Aion nyt onnistua

TarmoMAIJA

Eli kannattaa ehkä olla nyt mun ainakin iloinen :D

No ensin ne huonot jutut, olen vuosikaudet vain pulskistunut enemmän ja enemmän.
Painoa pääsi kertymään 140 kg ylle, vielä onneksi alle 150 kg. Sairastan myös masennusta, ja varmasti ylipaino on yksi syy sille.
No sairastan hengityssairauksia, astmaa ja uniapneaa (molemmat vaikeat).
Lisäksi kevään loppupuolella minulla todettiin aikuistyypin diabetes.

Isäni yritti saada minua motivoitumaan ja aloitinkin painonpudotuksen mutta, se vain meni monasti läskiksi.
Isä lupasi, että tarjoaisi pizzan ainakun saisin 10 kg pois.
Olen tosi iloinen, että isäni välittää minusta ja tahtoo parastani. Ainiin olen kohta 25-vuotias. Harva isä tahtoo paneutua enää täysi-ikäisen lapsensa ongelmiin. Ja olen siksi tosi kiitollinen, että mulla on noin ihana iskä.
Mua ei vaan se pizzahomma sillai iskeny ku se just pilas aina mun jutut, ku tuli taas mässättyä yms.

No minä sitten ihan yhtäkkiä hokasin, mikä on minusta ihaninta mitä voi nykymaailma tarjota. Toisin sanoen, tulin juuri Viking Line risteilyltä ja tunsin onneni kumpuavan sisältä, kun saan olla meren syleilyssä ja keinua aalloilla lämpöisessä ilmassa.

No minä sitten ehdotin isälleni seuraavaa: "Kun olen 40 kg pudottanut, niin hän tarjoaa minulle palkinnoksi risteilyn!" Ihana iskä otti diilin vastaan ja nyt minulla on virtaa enemmän kuin vuosiin!

Olen saanut nyt uutta tarmoa ja aion todella onnistua! Tiedän että siihen voi mennä aikaa vuosi, ehkä kaksi tai kolme, mutta minä olen päättänyt, että olen sitkeä! Heti ensitilassa ostan uimahalliin lippuja ja kerran viikossa kävisin siellä vähintään.
Ja sitten pyöräilen niin pitkälle, kuin säät sallivat.

Minä aion nyt onnistua ja lupaan etten lannistu tällä kertaa!

67

4981

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • klm

Hei,

Paljon parempi palkinto tuo risteily! Ei pilaa saavutuksia - vaan ehkä jopa motivoi kovempaan rutistukseen, jos hyvä säkä käy ;).

Miten laihdutus on lähtenyt liikkelle?

Olen itsekin päättänyt tällä kertaa onnistua. Minulla lähtöpaino oli lähes 140 kg - nyt jo kohta lähestytään 2 numeroisia lukuja. Aikaa on mennyt pari vuotta tähän mennessä, joten KÄRSIVÄLLISYYTTÄ tarvitaan rutkasti. Ihmeitä ei tapahdu ellet niitä itse tee.

Itse ajattelen tämän laihdutuksen olevan koko loppuelämäni mittainen projekti. Eli tiedostan etten voi enää KOSKAAN palata vanhaan, vaan joudun tarkkailemaan syömistäni aina, myös sen jälkeen kun joskus lopulliset tavoitteeni saavutan. Ehkä höllätä voi joskus, mutta täysin vapaalle en voi enää koskaan vaihtaa.

Tsemppiä sulle! Helppoa ei tule olemaan, mutta pitää vaan jaksaa jatkaa - ja olla välittämättä siitä että välillä paino junnaa. Sitten vaan uutta virtaa jostain, ja kyllä se paino taas alkaa pudota.

MEHÄN ONNISTUTAAN!!!

• Vanha Jojo

Pizza muuten ei pilaa saavutuksia. Jos on laihduttanut 10 kg, siinä on tehty selvää 70.000 kilokalorista. Yhdessä pizzassa on ehkä noin tuhat. Jos pari kertaa vuodessa syö pizzan, ei se kaada laihdutusta, ellei itse sitä niin ajattele. Jos sitä pitää sortumisena ja masentuu ja ajattelee "pitihän se arvata, ei tästä taaskaan tullut mitään" ja palaa entisiin tapoihinsa, silloin sillä on merkitystä. Tai ei sillä pizzalla niinkään, vaan sillä, miten sen syömiseen suhtautuu.

Onhan risteilylläkin kaikenlaisia houkutuksia karkkikaupat, baarit ja seisovat pöydät pullollaan. Ehkä se kuitenkin on parempi palkinto kuin syötävä siksi, että siellä voi tehdä muutakin kuin syödä ja juoda.

Kaikkinainen ehdottomuus ruoka-asioissa johtaa minun kokemukseni mukaan aina katastrofiin. Kannattaa pitää suhteellisuudentaju mukana projektissa: pienet lipsumiset kaidalta tieltä eivät haittaa, jos pääosin syö terveellisesti ja liikkuu. Ehdottomat kiellot tahtovat usein johtaa siihen, että alkaa hillittömästi tehdä mieli juuri sitä, minkä yrittää itseltään kieltää.

Suosittelen tutustumista Patrik Borgin ajatuksiin, esimerkiksi Pöperöproffa-blogista tai kirjoista (esim. Rentoa painonhallintaa).

