tulla sisään omilla avaimilla ja mistä syystä. Entä saako sen mukiloida, jenkeissä mun vuokranantaja ois kuollu jo monta kertaa..golfmaila riittänee? joku rautaseiska varmaan?
kertokaapa saako vuokranantaja
41
2454
Vastaukset
- -
No ei saa, pitää ilmoittaa ajoissa ja sopia.
- määmy
Jos tarkkoja ollaan, vuokranantajalla ei pitäis olla asunnon avaimia lainkaan.
Mun tuttu vaihdatti avainpesän kun kuuli vuokranantajalla olevan vara-avaimet.- Laupias.
No totta hitossa mulla on omaisuuteeni avaimet.
Yhtä absurdi väite kuin se, että taksi-isännältä pitäisi ottaa mersun avaimet poijes jos renki ajaa.. - Ei asiaa asuntoon
Samaa mieltä, mitä teen asunnon avaimilla jos olen vuokraamalla luovuttanut sen toisen käyttöön. Parempi vaan kun ei jätä itselle avainta, niin ei tarvi ainakaan lähteä koskaan avaamaan ovea jos avain on hukkunu tai jäänyt sisälle.
En jättäisi itselle avainta tai ainakin tarjoaisin vuokralaiselle kaikki avaimet. Jos vuokralainen välttämättä haluaa että pidän avaimen, niin voisin harkita sitä. - en huolisi millään
Laupias. kirjoitti:
No totta hitossa mulla on omaisuuteeni avaimet.
Yhtä absurdi väite kuin se, että taksi-isännältä pitäisi ottaa mersun avaimet poijes jos renki ajaa..Koti ja taksi on aavistuksen eri asia. Miksi sinä tarvitset avaimen toisen kotiin? Parempi vain kun ei ole avainta, niin eipä tarvi vuokralsienkaan epäillä että avannossa olisi käyty luvatta.
- kapiiiitalisti
Saat sitten vaihtaa lukot pariinkin kertaan tai antaa avaimen as. omistajalle.
Tulla saa vain etukäteen sopimalla tai kun hätä asunnon tai asukkaan puolesta heti.
Minulla on kaikkiin asuntoihini avain eikä vuokralaisella avainta lainkaan turvalukkoon..............
Täytyy voida valvoa omaisuuttaan!!- lukot saa vaihtaa
Ei omistajalle tarvi antaa avainta kuin vasta pois muuttaessa.
- Siitä vaan ostoksill
Tutkailkaapas lakia, asuntoon pitää olla pääsy, siitä pitää sopia etukäteen. Joka ei halua tätä lakia noudataa, voipi ihan rauhassa ostaa itselleen oman lukaalin.
- Kotirauhanrikkominen
Vuokranantaja ei saa tulla asuntoon omin lupinensa. Jos vuokrantaja haluaa esitellä asuntoa ostajalle tai seuraavalle vuokralaiselle, niin silloinkin käynnistä pitää sopia.
Periaatteessa vuokraisännällä ei ole mitään syytä pitää edes avainta vuokralle antamaansa asuntoon. Itse en ainakaan pitäisi yhtään avainta, eipä ainakaan tarvitsisi mennä avaamaan ovea kun avain jää sisälle tai menee hukkaan.
Jos vuokraisäntä tulee kutsumatta sisään omilla avaimilla, niin se on ihan yksiselitteisesti kotirauhanrikkominen.
Suomessahan ei saa käyttää väkivaltaa edes itseään puolustaessa, vaan pitää kohteliaasti pyytää poistumaan.- ..
Ymmärtäisin näin että vuokranantajalla on oltava henkilön poissaollessa esteetön pääsy vesivahinkojen ja muiden onnettomuuksien varalta.
Jouduin nuorena kävelemään öisin ulkona kun isäntä tuli sinne omilla avaimillaan.
Että yöksi pitäisi saada turvalukkoon ettei tarvitse pelätä.
Vieläkin koen negatiivisena yksityiset vuokranantajat.
Henkilökohtaiset tavarat voi laittaa lukittaviin kaappeihin.
