mistä hankkia gerbiilin??

apua tietämättömälle

olen jo tietoinen melkein kaikesta muusta mitä gerbiili tarvitsee ja mitä sille tarvii hommata, mutta mistä itse gerbiili kannattaisi ostaa?
kannaattaako ostaa itse kasvattajalta (onko ketään kasvattajaa lahdessa?)
vai onko eläinkauppa myös hyvä, minkä ikäisiä gerbiilejä eläinkaupoissa on? olisi kuitenkin mukavampaa ostaa nuori gerbiili, että se sitten myös pitkään eläisi hankinnan jälkeenkin.

19

3881

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KokemusGerbiili

      Osta kasvattajalta, sillä suuri osa eläinkauppojen eläimistä tulevat tukusta, eli tehtailijalta joka antaa urosten ja naaraiden asua yhdessä ja saada koko ajan poikasie, naaras kärsii tästä hirveästi, myös poikaset erotetaan liian aikaisin emostaan. Eläinkauppojen eläimet ovat usein arkoja ja agressiivisia, luonnevikaisia ja voivat olla sairaitakin kaunistelematta. Kasvattajat tietävät gerbiileistä, osaavat auttaa tulevaisuudessa, saat kasvattaja ikuisen tuen gerbiileihin liittyvissä ongelmissa ja kasvattajalta tulevat gerbiilit ovat kilttejä, käsikesyjä ja terveitä. Kasvattajat myyvät yleensä vain poikasia, joskus vanhempia gerbiilejä uusiin koteihin. Oletko oikeasti lukenut gerbiileistä? Minua alkoi epäilyttämään sillä puhut gerbiilista yksikössä... Gerbiilejä EI SAA pitää yksin, vaan niille pitää tarjota aina lajitoverin seuraa, ihminen ei pysty korvaamaan oikeaa ystävää gerbiilille. Yksin elävä gerbiili ei myöskään kesyynny helpommin kuin laumassa elävä gerbiili, sillä tuntee olonsa koko ajan turvattomaksi, kaksi gerbiiliä ovat varmoja ja uskaltautuvat siis ihmisen lähelle, olet voinut kuulla juttua että yksin elävä kesyyntyy paremmin, mutta se ei ole totta! Älä siis osta eläinkaupasta koska voi olla että luulet ostavasi 3kuukauden ikäiset poikaset, mutta todelllisuudessa saat vuoden ikäiset sisarukset. Eläinkaupoissa harvemmin on gerbiilien oikeaa ikää vaan ne ovat tekaistuja että gerbiilit ja muut eläimet saataisiin myytyä. Ystäväni vei vuoden ikäisen hamsterinsa eläinkauppaan jotta tämä saisi uuden kodin, hän oli käynyt katsomassa kerran hamsuaan niin tämän ikä oltiin vääristetty 2,5kk ikäiseksi. Osta siis kasvattajalta lisätietoa gerbiileistä saat SuomenGerbiili Yhdistyksen sivuilta, linkitän sinulle kasvattaja-listan. http://www.gerbiiliyhdistys.fi/yhdistys/kasvattajat.html Tuolla lista suomen virallisista gerbiilikasvattajista.

      • Sedä

        Ja vaikka kasvattajaa ei omassa kaupungissa olisikaan, kasvattajat saavat monesti poikaset tuotua lähemmäksikin kotia, kannattaa kysellä :)

        Kyllä eläinkaupastakin voi saada ihan kivoja lemmikkejä JOS käy hyvä tuuri. Kukaan ei valvo eläinkauppaan myyviä ihmisiä, sen sijaan virallisten kasvattajien pitää aina täyttää tietyt vaatimukset. Huonolla tuurilla taas lemmikki on sairas/vihainen tai kotoisin juurikin tukusta, jolloin olet tukenut rahoillasi muiden gerbiilien pitoa tukun oloissa.


      • Anonyymi

        Mistä saa gerpiilejä haluisin 2-3 mutta lappeenranta-joutsenosta ei löydy kasvattajia, tai eläin kauppoja missä niitä myytäisiin


    • gerbulityttö

      juuh tiiän että kaikki ehdottaa ostamaan kasvattajalta mut ite oon ostanu kaupast 4 gerbuu ja ihan kunnolisiaja terhakkaita ovat. en tiiä mistä sä tykkäät mutta ite oon odtanu kaupasta.

    • gerbuja

      Minun mielestä toi on puppua että muka eläinkaupasta vain sairaita ja viallisia gerbuja, Minä olen ostanut kolme veljeä, ja olivat pitkäikäisiä, terveitä, ja kilttejä/kesyjä.....

      • d123d123d13d

        mulla oli pienenä 2 gerbiiliä, ja ostin eläinkaupasta. kauppias väitti että möi kaksi uros yksilöä jotka ei pysty lisääntymään, mutta toinen oliki naaras. ja sitte poikasia tuli pesääni,
        eli totta et eläinkaupassa uros ja naaras on keskenään


    • Gerbiilipöksyt

      Omani ostin eläinkaupasta, ne olivat tarpeeksi vanhoja ja elivät 5 gerbun laumassa. Suosittelen kuitenkin ostamaan kaasvattajalta, en eläinkaupoista johon tukuista niitä eläimiä tulee..