• Howitsdone

Satuin ohi mennen lukemaan. Ja olen samaa mieltä. Salaisuus siihen että paino ei tule takas on siinä, että muuttaa elämäntapoja. Nämä kannattaa tehä realistisesti ainaki aluksi ja tärkeintä mitä ihmiset ei tunnu tajuavan on kuunnella omaa kroppaa ja oppimaan tuntemaan. Esim itse olen liikunnallinen ja mielialanikaan ei pysy korkeana ilman liikuntaa

• kaksi paksukaista

Hei! Me ollaan kaksi paksua, oltu noin 100 kg. Nyt noin 4 kg vähemmän per nokka noin kuukaudessa.
      Ja ollaan kokeiltu kaikki, mitä on ollut saatavissa, pillereistä dieetteihin.
      Nyt ajateltiin, että ei mitään lääkkeitä, ei mitään erikoista dieettiä, vaan joka päivä tavallista ruokaa. Ensin syötiin kaikkea, nyt syödään vain vegetaarista, kun nyt ensin olen oppinut tekemään yksinkertaisia ruokia ilman läskiä (pekonia), jota käytin ennen paljon, muka maun vuoksi.
      Eilen syötiin puolikkaat isot paprikat, täytettynä kesäkurpitsalla, sipulilla, pieni porkkana, mausteena valkosipulia, mustapippuri ja suola. Laitoin ne paprikanpuolikkaat puhdistettuna (valkoinen pois) uuniin ensin 15 min., sitten noi täytteet paistettuna kevyesti ja päälle 2 siivua gouda-juustoa. Lisäksi keitettyä riisiä. - Tänään keitin isot perunat ja leikkasin ne siivuiksi. Sipulia, vihreitä papuja pakasteesta, porkkanasta ohuita siivuja pannuun paistumaan, lisäsin perunat ja mausteet, valkosipuli, pippuri, soija,kurkumaa vähän, vielä vähän paistetaan ja käännellään. Maistui meille molemmille.
      Meillä on korkea verenpaine- ollut, koska se on laskenut, diabetes (suuta kuivannut), ei lääkkeitä, nyt on sekin hävinnyt. - Ollaan joskus syöty jäätelö tai otettu drinkki, ei ole haitannut, kunhan seuraavana päivänä jatkaa taas. Mikä parasta, perunaakin saa syödä. Vain makkarat, lihat pois, kalaa silloin tällöin.
      Kasvisruoka auttoi jo kerran aikaisemmin ja nyt taas, eikä siihen tarvitse mitään erikoista.

• iso myy*

Periaatteessahan ei kauheesti muuta tarvii kun jättää tylimääräset herkut pois (korkeintaan kerran viikossa voi sallia itelle karkkipäivän) ja jos kuluttaa sen minkä syö niin se on siinä.
        Itse painan 127kg nyt, 3kg lähti parinviikon aikana kun oon jättäny herkut pois.

Mä vaan yks ilta hermostuin siihen kun jatkuvasti tekee mieli jotain herkkua. Aloin syömään kromia muutamaviikko sitten ja sen jälkeen ei ole tehnyt mielikään makeita herkkuja. Leivän syönnin ruoan kanssa oon myös lopettannu. Ehkä tää tästä vielä iloksi muuttuu. Päiväpäivältä on helpompi hengittää :)

• kaksi paksukaista

Jos ja kun ollaan lipsuttu laihduttajan tieltä, kuten eilen illalla, niin teen oikein hyvän salaatin seuraavana päivänä: hyviä salaatin sisälehtiä, tomaattilohkoja, avokaadoa (yksi riittää kahdelle, tai jos on yksin, voi puolesta avokaadosta laittaa voileivän päälle ja syödä iltapalana), mehevä appelsiini, josta siivuja salaattiin, yksi keitetty muna. Soosi kreikkalaisesta jugurtista tai majoneesista maustettuna, jos haluaa.

Ja ollaan huomattu, että laihtuminen 4 kg/kk ei mene tasaisesti alaspäin, vaan takkuilee välillä 2-3 päivää, salaattipäivä antaa vauhtia taas.

• Prrrrroteiinia

Syökää välillä lihaa, niin laihtuminen saa uutta vauhtia, eikä lihakset katoa.

• -läski tyttö-

Tsemppiä aloittajalle! Hyvä päätös, jonka vaikutukset alkavat näkyä yllättävän nopeasti -esim juuri tuohon aikuistyypin diabetekseen.

Itselläni ei vielä ehtinyt tulla terveydellisesti noin vaikeita komplikaatioita. Se selvitettiin, kun halusin ns. laihdutusleikkaukseen ja siihen vaaditaan tietyllä bmi:lla lisäksi ylipainon aiheuttama sairaus. Tuo on siis yksityisellä puolellakin kriteerinä...

Ilman leikkausta olen nyt sitten laihduttanut useita kymmeniä kiloja ja itseäni motivoi eniten se, että olen niin totaalisen väsynyt tuntemattomien ihmisten häirintään julkisilla paikoilla, haluan vain olla rauhassa, en kaipaa minkäänlaista huomioita, jota iso koko on tuonut.

Toinen motivaattori on vaatteet :). Inhoan isoille suunniteltuja vaatteita! Tykkään yksinkertaisista, hieman preppy-tyylisistä vaatteista, en mistään hemmetin paljettitunikoista ja kimallefarkuista :b.

Liikkuminen on painon pudotuksen myötä helpottunut, sekin on ihan motivoivaa...

