Sukulaiseni pyysivät, että saisivat asua joitakin päiviä koirineen mökilläni, koska heidän mukaan he eivät pystyisi muualle hotelleihin majoittumaan koirineen. Olin ihan järkyttynyt, koska minulla mökki on hyvin siivottu ja jopa matotkin ovat uudet lattialla. En kyllä missäkään nimessä haluaisi sinne sisään koiria likaisine tassuineen lattioille sekä sängyille, joissa minulla on kaikki puhdasta.
Mitäs itse reagoisitte tällaisiin pyyntöihin?
Koiravieraat mökillä
108
3952
Vastaukset
- Tervetuloa
Sanoisin että tervetuloa!
- E+I=EI
Miksi sana ei on niin vaikea asia niin monelle? Seuraavalla kerralla eivät kysy edes lupaa jos ovet kerran onvat auki.
Ja ne prkeleen koirat kun voi laittaa vaikka tarhaan loman ajaksi eikä aina sinne sukulaisten tms. riesaksi.
Omalla mökillä ei koirat edes juokse pihalla. Vaikeimmat tapauksetkin ovat hampaita purren pitäneet koirat autossaan (korissa tms.) LYHYIDEN vierailujen aikana.
On se stanan ihmeellistä jos mökin käytön rajoituksineen sanelee muut kuin mökin omistajat??- Sukulaiset+koirat
Sanoista tuli mieleen eräs sukulainen joka ei aikaisemmin ollut yhteydessä ja yllättäen otti yhteyttä ja pyysi jos kävisin heidän kotonaan ruokkimassa heidän koiransa heidän lomansa aikana? Perusteli asiaa sillä, että oli tullut esille ongelmia aikaisempien lomien aikana muiden hoitajien kanssa.
Ei oli sana jota käytin ja yhteydenotot palasi aikaisempaan. Ei yhteydenottoja.
Jos et halua koiria mökillesi miksi kysyt siihen kantaa muilta? Seuraavaksi mökkisi on joko sukulaisten lomanvietto kohde koirien kanssa tai ilman tai ainakin lasten sijoituspaikka kun vanhemmilla on muita menoja? - "ei",
Sukulaiset+koirat kirjoitti:
Sanoista tuli mieleen eräs sukulainen joka ei aikaisemmin ollut yhteydessä ja yllättäen otti yhteyttä ja pyysi jos kävisin heidän kotonaan ruokkimassa heidän koiransa heidän lomansa aikana? Perusteli asiaa sillä, että oli tullut esille ongelmia aikaisempien lomien aikana muiden hoitajien kanssa.
Ei oli sana jota käytin ja yhteydenotot palasi aikaisempaan. Ei yhteydenottoja.
Jos et halua koiria mökillesi miksi kysyt siihen kantaa muilta? Seuraavaksi mökkisi on joko sukulaisten lomanvietto kohde koirien kanssa tai ilman tai ainakin lasten sijoituspaikka kun vanhemmilla on muita menoja?Sanoin "ei", mutta heidän reagointinsa oli kauhea. Soitivat kaikille sukulaisille, kuinka kauhea olen kun en antanut heille majoituspaikkaa.
- Hyvä niin (ei)
"ei", kirjoitti:
Sanoin "ei", mutta heidän reagointinsa oli kauhea. Soitivat kaikille sukulaisille, kuinka kauhea olen kun en antanut heille majoituspaikkaa.
No jos noin kävi, tekivät he palveluksen kertomalla sukulaisille sen, minkä valtaosa mökinomistajista haluaisivat kertoa. Meidän mökki, meidän tavat tai ei asiaa mökille.
Vaikea aihepiiri. Henk.koht. on täytynyt olla todella tiukkana ettei mökistä ole tullut sukulaisten lomanviettopaikka. Sitkeimmät kalastelee vieläkin 7:n vuoden jälkeen edelleen saunailtoja jne. kielloista (kohteliaista) huolimatta.
Jatka samalla linjalla tai mökkiä "hallitsee" ihan muut kuin mökin omistaja. Jos jokin sukulaisista on niin sivistymätön ettei sitä ymmärrä, mitä menetät jos hän ei mökillä vieraile?
Omalla kohdalla "parhaat" mökkivieraat olivat niitä sukulaisia joita en edes tuntenut koska emme olleet yhteydessä kuin vaiheessa jossa mökki oli valmis. Miksi sukulaisiin joihin ei aikaisemmin oltu yhteyksissä, pitäisi herätä mielenkiinto mökin hankkimisen jälkeen?
- öl,ldö.cöd
Joo ei noin agressiivisen tyypin luo kannata mennä ilman koiriakaan, purkoon omat korvansa irti kun noin ahistaa....
- öl,ldö.cöd :lle
Vaikeilla tapauksilla tarkoitin sukulaista joka myöhemmin joutui hankkimaan omallekkin mökillensä häkin koiralleen. Paitsi ettei pysynyt sesse pihapiirissä, sen lisäksi että mm. söi pöydästä, puri (agressiivinen) yms. Kouluttamattomiksi kyseisiä tapauksia kait kutsutaan, oli kyseessä omistaja tai koira?
Pääasiallinen syy oli kuitenkin perheenjäsen jolla vaikea-asteinen koirakammo. Syy tuli mainituksi edellä. Itseä henk.koht. tasolla koirat ei edes häiritse. Kyse taisi olla kuitenkin muiden huomioimisesta?
Ihan vapaasti. Sen jälkeen kun kolmen päivän täysylläpito loppuu, takavalojen häipyessä horisonttiin, kaivaa mökin onnellinen omistaja välittömästi imuri esille ja aloittaa mm. karvojen nyhtämisen sohvista jne. jne. - koiranlika
öl,ldö.cöd :lle kirjoitti:
Vaikeilla tapauksilla tarkoitin sukulaista joka myöhemmin joutui hankkimaan omallekkin mökillensä häkin koiralleen. Paitsi ettei pysynyt sesse pihapiirissä, sen lisäksi että mm. söi pöydästä, puri (agressiivinen) yms. Kouluttamattomiksi kyseisiä tapauksia kait kutsutaan, oli kyseessä omistaja tai koira?
Pääasiallinen syy oli kuitenkin perheenjäsen jolla vaikea-asteinen koirakammo. Syy tuli mainituksi edellä. Itseä henk.koht. tasolla koirat ei edes häiritse. Kyse taisi olla kuitenkin muiden huomioimisesta?
Ihan vapaasti. Sen jälkeen kun kolmen päivän täysylläpito loppuu, takavalojen häipyessä horisonttiin, kaivaa mökin onnellinen omistaja välittömästi imuri esille ja aloittaa mm. karvojen nyhtämisen sohvista jne. jne.Jos on 1 viikko lomaa kerrallaan, sitten siihen lattioiden pesuun ja koko mökin sivomiseen menisi melkein kokonainen viikko, kun kesämökkini on kaksikerroksinen talo. Uudet madot ja sänkypeitteet ei niitä noin vaan saa enää puhtaksi koirien jäljiltä. En myös haluaisi ketään ulkojalkineissa sisään, koska niin ihanaa on iltaisin ennen nukkumaanmenoa kulkea huoneissa sukilla ja myös aamuisin sekä tulla sukilla iltasaunapesusta.
Minusta se on ihan älytöntä, että koirien omistajat ihan näin haluavat mennä koirineen muiden huoneisiin sisään, ajattelematta sitä, että toiset pitävät sisätiloja erittäin puhtaina ja eivät haluaa sinne eläimiä sisään.
- siisteys.
Kyllä pihalla nuo koirat saisivat juosta, mutten haluaisi niitä sinne pitemmäksi ajaksi majoittumaan koirineen sisätiloihin. En käsitä sitä, etteivät kaikki koiraihmiset ymmärrä, että joillakin sisätilat ovat hyvin siitejä ja sinne ei haluta ketään kengissään tai koirineen sisään.