    • gerbiili

      hei voisko joku auttaa me ostettiin viime syksynä gerbiili eläin kaupasta se oli jo siel yksi koska sen kaveri ostettiin. Nii ny se on iha yksi ku ei löydetä mistää uutta kamuu,(rahatillanne vähä huono ei voi kamalan kallista ostaa) asun hollolassa mut jos ois lahes päin nii seki onnis tuis ehkä hakee.Et jos joku vois auttaa nii ois kiva (:

      • Sedä

        Lähin kasvattajanimellinen kasvattaja on Riihimäellä.
        http://www.gerbiiliyhdistys.fi/yhteystiedot/kasvattajat/
        Kannattaa ehdottomasti kysellä häneltä tai joltain pääkaupunkiseudulla asuvalta kasvattajalta, saisiko hän tuotua sulle poikasen Lahteen. Mä esimerkiksi sain pari rottaa Turusta Helsinkiin kotiovelle ilmaiseksi ;)

        Saa olla aika huono rahatilanne, jos ei ole varaa ostaa gerbiiliä :D Siis ei millään pahalla, mutta jos se maksaa jonkun 20e niin mitä ihmettä te oikein teette, jos nykyinen gerbiili tai joku teistä ihmisistä vaikka sairastuu :O

        Mun muistaakseen gerbiilejä on kyllä noissa lahen perus kaupoissakin, siis Faunattaressa ja Black Bullissa, mutta kehotan aloittamaan noista kasvattajista. Eläinkauppoihin eläimet saattaa tulla tukusta ulkomailta, eikä niiden kasvattajia muutenkaan valvota mitenkään. Hyvä esimerkki on esim se että teille on myyty ylipäätään gerbiili yksin, vaikka eläinkaupan olisi periaatteessa pitänyt säilytellä yksittäistä gerbua niin kauan että ne saa uusia jotka voi myydä kaveriksi, tai joku haluaa ostaa sen vanhojensa kaveriksi.


    • gerbula!

      kannaddee juu kasvattajalt ostella postella, oon ittekkii täs kattomass kasvattajia ku tänää mun niin tolkuttoman ihuna gerbutin kuoli.... nii et ittelläki on täs vähä vaikeuksii löytää ketää kasvattajaa... kandee siis kattoo kasvattajii, ne on halvempii ja on varmempaa et söpöläiset on terveitääääääääääää(:

    • turussa poikasia

      Moi jos asut turussa päin tai jossain siinä lähellä niin mulla on myytävänä gerbu poikasia :D

      • gerbiilit

        Minä haen 2 tyttöä,soita 0417071697


      • Gerbiilikysymyksiä

        moikka! Olen gerbiilien hankkimisesta nyt kovasti innostunut ja mielellään sellaiset ostaisin noin vuoden päästä. Asun Tampereen liepeillä mutten löydä läheltä yhtään hyvää kasvattajaa?! Etsiskelenkin nyt jo hyissä ajoin jotta voisin saada varattua kaksi uros gerbiiliä ja saada vastauksia mielessä pyöriviin kysymyksiin niihin liittyen! Kertokaa ihmeessä jos teidätte kasvattajan jolla olisi ehkä vuoden päästä pentue! Kiitoksia jo etukäteen kaikille. ;)


      • Gebuilija
        Gerbiilikysymyksiä kirjoitti:

        moikka! Olen gerbiilien hankkimisesta nyt kovasti innostunut ja mielellään sellaiset ostaisin noin vuoden päästä. Asun Tampereen liepeillä mutten löydä läheltä yhtään hyvää kasvattajaa?! Etsiskelenkin nyt jo hyissä ajoin jotta voisin saada varattua kaksi uros gerbiiliä ja saada vastauksia mielessä pyöriviin kysymyksiin niihin liittyen! Kertokaa ihmeessä jos teidätte kasvattajan jolla olisi ehkä vuoden päästä pentue! Kiitoksia jo etukäteen kaikille. ;)

        Suosittelen olemaan yhteydessä erääseen Tamperelaiseen gerbiilinkasvattajaan.
        Itse sain käydä katsomassa hänen gerbiilejään - aikuisia ja poikasia - ilman mitään painetta ostamisesta. Suositan muutenkin tutustumaan kasvattajaan ja käymään katsomassa poikasia paikan päällä ennen ostopäätöstä. Tämän Tamperelaisen kasvattajan - jolla on taatusti aktiivisuutensa vuoksi poikasia vuodenkin päästä - yhteystiedot saat osoitteesta www.turbohamsterit.fi .
        Hän vastaa mielellään kysymyksiin, itse olen saanut neuvoja monta kuukauttakin oston jälkeen, aina vastaa mielellään kun vain kehtaan kysyä.. :D


      • Gebuilija
        Gerbiilikysymyksiä kirjoitti:

        moikka! Olen gerbiilien hankkimisesta nyt kovasti innostunut ja mielellään sellaiset ostaisin noin vuoden päästä. Asun Tampereen liepeillä mutten löydä läheltä yhtään hyvää kasvattajaa?! Etsiskelenkin nyt jo hyissä ajoin jotta voisin saada varattua kaksi uros gerbiiliä ja saada vastauksia mielessä pyöriviin kysymyksiin niihin liittyen! Kertokaa ihmeessä jos teidätte kasvattajan jolla olisi ehkä vuoden päästä pentue! Kiitoksia jo etukäteen kaikille. ;)

        Hups, osoite ei tullut linkiksi. Uusi yritys: http://www.turbohamsterit.fi/index.php


    • Gerbu
    • gerbiilit

      Kantsii ostaa huoltajalla vaikka me ostettiin kaupasta!

    • wanhamutta

      Tiedän että aloitus on ikivanha, mutta ei kovin tietävältä vaikuta että ollaan vain yksi gerbiili hommaamassa koska ne tarvitsee ehdottomasti seuraa muista gerbuista

    • Anonyymi

      Vittu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3196
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2926
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2258
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      24
      1795
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe