n jos en saa apua :D Todellisuudessa mahdollisesti eksymään loppuiäksi jonnekin tuntemattomaan. Eli olen ensi viikolla menossa junalla Lahdesta Kokkolaan kaverin luokse. Olen alaikäinen (täytän syksyllä 17) ja matkustan yksin. Olen aikaisemmin mennyt junalla vain Lahdesta Helsinkiin eikä siinä välissä ole mitään junanvaihtoja niin sellainen on helppo, huoleton matka, mutta nyt olen hukassa.
Tietäisikö siis kukaan lahtelainen (tai miksei joku muukin, ihan kuka vaan joka osaa antaa oikean vastauksen!) ensinnäkin, että missä paikassa (mikä kaupunki?) joudun vaihtamaan junaa? Ja miten ikinä löydän sen ''vaihtojunan''? Oon tosi hukassa sen junan löytämisen suhteen, koska mun ei ole ennen tarvinnut vaihtaa junaa niin ei ole sitten tarvinnut huolehtia tuollaisista asioista. Kauanko siinä on aikaa etsiä tämä ''vaihtojuna''? Pitääkö pyytää konnari apuun vai etsiä käsiinsä joku matkustaja, joka on myös menossa Kokkolaan ja osaa johdattaa tiensä oikean junan luokse? Onko se ylipäätään helppoa löytää tämä ''vaihtojuna'' siinä kaupungissa, jossa joudun tekemään vaihdon? Tällaista se on, kun lasketaan tohelo matkalle ypöyksin :D
Joku voisi myös samalla kertoa, että mitä mun olisi hyvä tietää junalla matkustamisesta näin kun menen ekaa kertaa tosi pitkälle matkalle junalla.
Tein tämän saman keskustelun Junat & Interrail - osioon, mutta koska siellä ei ole huomioitu kyseistä viestiä (vai johtuisko vain kellonajasta?) niin tein saman tänne. Ja tänne tämä kysely varmaan kuuluukin :D Kiitos jos autatte! :)
Apua apua, saisinko apua?? Liittyy junanvaihtoon, tulen kuolemaa
4
246
Vastaukset
- Villevaari
Tottahan toki lasta auttaa pitää. Mene Lahden asemalle niin siellä ne neuvovat. Olepa hyvä, ei kestä kiittää.
- Kåkkåla
Mene lääkäriin, siellä sinua autetaan, ja päivitetään normaaliksi!
- nyt voit opetella
Kun varaat lippusi, niin siitä käy ilmi missä junaa pitää vaihtaa. Netissä kun tekee alustavan haun niin näkee myös, vaikka sitten ostaisitkin lippusi Lahdesta asemalta. Näet myös paljonko sulla on aikaa vaihtaa junasta toiseen. Vaihtoasemalla näet opastetauluista miltä laiturilta junat lähtevät ja on myös opasteet eri raiteiden suuntaan, ne on numeroitu. Mitä isompi asema sen enemmän raiteita.
- puuhpööh
Kun tulet vaihtoasemalle (=Riihimäelle), junassa kuulutetaan vaihtoraide. Tähän asti vaihto on tapahtunut pohjoiseen mennessä viereiselle raiteelle, etsit vain näytöstä vaunusi numeron ja alueen, jolle se tulee ja odottelet. Paluumatkalla on tähän mennessä ollut vaihto ykköseltä kasille eli Lahden juna on lähtenyt raiteelta kahdeksan. Tarkoittaa siis alikulun kautta vaihtamista ja kun osaa numerot niin katsoo oikean raiteen. Helppoa, vaikka aluksi jännittääkin. Ja jos pohjoisesta tuleva juna on hieman myöhässä, Lahden henkilöjuna odottaa HETKEN, ei mahdottomasti. Jos myöhästyt, menet seuraavalla. Henkilöjunassa ei ole paikkalippua niin mikä tahansa paikka sopii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1417939Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432061Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252000- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 51960
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34832