Noiden koirien jälkeen kaikki matot täytyisi jälleen pestä, mutta kun siellä se ei ole mahdollista eli täytyisi ostaa uudet.- 3koiraa ja tyttö
sanoit ettei koiraihmiset tajuu et joillakin sisätilat siistejä??Jumankekka,mul on 3 isoo koiraa ja sisätilat kiiltää ku juutalaisen vehkeet.Sai sen kuvan et koiraihmiset on likaisii ja ei välitä mistään.Jokaisen oma asia päästääkö koiria mökilleen mis niin ihanan uudet matot ym mut ensiksikin mitä täällä valitat joko se on ei tai joo.Totta on että koiraperheissä missä halutaan et on siistii siellä myös siivotaan.Mulle joku sanoi ei uskois et sulla on kolme koiraa tääl on aina niin siistii ja puhdasta.Toi vaan pisti silmään et me oltais muka epäsiistei.mun koirat ei tuu sisälle kurasissa tassuissa vaan kiltisti vuoroaan oottaen tassu toisensa jälkeen putsataan.Jos mul ois oma mökki sinne sais mennä vieraat koirineen.Uudet matot kerättävä pois, omat petivaatteet mukaan.Ja siivousvälineet.
- nimim.sisäsiisti
Minne ne sukulaiset oli menossa jos lomasuunnitelmat meni uusiksi koirien takia vai jäivätkö he peräti kotiinsa viettämään lomaa?
Hotelli sitäpaitsi viittaa kaupunkiin ja mökki on yleensä sen vastakohta joten tarinassa on hiukan aukkoja?
Minulla on paha alkoholiongelma johon liittyy väkivaltataipumuksia porttikieltojen lisäksi kaikkiin majoitusliikkeisiin ja sitä kautta eri lomakohteisiin. Mitä jos minä tulenkin teidän mökille dokaamaan kun muualla se ei ole mahdollista? - koiraton ja vapaa
Kerro heille suoraan ja napakasti, että et halua heidän sinne majoittuvan. Koirat voi viedä hoitoon muutamaksi päiväksi johonkin "lomahotelliin", kenneliin vai mitä lie ovat. Muuten, miksi niitä rakkeja pitää ottaa itselleen jos, ne rajoittavat elämää noin paljon.
- sflslkdf
Koiranomistajat on suurelta osin sitä mieltä että heidän koirat on aina tervetulleita vieraita. Jos itse asuvatkin niitten kanssa niin tuskin moni isäntäperhe haluaa hikisiä, kuolaavia karvaajia omiin asuntoihin.
- Muhammed, minäkö?
Koira ei hikoile. Tuo on vähän hankala ominaisuus helteillä.
- KAL-007.
Meidän mökille ei oteta koiravieraita edes 2 tunnin kyläreisun ajaksi, pilaavat luontoa hätyyttelemällä luontoeläimiä haukunnalla ja muullakin häiriökäyttäytymisellä. Ei meille enää edes yritetä koirien kanssa tulla, niin selväksi on asia tehty. Ainoa hyväksytty keino on jättää auto ja koirat ja joku henkilö n. 1 kilometrin päässä olevalle alueelle, mutta sielläkin koirat täytyy pitää autossa.
- Koira on
Miksi pitää omistaa noin steriilejä mökkejä, miten siellä yleensä itsekään voi olla sotkematta ja likaamatta paikkoja?
"koirien jälkeen kaikki matot täytyisi jälleen pestä, mutta kun siellä se ei ole mahdollista eli täytyisi ostaa uudet."
Eihän koiria ole pakko päästää juoksentelemaan sisällä irrallaan, voi hyvä yksinkertaisuus!
Ei varmaan muutenkaan näillä koirattomilla ihmisillä ole juurikaan ystäviä, saati sitten muitakaan mökkivieraita:
.."hyväksytty keino on jättää auto ja koirat ja joku henkilö n. 1 kilometrin päässä olevalle alueelle, mutta sielläkin koirat täytyy pitää autossa"- koiraton ja vapaa
Mutta kun se on just näin, että ne koiran omistajat päästävät ne rakkinsa juoksentelemaan sisällä irrallaan, ja jälki on sen näköinen sitten. Kuri pitäisi niile rakillekkin olla, plösöt omistajat antavat niiden touhuta mitä lystäävät.
Meillä ehdoton ei,koirille!
Syy on se että vaimoni allerginen eläimille,mutta muutenkin meillä pidetään koti siistinä(toisin kuin monen koiranomistajan koti,vaikka muuta väitetäänkin).
Joskus kävi eräs koiranomistaja kylässä ja pitkänukkainen matto täytyi laittaa pesuun koska haisi koiran paskalle.Ilmeisesti ulostuken jälkeen koira istui matolla ja jätti melkoisen hajujäljen...kyllä riipoi pahasti.
Eivät monetkaan koiranomistajat jaksa tai osaa käsittää minkä riesan he aiheuttavat itsekkäällä toimillaan koiransa kanssa.
- 25v
Miten ihmeessä ne koirat täytyy joka paikkaan ylensäkin mukana kuletella.hoitopaikkoja niille löytyy. Kaikki eivät vaan tykkää koirien karvoista haukkumisesta, kuolasta,hajusta,paskasta jne.omalla tontillaan.
- siisti koti
Itse olen niellyt ja koirat ovat saaneet tulla kylään, vaikka en siitä pidäkkään. Olen samaa mieltä, että ei ihmisetkään kengät jalassa kulje sisällä, niin miksi koirat sitten saisivat. Kaiken lisäksi mökillä nuohoavat jokaisen punkkipesäkkeen ja senjälkeen hyppäävät sohvalleni tai sängylleni. Siinä sitten vierailun jälkeen uhraan kallisarvoisia lomapäiviäni siivoukseen/pyykkäämiseen ja pynkkeja peläten en voi rentoutua kodissani omalla sohvallani. Veit sanat suustani. Kyllä eräät koiraihmiset ovat itsekkäitä. Siististä mökistä minäkin pidän ilman karvoja, merkkausjälkiä,ja punkkeja. Enkä pidä siitäkään, että koiralle otetaan ihmisten astioita kaapista vaikka olen montakertaa osoittanut kertakäyttökuppia vesiastiaksi, niin ei mene perille ei sitten mitenkään. Saan vain vastaukseksi tokaisun, että koiralla on puhtaampi suu kuin ihmisellä. Ja kissan viikset sanon minä. En halua syödä koiran kanssa samasta kupista. Sitten olen viskannut arabian astian roskiin, josta koira on syönyt.
- idiot koiravieraat
siisti koti kirjoitti:
Itse olen niellyt ja koirat ovat saaneet tulla kylään, vaikka en siitä pidäkkään. Olen samaa mieltä, että ei ihmisetkään kengät jalassa kulje sisällä, niin miksi koirat sitten saisivat. Kaiken lisäksi mökillä nuohoavat jokaisen punkkipesäkkeen ja senjälkeen hyppäävät sohvalleni tai sängylleni. Siinä sitten vierailun jälkeen uhraan kallisarvoisia lomapäiviäni siivoukseen/pyykkäämiseen ja pynkkeja peläten en voi rentoutua kodissani omalla sohvallani. Veit sanat suustani. Kyllä eräät koiraihmiset ovat itsekkäitä. Siististä mökistä minäkin pidän ilman karvoja, merkkausjälkiä,ja punkkeja. Enkä pidä siitäkään, että koiralle otetaan ihmisten astioita kaapista vaikka olen montakertaa osoittanut kertakäyttökuppia vesiastiaksi, niin ei mene perille ei sitten mitenkään. Saan vain vastaukseksi tokaisun, että koiralla on puhtaampi suu kuin ihmisellä. Ja kissan viikset sanon minä. En halua syödä koiran kanssa samasta kupista. Sitten olen viskannut arabian astian roskiin, josta koira on syönyt.
Älä ole noin kiltti! ja jos et osaa sanoa ei, seuraavaksi sitten kätket ne kaikki hyvät astiat ja tarjolla on mökillä vain ja ainoastaan paperilautasia! samoin kiellä sänkyyn ja sohvalle hyppiminen. anna niille vieraille imuri käteen, ennen kun lähtevät!