• pullasorsa

Painoin v2007 100kg.Jännä juttu en lahduttanut ja kolmessa vuodessa itestään tippui n 30kg.Ehkä huomaamattani muutin ruokailutapojani.Ja pitkään paino n 70-72kg.Alkoholia kului hirveesti ja silloin en syönyt mitään.Ja mulla kans diabetes.Nyt vuoden raittiina ja paino noussut 85kg:oon.Ongelma mulla on herkkujen syönti.Syön paljon salaattia, raasteita,hedelmiä.En syö pizzoja,hamppareita,sipsejä.Ja mulla on iso koira jonka kanssa kävelen 3krt pv:ssä n 50min kerrallaan ja yhen kerran viel n 20min.Mut olen valtavan ahne pullalle.En voi olla ostamatta.Jos ajattelen että otan palan pullasta ja loput paan pakkaseen ei se sinne pakkaseen kerkii.Viel yks,viel yks.Mulle iskee paniikki kun tajuun et kauppa menee koht kiinni ja mul on pulla loppu.Ja ei oo keksejä.Ei jädee pakkasessa.sit on vieroitusoireet.Tää syöminen alkoi kun lopetin juomisen.Kumpi parempi?Ei kumpikaan.Yritän koko ajan että en osta pullaa.Koska liikun paljon koiran kaa mun pitäis olla kevyempi.Mitkään vuodentakaiset vaatteetkaan ei mahdu.No mä jaksan vielä toivoa parempaa.....

• orkki

Hienosti, että paino on tippunut noin paljon, mut se tulee äkkiä takaisin. Helppo tässä sanoa, mutta sinun on lopetettava toi makean syöminen, mutta vaihtoehtoja ei oikein taida olla, jos ei pysty ottamaan vähän, niin ei sitten ollenkaan, ainakaan jonkuun aikaan.Itselläni on kanssa probleema makean suhteen, jos otan vähän niin en pysty olemaan ottamatta lisää ja lisää.Mullakin on tällähetkellä motivaatio alhaalla, mutta täytyy koettaa taas ottaa härkää sarvista.Alkoholi ei ainakaan ole parempi vaihtoehto. Voimia sinulle!

• Makeaa elämää
        orkki kirjoitti:

Hienosti, että paino on tippunut noin paljon, mut se tulee äkkiä takaisin. Helppo tässä sanoa, mutta sinun on lopetettava toi makean syöminen, mutta vaihtoehtoja ei oikein taida olla, jos ei pysty ottamaan vähän, niin ei sitten ollenkaan, ainakaan jonkuun aikaan.Itselläni on kanssa probleema makean suhteen, jos otan vähän niin en pysty olemaan ottamatta lisää ja lisää.Mullakin on tällähetkellä motivaatio alhaalla, mutta täytyy koettaa taas ottaa härkää sarvista.Alkoholi ei ainakaan ole parempi vaihtoehto. Voimia sinulle!

Haluatko kokeilla makeaa:

Kypsä ananas, banaanit, kotimaan Lobo-omenat, mandariinit,
        luonnonjugurtti, johon pakastemansikkaa ja sokeria plus vaniljaa.

Uuniomenat, sokeria ja kanelia.

Liha- /kala- / broileri-annos keskellä päivää JA alkuillasta hyvä perusta.

Ja vielä uimalaan nauttimaan; vesi kantaa, elämä myös..

• turisti 32

lykkyä tykö ja vaikka välillä syötkin pitsaa ei se kaada koko kuuria. palkitsi itsesi niinkuin kirjoitit. itse laihdutin viiden päivän periaatteella ja viikonloppuisin söin sitä mikä muuten oli kiellettyä. oli jotenkin helppoa jaksaa viisi päivää ja odottaa lauantaita...kilot varisi joutuin.
      paino on pysynyt kurissa nyt vain vahdin ettei pääse nouseen joulun ja kesälomien jälkeen kun tahtoo kertyä pari ekstra kiloa mut ne saa pois.
      ja huomaamatta olen ruvennut syömään terveellisemmin. hilarit korvaan vihanneksilla tai otan vain hyvin vähän.
      eilen luin että ohra pitää hyvin nälkää ja sitä aijon kokeilla tänään ja syödä vain illalliseksi. yksi annos ei anna paljoa kaloreita.

• näin on

Sattu tämä kirjoituksesi silmääni.
      Minä olen kylläkin sitä mieltä, että kannatta kokeila vähähiilihydraattista ruokavaliota. Minä itse olen ollut tällä ruokavaliolla kaksi vuotta ja olen oikein terve. VHH (vähähiilihydraattinen ruokavalio) on kaikkein paras ruokavaliao. VHH ei varsinaisesti ole mikään laihdutus dietti, vaan terveelinen ruokavalio, joka kieltää kaikki teolliset mössöt, kuten kasvis öljyt ja rasvat.
      Minulla oli kaksivuotta sitte korkea verenpaine ja koesteroli lääkkeet niinikään kuuluivat kuvaan..
      Nyt minulla ei ole mitään näitä ja voin hyvin.
      Parasta tässä VHHH:n ruokavaliossa on se, että tarvi olla nälissään kuten missä hyvänsä laihdutus dietissä.
      Syöt kuten ennenkin, mutta jätät perunan, pastan ja pizzan pois. Myös kevyt maitotuottet ja kasvisrasvat eivät ole toivottuja.
      Perunan ja pastan tilalle paljon kasvksisia.
      Netistä löytyy paljon karppajien ruokaohjeita. Jos olet tosissasi, niin Kannattaa ehdottomasti ostaa tri Antti Heikkilän kirja RAVINTO JA TERVEYS

• 122 kg äijä

Lihavat on leppoisia, ja pitää muuten paikkansa.

Laihat ovat kireitä, kiireisiä ja ahdistuneita.

Minä olen lihava ja leppoisa ja aion sellaisena pysyäkin. Jätski ja karkit maistuvat, kermakakut ym. lihottavat. Käytän myös runsaasti sokeria ja suolaa, sekä syön ihan reiluisti leipää, voita, perunaa jne. On hyvä olo!!

Ei ole sairauksia eikä masenna.

• ettäs tiedätte

Enkä käy missään lenkillä tai kuntosalilla ja kaljaa juon mökillä saunan yhteydessä kunnolla.

• sh päivystys

Huom..sairauksia ei vielä mutta eräänä kauniina päivänä on!

• paksumatami

Voi hyvä 122kg

Sinun terveytesi päivät ovat ihan pian ohi.

Olet oikeassa leppoisuudesta, mutta se ei riitä.

Sinua odottaa sairaskohtaus:
        2 vuoden päästä jos olet iältäsi alle 50 v.
        Jos olet yli, niin kohtaus voi yllättää milloin tahansa.
        Jos olet yli 60 v, niin se on ihan oven takana.

Leppoisa olen itse ja lihava, mutta en terve.

• Oisiko toisinpäin?

Leppoisat ovat lihavia?

Ihan oikeasti faktaa, jos syö energiaa enemmän kuin kuluttaa niin lihoo.
        Jos on niin pirun leppoisa ja laiska että ei viitsi liikkua ja kuluttaa energiaa mutta syö kuitenkin paljon niin on päivän selvää että lihoo.

Vaimoni oli myös sellainen rauhallinen (leppoisasta nyt en tiedä) ja se touhu vei hänet hautaan 36 vuotiaana.

Ei auttanut keppi eikä porkkana, aina oli selitys että joku muu oli vielä lihavampi ja laihduttaa silloin kun itse päättää.
        No on hän nyt varmaan 9 vuodessa laihtunut luurangoksi.

• 4+19

Toi lihavat ovat leppoisia sanonta ei pidä paikkaansa... Työpaikalla jossa olen (reilu 100 työntekijää) on tasan yksi leppoinen lihava, loput ovatkin niin saakelin kiukkuisia että.

• pallokala..

Hienoa Tarmo Maija! Tsemppiä sinulle painonpudotukseen ja onnittelut että olet saanut niin hienon isän joka kannustaa lastaan.:) Muista että pienistä retkahduksista ei pidetä vaan sieltä noustaan aina..Aloitan itsekin painonpudotusken ja kaksi kiloa lähtenyt..hyvä jatkaa...

• -4 kg

Olen 180 cm pitkä ja painoin 2 kk sitten vielä 79 kg,mutta nyt olen saanut pudotettua 75 kiloon.
      Eipä pääse vaimo enää haukkumaan läskiksi....ainakaan vähään aikaan.

• .

Ystävä pudotti 1/2 vuodessa painoa 5kg vain vaihtamalla levitteen tuorejuustoksi, jota vetää ohuelti muuten juustoa siipikarjaa ja kalaa.
      hedelmät herkkuina..
      On nuo ruokatavat meidän ikäisillä tuolla selkärangassa eivät muutu..

On aika erikoista, että kansaa yritetään laihduttaa sokeriverolla..:D
      Mutta mitä enemmän ostat, saat halvemmalla, kolme tai neljä tuotetta edullisemmin kun yksittäin...karkissa ainakin

http://www.aamulehti.fi/Ulkomaat/1194767130329/artikkeli/yli puolen litran limut pannaan - new york otti tiukan linjan taistelussa ylipainoa vastaan.html

• Sumppi pk-seudulta

Itse suosittelen, että pyritte tekemään pieniä muutoksia ruokailuun, liikuntaan ja herkuttelujen vähennykseen vähän kerrassaan. Samalla jos pystytte jättämään mielestänne ajatuksen, että nyt minun pitää laihtua, niin laihtuminen on helpompaa, mitä saattoi edes ajatella. Myöskään vaa´assa en suosittele jatkuvasti käymään, kerran viikossa tai kahdessa riittää.

E.m. menetelmällä itse sain parhaiten painoni putoamaan, kun olin samalla luopunut ajatuksesta, että minun pitää laihduttaa ja laihtua, sehän stressasi.

Olen sisäistänyt ajatuksen, että eihän pyhäkään ole kuin kerran viikossa, miksi pitäisi herkutella ja mässäillä joka päivä, antaa kerran viikossa itselleen luvan herkkuunkin, ei se lihota. Laihtumiseen tähtäävästä päivittäisestä ohjelmasta on hyvä tulla elämäntapa, silloin paino pysyy alhaisempana.

Sitä paitsi kun laihtuu, se tuottaa niin paljon nautintoja, että se kuittaa mennen tullen turhan usein nautitut herkuttelut, josta on hetken ilo, mutta pidempi aikainen harmi.

• Hei nimimerkki TarmoMAIJA.

Tällä kertaa näytätkin olevasi tosissasi. Hienoa! Laihduttamisen aloituksessa on se ihanaa, kun huomaa, kuinka korkealla motivaatio on.
      Välillä alkaa valitettavasti laiskotuttamaan ja epäonnistumisien tunteita tulee harva se päivä. Pari hairahdusta ei haittaa, niistä ei saa masentua.

Sinun on vain uskottavasi itseesi, älä tee sitä ulkonäön tai toisen ihmisen kannalta. Tee se terveytesi vuoksi.

Nyt annan sinulle muutaman käytännön vinkin, mitä kannattaa tehdä.

- Herkuttele vähemmän
      - Aloita rauhallisesti, esimerkiksi lisäämällä hyötyliikuntaa.
      - Hanki tsemppareita, tarvitset tukea lähipiiristäsi.
      - Syö sopivasti, ei liikaa eikä liian vähän. Kun aloitat enemmän liikkumaan, syö riittävästi.
      - Palaudu, älä tee himoliikuntaa joka päivä, siitä tulee väsynyt olo ja alkaa helposti laiskistumaan.