Kyllä huonosti vielä käy on tämä kädenvääntö vuokraisäntien ja vuokralaisten kesken niin katkeraa, kohta yksityinen vuokraaminen kielletään lailla.
- bdcf
Vuokranantajalla saa olla avaimet asuntoon ja jos vuokralainen vaihtaa lukot tai hankkii turvalukon, yleensä vuokralaisen velvollisuus on toimittaa avaimet vuokranantajalle. (asuntohan on vuokranantajan omaisuutta vaikka hallintaoikeus onkin vuokralaisella)
Siitäkin huolimatta, että vuokrantajalla on avaimet asuntoon, hänellä ei ole mitään oikeutta mennä sinne ilman lupaa (hallintaoikeus). Poikkeustilannteet ovat asai erikseen, mutta ne eivät ole sellaisia, että vuokraemäntä/isäntä itse omassa mielessään päättää, että "tämä on poikkeus, siispä minulla on oikeus". ne ovat lähinnä viranomaispyyntöjä päästä asuntoon.- höpöhöpö..
Vuokrantajalla SAA olla avain asuntoon, mutta hänellä ei ole pakko olla sitä. Jos vuokralainen sarjoittaa lukon uudelle avaimelle, niin se on täysin hänen päätettävissään että antaako avainta kenellekkään muulle. Kenelläkään ei tarvitse olla avainta toisen asuntoon.
Vuokraisännällä ei ole omilla avaimilla mitään asiaa vuokraamaansa asuntoon, joten hänen on hyvin vaikea perustella miksi hänellä pitäisi olla avain asuntoon.
Viranomaisilla on "avaimet" joka asuntoon... - bdcf
höpöhöpö.. kirjoitti:
Vuokrantajalla SAA olla avain asuntoon, mutta hänellä ei ole pakko olla sitä. Jos vuokralainen sarjoittaa lukon uudelle avaimelle, niin se on täysin hänen päätettävissään että antaako avainta kenellekkään muulle. Kenelläkään ei tarvitse olla avainta toisen asuntoon.
Vuokraisännällä ei ole omilla avaimilla mitään asiaa vuokraamaansa asuntoon, joten hänen on hyvin vaikea perustella miksi hänellä pitäisi olla avain asuntoon.
Viranomaisilla on "avaimet" joka asuntoon...höpöhöpö ittelles. En ole väittänyt missään että vuokranantajalla olisi pakko olla avaimet (kirjoitin, että vuokranantajalla SAA olla avaimet). Yleinen käytäntö on se, että vuokranantajalla on avaimet ja jos näin mennään ja vuokralainen hankkii turvalukon, niin silloin vuokralaisen on toimitettava turvalukon avain myös vuokranantajalle. Kaikki riippuu siitä miten vuokrasopimukseen on kirjattu.
Viranomaisten "joka asunnon" avaimet saa jokainen maksukyvykäs henkilö ostaa rautakaupasta (kirves ja sorkkarauta). - kylIäkin
höpöhöpö.. kirjoitti:
Viranomaisilla on "avaimet" joka asuntoon..."Jos vuokralainen sarjoittaa lukon uudelle avaimelle, niin se on täysin hänen päätettävissään että antaako avainta kenellekkään muulle."
Jos asunto on yhtiömuotoinen niin isännöitsijälle/talonmiehelle on annettava avain. - älä valehtele
bdcf kirjoitti:
höpöhöpö ittelles. En ole väittänyt missään että vuokranantajalla olisi pakko olla avaimet (kirjoitin, että vuokranantajalla SAA olla avaimet). Yleinen käytäntö on se, että vuokranantajalla on avaimet ja jos näin mennään ja vuokralainen hankkii turvalukon, niin silloin vuokralaisen on toimitettava turvalukon avain myös vuokranantajalle. Kaikki riippuu siitä miten vuokrasopimukseen on kirjattu.
Viranomaisten "joka asunnon" avaimet saa jokainen maksukyvykäs henkilö ostaa rautakaupasta (kirves ja sorkkarauta).Väitit että vuokralaisella on VELVOLLISUUS toimittaa avain vuokranantajalle, ja sen on silkkaa pastapuhetta.
