Apua apua, saisinko apua?? Liittyy junanvaihtoon, tulen kuolemaa

apuahelpsocorro

n jos en saa apua :D Todellisuudessa mahdollisesti eksymään loppuiäksi jonnekin tuntemattomaan. Eli olen ensi viikolla menossa junalla Lahdesta Kokkolaan kaverin luokse. Olen alaikäinen (täytän syksyllä 17) ja matkustan yksin. Olen aikaisemmin mennyt junalla vain Lahdesta Helsinkiin eikä siinä välissä ole mitään junanvaihtoja niin sellainen on helppo, huoleton matka, mutta nyt olen hukassa.

Tietäisikö siis kukaan lahtelainen (tai miksei joku muukin, ihan kuka vaan joka osaa antaa oikean vastauksen!) ensinnäkin, että missä paikassa (mikä kaupunki?) joudun vaihtamaan junaa? Ja miten ikinä löydän sen ''vaihtojunan''? Oon tosi hukassa sen junan löytämisen suhteen, koska mun ei ole ennen tarvinnut vaihtaa junaa niin ei ole sitten tarvinnut huolehtia tuollaisista asioista. Kauanko siinä on aikaa etsiä tämä ''vaihtojuna''? Pitääkö pyytää konnari apuun vai etsiä käsiinsä joku matkustaja, joka on myös menossa Kokkolaan ja osaa johdattaa tiensä oikean junan luokse? Onko se ylipäätään helppoa löytää tämä ''vaihtojuna'' siinä kaupungissa, jossa joudun tekemään vaihdon? Tällaista se on, kun lasketaan tohelo matkalle ypöyksin :D

Joku voisi myös samalla kertoa, että mitä mun olisi hyvä tietää junalla matkustamisesta näin kun menen ekaa kertaa tosi pitkälle matkalle junalla.

Tein tämän saman keskustelun Junat & Interrail - osioon, mutta koska siellä ei ole huomioitu kyseistä viestiä (vai johtuisko vain kellonajasta?) niin tein saman tänne. Ja tänne tämä kysely varmaan kuuluukin :D Kiitos jos autatte! :)

4

318

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Villevaari

Tottahan toki lasta auttaa pitää. Mene Lahden asemalle niin siellä ne neuvovat. Olepa hyvä, ei kestä kiittää.

• Kåkkåla

Mene lääkäriin, siellä sinua autetaan, ja päivitetään normaaliksi!

• nyt voit opetella

Kun varaat lippusi, niin siitä käy ilmi missä junaa pitää vaihtaa. Netissä kun tekee alustavan haun niin näkee myös, vaikka sitten ostaisitkin lippusi Lahdesta asemalta. Näet myös paljonko sulla on aikaa vaihtaa junasta toiseen. Vaihtoasemalla näet opastetauluista miltä laiturilta junat lähtevät ja on myös opasteet eri raiteiden suuntaan, ne on numeroitu. Mitä isompi asema sen enemmän raiteita.

• puuhpööh

Kun tulet vaihtoasemalle (=Riihimäelle), junassa kuulutetaan vaihtoraide. Tähän asti vaihto on tapahtunut pohjoiseen mennessä viereiselle raiteelle, etsit vain näytöstä vaunusi numeron ja alueen, jolle se tulee ja odottelet. Paluumatkalla on tähän mennessä ollut vaihto ykköseltä kasille eli Lahden juna on lähtenyt raiteelta kahdeksan. Tarkoittaa siis alikulun kautta vaihtamista ja kun osaa numerot niin katsoo oikean raiteen. Helppoa, vaikka aluksi jännittääkin. Ja jos pohjoisesta tuleva juna on hieman myöhässä, Lahden henkilöjuna odottaa HETKEN, ei mahdottomasti. Jos myöhästyt, menet seuraavalla. Henkilöjunassa ei ole paikkalippua niin mikä tahansa paikka sopii.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on totta mikä ei?

Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?
      Kuhmo
      25
      1708
    2. Viesti sinulle

Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️
      Ikävä
      65
      1318
    3. Olen kironnut sinut alimpaan helvettiin

Hyvää matkaa.
      Ikävä
      119
      1108
    4. Mitä sinulle on tapahtunut lapsena

Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)
      Ikävä
      105
      974
    5. Persujen Puhoksen retki

Perussuomalaiset olivat tehneet turistibussimatkan Puhokseen. Tosin raukat olivat niin peloissaan, etteivät uskaltaneet
      Perussuomalaiset
      359
      930
    6. Haluan purkaa vielä tuntemuksia

Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei
      Ikävä
      21
      827
    7. Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.

Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k
      Sinkut
      228
      775
    8. Lopetetaanko tämä

Juttu ja mennään eteenpäin? Pystytkö?
      Ikävä
      120
      765
    9. Kyllä tiedän sun

Likaiset pelit selän takana
      Ikävä
      61
      695
    10. Onko tuo joku katkera nainen oikeasti

Joka sinua syyttää?
      Ikävä
      103
      666
    11. Ketkä käy potkimassa ovia öisin?

Enää ei naurata.
      Haapavesi
      13
      634
    12. Jopa poliisi nauraa paskaista pelkuripersuille

Puhoksessa jäi "isänmaantoivot" bussiin vapisemaan :-D https://www.is.fi/politiikka/art-2000012319632.html
      Maailman menoa
      307
      625
    13. Just saying

Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.
      Ikävä
      114
      596
    14. 41
      551
    15. Voisin antaa sulle nyt

Halin❤️
      Ikävä
      52
      528
    16. Löytyikö syy miksi Martina on Muhiksen kanssa

Saipa naurut Gekkosen kuvasta, missä ovat ravintola Hookissa Immu fight night ottelun jälkeen, Muhoksella pullottaa hirv
      Kotimaiset julkkisjuorut
      87
      502
    17. Tosi kiva on

Joo. Mitä olisit menettänyt jos olisit paljastanut itsesi?
      Ikävä
      65
      501
    18. Tehdään yhdessä itsestämme

Parhaat versiot❤️ Se vaatii molemmilta hyvää itsetuntoa!
      Ikävä
      40
      500
    19. Jos selviäisi että kaivattusi

Olisi savant asperger? Rakastaisitko vielä? Savant-lahjakkuus olisi kapea-alaista neroutta liittyen mekanisiin ja tilan
      Ikävä
      85
      498
    20. Pilkettä sunnuntain silmässä

😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto
      Sinkut
      73
      491
    Aihe