- Taika
siisti koti kirjoitti:
Kyllä Arabian astia tulee puhtaaksi kun sen pesee. Sitä en ymmärrä koiraihmisenä miksi ei koiralla ole mukana omat "kupit" ja pedit siis vaikka täkki ja voihan se nukkua siinä omalla täkillä aivan oven vieressä. Ja pyyheliina mukaan että saa sen tassut pyyhittyä ennen sisäänmenoa. Koira viihtyy parhaiten kotona, stressaantuu vierasilla. Itse hankin koiranhoitajan kotiin kun menen vierasille. Ja onhan se koiranomistajan velvollisuus korjata jätökset talteen. Niin meitä on moneen lähtöön. Jos koiranomistajat hoitaisi asiat asiallisesti ei olisi niin monta koiraanvihaajaa.
- Koiraton, ja 13v
Moi. Sanoisin, että on olemassa koirahoitoloita, jonne eläimensä voi viedä, ja kertoisin kyllä vielä senkin, että mökki on kakkos, ellei peräti ykköskotini, enkä halua sinne, ja sen pihapiiriin koiria.. kiitos, näkemiin.
- kaamat piskit yökkk
Hyvä että sanoit EI kiitos! Niin minäkin olisin sanonut, noita itsekkäitä ihmisiä ja sukulaisia (vielä pahempia) kun riittää!
En itse vihaa eläimiä, ottaisin erittäin mieluusti itselleni kissan, mutta en voi , kun molemmissa rajanaapureissa on kaameita koiria.
Toisella huonosti käyttäytyviä bulmastiffeja kaksi (joita pelkään) ja toisella sekarotuinen sakemanni. Jatkuvasti ne juoksevat ja räköttävät, myös meidän pihalla ja kun siitä huomautan, tulee ihmettelyä, mitä se nyt haittaa, että heidän "hellantuuteli-hauvansa" nyt vähän käy minua moikkaamassa.
haittaa se, koska kaikki nuo rakit paskovat, kaivavat ja pissaavat pihalleni päivittäin, itse pelkään niitä hampaita näytteleviä bulmastiffeja.
Eli on se ihme,että ihmiset ei tajua, että ne rakit pitäisi sitten pitää kiinni tai ainakin vahtia, etteivät tule vieraalle tontille. Samoin nuo estävät minua ottamasta mieleistäni lemmikkiä, kissaa - sehän olisi raadeltuna pihalla ensimmäisenä päivänä.
Mulle ei todellakaan tule sotkevia koiranomistajia kylään, se vielä puuttuisi, että hyppisivät sohvilla ja sängyillä, punkkiset rakit.
Olisikohan sun sukulaisilla ollut ajatus saada ilmainen majoitus matkallaan? Monet hotellit kun ottaa lemmikkejä, niistä vaan joutuu maksamaan jotain 50e siivouskuluja lisäksi. Ja koirahotelleja on maa pullollaan, sielläkin vaan se hoito maksaa.
Joten jos joku sun sukulainen päivttelee ja haukkuu, että miksi et tarjonnut majapaikkaa, sano suorat sävelet takaisin! Mökki on sinun, et halua siivota lomallasi muiden jälkiä ja karvoja sängyltä, sohvalta, matolta!
Sano niille valittajille, että ottakaa TE ne koirat sinne kylään viikoksi, kun kerran niin niistä tykkäätte!- Kissoista,
Tässä tulivat esiin kissat.
Meillä mökillä naapurien leikkamaton uroskissa käy päivittäin tekemässä kakat pihalleni. Se kyllä yrittää raappia vähän heiniä päälle, mutta pieni tuuli jo vie ne heinät pois. Ja ei ole lainkaan mukavaa nähdä päivittäin kissan ulostetta nurmikolla, sotkea siihen käsiin kun olen puutarhatöissä. Kissan kakat eivät ole lainkaan pieniempiä kouin koirien tai ihmisten; samalainen iso lätäkkä lojuu sitten siinä nurmikolla.
Kissat kuten muut eläimet eivät ulosta pesäänsä eli sen takia mennään naapurien pihalle ulostelemaan. - atomi
Kissoista, kirjoitti:
Tässä tulivat esiin kissat.
Meillä mökillä naapurien leikkamaton uroskissa käy päivittäin tekemässä kakat pihalleni. Se kyllä yrittää raappia vähän heiniä päälle, mutta pieni tuuli jo vie ne heinät pois. Ja ei ole lainkaan mukavaa nähdä päivittäin kissan ulostetta nurmikolla, sotkea siihen käsiin kun olen puutarhatöissä. Kissan kakat eivät ole lainkaan pieniempiä kouin koirien tai ihmisten; samalainen iso lätäkkä lojuu sitten siinä nurmikolla.
Kissat kuten muut eläimet eivät ulosta pesäänsä eli sen takia mennään naapurien pihalle ulostelemaan.No ompa isot paskat kissalla:)ootko mitannut ja verrannut esm,omaan läjääsi?
- ei pahalla
Ottaisit kuitenkin sohvillesi kissan, joka on varsinainen punkinkerääjä ;)
- ei pahalla
ei pahalla kirjoitti:
Ottaisit kuitenkin sohvillesi kissan, joka on varsinainen punkinkerääjä ;)
On vai mistä tiedät ootko nähnyt,sori ei ole kissaa.
- ei pahalla
ei pahalla kirjoitti:
On vai mistä tiedät ootko nähnyt,sori ei ole kissaa.
Meneeköhän tää nyt ohi aiheesta, mutta; olen nähnyt. Onhan niitä punkkikarkotteita, mutta ei tunnu aina tehoavan...
- vuh hau vuh
Mikähän ongelma koirien suhteen nyt olikaan? Koiriahan ei tarvitse päästää etenkään kesällä sisälle ja niiden majoittamisesta voi ihan hyvässäkin hengessä sopia..
En minäkään ole mikään koiriin innostunut ihminen, mutta meillä on mökillä aittaa, saunakammaria, liiteriä, joihin koirat sopivat aivan hyvin. Yleensä vieraamme osaavat siivota jälkensä ja jos epäilen sitä sanon asiasta ihan suoraan, että ottakaa omat juomakipot, koirien petikamppeet sunmuut tilpehöörit mukaanne ja siivotkaa myös koirien aiheuttamat sotkut. Yksikään ei ole vielä loukkaantunut, mutta tunnenko vain fiksuja koiraihmisiä?
Serkullani on koira, joka rakastaa nukkua autossa ja se vasta helppo koiravieras meillä onkin. - 30
On se hirviää, kun kaikki linnut paskoo pihalle yli lentäessään! Saa pelätä koko ajan salmonellatartuntaa, ei uskalla avojaloin astua mihinkään. Pitää käyttää kenkien päällä muovisia kertakäyttösuojia, ettei kengissä vain mene noita bakteereita sisälle mökkiin!
- 26v
Kolmekymppiselle. Johan oli sulta viksu veto? Ihan ihmetyttää moiset älyn jättiläiset. Puhuttiin koirista jos satuit huomaamaan.Linnut mahtaa olla luontokappaleita eikä niitä kukaan tuo mökille.
26v kirjoitti:
Kolmekymppiselle. Johan oli sulta viksu veto? Ihan ihmetyttää moiset älyn jättiläiset. Puhuttiin koirista jos satuit huomaamaan.Linnut mahtaa olla luontokappaleita eikä niitä kukaan tuo mökille.
et ymmärtäny pointtia
- ei-miia
miia-j kirjoitti:
et ymmärtäny pointtia
et sinäkään ymmärtänyt
- ekologi29
Heh samaa mieltä. Turhan elämänvastaista ihme että on ylipäätänsä mökki.
Viimeksi omalla mökilläni ollessa mökkinaapuri manasi lintujen laulua että ne herättää heidät rääkynällään. Itse puolestani juuri siitä nautin lintujen laulusta ja useita linnunpönttöjä olen sinne laittanut. Myös luonnon olen jättänyt rauhaan ja siinä on mustikkaa ja puolukkaa naapurilla ajetaan ruoho..mitä ihmettä he tekevät mökillä jos inhoavat luontoa..? Aloittajasta en tiedä millainen piha heillä on mutta tuskin tuollaiseen kotiin pääse lapsetkaan jos ei koirakaan; koira kun yleensä sotkee vähiten. Ja jalat putsaamme koiralta sisään tullessaan. Normaalisiisteys riittää. Lomallahan sitä on ei kä neuroottisen siivoushullun manian riivaamana. ei ole tervettä liiallinen siivouskaan.. ;(
- kirppusirkuss
Kannattaa sanoa vaikka että mökillä on ollut paha rottaongelma jonka vuoksi rotanmyrkkysyöttejä on satoja ympäri mökkiä ja pihapiiriä eikä sinne uskalla koiria tuoda jos ei ole tarkoitus lopettaa mustia.
- hurtat kuriin
Tehoaako se rotanmyrkky myös niihin naapurin kapisiin bullmanstiffeihin. Tämä olisi oikein tervetullut tietoisku.
- KoirallinenNainen
On ikävää, että maailmassa on huonokäytöksisiä ihmisiä. Ja niitähän piisaa koirista riippumatta. Tämä viestiketju oli sikäli hyvä ja terapeuttinen, että nyt kaikki koirienvihaajat ja koirien omistajia vihaavat pääsivät lataamaan ihan kybällä.
Itselläni on koira, joka ei ole käsilaukku. Se ei siis automaattisesti kulje mukanani joka paikkaan. Minuakin ärsyttää ne käsilaukkukoirat, joita ei voi koskaan jättää pois matkasta. Siskollani on sellainen. Siis oikeastihan minua ärsyttää siskoni, sillä eihän se koiran vika ole, että se otetaan aina mukaan.
Itselläni ei ole mitään siis koiria vastaan, mutta siskoni koira on erittäin ärsyttävä, koska se räksyttää lähes kaikelle lähes koko ajan. No sekään ei ole koiran vika vaan siskoni vika, koska hän ei ole sitä kouluttanut.
Näitä ärsyttäviä ihmisiä ympärillämme riittää, jopa meillä koiraihmisillä.
Kiitos kun kuitenkin puhuitte tyyliin "osa koiranomistajista" eikä "kaikki koiranomistajat".
Minä ja koirani menemme, minne meidät hyväksytään. Lähipiirissä rajoituksia ei olekaan ollut, mutta aina kysyn, sopiiko tuoda koira mukana, jos jostain syystä en jättäisi sitä kotiin. Joskus kysytään jopa, miksen tuonut koiraa mukanani.
Se että koiralle joskus tarvitsee hoitopaikan, on ihan normaalia. Meillä kaikilla on erilaisia tilanteita elämässämme, kun tarvitsemme apua kanssaihmisiltämme: kukkien kastelua lomalla, vientiä lentokentälle tai laivasatamaan (minusta erittäin ärsyttävä pyyntö), noutoa sairaalasta jne, Ei ole siis lainkaan tavatonta, että joskus pyytää apua koiraan liittyen. Kieltävä vastaus pitää voida aina hyväksyä, kun on apua vailla. Se on ärsyttävää, jos kysymykseen ei voi vastata ei.
Ei-sanan sanominen on erittäin hyvä osata. Se on ollut minullekin vaikeata, mutta elämä helpottui huomattavasti, kun sen opin.
Mukavaa loppukesää sekä koirallisille että koirattomille!- EI - on hyvä sana :)
Kiitos sinulle KoirallinenNainen, olet näitä fiksuja ihmisiä, jotka ottavat huomioon myös muut kanssaihmiset.
Ongelmahan on juuri näissä, vähemmän fiksuissa lemmikinomistajissa (on se sitten koira, kissa, kilpikonna tai boakäärme). Heidän on vaikea hyväksyä sitä, että joku ei pidä heidän lemmikistään.
Opetelkaa siis kaikki sanomaan se sana EI, ystävällisesti ja selkeästi. Joku loukkaantuu, sitten vaan loukkaantuu. Niin teki ystävänikin,kun kieltäydyin ottamasta heidän kahta kissaansa kahdeksi viikoksi hoitoon. He lähtivät lomamatkalle heinäkuussa, jolloin myös minulla oli kesäloma. Kun sanoin, että minulla on silloin loma, enkä ala heidän lemmikkiensä takia olemaan kotona joka pvä, suuri sota nousi ja tämä ystäväni paiskasi minulle luurin korvaan. Laittoi vielä perään viestin, että olen itsekäs ja ilkeä ihminen.
Että voi jessus sentään, olisivat miettineet etukäteen sitä lemmikkiensä hoitoa (veivät ne lopulta kissahotelliin). Olen nimittäin useamman kerran heidän kissojaan hoitanut, mutta tehnyt myös erittäin selväksi, että kesäaikaan en niitä ota riesakseni. Eli tuon olisi pitänyt olla jo etukäteenkin selvää.
Joku ei välitä niin kodin tai mökin siisteydestä, toinen stressaa kun valoiselle sohvalle tulee tassunjälkiä ja karvoja löytyy vielä vuosien jälkeen peittojen kuiduista.
Mutta kuten tiedettyä, niiden vähemmän fiksujen ihmisten kanssa on turha edes yrittää puhua, eivät he osaa asettua toisen saappaisiin tai ymmärrä sitä EI-sanaa. - kokeiltu on sitäkin
EI - on hyvä sana :) kirjoitti:
Kiitos sinulle KoirallinenNainen, olet näitä fiksuja ihmisiä, jotka ottavat huomioon myös muut kanssaihmiset.
Ongelmahan on juuri näissä, vähemmän fiksuissa lemmikinomistajissa (on se sitten koira, kissa, kilpikonna tai boakäärme). Heidän on vaikea hyväksyä sitä, että joku ei pidä heidän lemmikistään.
Opetelkaa siis kaikki sanomaan se sana EI, ystävällisesti ja selkeästi. Joku loukkaantuu, sitten vaan loukkaantuu. Niin teki ystävänikin,kun kieltäydyin ottamasta heidän kahta kissaansa kahdeksi viikoksi hoitoon. He lähtivät lomamatkalle heinäkuussa, jolloin myös minulla oli kesäloma. Kun sanoin, että minulla on silloin loma, enkä ala heidän lemmikkiensä takia olemaan kotona joka pvä, suuri sota nousi ja tämä ystäväni paiskasi minulle luurin korvaan. Laittoi vielä perään viestin, että olen itsekäs ja ilkeä ihminen.
Että voi jessus sentään, olisivat miettineet etukäteen sitä lemmikkiensä hoitoa (veivät ne lopulta kissahotelliin). Olen nimittäin useamman kerran heidän kissojaan hoitanut, mutta tehnyt myös erittäin selväksi, että kesäaikaan en niitä ota riesakseni. Eli tuon olisi pitänyt olla jo etukäteenkin selvää.
Joku ei välitä niin kodin tai mökin siisteydestä, toinen stressaa kun valoiselle sohvalle tulee tassunjälkiä ja karvoja löytyy vielä vuosien jälkeen peittojen kuiduista.
Mutta kuten tiedettyä, niiden vähemmän fiksujen ihmisten kanssa on turha edes yrittää puhua, eivät he osaa asettua toisen saappaisiin tai ymmärrä sitä EI-sanaa.Menikö viesti perille. Toivottavasti ei tarvi enää hoitaa eläimiä kesällä eikä talvella. Toisten eläimistä on vain riesaa, ei niistä koskaan kiitosta saa.
oot aika niuho, voi sitä aina siiivota sen jälkeen.
- rfcftyhnjuiklpå
Kokemusta rikkaampana; kyläilimme ylisiistissä kodissa jossa ei edes ihmisellä ollut hyvä olla. Jäin miettimään lienekkö jotain vikaa sen isännän päässä.
- Jokainen tietysti määrittelee itse kotinsa siisteystason, mutta kyllä se jossain vaiheessa saattaa olla jo neuroottista. rfcftyhnjuiklpå kirjoitti:
Kokemusta rikkaampana; kyläilimme ylisiistissä kodissa jossa ei edes ihmisellä ollut hyvä olla. Jäin miettimään lienekkö jotain vikaa sen isännän päässä.