Se on täysin vukralaisen päätettävissä jakaako kotinsa avaimia muille vai ei ja siihen sinulla ei ole mitään valtaa.
PS. Kirveen voi myös varastaa tai lainata, ei siihen rahaa tarvita. - hohhoijakkaa.-.
kylIäkin kirjoitti:
"Jos vuokralainen sarjoittaa lukon uudelle avaimelle, niin se on täysin hänen päätettävissään että antaako avainta kenellekkään muulle."
Jos asunto on yhtiömuotoinen niin isännöitsijälle/talonmiehelle on annettava avain."Mistäs sitten Otetaan rahaa kuin kämppä on rikottu"
buahhahahahah
Ei todellakaan tarvi antaa avainta kenellekkään. Etsippä pykälä jossa määrätään antamaan oman kodin avain jollekkin toiselle. Sellaista pykälää ei löydy.
Sinä varmaan olet niin toope että jaat salasanasikin jollekkin isännöitisijälle.
Kaikkea sitä kuulee kun vanhaksi elää. - bdcf
älä valehtele kirjoitti:
Väitit että vuokralaisella on VELVOLLISUUS toimittaa avain vuokranantajalle, ja sen on silkkaa pastapuhetta.
Se on täysin vukralaisen päätettävissä jakaako kotinsa avaimia muille vai ei ja siihen sinulla ei ole mitään valtaa.
PS. Kirveen voi myös varastaa tai lainata, ei siihen rahaa tarvita.V*tut väitin, että on velvollisuus toimittaa avain.
SIellä oli pieni sana "yleensä". Mainitsin myös "kaikki riippuu siitä mitä vuokrasopimukseen on kirjattu". Mene kouluun hankkimaan sisälukutaitoa.
Niin, voi vuokralainen ihan vapaasti vaihtaa lukot ja jättää toimittamatta avaimet vuokranantajalle (jos asiasta ei ole mainintaa vuokrasopparissa) ja voi sittenkin, vaikka olisi maininta, mutta tuolloin vuokralainen rikkoo vuokrasopimusta.
se on peruste vuokrasuhteen irtisanomiselle. Täysin eri asia on sitten se miten seikka tulee ilmi (koska vuokranantajalla harvemmin on pätevää syytä mennä niillä avaimillaan sisälle vuokra-aikana, niin aika usein voi tuollainen juttu jäädä huomaamatta, että lukot on vaihdettu)
Meillä on kirjattu vuokrasopimukseen, että huoltoyhtiöllä on vara-avain ja jos asukas vaihtaa omaotimisesti lukot tai hankkii turvalukon, niistä on toimitettava kopiot vuokranantajalle. Se nyt vain on niin ja tuo ehto hyväksytään allekirjoitettaessa vuokrasopimus. jos sitä rikkoo, vuokranantajalla on oikeus irstisanoa vuokrasopimus. ja vuokranantaja on ihan lakimies, että luulisi hallitsevan lain ja sen koukerot. - dsfasdfsdf
bdcf kirjoitti:
V*tut väitin, että on velvollisuus toimittaa avain.
SIellä oli pieni sana "yleensä". Mainitsin myös "kaikki riippuu siitä mitä vuokrasopimukseen on kirjattu". Mene kouluun hankkimaan sisälukutaitoa.
Niin, voi vuokralainen ihan vapaasti vaihtaa lukot ja jättää toimittamatta avaimet vuokranantajalle (jos asiasta ei ole mainintaa vuokrasopparissa) ja voi sittenkin, vaikka olisi maininta, mutta tuolloin vuokralainen rikkoo vuokrasopimusta.