Jos alussa teet enemmän hyötyliikuntaa, siitä voit jatkaa jo kuntosalille. Sinun painaessasi noin paljon, suosittelen personal trainerin palveluita. Sen hinta on pieni siihen nähden, että saat taas terveytesi takaisin ja kolestrolin pois veren tieltä.

Muista myös ajatella positiivisia asioita, itse saan voimaa uskonnosta. Toivotan sinulle reippautta ja iloa laihdutusoperaatioosi, se on sen arvoista!

Terveisin kaisa

• mamuiiltis

Ohje!

Jäta kaikki valkoinen pois. Ei pastaa, ei vehnäleipää ei perunaa, riisiä, eikä sokeria.
      Tämä on karppauksen hyötyidea. Ihan kaikkea ei tartte siitä ottaa haaviin, siis karppauksesta.

Isäsi on ihana, hän jaksaa välittää. Laitat ruokasi kera runsaiden vihanneksien.
      Ja jos viljaa, niin kokojyvää.

Tärkeintä on ruokavalio ja sitten osin liikunta auttaa.

Ristelyt on ihania. Ja jos sopiva pitkä risteily, sieltä voi löytyä puoliso!

• Luonnetta onko

Onnittelut kaikille laihduttajille, olkaa onnellisia ettei painoa tule lisää ja VIELÄ ONNELLISEMPIA kun se putoaa.
      Minulla on ollut ylipainoa kymmeniä vuosia, nyt sitten olen saanut sitä pois, nyt ajattelen miten turhaan olen kantanut kymmeniä kiloja mukanani.
      Nyt syön aamulla puuroa ja sitten perunaa, kasviksia ja leipää vähän, kaikki viljatuotteet runsaskuituisia. Jos välttämätä pitää saada pullaa niin nämä Vanajan pikkukorppu runsaan rasvattoman maidon kanssa on hyvä.
      Minä ostin juhannukseksi karkkipussin ja kokeilen luonnetta miten kauan se on ainoa makea herkku siellä pussissa jospa se säilyisi jouluun niin monta kiloa olisi pois, kun samalla on pois pullat suklaat kakut ym.

• Ei se

Pulla tai karkki lihota, eikä keksi yms.
        Ei edes voi lihota.
        Se kuinka paljon niitä syö on se joka lihottaa.

Ihan faktaa on että jos syöt nuita sinun terveellisiä ruokia 3 kertaisen määrän niin lihot, tämä fakta tuntuu monilta unohtuvan.
        Vihanneksia tosin ei voi syödä niin paljon että tulisi liikaa kaloreita mutta muuta kyllä.

• Kohtuuvella
        Ei se kirjoitti:

Pulla tai karkki lihota, eikä keksi yms.
        Ei edes voi lihota.
        Se kuinka paljon niitä syö on se joka lihottaa.

Ihan faktaa on että jos syöt nuita sinun terveellisiä ruokia 3 kertaisen määrän niin lihot, tämä fakta tuntuu monilta unohtuvan.
        Vihanneksia tosin ei voi syödä niin paljon että tulisi liikaa kaloreita mutta muuta kyllä.

Viimeinen lause nyt oli täyttä tuubaa.

• runforlife

Pulla hirmu. Karsi hh ja sokeri pois rv.sta. 2vk ja et halua niitä enään. Vaihtoehtona syöt maitorahkaa jossa marjoja ja makeutusainetta. Myös siemenii voi laittaa. Syökää hyviä hiilareita täysjyvä tuotteissa ja rukiissa. Vhh rvsta korvaavia ruokia, vaaleet jauhot ei täytä ja tee hyvää vatsalle.

• Makeusselibaatikko

Muuten jees, mutta ei kannata laittaa makeutusainetta missään nimessä: se aiheuttaa insuliinineritystä mikä taas sitten lihottaa!

• TarmoMAIJA

Wow, kiitos tsemppaajille, toistaiseksi voin ainakin sanoa, ettei paino ole ainakaan noussut. Tässä kahtena sunnuntaina olen saanut juosta semmoisen 5-vuotiaan pikkukersan perässä ja se on kyllä auttanut kävinkin tossa just puntarilla ja näytti 3 kiloa vähemmän.

Hitaasti, mutta varmasti. Olen lisännyt hedelmiä ja kasviksia ruokavaliooni ja pyöräilen lyhyemmät matkat, mulla on helin kautta mahd. päästä uimahalliin ilmatteeksi perjantai iltaisin ja siellä on klo 20 syvänvedenjumppa, jossa aion joka perjantai olla mukana. Ennen sitä pyrin ainakin 15 minuuttia vesijuoksemaan, olen tykännyt niistä lajeista.

Pohjalta pääsee vain ylöspäin.
      Paitsi että läskeissä pitää mennä alaspäin. :D

• pppiiiuuu

Palkitse mieluummin itseäsi jatkuvasti, eikä vain painon pudottua. Itseäsi hoitamalla, mieli voi paremmin ja jaksat paremmin laihduttaakin. Mieti joka päiväksi itsellesi jotakin kivaa. Esim. aivan pieniä nautinnon hetkiä mm. jalkakylpyä, uusia meikkejä, uusia kasvohoito tuotteita, teatteria, elokuvia, kylpyläviikonloppu, jne...

• orkki

Kuulostaa hyvältä, että sinulla on motivaatiota. Itse olen saanut pudotettua 15kg ja vielä toiset mokomat jäljellä, vaikeaa välillä, mutta ei pidä antaa periksi!! Oli tossa vaikeaa taas yhdessä vaiheessa, mutta nyt sujuu taas paremmin.Syönyt elämänsä aikana väärin, niin ottaa aikaa ennenkuin uudet tavat menee päähän, treeni menee hyvin ainakin, en osa olla enää pois salilta, en ollut ennen treenannut ollenkaan.Voimia sinulle paljon, sieltä se sitten risteilykin häämöttää edessä! Moi,moi.

• Hei kaikille jotka kärsitte ylipainosta.Minulle on kahdessa vuodessa tullut n.20 kiloa.Eli 100kg meni rikki.Minä syön suruni mieheni kuoli silloin yhtäkkiä onnettomuudessa.Aina olen saanut taistella painoni kanssa.

• Mä en oo !

Ois kiva tietää oonko lihava?oon 155cm pitkä ja painan 47kg ja oon 11w

• lihavako?

en usko et oot lihava oot just sopiva,ite oon sua pari vuotta vanhempi,n.153cm ja 54,7 eli oon sua vähän lyhyempi ja paljon painavampi en tiiä pitäiskö kaventaa vyötäröä jonkun verran esim.vatsalihaksilla ja jättämällä karkin vähemmälle

• hhhhhhhhhhhhhhoooooo

tsemppiä.

• tervehdys! mulla on yksi naiskaveri,jonka elintavat,varsinkin syöminen on pöyristyttävää katseltavaa.hänellä on niin valtava vatsa,että sen luulis jo kohta räjähtävvän.hän ei pidä itseään isona,eikä ota sanomisiani kuuleviin korviinsa.pienikään reissu ei onnistu ilman pikkupurtavaa,vaikka kyse olisi lähikaupasta.suklaata on saatava.hänellä on jo verenpainelääkitys.olen pelotellut häntä infarktillakin,mutta hän nauraa vaan,en mä sellasia saa.joskus saan hänet kanssani kävelylle,mutten tiedä onko siitä mitään hyötyä,sillä hänellehän herää mieletön ruokahalu,taas kiireellä ahmimaan.olisin valmis auttamaan ja kannustamaan laihdutuksessa,kun olen itsekin laihduttanut monia kertoja.jatkuvasti tässä itsekin saa miettiä,mitä suuhunsa pistää ja lenkille on mentävä,vaikka takapuoli laittais mangneetin voimalla vastaan.tsemppiä kaikille päätöksensä tehneille!

• lännen lokari

Oletko tutustunut vähiilihydraattiseen diettiin.
        Ehkäpä kannattaisi tutustua ystäväsi vuoksi.
        Tämä vähähiilihydraattinen ruokavalio on siitä mukava, että voi syödä mahansa aina täyteen ei tartte pihistellä, kuhan pitää hiilihydraarit alle 70g/päivä.
        Eikä mitään keneino rasvoja vaan luonon rasvoja.

• Kyllä laihdutus on vaikeaa.!!!!!!

• Helppoa ja maukasta

Ehdotus Painonvartijoita mukaillen !

Päivän ruokalista:

Väh. 2 hed tai lasillista marjoja
        8-10 dl rasvatonta maitoa / jugurttia. Tai juustoa 80-100 gr
        2 rkl öljyä
        Kasviksia 5 kpl, n. 500 gr
        Vettä 15 dl, myös kahvi ja tee, sokeriton juoma, joskus lasi viiniä
        Liha / kala / broileri / kananmuna annos 2kpl
        Ruisleipäpala / kaurapuuroannos / 1 peruna : 6 annosta

Pidä kirjaa, rasti ruutuun, joka päivä. Kaikki pitää syödä !
        - Kylläinen olo ja herkkuja on joka päivä !

• Helppoa ja maukasta kirjoitti:

Ehdotus Painonvartijoita mukaillen !

Päivän ruokalista:

Väh. 2 hed tai lasillista marjoja
        8-10 dl rasvatonta maitoa / jugurttia. Tai juustoa 80-100 gr
        2 rkl öljyä
        Kasviksia 5 kpl, n. 500 gr
        Vettä 15 dl, myös kahvi ja tee, sokeriton juoma, joskus lasi viiniä
        Liha / kala / broileri / kananmuna annos 2kpl
        Ruisleipäpala / kaurapuuroannos / 1 peruna : 6 annosta

Pidä kirjaa, rasti ruutuun, joka päivä. Kaikki pitää syödä !
        - Kylläinen olo ja herkkuja on joka päivä !

Muistatko, että miten painonvartijoiden päiväkohtaiset pisteet menivät? Eli monellako pisteellä sai syödä omaan painoonsa nähden? Muistan että se alkoi alle 70kg oli 18 pistettä päivä, mutta mistes siitä ylöspäin?

• Vierestä seuraava

Meillä on sisarus-katraassa lihavia ja laihoja, vaikka kaikki olemme (tietääkseni) samojen vanhempien lapsia. Hoikemmat sisarukset ja vanhemmat olemme huolestuneita ylipainoisista perheenjasenistämme, koska sairaudet voivat puhjeta milloin tahansa. Myös nivelrikot huolestuttavat.

Itse kuulun näihin hoikempiin sisaruksiin, ja voin syödä melkein mitä huvittaa, enkä liho ollenkaan. Tukevammat veljeni ovatkin tästä joskus olleet näreitä, koska olen perso mässäilylle, mutta painoa ei silti kerry. Itse luulen että tämä johtuu ahkerasta hyötyliikunnasta ja kumman vanhemman geenejä olen perinyt. Esim. töihin pyörällä 6km / suunta, satoi tai paistoi, joten ei pidä ottaa autoa sateella, ja sysätä syytä muka huonon sään kontolle. Myös työni on fyysistä ja hiki virtaa päivittäin. Tällä onkin mielestäni valtava vaikutus, mikä sattuu oleen ammatiltaan. Esim. puhelin-myyjän ja rakennus-miehen päivät ovat todella erilaisia, mitä liikkumiseen tulee, MUTTA jokaisella on oikeus omaan alaansa ja tehdä sellaista työtä mistä oikeasti nauttii.

Mutta vaikka liikkuisikin kuinka paljon, niin on syömiselläkin valtava rooli laihtumisessa. Kuten jos toinen veljeni ottaa vaikka jäätelöä aamupalaksi, niin kyllä sen aamupalan pitäisi olla jotain terveellisempää.

Monta vuotta ollaan nyt tsempattu ja seurattu vierestä sisaruksien laihtumista, mutta vaikeata se on, ja uskon sen. Surullista on, että joihinkin perheen yhteisiin aktiviteetteihin ei voi osallistua, ja tarvitsevat lepo-taukoja sekä torkkuja päivässä paljon.

Toivotan tsemppiä kaikille, ja täällä tsempataan sisaruksia kanssa! Pyrkikää olemaan aktiivisia, tämä on oma neuvoni.

• Multa lähti paino heti putoamaan noin kilo-kaksi viikossa kun jätin leivän ja sokerin pois ruokavaliosta. En tehnyt mitään muita muutoksia

• äijä vm. 47

Leipää on syöty kautta maailman sivun, leipä se miehen tiellä pitää, vanha sananlasku. ja pitää muuten naisenkin. Itse syön leipää ja pistän voita päälle, voimakassuolaista, ja juon piimää särpimeksi.

T: äijä vm -47, suurta ikäluokkaa

• LAIHDUTUSAIKATAULU

Ihmisellä on suunnaton energiavarasto ihonalaisessa rasvakerroksessaan. Yksi gramma tällaista rasvaa vastaa 8,83 caloriaa ja yksi kilo siis 8837,cal eli sama minkä keskikokoinen ihminen kuluttaa neljässä päivässä.
      Jos heittäydytään täydelliselle paastolle, tämä rasva otetaan ripeästi elimistön energiatarpeeksi, ja parin, kolmen päivän kuluttua sitä hupenee noin 300 g vuorokaudessa. jos on parikymmentä kiloa ylipainoa ja haluaa pudottaa sen mahdollisimman nopeasti, joutuu paastoamaan lähemmäs 3 kuukautta. jos tämän tekee, niin se tietäisi maaliman ennätystä jos pysyy hengissä. Mutta ei, veto loppuu jo ennen kuin kaksi kuukautta on kulunut, ja silloinkin olisi vielä seitsemän kiloa liikapainoa, joka varmaan masentaisi lopun lähestyessä. Kaikki muut laihdutuskeinot ovat tätä hitaampia.
      Mutta se joka haluaa päästä läskeistään eroon, saa varautua pitkään manööveriin. Kilo ja viikko, se on suunnilleen maksimivauhti, tietenkin ruokavaliosta riippuen. Kaksikymmentä kiloa ylipainoa tietää siis kahtakymmentä viikkoa, lähes viittä kuukautta siis. Kymmenen kiloa haihtuu vastaavasti kahdessa ja puolessa kuukaudessa.
      Kun aikataulu siis on näin hidas, on selvää ettei kukaan voi oleskella siinä tilassa kovin kauan. Se olisi yhtä piinaa ja pelkkää helvettiä.
      Jos taas noudatamme vähähiilihydraattista ruokavaliota, niin voimme laihtua mielyttävällä tavalla eikä
      tarvitse kärsiä piinaa eikä nälkää.

• kenkuttaako

Ja tämä viesti oli täyttä tuubaa.

Ignore.

Peltokenkun kannattaisi lisätä ruokavalioonsa raakaa rasvaista kalaa. Siitä saa pitkäketjuisia omega-3 rasvahappoja.Aivojen rakennusainetta.

• kenkuttaako kirjoitti:

Ja tämä viesti oli täyttä tuubaa.

Ignore.

Peltokenkun kannattaisi lisätä ruokavalioonsa raakaa rasvaista kalaa. Siitä saa pitkäketjuisia omega-3 rasvahappoja.Aivojen rakennusainetta.

Sorry, ei kenkuta yhtään.
        Kala on terveelistä, sitä ei kiellä kukaan.
        Meidän suvussa on ollut äidin puolelta kalansyöminen vähän so and so.
        Äidin sisko ei ole eläissään syönyt kalaa (allerginen kalalle, kuten myös vanhempi veljeni), kuitenkin tätini päätti päivänsä 96 vuotiaana, eikä oikeastaan koskaan ollut sairas.
        Kyllä minä syön kalaa. Pyrimme syömään kalaa kerran viikossa. Täältä saakin maaliman parasta lohta (Sokey).
        Muuten toi kirjoitus ei pitäisi olla tuubaa, kuten ehdotit.
        Mikä kohta siinä on mielestäsi väärin?

• säpinä

tsempiä sinulle.
      pidän peukkuja että onnistut ^^

• iki1

Me oltiin työpaikan puolesta tommoisessa www.kuntoakansalle.fi palvelussa mukana. kisailtiin toimipisteiden välilillä liikuntamääristä. Itse sain ainakin laihdutettua kilpailun avulla itseäni vaikken niin nauti liikkumisesta ja jäi hyvä fiilis kun näki mitä muutkin teki.

• terveys2

Kun motivaatio laskee, mieti aina miksi laihdutat. Laihdutat, jotta olisit terveempi ja tuntisit olosi hyväksi. Jos ajattelet laihduttamista laihduttamisena, se lopahtaa pian. Palkitse itseäsi aina semmoisella, mikä tekee hyvää. kauneudenhoito on naiselle ainakin hyvää tekevää.
      Tsemppiä sinulle!

• -J1-

Moro

Itse olen vetänyt 13 kg kohta kuudessa viikossa ja syön 4 kertaa päivässä. Käytän patentoituja ravintolisiä varmistamaan vitamiinien yms. ravintoaineiden tehokkaan imeytymisen (NTC).

Omat tulokseni tämän terveyskuurin suhteen voit lukea cr.karenlampi.com osoitteesta. Muiden saamia tuloksia cellreset.fi.

Olen aikaisemmin vetänyt 10 viikon Nutrilett kuurin ja ekasta kerrasta tuli kaikki 20 kg takas tokasta kerkes tulemaan 7 kg takas. Tää terveyskuuri on ollut helppoa. Syöden kiinteää ruokaa .... NELJÄ KERTAA PÄIVÄSSÄ.

Suosittelen lämpimästi.

- Jone -

• -J1-

Unohdin mainita, että en enään käytä verenpainelääkkeitä, nukun paremmin, aamuisin pirteämpi. Mullakin on todettu uniapnea. Aikaisemmin heräsin öisin siihen, että emäntä tökki kylkeen varmistaen, että hengitän. Nyt ei ole tökkinyt :-).

• hanna_b
    • fitnessaku

Onnea matkaan!
      Minäkin kirjoitan terveen elämäntyylin blogia ja teen parhaani motivoidakseni kaikkia kuntotavoitteissan ja elämässä yleensä ajattelemaan positiivisesti ja selviämään vaikeuksista. Jaan myös paljon ravintovinkkejä, joista varmasti olisi iloa sinullekin :)!

http://tyttosaoottikissa.blogspot.fi

• -26kg onnistuin
    • Laiheliini 4
    • laihtunut
      • kunku3

8kg vaan läski

• cuba libre

Laihduin yli 20 kiloa ilman mitään tiettyä ohjeistusta, ohjelmaa tai trendiä, päättämällä laihtua sekä syömällä vähäkalorista proteiinipitoista ruokaa, paitsi lounas oli normiruokaa, joskin kaloripitoiset jälkkärit jätin sikseen, enkä kahminut esimerkiksi bratwursteja.

Saan syödä esimerkiksi perunoita, riisiäkin voin syödä. Leivänkin voin syödä tarvittaessa. Baernaise kastiketta tuli tänäänkin otettua. Mutta kontrolli sekä runsaat kasvikset ja proteeinipitoisuus.

Juustoista esimerkiksi Julia 17 on suosikkini tällä hetkellä. Se on aika rakettibensaa.

• -30kg

Itse tiputin 30kg Slendalla ja toimii todella hyvin suosittelen lisää tietoa tuotteesta www.helfe.fi

• Ikuinen laihduttaja

Tsemppiä päätöksestä kiinni pitämiseen! Ei ole helppoa, ei. Löysin teemaan soivan blogin, josta voisi olla apua sullekin. Käy kurkkaamassa: http://ikuinennuoruus.blogspot.fi/ Sieltä alusta löytyy tietoa tohon. Melko dramaattinen muutos ainakin tolla naisella tapahtunut! Itse ajattelin kokeilla kanssa :D

• Artoj.

Ei ole tärkeätä yksin painonpudotus. Tärkeämpää on terveys.
      Monet sairaudet johtuvat viljoista.
      Väitän monien täälläkin kirjoittavista ihmisistä kärsivän tietämättään jostain autoimmuunisairaudesta. Ne ovat yleensä lieviä varsinkin nuorilla.
      Nykyisin on paljon esim iho ongelmia, astmaa jne. jotka kaikki voi johtua viljoista.
      Aino neuvo on jättää viljat vähintään kuukaudeksi pois ruokavaliosta ja kuulostella.
      Monet tutkijat väittää ettei viljojen gluteenin sisältämät lektiinit sovi kenellekkään, Koska lektiinit estävät normaalin ruoansulatuksen.

• atnajj

Tietäiskö teistä kukaan kätevää kilokalorilaskuria, joka olisi ilmainen ja siihen ei tarvitsisi laittaa grammoja? (:

• Minä tiedän

Lenkkikengät,tossua vaan toisen eteen ja laskurit hevon kuuseen,laskuria näpräämällä ei kukaan laihdu.

• pirjokettuz

joo aivan mahtavia viestejä ja vinkkejä täällä kaikilla! olen itse ammatiltani personal trainer ja olen todella iloinen, että ihmiset jakavat vinkkejä toistensa kanssa kohti terveellistä ja hyvin voivaa elämää! Mutta näin ammattilaisen näkökulmasta ainut vinkki on se, että liikunta ja lepo ovat balansissa sekä ruokavalio on kohdillaan niin sillä saa aikaan jo näkyviä tuloksia. Kuntosaleilla auttaa hyvin ammattitaitoinen henkilökunta, joten heiltäkin saa vallanmainioita vinkkejä painonpudottamiseen! Itse työskentelen Elixialla, joten ainakin meiltä saa apua ja vinkkejä aivan kuka vaan tulkaa vain rohkeasti kysymään. Tervetuloa!:)

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4616
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      192
      2539
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1657
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      29
      1555
    5. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      21
      1269
    6. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1217
    7. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      22
      1215
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      128
      1009
    9. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      942
    10. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      924
    Aihe