- Jokainen tietysti määrittelee itse kotinsa siisteystason, mutta kyllä se jossain vaiheessa saattaa olla jo neuroottista.Puhut asiaa:) Koiran karvoja kuuluu olla ;)
- mk
Helpommalla pääset kun sanot että kylää sopii mutta vuokra on 100€ vuorokausi ja kuinka kauan olette ja maksu etukäteen. Voil oppua vieraily lyhyeen ja jos naputtavat hinnasta niin kerrot että se lattian maalaaminen/lakkaus maksaa kun koiran kynnet naarmuttavat sitä ja ilmaiseksi ei kannata mökkiä antaa koska olet siihen rahaa laittanut niin rahaa se myös tuottaa vuokrattuna.
- 30
Parempi hieman paskaa nurkissa, kuin puhdas helvetti!
- mnbvfhjiuytrewsdfvbn
Monet hotellit ottavat koiria ja saattavat veloittaa siitä. Maksu voi olla määritelty jokaiselle yölle tai koko yöpymisjaksolle. Varausta tehdessä netissä voi hakukoneelle valita "lemmikkieläimet salliva hotelli". Tämä palvelu on ympäri maailman esim. www.booking.com sivustolla käytettävissä.
Itse yövyn koiran kanssa mielummin leirintäalueella, hotelleissa jne. kuin ihmisten luona jotka eivät pidä koirista. Punkki-matolääke liuos niskaan 1x kk. Rokotukset kunnossa, tassujen pesu jos ovat kuraiset, muovihousut pikkuhousun suoja tai talouspaperia jalkaan jos on juksuaika. Ruoka ja juomakipot, makuualusta mukana..... - EläintenYstävä
Ihmettelen vähän tuota vouhkaamista noista "uusista puhtaista matoista". Ensinnäkin, eihän koiria ole pakko päästää mökkiin sisälle irti juoksemaan. Ja toiseksi, voihan se matot aina rullata turvaan sivuun siksi aikaa, jos kerta niin pelottaa. Mitä sitten teet matoillesi, jos vaikka vahingossa itse sotket ne? Heität roskiin koska ei ole mahdollisuutta pestä? Kai ne matot pitää kuitenkin jossakin vaiheessa pestä!
Myös yhteisistä säännöistä voi sopia, esimerkiksi siitä että koirat eivät saa mennä sohville ja sängyille ja myös nämä siivousasiat.
Minusta melkoista niuhottamista tuommoinen...- koirankoppi sopiva
Ei kenenkään tarvi tehdä omissa tiloissaan mitään järjestelyjä mattojen tai muunkaan asian suhteen sen vuoksi, että koiria tulisi olemaan tiloissa.
Yksinkertaisesti vaan koiria ei saa tulla asuntoon ja sillä siisti.
Pitäköön jokainen hurttansa kotonaan eikä tarvi tuppautua niiden kanssa kylään.
JOs ihminen haluaa pitää kotinsa siistinä, niin ei sinne tarvi päästää ketään possua sotkemaan olipa kaksi- tai nelijalkainen.
- h m,,,
tee niin kuin minä.ilmoitin että koirat ulos,, ihan nätisti ,, eivät tulleeet,, itselläni on mökki ja sielä saa myös vieraat käydä mutta sisälle ei oo koirilla mitään asiaa,kylllä ne ymmärtää,,
- grannen
he siis asuisivat siellä kun ett ole paikalla ? en antaisi jos ei ole todella luotettavat sukulaiset. sillä ei se aina auta vaikka asioista sovitaan siinä on se riski että sopimus rikotaan.
jos ett hyväksy koirankarvoja niin parempi sanoa ei. jos ei edes tunne koirien luonnetta niin ei ole tietoa mitä tuhoa ne voivat tehdä.
olen entinen koiranomistaja ja haluaisin koiran mutta en ole valmis siihen siivoukseen mitä koiran takia tulee, sillä olen myöskin aika pedantti. ei koira kovasti sisällä sotke jos sen tassut pesee sisälle tullessa, niin minä tein mutta tuskin moni tekee. ja jos koiraa ei ole opetettu makoileen sängyssä vaan se on lattialla niin ei ole huolta. mutta mistä tiedät minkalaisia koiranomistajia sukulaisesi ovat ?
teit miten hyvänsä niin on olemassa riski että tulee erimielisyyksiä. jos sanot ei ne suuttuu jos suostut olet ehkä itse pettynyt jälkeenpäin jos vahinkoa on tullut.- molli katti
Katti on parempi pesee sentään tassunsa ,karttaa vesisadetta ei haise, koirat taas haisee kun kastuu,läähättää kuola suusta valuen.
- Hau-hau
Minun mökilleni ei saa tulla ilman koiraa elävät ihmiset. En voi sietää koirattomia ihmisiä. Käsken niiden painua ainakin kilometrin päähän, että minun koirani ei saa traumoja noista koiravihaajista.
- ÖÖÖÖÖ.
Heh heh, kylläpäs olet hauska. Tietääkö kaverit kans kuinka sinulla on sana hallussa ?
- koiruudet
niinpä samaa mieltä kanssasi..hyvin sanottu. :)
- Hau-hau
Kaverit tietävät.
Onneksi voi valita kaverinsa ja vieraansa. En ikinä suvaitse ystäviini tai kaveripiiriini koiravihaajia. Tai muitakaan eläintenvihaajia. Tai muitakaan tympeitä pedantteja.- Hau-hau:lle
Ja miksi niiden koiranvihaajien nurkkiin pitää siitä huolimatta tunkeutua vaikka tiedät ettet ole koirinesi tervetullut? Onneksi voi valita saako koirat tulla mökille mutta kun sitä valinnan vapautta ei kaikki koiranomistajat noudata. Kuka sinä olet moraalisaarnoja pitämään kun et täytä kriteerejä joita muilta edellytät?
- minä ja muut
Kyllä minä tuota aloittajaa ymmärrän vaikka itselläni on kaksi koiraa. Meillä koirat ei saa tulla makuuhuoneeseen, eivät hypi sohvalle, eivät räkytä, eivät karkaile, eivät mene kukkapenkkeihin (opetettu). Olen tehnyt tötä koirien kanssa heti kun tulevat pentuna kotiin. Paitsi sen ekan kanssa. Se sai kasvaa aikuiseksi ja sille tietämättämme vahvistettiin monia huonoja käytöksiä.
Moni tuttu on alkanut itsekin koiriaan opettamaan, koska muuten minä puutun koirien riehumiseen. Ollaan juteltu ja pohdittu, että mitä ja miten koirille opetetaan. En silti ole mikään tyranni vaan olen itsekin oppinut koiran kasvatusta kantapohjan kautta.
Senkin ymmärrän, miten vaikea on sanoa tutuille, että näin meillä toimitaan ja tätä ja tuota en halua. Parasta on sanoa suoraan ja nätisti ja kertoa miltä tilanne itsestä tuntuu. Jos vieras pyörittää silmiään ja antaa edelleen koirien tehdä mitä haluaa niin sitten vain porttikieltoa.
Sitä en ymmärrä tai ehkä ymmärränkin, että kun hiukan arempi ihminen kertoo, että meidän mökillä ei riekuta...niin sitten sanojalle tuleekin itselle paha mieli kun tuli niin sanottua ja jos vielä tulee riitaa eli se vieras ottaa nokkiinsa. Eli mökkiläinen haluaa pitää puolensa mutta ei kestä siitä tulevaa seurausta.
Jokaisen on hyvä oppia pitämään puolensa. Teet mitä hyvänsä niin aina teet jonkun mielestä väärin. Se pitää vain kestää. Ajatelkoot muut mitä haluaa. Kun lainaat toiselle mökkiä niin toinen miettii, että miksi hän ei saanut sinne mökille tulla, miksi toiset pääsee tuolloin ja minä vasta plaa plaa. Tälle pitää tehdä stoppi.
Kaikki ei vain pidä edes vilkkaista koirista, vaikka nämä eivät pihaa tongi tai räkytä. Se pitää meidän koiran omistajienkin muistaa ja ymmärtää. Itse kivitän pihalleni tulevat kissat vaikka muuten kissoista pidänkin. En tunne mitään myötätuntoa kun joku kissa leikkii hengellään MInun pihallani ja juostessaan siitä autotielle.- minä ja muut
Jatkoa edelliseen. Meidän koirista ei lähde karvaa, joten karvaa irrottavan koiran kyläily on aina lievä kriisin paikka, tai ei aina, riippuu irtoavan karvan määrästä.