se on peruste vuokrasuhteen irtisanomiselle. Täysin eri asia on sitten se miten seikka tulee ilmi (koska vuokranantajalla harvemmin on pätevää syytä mennä niillä avaimillaan sisälle vuokra-aikana, niin aika usein voi tuollainen juttu jäädä huomaamatta, että lukot on vaihdettu)
Meillä on kirjattu vuokrasopimukseen, että huoltoyhtiöllä on vara-avain ja jos asukas vaihtaa omaotimisesti lukot tai hankkii turvalukon, niistä on toimitettava kopiot vuokranantajalle. Se nyt vain on niin ja tuo ehto hyväksytään allekirjoitettaessa vuokrasopimus. jos sitä rikkoo, vuokranantajalla on oikeus irstisanoa vuokrasopimus. ja vuokranantaja on ihan lakimies, että luulisi hallitsevan lain ja sen koukerot.Aivan niin; mistä vuokra-asunnon omistaja tietää, että lukot on vaihdettu tai jos saakin sen selville salakähkäisesti sisään yrittäessään, voiko hän siitä valittaa vuokralaiselle, kun samalla tulisi oma kotirauhan rikkomisyritys ilmi?
Minä olen yleensä aina vaihtanut lukon. Joskus olen antanut avaimen vuokranantajalle, joskus en. Olen rikkonut lakia, mutta jos vuokranantaja on ollut siitä tietoinen, hän ei edellä mainitusta syystä ole kertonut minulle. - Kypsy siihen
bdcf kirjoitti:
V*tut väitin, että on velvollisuus toimittaa avain.
Meillä on kirjattu vuokrasopimukseen, että huoltoyhtiöllä on vara-avain ja jos asukas vaihtaa omaotimisesti lukot tai hankkii turvalukon, niistä on toimitettava kopiot vuokranantajalle. Se nyt vain on niin ja tuo ehto hyväksytään allekirjoitettaessa vuokrasopimus. jos sitä rikkoo, vuokranantajalla on oikeus irstisanoa vuokrasopimus. ja vuokranantaja on ihan lakimies, että luulisi hallitsevan lain ja sen koukerot.Siellä olli pieni sana TOIMITETTAVA
"vuokralaisen on toimitettava turvalukon avain myös vuokranantajalle"
Ei ole toimitettava, tuollainen ehto olisi vuokrasopimuksessa kohtuuton ja näin ollen mitätön.
Turhaa kiukuttelet sillä olet väärässä. En toimittaisi sinulle avainta vaihtamaani lukkoon koska kenellkään ei milloinkaan eikä missään tilanteessa tarvitse olla avainta minun kotiini. - voit pitää avaimet
dsfasdfsdf kirjoitti:
Aivan niin; mistä vuokra-asunnon omistaja tietää, että lukot on vaihdettu tai jos saakin sen selville salakähkäisesti sisään yrittäessään, voiko hän siitä valittaa vuokralaiselle, kun samalla tulisi oma kotirauhan rikkomisyritys ilmi?
Minä olen yleensä aina vaihtanut lukon. Joskus olen antanut avaimen vuokranantajalle, joskus en. Olen rikkonut lakia, mutta jos vuokranantaja on ollut siitä tietoinen, hän ei edellä mainitusta syystä ole kertonut minulle.Et sä mitään lakia ole rikkonut, laissa kun sanota edes että ovessa tarvitsisi olle lukkoakaan.
Kypsy siihen kirjoitti:
Siellä olli pieni sana TOIMITETTAVA
"vuokralaisen on toimitettava turvalukon avain myös vuokranantajalle"
Ei ole toimitettava, tuollainen ehto olisi vuokrasopimuksessa kohtuuton ja näin ollen mitätön.
Turhaa kiukuttelet sillä olet väärässä. En toimittaisi sinulle avainta vaihtamaani lukkoon koska kenellkään ei milloinkaan eikä missään tilanteessa tarvitse olla avainta minun kotiini.Miten sitten vuokranantaja toimii tilanteessa jossa hänellä on oikeus tulla asuntoon, kuten esimerkiksi esittelytilanteessa? Vuokranantaja poraa ostamasi lukon rikki ja asennuttaa uuden tilalle, mutta onko hänen silloin pakko antaa avainta vuokralaiselle? Vuokralainen kun on ensin rikkonut lakia ollessaan hyväksymättä vuokranantajan ehdottamaa esittelyaikaa, ja on lisäksi aiheuttanut lisäkustannuksia vaihtamalla lukon..
- Lain mukaan tietty
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Miten sitten vuokranantaja toimii tilanteessa jossa hänellä on oikeus tulla asuntoon, kuten esimerkiksi esittelytilanteessa? Vuokranantaja poraa ostamasi lukon rikki ja asennuttaa uuden tilalle, mutta onko hänen silloin pakko antaa avainta vuokralaiselle? Vuokralainen kun on ensin rikkonut lakia ollessaan hyväksymättä vuokranantajan ehdottamaa esittelyaikaa, ja on lisäksi aiheuttanut lisäkustannuksia vaihtamalla lukon..
Vuokralaisen ei tarvitse antaa vuokraisännälle lupaa tulla asuntoon omalla avaimella, vaan vuokralainen tulee avaamaan oven.
Jos vuokralainen ei suostu asunnon esittelyyn, niin sitten pyydetään poliisilta virka-apua ja jos vuokraisännän avain ei sovi enää lukkoon, niin soitetaan lukkoliike avaamaan ovi tai avataan ovi väkivalloin ja vuokralainen maksaa kulut jotka siitä syntyy.
- järki käteen nartut
Pidän vara-avaimet itselläni. On sitten helpompi hankkia lisää avaimia kun vuokralainen kännissä on ne hukannut.
Mitään tarvetta ei ole mennä toisen kotiin kurkkimaan tai muutenkaan. Jos pitää esitellä asuntoa uudelle vuokralaiselle niin sovitaan näytöt asukkaan kanssa. Ei mitään paniikkia, ei kyräilyä, ei olla vihollisia. Mulla on talo ja toinen maksaa siitä vuokraa ja saa siten asua siellä kunhan elää ihmisiksi rikkomatta huvikseen paikkoja, se riittää.- Luotan vain omiini
Se on ihan vuokralaisen ongelma miten hankkii lisää avaimia tai avaa oven kun on hukannut avaimensa.
Itseäni ainakin ahdistaisi tietää että jollakin vieraalla on kotiini avain, joten niitä on vain ainoastaan perheenjäsenillä.
Vuokraisännistäkään ei nykyisin tiedä, kun perittyjä vuokrauskäytössä olevia asuntoja voi olla vaikka minkälaisilla vatipäillä.
Ja vaikka vuokraisäntä olisi luotettava, niin kyllähän ne hänenkin avaimensa voi joutua vääriin käsiin esimerkiksi asuntomurron yhteydessä. - vain itsellä
Luotan vain omiini kirjoitti:
Se on ihan vuokralaisen ongelma miten hankkii lisää avaimia tai avaa oven kun on hukannut avaimensa.
Itseäni ainakin ahdistaisi tietää että jollakin vieraalla on kotiini avain, joten niitä on vain ainoastaan perheenjäsenillä.
Vuokraisännistäkään ei nykyisin tiedä, kun perittyjä vuokrauskäytössä olevia asuntoja voi olla vaikka minkälaisilla vatipäillä.
Ja vaikka vuokraisäntä olisi luotettava, niin kyllähän ne hänenkin avaimensa voi joutua vääriin käsiin esimerkiksi asuntomurron yhteydessä.http://www.iltasanomat.fi/videot/kotimaa/vid-1288490960123.html
Kyllä se on parasta että tietää itse kenelle on avaimensa antanut.
Ei näistä vuokraisännistä ja isännöitsijöistä aina tiedä. Vähintäänkin turvalukko oveen, jonka avainta ei sitten anneta kenellekkään, jolloin oven voi jättää pelkän alkuperäisen lukon ja avaimen varaan silloin kun sinne on sovittu joku meno omistajan tai hullon tms. taholta.
- hyvä tuuri yli 20v
Voi jestas mitä porukkaa.Onneksi minulla on ollut hyvä tuuri vuokralaisteni kanssa.Koskaan ei ole tarvinnut riidellä avaimista ,eikä muustakaan.Itselläni on avaimet jokaiseen asuntoon,muttei ole tullut mieleenkään mennä niillä ilmoittamatta sisään.Ainoastaan näytöillä olen käyttänyt omia avaimia,mutta silloinkin on sovittu etukäteen koska voin mennä.Luulisi,ettei kenenkään rehellisen normaalin ihmisen edes tarvitse miettiä moisia ongelmia,mutta näkyypä olevan aikamoinen joukko,jotka eivät kuulu edellä mainittuun porukkaan.
