Myynnissä on eräässä tavaratalossa Maxellin valmistama MAXimum SDHC memorycard nopeusluokassa 6 hintaan 16,90E?
Tekeekö moisella mitään vai miksi muistikorttien sekavuusluokat ovat niin ?
Valmistaja vaikuttaa ainakin laadukkaalta luottettavalta sekä hinta kohtuulliselta
suhteessa suureen muistimäärään?
Onko digimuistikortilla niinkään väliä tavis kamera käytössä?
Ei kyse oo kummiskaan filmirullista joita kameroihin pannaan.
Tarjoustataloon
3
133
Vastaukset
- Kumman halpa memory
Lisään ku uhohtu jot toi oli 16Gb kokonen
16G muistikorttia ei juuri kannata pokkariin laittaa vaan osta ennemmin 4x4G kortit. Jos kaikki kuvasi ovat samalla kortilla niin huonossa tapauksessa menetät ne kaikki kerralla. Tavallisen pokkarin jpg tiedosto parhaalla erotuksella on luokkaa 5M jolloin 1G nielee niitä noin 200 kpl. Varsinkin tilanteissa joita ei ole helppoa uusia kuten jotkut juhlat tai matkat kannattaa varoa liikaa luottamasta yhteen korttiin.
Olin juuri matkalla ja olin ostanut uuden varakortin joka oli jotenkin viallinen ja sen vuoksi menetin joukon kuvia, onneksi pystyin pelastamaan osan jpg kuvista mutta RAW kuvia ei montaakaan säästynyt. Purkaminen oli lisäksi vaivalloista koska kone tuppasi öykkäröimään joka kerran kun yritin siirtää "viallista" kuvatiedostoa. Minun etuni oli mukana kuljetettava pieni 13" läppäri jolla lähes joka ilta siirsin kuvat, enkä siis olisi voinut menettää kuin yhden päivän kuvia mutta sekin korpesi.
Videoille tuo lienee hyvä media jos harrastat pitkiä ottoja ja jos se on toimiva.
- J©B
Nopeusluokalla on oleellista merkitystä vain videokuvauksessa.
Hinta on todella edullinen
Tuollainen 6 MB/s kirjoitusnopeus on HD videon minimiraja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh432947Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta602839- 422323
- 261788
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251689Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa701576- 481566
- 361226
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä771225- 791050