tuntia päivässä, todellisuudessa siis 11-12 tuntisia päiviä... Toki "työttömiä", jotka käyvät töissä on paljon meissä Suomalaisissa niinkuin muissakin. No se siitä. Hyvää kesää ! Nyt ne helteet kuulemma alkaa :)


      • sivusta seurannut
        vierestä seuraava kirjoitti:

        Noissa tilastoissa ei voi olla samaan aikaan. 4 tunnin työ on veronalaista tuloa, mutta kun saat kuukaudessa "virallisesti" 250 euroa palkkaa kelan rahaa saman mokoman, (veroa maksat siis tosi vähän tästä summasta) ja "oikeasti" tienaat n.1800 - 1900 euroa kuukaudessa. Nämä verotulot jäävät tilittämättä. Herrat eivät siis ole työttömiä, vaan tekevät "rehellistä" työtä... Vaan osa-aikatyötä... siis 4 tuntia päivässä, todellisuudessa siis 11-12 tuntisia päiviä... Toki "työttömiä", jotka käyvät töissä on paljon meissä Suomalaisissa niinkuin muissakin. No se siitä. Hyvää kesää ! Nyt ne helteet kuulemma alkaa :)

        Vierestä seurannut puhuu asiaa (on kokemusta)eveliina on pilkun...ja leikkii fiksua,kun ei tiedä mitään.


      • Eveliina
        sivusta seurannut kirjoitti:

        Vierestä seurannut puhuu asiaa (on kokemusta)eveliina on pilkun...ja leikkii fiksua,kun ei tiedä mitään.

        Kuule kyllä tiedän että tätä tapahtuu mutta ei vain turkkilaisten toimesta vaan myös suomalaisten ja muiden ulkomaalaisten. Olisi vaan kiva saada käsiin tuo tilasto niin nähtäisiin mistä on kyse. Eihän 4 tunnin työpäiviä voi edes työksi kutsua eli epäilen että mahtavatko olla edes tuossa tilastossa. Ja jos sattuukin olemaan niin kyllä se sitten vääristää myös muiden kansalaisuuksien "työssäoloa" tuossa tilastossa, ei vain turkkilaisten.

        Kannattaa sitten myös miettiä tätä meidän systeemiä joka mahdollistaa tuollaiset väärinkäytökset. Aina kannattaa ainakin pyytää kuitti ostoksistaan ja jos eivät suostu antamaan niin mennä viereiseen pizzeriaan sillä niitähän Suomessa riittää ja osa jopa ihan rehellisiä veronmaksajia.


      • vierestä seuraava
        Eveliina kirjoitti:

        Kuule kyllä tiedän että tätä tapahtuu mutta ei vain turkkilaisten toimesta vaan myös suomalaisten ja muiden ulkomaalaisten. Olisi vaan kiva saada käsiin tuo tilasto niin nähtäisiin mistä on kyse. Eihän 4 tunnin työpäiviä voi edes työksi kutsua eli epäilen että mahtavatko olla edes tuossa tilastossa. Ja jos sattuukin olemaan niin kyllä se sitten vääristää myös muiden kansalaisuuksien "työssäoloa" tuossa tilastossa, ei vain turkkilaisten.

        Kannattaa sitten myös miettiä tätä meidän systeemiä joka mahdollistaa tuollaiset väärinkäytökset. Aina kannattaa ainakin pyytää kuitti ostoksistaan ja jos eivät suostu antamaan niin mennä viereiseen pizzeriaan sillä niitähän Suomessa riittää ja osa jopa ihan rehellisiä veronmaksajia.

        Jep, tiedän minäkin että tapahtuu muidenkin toimesta, mutta eikö nyt ole kyse Turkkilaisista ? Ja, se että ovat työssä osa-aikaisesti kyllä lasketaan työksi. Sen lisäksi saavat siis työllistämistukea. (ovat olleet Suomessa useita vuosia, että sekään ei vaikuta...) Voipi olla, että vääristää, mutta tää meidän systeemi on mitä on. Olen minäkin ihmetellyt, että miten Kela ei tarkista asiaa. Kaikki sen pizzeria-ketjun työntekijät tekevät samallalailla töitä ja tienaavat yhtä paljon. Miten mahdollista ? No sitä minäkin ihmettelen... (olen nähnyt palkkakuitteja ym, että totta joka sana !) Ja kannattaa mennä varmaan sinne naapuriin syömään, mutta tämä pizzeria-ketju on varmaan maan tunnetuin ketju... No mutta lopetetaan tää jauhaminen. Ei tää siitä parane. Hyvää päivänjatkoa !