- sopimalla saa avaime
Eihän siinä ole mitään riitelemistä. Mihin tarvit avainta, jos et ole kerran asuntoon menossa sopimatta?!?
- niin metsä vastaa...
sopimalla saa avaime kirjoitti:
Eihän siinä ole mitään riitelemistä. Mihin tarvit avainta, jos et ole kerran asuntoon menossa sopimatta?!?
No ,esimerkiksi siihen,että käyn ystävällisesti avaamassa mukavalle vuokralaiselle oven,jos avain on unohtunut.Huoltoyhtiö kun on aika hinnakas.
Aika suppea on ajatusmaailma,jos avainten pitoon ei näe muuta syytä,itselläsi voi näin ollakkin,mutta älä oleta kaikkien muidenkin olevan yhtä epärehellisiä. - turha pitää avainta
niin metsä vastaa... kirjoitti:
No ,esimerkiksi siihen,että käyn ystävällisesti avaamassa mukavalle vuokralaiselle oven,jos avain on unohtunut.Huoltoyhtiö kun on aika hinnakas.
Aika suppea on ajatusmaailma,jos avainten pitoon ei näe muuta syytä,itselläsi voi näin ollakkin,mutta älä oleta kaikkien muidenkin olevan yhtä epärehellisiä.Tuo on paras syy luovuttaa kaikki avaimet vuokralaiselle, ettei ainakaan tarvi lähteä koskaan avaamaan ovea hänelle.
Vuokraisäntä ei avaita tarvitse, joten miksi hän sen pitäisi?!? - niin metsä vastaa...
turha pitää avainta kirjoitti:
Tuo on paras syy luovuttaa kaikki avaimet vuokralaiselle, ettei ainakaan tarvi lähteä koskaan avaamaan ovea hänelle.
Vuokraisäntä ei avaita tarvitse, joten miksi hän sen pitäisi?!?Voi pyhä yksinkertaisuus,minun ei todellakaan tarvitse mennä avaamaan ,mutta minä haluan mennä.Minulla sattuu olemaan hyvät vuokralaiset,jotka pitävät omaisuudestani hyvää huolta,maksavat vuokrat ajallaan ja ovat muutenkin mukavia ihmisiä.
Kuten jo aiemmin mainitsin,ei tulisi mieleenikään mennä kenenkään kotiin ilman syytä omilla avaimilla,vaikka asunnon omistankin.
Tätä palstaa lukiessa,huomaan kyllä ,että saan olla onnellinen hyvistä vuokralaisistani.
- laskutikkutaskussa
Sille sairaudelle on myös diagnoosi kun luullaan, että kaikki on vihollisia ja kaikki kyttää jne.
Jos sattuu vesivahinko vuokralaisen ollessa matkoilla ulkomailla niin tulee helpommaksi ja halvemmaksi avata ovi avaimella kuin sorkkaraudalla. Viimeksi maksoin ulko-ovesta 400€ ja sehän pitää sitten ujuttaa seuraavan vuokriin.- suoraan vuokralaisel
"ulko-ovesta 400€ ja sehän pitää sitten ujuttaa seuraavan vuokriin"
Miten niin seuraavan vuokriin? Kyllä ne peritään suoraan vuokralaiselta jos se on hänen syytään. Silti ei tarvi luovuttaa avainta vuokraisännälle jos ei halua. - sairasta,.
"Sille sairaudelle on myös diagnoosi kun luullaan, että kaikki on vihollisia"¨
No, sinähän sen tiedät kun pidät avainta varalla...
- juurikinnäin
Tässäkin keskustelussa on esimerkkejä siitä, millaisia tämän päivän vuokralaiset ovat..... ... mutta niinhän se on, että jos ei koskaa itse ole omistanut mitään niin ei osaa arvostaa toisen omistamaa... äiti ja isä ei ole muistanut kertoa. :oD Ja tällaiset ihmiset eivät tule koskaa myöskään mitään omistamaan.