- kivitän kissat ?
minä ja muut kirjoitti:
Jatkoa edelliseen. Meidän koirista ei lähde karvaa, joten karvaa irrottavan koiran kyläily on aina lievä kriisin paikka, tai ei aina, riippuu irtoavan karvan määrästä.
Mikä noissa koiralovereissa oikein mättää kun ymmärrys ei riitä siihen, että kaikki ei yksinkertaisesti pidä koirista eikä niitä halua ympärilleen eikä varsinkaan kotiinsa karvoilla tai ilman?
Kissat häädetään kivittämällä omasta pihasta mutta voi jeesus jos joku ei diggaa omasta kultanupusta eli eläinjalostustuotteesta nimeltä koira....
- 25v
Mitä ihmettä tällä palstalla moisesta jauhetaan. Jos joku ei mökille koiria halua niin asian pitäisi olla sillä selvä. Jos joku taas suvaitsee mökillään koiria niin sekin on sillä selvä.
- pu(u)deli lelu(eläin
Hiukan samaa sarjaa kuin miten lokit tms saadaan pysymään mökiltä pois.
- minä ja muut
En vie koskaan koiria kylään turhan takia. Kenenkään mökeillä ei käydä kun löytyy omakin mökki. Pitkillä lomareissuilla koirat viedään koirahoitolaan tai meille on kotiin tullut joku koiria hoitamaan maksua vastaan.
Kissoja on itselläkin ollut. Pihalle jos kissoja eksyy huomaamattani niin koirat saattaa niitä satuttaa. On siis parempi hiukan kivittää kissoja kuin aiheuttaa niille sisäisiä vammoja koirien hampaissa.
Ei, kenenkään ei tarvitse sietää toisten koiria tai kissoja tai kurittomia lapsia tai muita sukulaisia silloin kun ei halua. Tähän auttaa se suomalisille niin vaikea aihe kuin puhuminen. Joskus kun joutuu puhumaan jollekin omista toiveistaan omaa mökkiä kohtaan niin toisille tulee paha mieli. Mitäpä tuosta. Aloittaja vain nyt sitten itkee kun muut suuttuu. Antaa suuttua. Toiselle kumarrat ja toiselle pyllistät. Näin se menee.
Ostin juuri loukun pyydystääkseni kissat täältä kaupungista omalta pihalta. Hajotkaa siihen. Muutama kissa välttää koiran hampaat ja auton alle jäämiset ja se sitten on niin kauheaa.- kissa välttää koiran
Isokokoinen koira hyökkäsi teinitytön kimppuun | Kotimaan uutiset ...
www.iltalehti.fi/uutiset/2012032315366842_uu.shtml
3 päivää sitten – 16-vuotias tyttö sai purentavammoja koiran hyökkäyksestä Punkaharjulla torstaina.
Koira puri kahta lenkkeilijää Nurmijärvellä | Kotimaan uutiset ...
www.iltalehti.fi/uutiset/2012031215314124_uu.shtml
12. maaliskuu 2012 – Koira hyökkäsi kahden lenkkeilijän kimppuun sunnuntaina aamupäivällä Nurmijärvellä.
Vihainen koira hyökkäsi koulutytön kimppuun – omistaja ei jaksanut ...
www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/vihainen-koira.../1517384
4 päivää sitten – Punkaharjulla isokokoinen koira hyökkäsi ohikulkeneen koulutytön kimppuun ja puri tätä.
Koira puri lenkkeilijöitä Nurmijärvellä | Helsinki | yle.fi
yle.fi/alueet/.../koira_puri_lenkkeilijoita_nurmijarvella_3326457.htm...
12. maaliskuu 2012 – Sunnuntaina aamupäivällä sattuneessa onnettomuudessa loukkaantui kaksi miestä. Koira oli tapahtumahetkellä irti omakotitalon pihassa, ...
Koira puri lenkkeilijää - peukalosta pala irti - Ilta-Sanomat
www.iltasanomat.fi/a/1288454662400
12. maaliskuu 2012 – Koira hyökkäsi lenkkelijöiden kimppuun Nurmijärvellä.
Kun koira hyökkää | Elävä arkisto | YLE
yle.fi/.../kun_koira_hyokkaa_29136.html18. maaliskuu 2008
Koirat hyökkäävät mieluiten omien ihmisten kimppuun. Yhtenä syynä koiran hyökkäämiseen pidetään sitä ...
Lisää videoita haulla koira hyökkäsi »
Kootut koirauutiset: Koira puri pyöräilijää kasvoihin - omistaja pakeni ...
koirauutiset.blogspot.com/2011/.../koira-puri-pyorailijaa-kasvoihin.h...
Iäkäs mies sai vammoja kasvoihinsa ja käteensä, kun koira hyökkäsi pyöräilijän kimppuun Pedersören kunnassa. Iäkäs pyöräilijä oli ohittanut katua kulkeneen ...
Koira hyökkäsi koulumatkalla olleen tytön kimppuun - Aamulehti
www.aamulehti.fi/.../koira hyokkasi koulumatkalla olleen tyton ki
...
4 päivää sitten – Isokokoinen koira puri koulutyttöä Punkaharjulla torstaina puolenpäivän jälkeen. 16-vuotias tyttö käveli koulumatkalla naisen ohi, jolla oli ...
Koira hyökkäsi juoksijoiden kimppuun Raalantiellä Nurmijärvellä ...
keskiuusimaa.vartti.fi/.../koira_hyokkasi_juoksijoiden_kimppuun_ra...
13. maaliskuu 2012 – Kaksi juoksulenkillä ollutta miestä joutuivat koiran hyökkäyksen uhriksi sunnuntaina aamupäivällä Nurmijärvellä Raalantiellä. Talon pihasta ...
Iso koira hyökkäsi kimppuun postilaatikolla Laukaassa - Keski ...
www.ksml.fi/uutiset/keski-suomi/iso-koira-hyokkasi.../971652
Suuri koira kävi miehen ja koiran kimppuun Laukaassa Katvelantien ja Kalluntien paikkeilla maanantaina kello 17. Mies oli ollut ulkoiluttamassa koiraansa... - viheliäiset piskit
kissa välttää koiran kirjoitti:
3 päivää sitten – 16-vuotias tyttö sai purentavammoja koiran hyökkäyksestä Punkaharjulla torstaina.
12. maaliskuu 2012 – Koira hyökkäsi kahden lenkkeilijän kimppuun sunnuntaina aamupäivällä Nurmijärvellä.
4 päivää sitten – Punkaharjulla isokokoinen koira hyökkäsi ohikulkeneen koulutytön kimppuun ja puri tätä.
12. maaliskuu 2012 – Sunnuntaina aamupäivällä sattuneessa onnettomuudessa loukkaantui kaksi miestä. Koira oli tapahtumahetkellä irti omakotitalon pihassa, ...
Koirat hyökkäävät mieluiten omien ihmisten kimppuun. Yhtenä syynä koiran hyökkäämiseen pidetään sitä ...
Iäkäs mies sai vammoja kasvoihinsa ja käteensä, kun koira hyökkäsi pyöräilijän kimppuun Pedersören kunnassa. Iäkäs pyöräilijä oli ohittanut katua kulkeneen ...
...
4 päivää sitten – Isokokoinen koira puri koulutyttöä Punkaharjulla torstaina puolenpäivän jälkeen. 16-vuotias tyttö käveli koulumatkalla naisen ohi, jolla oli ...
13. maaliskuu 2012 – Kaksi juoksulenkillä ollutta miestä joutuivat koiran hyökkäyksen uhriksi sunnuntaina aamupäivällä Nurmijärvellä Raalantiellä. Talon pihasta ...
Suuri koira kävi miehen ja koiran kimppuun Laukaassa Katvelantien ja Kalluntien paikkeilla maanantaina kello 17. Mies oli ollut ulkoiluttamassa koiraansa...Aikuinen vielä toipuu ja selviää, mutta lapselle tulee ikuinen trauma jonkun välinpitämättömän/ koulutukseen kykenemättömän koiranomistajan vuoksi.