      • Eveliina
        vierestä seuraava kirjoitti:

        Jep, tiedän minäkin että tapahtuu muidenkin toimesta, mutta eikö nyt ole kyse Turkkilaisista ? Ja, se että ovat työssä osa-aikaisesti kyllä lasketaan työksi. Sen lisäksi saavat siis työllistämistukea. (ovat olleet Suomessa useita vuosia, että sekään ei vaikuta...) Voipi olla, että vääristää, mutta tää meidän systeemi on mitä on. Olen minäkin ihmetellyt, että miten Kela ei tarkista asiaa. Kaikki sen pizzeria-ketjun työntekijät tekevät samallalailla töitä ja tienaavat yhtä paljon. Miten mahdollista ? No sitä minäkin ihmettelen... (olen nähnyt palkkakuitteja ym, että totta joka sana !) Ja kannattaa mennä varmaan sinne naapuriin syömään, mutta tämä pizzeria-ketju on varmaan maan tunnetuin ketju... No mutta lopetetaan tää jauhaminen. Ei tää siitä parane. Hyvää päivänjatkoa !

        Siis vastasin tuossa lähinnä tuolle sivusta seuranneelle kun alkoi nimittelemään asiaankuulumattomilla alatyylin ilmauksilla. Kyse on tosiaan turkkilaisista, mutta myös tuosta tilastosta ja tosiasiahan on että kyllä muutkin (tuossa tilastossa ja sen ulkuolella olevista) tätä meidän hienoa systeemiämme käyttävät hyväkseen. Luulen että on melkeinpä yhtä paljon systeemissä vikaa kuin sen hyväksikäyttäjissä. Ei tosiaan nimittäin luulisi olevan kovin vaikeaa tarkistella näitä asioita kun kaikki kuitenkin tietävät että väärinkäytökset ovat niin yleisiä. Hyvät päivänjatkot myös sinulle ja kiitos asiallisesta keskustelusta.


      • vierestä seuraava
        Eveliina kirjoitti:

        Siis vastasin tuossa lähinnä tuolle sivusta seuranneelle kun alkoi nimittelemään asiaankuulumattomilla alatyylin ilmauksilla. Kyse on tosiaan turkkilaisista, mutta myös tuosta tilastosta ja tosiasiahan on että kyllä muutkin (tuossa tilastossa ja sen ulkuolella olevista) tätä meidän hienoa systeemiämme käyttävät hyväkseen. Luulen että on melkeinpä yhtä paljon systeemissä vikaa kuin sen hyväksikäyttäjissä. Ei tosiaan nimittäin luulisi olevan kovin vaikeaa tarkistella näitä asioita kun kaikki kuitenkin tietävät että väärinkäytökset ovat niin yleisiä. Hyvät päivänjatkot myös sinulle ja kiitos asiallisesta keskustelusta.

        Kiitti samoin ! Mukava keskustelu :)


      • Matti
        Maatuska kirjoitti:

        En minä ainakaan tiedä tuttavien raha-asioista (enkä kyllä kyselekään)

        Minäpä tiedän tuttujen raha-asioista ihan kyselemättä. Tulevat jopa itse kertomaan ihan kuittien kanssa=)


    • heart2

      sanoisin heti että ei kannata. itsellä on kokemusta ja kadun sitä niiiiin paljon! ekaksi tuntuu että he ovat mukavia mutta kun paremmin tutustuu niin tietää kyllä mistä on kyse.

    • Anonyymi

      Turkki-nimisestä valtiosta on kovaa vauhtia kehkeytymässä diktatuuri (jälleen kerran), tällä kertaa islamilainen. Ei kiva. Suomeen mahtuu ihmisiä, lähtisin itsekin pakoon ärdogaanipösilöitä. Kuiteskin tahtoisin syödä aitoa turkkilaista ruokaa huonosti kebapoidun 'pitsan' sijaan. Quis' ois' oikia kebap (hox kova pee lopussa...)?

      Mitä miehiin tulee, niin tokkopa turkkilaiset eroavat massasta. Kunhan varmistatte, että hlö ei kannata ärdögaania elikkä ei ole islaminuskon pilaama tuote.

    • Anonyymi

      kyllä ihania huijareita¨¨

    • Anonyymi

      ïkävä on kova hän oli elämäni mies

    • Anonyymi

      On, samanlaista roskaväkeä kuin diktaattorinsa Erdogan

    • Anonyymi

      Ällöttäviä nuljakoita.

    • Anonyymi

      Öyrön öyröä en heihin sijoittaisi!

    • Anonyymi

      Niillä on vaimot, Turkissa käyvät panemassa...

      • Anonyymi

        MYÖS SUOMESSA KÄYVÄT PANEMASSA, NIILLÄ ON AIVOJEN PAIKALLA SE PIKKUINEN KEPPI.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      138
      3972
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      120
      1551
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1392
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1366
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1224
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1111
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      47
      1108
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1071
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1066
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      60
      1018
    Aihe