- roskaväkeä
Tämä ketju kertoo kyllä enemmän siitä että minkälaisia nykypäivän vuokraisännät ovat.
- 43242345253523
Rikosnimike tuolle jos asunnon omistaja eli tulee omilla avaimillaan vuokralaisen asuntoon sanomatta mitään on... joku... törkeä kotirauhan häirintä tai murto.
Jompikumpi. - vuokra-akka
No ei taatun varmasti saa. Sulla on varmaan vuokrasopimus, missä pitäis olla maininta, että vuokranantajalle on suotava mahdollisuus, tulla painavista syistä asuntoon, kun siitä sovitaan ennakkoon. Ei siis omilla avaimilla.
Mä saisin lättyyn, jos menisin vuokralaisen ovelle ilman asiaa. Sehän on sen hima ja mä oon vaan vuokra-akka :) - eräs vuokraisäntä
Kylläpä se taitaa olla niin, että sillä hetkellä kun allekirjoitukset raapaistaan vuokrasopimukseen - siitä vuokrakämpästä tulee vuokralaisen yksityisaluetta. Vuokraisäntä ei mene sinne asuntoon omilla avaimillaan, ei ainakaan sopimatta siitä etukäteen vuokralaisensa kanssa. Vuokrakämppä on vuokralaisen yksityisaluetta niin kauan että hän tyhjentää ja siivoaa asunnon ja palauttaa avaimet - irtisanomisajan päätteeksi. Edes irtisanomisajalla vuokraisäntä ei voi mennä vuokralaisensa asuntoon esittelemään sitä tuleville vuokralaisille. Ei, ellei siitä pysty sopimaan vuokralaisensa kanssa.
Jos asunnossa sattuu vesivahinkoja tai tulipalo, niin niissä tilanteissa ovesta mennään läpi niin että heilahtaa. Uuden oven tai rikkiporattujen lukkojen kustannukset ovat sitten vakuutusyhtiön asia.- saanutkiiiiin..
Vuokranantajakin saa.
Muttei mennä sisään omilla avaimillaan kuin poikkeustap.
- Ei Haukka Muna
Mikäs rikosnimike sellaselle kun vuokranantaja tiennyt jo edeltä käsin että avaimilla tuleminen ei ole suotavaa. Siitä huolimatta tullut, huomannut että vuokralainen kotonaan vähissä vaatteissa (melko ohutkankainen hame ei pikkuhousuja). Noin tuntia myöhemmin tullut uudestaan mutta tällä kertaa mukana toinenkin mies. Molemmilla kerroilla poistunut paikalta kun vartiointiyhtiö kysynyt puhelimitse asunnon haltijalta onko jokin hätänä.
Luotan vartiointiyhtiöön joten edelleen uskallan olla täällä alkuperäisellä lukolla jne.
Ps. nimimerkki huumoriketjusta missä totesin että hälytin laukesi kaksi kertaa mutta vuokranantajasta en onneksi tiedä. - ahdistunutvuokralainen
Kerrassaan hämmentävä tilanne meillä... Vuokra isäntä sanelee kaiken näköistä, esimerkiksi että hän tulee yöpymään meille muutamaksi päiväksi, ja tuo mukanaan milloin perheen jäseniä milloin kavereitaan. No, meille ei tietenkään käytäntö sopinut kun on omaakin perhettä ja lapset jotka kotiutuvat opiskelu paikoiltaan viikonlopuksi ja tulevat kotiin. Nyt on vuokraisäntä sitten suuttunut ja emme tiedä miten hankalaksi tulee muuttumaan kun meille ei sopinut että tulee meille oleskelemaan täysi hoitoon muutamaksi päiväksi. Mies on muutenkin "liian" usein oven takana tämä tilanteemme alkaa olla todellakin ahdistavaa. Hän ei ymmärrä miksi se ei sovi että tulee asumaan meille milloin huvittaa. Onko tässä kuviossa jotain outoa?????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448139Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432171Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262072- 951698
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811637- 251116
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071071Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860