Eläinlääkäriksi

Elukkatohtori

Aloitan syksyllä yhdeksännen luokan ja sitten pitäisi päättää minne seuraavaksi. Keskiarvoni 9,4.

Toisaalta minua kiinnostaisi eläinlääkärin ammatti.
Voisiko joku kertoa siitä lisää?
Millaiset pääsykokeet ovat?
Onko pakko käydä lukio?
Millainen ammatti se on?
Onko siinä paljon stressiä?
Millaisia päivystykset ovat? Ovatko ne niin rankkoja kuin puhutaan?
Onko koulu ja pääsykokeet vaikeat?
Pitääkö eläinlääkärin ostaa itse kaikki tarvikkeet?
Millainen palkka on keskimäärin?
Kuinka pitkiä työpäivät ovat?

Olisi mukavaa tehdä jotain työtä eläinten kanssa. Mitä muita eläinaiheellisia ammatteja on ja joissa olisi kuitenkin ihan hyvä palkka? Vaikka se ei tietenkään saa olla tärkein asia :)

7

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koniakoijataan

      Unohda eläinlääkärin ammatti. Joudut käymään sitä varten paitsi lukion erinomaisin arvosanoin, myös vuositolkulla kestävän yliopistokoulutuksen. Eläinlääkärin ammatti on raskas ja työpäivät ja päivystykset pitkiä. Suosittelen sinulle ennemmin hevoskuiskaajan ammattia. Sen saa helpommalla ja on ehkä sinulle sopivampi eläinaiheinen ammatti:

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Hevoskuiskaaja

      • pidä suus kii

        Sinä voisit pitää suusi kiinni tuossa iässä pääset mihin vain ammattiin melkein jos vain yrität ja keskiarvosi on todella hyvä pääsemään eläinlääkäriksi työpäivät ovat noh riippuu päivästäsi ne ovat suurimmaksi osaksi mukavia työpäiviä palkka on ihan ok. Täytyy käydä lukio,yliopisto yms. Opiskella 2 - 4 vuoteen itse opiskelin siihen 4 vuotta taino kyllä siihen 5 ja 6 vuottakin voi mennä valitse se amnatti mikä sua oikeasti kiinnostaa :))


    • Perus-DI

      Lisäksi muistuttanen, että palsta on väärä: tämä on tieteellisiä jatkotutkintoja (lisensiaatti ja tohtori) varten eikä eläinlääketieteen lisensiaatti kuulu tähän kategoriaan.

    • Elukkatohtori

      Anteeksi että kirjoittelen väärälle palstalle :( En oikein tiennyt minne tämä kuuluisi :)
      Miten hevoskuiskaajaksi pääsee ja millainen palkka siinä on?
      Kaipaisin vielä myös tietoa tuosta eläinlääkärin ammatista :)

      • KVG-UTFG

      • hyvä hyvä

        i tuossa iässä pääset mihin vain ammattiin melkein jos vain yrität ja keskiarvosi on todella hyvä pääsemään eläinlääkäriksi työpäivät ovat noh riippuu päivästäsi ne ovat suurimmaksi osaksi mukavia työpäiviä palkka on ihan ok. Täytyy käydä lukio,yliopisto yms. Opiskella 2 - 4 vuoteen itse opiskelin siihen 4 vuotta taino kyllä siihen 5 ja 6 vuottakin voi mennä valitse se amnatti mikä sua oikeasti kiinnostaa :))


    • Elukkatohtori

      Jep, olen lukenut nuo linkit läpi :(

      Kiitos silti :))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      94
      2011
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      418
      1551
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1303
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      14
      1096
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      73
      1052
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1006
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      979
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      959
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      249
      930
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      837
    Aihe