Eläinlääkäriksi

Elukkatohtori

Aloitan syksyllä yhdeksännen luokan ja sitten pitäisi päättää minne seuraavaksi. Keskiarvoni 9,4.

Toisaalta minua kiinnostaisi eläinlääkärin ammatti.
Voisiko joku kertoa siitä lisää?
Millaiset pääsykokeet ovat?
Onko pakko käydä lukio?
Millainen ammatti se on?
Onko siinä paljon stressiä?
Millaisia päivystykset ovat? Ovatko ne niin rankkoja kuin puhutaan?
Onko koulu ja pääsykokeet vaikeat?
Pitääkö eläinlääkärin ostaa itse kaikki tarvikkeet?
Millainen palkka on keskimäärin?
Kuinka pitkiä työpäivät ovat?

Olisi mukavaa tehdä jotain työtä eläinten kanssa. Mitä muita eläinaiheellisia ammatteja on ja joissa olisi kuitenkin ihan hyvä palkka? Vaikka se ei tietenkään saa olla tärkein asia :)

7

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koniakoijataan

Unohda eläinlääkärin ammatti. Joudut käymään sitä varten paitsi lukion erinomaisin arvosanoin, myös vuositolkulla kestävän yliopistokoulutuksen. Eläinlääkärin ammatti on raskas ja työpäivät ja päivystykset pitkiä. Suosittelen sinulle ennemmin hevoskuiskaajan ammattia. Sen saa helpommalla ja on ehkä sinulle sopivampi eläinaiheinen ammatti:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Hevoskuiskaaja

• pidä suus kii

Sinä voisit pitää suusi kiinni tuossa iässä pääset mihin vain ammattiin melkein jos vain yrität ja keskiarvosi on todella hyvä pääsemään eläinlääkäriksi työpäivät ovat noh riippuu päivästäsi ne ovat suurimmaksi osaksi mukavia työpäiviä palkka on ihan ok. Täytyy käydä lukio,yliopisto yms. Opiskella 2 - 4 vuoteen itse opiskelin siihen 4 vuotta taino kyllä siihen 5 ja 6 vuottakin voi mennä valitse se amnatti mikä sua oikeasti kiinnostaa :))

• Perus-DI

Lisäksi muistuttanen, että palsta on väärä: tämä on tieteellisiä jatkotutkintoja (lisensiaatti ja tohtori) varten eikä eläinlääketieteen lisensiaatti kuulu tähän kategoriaan.

• Elukkatohtori

Anteeksi että kirjoittelen väärälle palstalle :( En oikein tiennyt minne tämä kuuluisi :)
      Miten hevoskuiskaajaksi pääsee ja millainen palkka siinä on?
      Kaipaisin vielä myös tietoa tuosta eläinlääkärin ammatista :)

• KVG-UTFG

Varmaan oletkin jo lukenut netin asiaa koskevia palstoja:

http://www.sell.fi/ammattina_elainlaakari/

http://fi.wikipedia.org/wiki/Eläinlääkäri

• hyvä hyvä

i tuossa iässä pääset mihin vain ammattiin melkein jos vain yrität ja keskiarvosi on todella hyvä pääsemään eläinlääkäriksi työpäivät ovat noh riippuu päivästäsi ne ovat suurimmaksi osaksi mukavia työpäiviä palkka on ihan ok. Täytyy käydä lukio,yliopisto yms. Opiskella 2 - 4 vuoteen itse opiskelin siihen 4 vuotta taino kyllä siihen 5 ja 6 vuottakin voi mennä valitse se amnatti mikä sua oikeasti kiinnostaa :))

• Elukkatohtori

Jep, olen lukenut nuo linkit läpi :(

Kiitos silti :))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      321
      7635
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1856
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1392
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1261
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      57
      1186
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1029
    Aihe