Ainoa oikea ratkaisu on niskalaukaus - molemmille.
- Koiranomistaja
Jokainen taaplaa tyylillään. Minulle tulisi henkilökohtaisesti stressi, jos olisin yhtä tarkka siisteydestä kuin moni muu. Mutta ei se tee minusta tai siitä toisesta yhtään huonompaa ihmistä.
Itselleni ei tulisi mieleenkään viedä omia koiriani kenenkään kotiin tai mökkiin pyytämättä siihen lupaa omistajalta. Koirat ovat hyvätapaisia ja sisäsiistejä, mutta silti ymmärrän erittäin hyvin jos joku ei niitä sisätiloihinsa halua. Koirat voivat varsin hyvin oleilla kesällä ulkona ja yöt vaikka autossa, kun huolehtii siitä, ettei koira kärsi kuumuudesta.- ettei koira kärsi
Suuri koira kävi miehen ja koiran kimppuun Laukaassa Katvelantien ja Kalluntien paikkeilla maanantaina kello 17. Mies oli ollut ulkoiluttamassa koiraansa... - puhtaat matot
Ymmärrän ketjun aloittajaa, meillä kävi vieras koiran kanssa joka tykkäsi käydää usein järvessä. En aina ehtinyt vahtimaan vaan koira meni märkänä likaisena sisään. Kyllä oli matot siivottomat, pestähän ne piti.. Opin tästä kun tulevat seuraavankerran otan matot pois.
- sesse<3
samaa mieltä ton ylisiisteyspelleilyn kanssa! siitä tulee helposti pakkomielle jos kiinnittää huomiota joka v***n roskaan. voi voi ....
- jee sus
Ostin juuri loukun pyydystääkseni kissat täältä kaupungista omalta pihalta. Hajotkaa siihen. Muutama kissa välttää koiran hampaat ja auton alle jäämiset ja se sitten on niin kauheaa.
Osta koiranloukku odottaessasi seur. kertaa ja pidä matot lattialla. Muutama ihminen välttää koiran hampaat ja ikuiset arvet ja se on sitten niin kauheaa...ja mattoja ei tarvitse pestä.
YHDELLÄ tutulla oli metsästyskoira joka sai tulla sisälle. Isäntä näytti koiralle paikan missä maata ja koira oli ja pysyi siinä. Hämmästys oli suuri koska oli niin poikkeava kokemus koirista ja varsinkin heidän omistajistaan. Kahvien jälkeen koira sai ohjeet siirtyä ulos jonka jälkeen koira pääsi juoksemaan mielensä kyllyydestä. Samalla sai oppia linnun hakemisesta siiven muodossa. Pentukoira siis ja tavat tasolla joita en tiennyt koirilla edes voivan olla. Opetettu, ei hakattu.
97%:sti ns. koiraihmisistä on ihmisiä joilla ei saisi olla lupaa omistaa koiraa.
En itse ole eläindiggaaja mutta varsinkin isoksi kasvaessaan loppuiäkseen pihalle naruun kytketyt koirat vtuttaa suuresti kun niillä ei voi enää leikkiä. Ei ne koirat narun päässä vtuta vaan ne koiranomistajat. En ole eläindiggari sanan perinteisimmässä muodossa vaan minun mielestä ihmisellä ei pitäisi olla oikeutta eläviin leikkikaluihin.- puhtaat matot
Niin kyllä koira oppi tavoille jos opetetaan, se vaan vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä. Meillä on itsellä koira joka ui myös mutta ei mene märkänä tai muuten likaisena sisälle jos tassut on märät tai likaiset odottaa että ne pyyhitään koiran omalla pyyhkeellä, jonka viereen koira jää odottamaan. Tämä on opittu yllättävän nopeasti siis matot pysyy omalta koiralta puhtaana.
- sesse<3
ei voi sit käärii niit mattoja rullalle ja pistää sivuun.
koiranlika: vai kahdessa kerroksessa.. hmm miks ne pitäs päästää yläkertaan?? haloo valot päälle!- oma maa
Ei tule likaa eikä kakkaa eikä kuoppia, kun ei päästä niitä koko tontille.
- hipsuts
Minun ykköskotini on pieni kerrostaloyksiö, mutta varsinainen kakkoskotini on sydämessäni se ykköskoti, joka on vanha 20-luvulla rakennettu ns. mummonmökki, jota olen kunnostanut satoja tunteja viikonloppuisin ja lomilla. Minulle tämä mökki on rentoutumispaikka ja sellainen ympäristö, jossa viihdyn. Seuraan vuodenaikojen kulkua ja olen esimerkiksi rauhoittanut osan tontista luonnontilaiseksi, jossa linnut pesivät joka vuosi.
Minulla mökki on paremmin sisustettu kuin kotini. En todellakaan halua, että sen paremmin mökkivieraat kuin heidän lemmikkinsäkään tulevat mellastamaan kotiini. Ihmettelen sitä, että miksi ei arvosteta ja kunnioiteta sitä mikä on toiselle tärkeä. Heille se on vain mökkiröttelö, kun taas minulle se on rakkain paikka maailmassa. Heille yhdentekevät romuesineet ovat taas niitä, joita minä olen ostanut kirppiksiltä ja kunnostanut. Vieraat eivät myöskään ymmärrä sitä, että minä olen maksanut huomattavia summia mökistä, tontista ja kunnostustöistä.
Ensimmäisenä kesänä en osannut sanoa ei. Sen jälkeen opin sanomaan. Eipä käy enää juuri vieraitakaan, mutta viis siitä. Saanpahan olla itsekseni rauhassa. Lapsenlapset (2 kpl) käyvät mielellään, mutta heillekin (ja ennen kaikkea heidän vanhemmilleen) olen opettanut, että minun mökki ja minun säännöt. Lapsenlapsetkin pesevät kädet sisälle tullessa ja jättävät kurasaappaat ovensuuhun, vaikka kotonaan syöksyvät jätskit kädessä sohvalleen. - ööröm.
...elä välitä sairaista p.a.s.k.a.puheista!!!sinä yksin päätät ketkä mökillesi päästät.jos ne siitä suuttuu ku sanot EI koiran sotkuille niin älä siitä välitä,anna suuttua.alunperinkään niillä ei ollu muuta ku että sais sua hyväksi käyttää typerien rakkiensa kanssa...ja sinä olisit sitten ainoa siivooja `vieraiden´ lähdettyä...
- puhdas koti
Sinua yritetään käyttää hyväksi.
- Ossaus
EN - tietenkään.
Laittakoot elukkansa vaikka kenneliin.
Tosin voi ehkä elää ilmiseksi muiden mökillä - törkeää varastamista. - Onellinen
Näinhän se on kuka ei mistä pidä niin, ei pidä. Näyttää saavan jopa neuroottisia piirteitä, kyllähän pesemällä astiat puhdistuu. On jopa todettu että liiallinen puhtaus lisää sairastumisen riskiä yleisesti. Ihmisen puolustusjärjestelmä ei toimi eikä vastustuskyky kehity. Meillä on eläimiä joka lähtöön toisin kuin naapurissa. Meillä ei lapset sairasta. Naapurin lapset aina kipeinä. se siitä.
Ite ollaan karavaanareita eli aina on koirat mukana lomareissuilla,:ei tartte miettiä missä yömme vietetään mahdutaan kaikki mukavaa on. Neuroottiset sukulaiset saavat pitää omat mökkinsä, kyllähän aina on otettava toiset huomioon kukin taaplaa tavallaan.- living in zoo
MInäkin ole karavaanari, mutta en halua ikivanhaan vaunuuni mitään eläintä.
Haluan että vaununi pysyy kohtuu siistinä, vaikka en olekaan mikään intoilija.
Tuttavapiirissä on perhe missä kolme sakemannia häärää pienissä tiloissa ja molemmilla lapsilla löytyy melkoisesti astmaa ja allergiaa . Mistähän mahtaa lasten sairaudet johtua?
