Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Technics

Arvoton

Pelastin kaatopaikkakuormasta tälläsen: Technics SL Q3. Toimii muuten mutta äänirasia sökönä. Kannattaako tohon hankkia sitä vai onko aivan arvoton vehje. Itse kun tiedä noista viinyyliajan vehkeistä mitään.

8

693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietäjä.

      Se ei ole arvoton, jos sulla on sille käyttöä. bisnestä sillä ei tehdä.

      äänirasioita saa muutamalla kympillä. esim AT 95.

    • älppärit pyörimään

      Arvottomalla kysyjä ehkä pikemminkin tarkoittaa että onko tuo vehje teknisesti kuinka hyvänlaatuinen. Minusta tuo on ihan ok levyjenpyöritin, suoravetokoneisto. Jos vinyylilevyjen kipinä iskee, niin kannattanee kunnostaa. Myymällä sellaisen eteenpäin tuskin kuitenkaan kauheesti rikastuu, kuten edellinekin kirjoittaja totesi.

    • arvoton

      Kiitos vastauksista. Tosiaankaan en ole sitä eteenpäin kauppaamassa. Tuntuu vaan jo painonsa vuoksi ja muutenkin ihan erilaiselta kuin mitä oon käpälöinyt nykyisiä soittimia. Levyjä kyllä on viitisenkymmentä perintönä ja muutama itsekin hankittu. Joku tiesi vaan kertoa että Technicsit on ihan parhaimmistoa, mutta kai niissä on mallista riippuen paljonki laatueroja? Mutta jos se on ihan kelpo soitin, nii kai siihen vois muutaman kympin satsata. Vahvistin on Sony ja sekin jotain yheksänkytä luvun mallia.

      • Ite Saatana 666

        Vaikuttaisi ihan kunnolliselta 70-80-luvun taitteen soittimelta. Googlaus nostaa paljon tietoja, säätövinkkejä ja muuta - mallia selvästi arvostetaan ja harrastetaan.

        Mikäs äänirasia siinä on ja miten se on "sökönä"? Moniin rasioihin pystyy vaihtamaan uuden neulan, jos vika on vain siinä. Äänirasian valinta on aika tarkkaa puuhaa, rasian pitää olla yhteensopiva äänivarren ominaisuuksien, mm. massan kanssa. Eli jos rasia sattuisi olemaan hyvälaatuinen ja uusia neuloja olisi saatavissa, neulan vaihto voisi olla helppo ja kustannustehokas korjaus. Tämä tietenkin olettaen, että laitteessa oleva rasia on asiantuntevasti valittu ja asennettu.

        Pätevä hifiliike osaa palvella näissä asioissa. Kunnolliset vinyylisoittimet ovat hienoja ja herkkiä laitteita ja vaativat käyttäjältään hieman paneutumista asiaan.


    • Minä pelastin kaatopaikalta täysin toimivan Technics SL-QD3 soittimen ja kyllä riemu ratkesi kun sain hankittua siihen äänirasian. Olinkin sopivasti haaveillut levysoittimen hankinnasta. :-) Tuo sinun mallisi vaikuttaa mielestäni myös laadukkaalta ja siinä on äänirasialle kätevästi tuo puolen tuuman kiinnityskin, joten sinulla on paljon hyviä vaihtoehtoja. Minun vehkeeni syö vain T4P tyyppisiä rasioita, mutta onneksi niitäkin vielä valmistetaan.

    • vintageen hurahtanut

      Itse löysin kirpparilta hyväkuntoisen SL-Q3:sen johon kolvasin itse uudet RCA-runkoliittimet, uuden kojevirtaliittimen, kunnollisen maajohdon ja äänirasiaksi hommasin Denon DL 110:n. Lopputuloksena siististi soiva pyöritin jota jaksaa kuunnella pidempään.

    • Teknari

      Antiikkia & Antiikkia.
      Itselläni käytössä Technics SL-QD-33 vinyylinpyörittäjä.
      Hyvin on toiminut.Neula vaihdettu pariin kertaan.
      Äänirasia alkuperäinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe