Apua apua, saisinko apua?? Liittyy junanvaihtoon, tulen kuolemaa

apuahelpsocorro

n jos en saa apua :D Todellisuudessa mahdollisesti eksymään loppuiäksi jonnekin tuntemattomaan. Eli olen ensi viikolla menossa junalla Lahdesta Kokkolaan kaverin luokse. Olen alaikäinen (täytän syksyllä 17) ja matkustan yksin. Olen aikaisemmin mennyt junalla vain Lahdesta Helsinkiin eikä siinä välissä ole mitään junanvaihtoja niin sellainen on helppo, huoleton matka, mutta nyt olen hukassa.

Tietäisikö siis kukaan lahtelainen (tai miksei joku muukin, ihan kuka vaan joka osaa antaa oikean vastauksen!) ensinnäkin, että missä paikassa (mikä kaupunki?) joudun vaihtamaan junaa? Ja miten ikinä löydän sen ''vaihtojunan''? Oon tosi hukassa sen junan löytämisen suhteen, koska mun ei ole ennen tarvinnut vaihtaa junaa niin ei ole sitten tarvinnut huolehtia tuollaisista asioista. Kauanko siinä on aikaa etsiä tämä ''vaihtojuna''? Pitääkö pyytää konnari apuun vai etsiä käsiinsä joku matkustaja, joka on myös menossa Kokkolaan ja osaa johdattaa tiensä oikean junan luokse? Onko se ylipäätään helppoa löytää tämä ''vaihtojuna'' siinä kaupungissa, jossa joudun tekemään vaihdon? Tällaista se on, kun lasketaan tohelo matkalle ypöyksin :D

Joku voisi myös samalla kertoa, että mitä mun olisi hyvä tietää junalla matkustamisesta näin kun menen ekaa kertaa tosi pitkälle matkalle junalla.

Tein tämän saman keskustelun Junat & Interrail - osioon, mutta koska siellä ei ole huomioitu kyseistä viestiä (vai johtuisko vain kellonajasta?) niin tein saman tänne. Ja tänne tämä kysely varmaan kuuluukin :D Kiitos jos autatte! :)

4

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Villevaari

      Tottahan toki lasta auttaa pitää. Mene Lahden asemalle niin siellä ne neuvovat. Olepa hyvä, ei kestä kiittää.

    • Kåkkåla

      Mene lääkäriin, siellä sinua autetaan, ja päivitetään normaaliksi!

    • nyt voit opetella

      Kun varaat lippusi, niin siitä käy ilmi missä junaa pitää vaihtaa. Netissä kun tekee alustavan haun niin näkee myös, vaikka sitten ostaisitkin lippusi Lahdesta asemalta. Näet myös paljonko sulla on aikaa vaihtaa junasta toiseen. Vaihtoasemalla näet opastetauluista miltä laiturilta junat lähtevät ja on myös opasteet eri raiteiden suuntaan, ne on numeroitu. Mitä isompi asema sen enemmän raiteita.

    • puuhpööh

      Kun tulet vaihtoasemalle (=Riihimäelle), junassa kuulutetaan vaihtoraide. Tähän asti vaihto on tapahtunut pohjoiseen mennessä viereiselle raiteelle, etsit vain näytöstä vaunusi numeron ja alueen, jolle se tulee ja odottelet. Paluumatkalla on tähän mennessä ollut vaihto ykköseltä kasille eli Lahden juna on lähtenyt raiteelta kahdeksan. Tarkoittaa siis alikulun kautta vaihtamista ja kun osaa numerot niin katsoo oikean raiteen. Helppoa, vaikka aluksi jännittääkin. Ja jos pohjoisesta tuleva juna on hieman myöhässä, Lahden henkilöjuna odottaa HETKEN, ei mahdottomasti. Jos myöhästyt, menet seuraavalla. Henkilöjunassa ei ole paikkalippua niin mikä tahansa paikka sopii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3694
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3358
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2438
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1420
    Aihe