- Siisti koiruli
Vaikea sanoa tuohon, kun et kertonut koirien kokoa tai onko kuinka koulutettuja/kouluttamattomia (isoja, jotka rynnii pesemättömillä tassuilla sohville muitta mutkitta jne), mutta tuohon siisteyteen täytyy mainita, että ei koiran olemassaolo automaattisesti tarkoita sitä, että sen/niiden jäljiltä on matot likaisena jne. Meillä itsellä on ns. valkoinen koti, ja aina on siistiä, ellei jopa todella siistiä. Mutta hyvinpä menee meidän kodissa pikkuinen koiruliini (tassupesu tarvittaessa lenkin jälkeen, ja pylly samoin). Sohvalla saa olla, samoin sängyssä, tai mihin sitten haluaa pesän tehdäkin, tämähän on sekin koti. Se on kyllä itsekin niin siisti, että joskus ihan huvittaa, ja kiltti kuin mikä.
Meillä tosiaan yleensä käy niin päin, että jos koira ei ole mukana kyläpaikassa (poisjäänti esim. allergisen vieraan vuoksi), niin jo kyselee muut, että missä pikkuinen, miksi ei ole mukana ; ) Mutta täytyy myöntää, että jos meille olisi tulossa kylään joku jätti "räkä poskesta roikkuen", niin ehkä joutuisin sanomaan, että jäisikö se kotiin, vaikka erittiän eläirakas olenkin. - Opetelkoot tapoja
Tottakai sinä mökkisi omistaja määräät mökillesi myös säännöt. Ei kukaan vieras voi tulla toisen omistamaan mökkiin omilla ehdoillaan, vaan mökin omistajan ehdoilla. Jos tuosta suuttuvat niin suuttukoot, alkaa se nyt olemaan röyhkeää jos kuvitellaan että kaikki hyväksytään mitä vieraat ehdottelee. Et ole velvollinen heitä hyysäämään. On törkeää tuoda koira toisen kotiinkaan sisälle, jos siihen ei ole talon väeltä lupaa. On outoa että jotkut suhtautuu koiriin kuin lapsiin. Vierailin kerran ystäväni luona jonka oma koira oli ilmeisesti tärkeämpi kuin minä vieraana. Kun en välittänyt hyysätä hänen koiraansa, hän ei sitä ymmärtänyt. Se ystävyys loppui, en ole vieraillut hänen luonaan sen enempää.
- Kyllä
Hyväksyisin kyllä tämän pyynnön. Jos koirien tassut ovat likaiset kun ne tulevat sisään voisit pyytää vieraidesi kuivaamaan ne. Yleensä omistajat kuivaavat koiransa jos ne ovat likaiset. Voit myös kieltää koiraa niin että se ymmärtää ettei saa tullä sänkyyn tai sohvalle. Jos mökkisi on niin että naapurit eivät ole lähelläja jos yleensä koirat eivät karkaa voisivat ne olla myös suurimman osan ajastaan ulkona.
- öklöttää
Ehdoton ei! Muistan ikäni koiravieraan, joka kynsi terassin ovesta maalit emännän katsellessa tyynenä vierestä, toisen tuttavan koira raapi uuden kotini parketit syville naarmuille. Kumpikaan ei koiran syytä. Inhottaa ajatuskin että joku toisi karvoja tilkuttavan kurakoiven kuolaamaan kotiini!
- taktiikkapeliä
Kun kieltää koiraa tomerasti, niin saa myös koulutusta osaamattoman henkilön takajaloilleen ja pääsee eroon samalla kertaa molemmista harmin aiheuttajista.
- luonnonhelma
Sanoisin tervetuloa. :)
Ja laittaisin vaikka vanhemmat matot varastosta niin viihtyvät huoletta siellä.:)
Kyllä elämä ja sen tuoma rikkaus arvokkaampaa kuin yhdet helvatun matot.- kapiset piskit
Saako teille lähettää niitä hurtan likaamia mattoja pestäväksi ?
- Onnellinen 2
kapiset piskit kirjoitti:
Saako teille lähettää niitä hurtan likaamia mattoja pestäväksi ?
Omistan pesulan, mattoja saa tuoda, toivonkin sitä. Koira on aina omistajansa kaltainen ja vähän viisaampikin.:)
- ei minun tontille
Onnellinen 2 kirjoitti:
Omistan pesulan, mattoja saa tuoda, toivonkin sitä. Koira on aina omistajansa kaltainen ja vähän viisaampikin.:)
Matot saa palauttaa puhtaina, mutta laskua ei tarvitse lähettää, sillä "eihän koiristakaan ole mitään harmia toisille" ja "niiden pitää antaa temmeltää"
- omistaja
Jos koiria ei mökilleen halua niin siihen pitäisi selkeän EI:n riittää. jos ei riitä ja kiukutellaan niin vika löytyy silloin suuttuneen korvien välistä.
Itselläni on koira, mutta ei minulle tulisi mieleenkään viedä sitä kylään jollei joku erityisesti pyydä. Ja siinäkin tilanteessa mielestäni joka koiran omistajan pitäisi päätään käyttää että tassut pyyhitään kun tullaan sisälle ja sängyille ja sohville ei ole mitään asiaa. Koira on kuitenkin fiksu eläin ja senkin kuuluisi tietää mitä ei tarkoittaa...- s omistaja
Koira on fiksu eläin mutta ongelma yhtälössä koira ihminen=koiraihminen, onkin siinä, ettei sama koske valtaosaa koiran omistajia. Siksi koirilla on panta naruineen tms, ettei omistaja eksy koirastaan.
- Sanoisin tervemenoa
Sanoisin tervemenoa, jos liikutte täällä päin uudestaan, ajakaa seuraavallakin kerralla ohi.
Oma tupa oma lupa ja sen tuoma rikkaus arvokkaampaa kuin sukulaisten helvatun rakit, nuo kuolaavat nelijalkaiset jumalan luomistyön painovirheet.
Mökittömät koiranomistajat voivat purkaa traumojaan klikkaamalla tämän viestin kohdalla peukkua alaspäin niin usein kuin lääkäri määrää tai ainakin siihen asti kunnes sydämmen lyöntitiheys laskee turvalliselle tasolle jolloin lisähapen nauttiminen ei ole perusedellytys elämän ylläpitämiseksi elämän runtelemassa ihmishahmossa joka hakee kaltaistansa seuraa tyhjään elämäänsä kuolaavista nelijalkaisista sitä muualta löytämättä. Miau..siis..vuh vuh- sorge,
eihän se koira ole yläkerranukon duunia vaan ihmisen jaloa jalostamista. Masentuuhan se koira jos sen turkin väritys ei sovi rouvan minkkiturkkiin tai jos se ei mahdu käsilaukkuun matkalla markettiin missä se saa omistukseensa viimeisimmät muotiluomukset ettei sen tarvitse hävetä ulkonäköään.
- Muru
Ehdoton ei koirille. Rahalla saa kyllä varattua hotelleista majoitustilaa, johon voi viedä koiran, samoin hoitajia saa rahalla. Hotellista käsin voi vierailla mökillä tapaamassa sen asukkaita. Koira pärjännee hoitajan seurassa pari tuntia. Sinä aikana kyllä ehtii kuulumiset vaihtaa.
En ottaisi koiraa/kissaa vieraakseni, vaikka itselläni olisi/on koira/kissa. Jos ystävyys/tuttavuus katkeaa tähän, niin joutaa katketakin. - Näin se vain on
Minun mielestäni tällaisesta asiasta ei kannata keskustella, jokainen tekee oman kotinsa tai mökkinsä kanssa niin kuin tahtoo ja muiden täytyy tyytyä siihen.
Minä en pysty sitä tekemään kun samalla kieltäisin omilta lapsilta kotiin tulon, koiria pyörii nurkissa, väliin isoja ja väliin pieniä, mutta elämäähän tämä vain on. - hau hau ja väy väy
On se kumma juttu että nuo koiran / piskin omistajat eivät tajua että ei kaikkien tarvitse tykätä koirista. Pitäkööt ja viekööt sinne omien koiraystävpiiriläisten luokse täyshoitoon.
Ei se nyt vaan niin täydy olla että jos he ovat siinä liekan päässä sen koiransa ehdoilla niin että siihen tarvitsee toisten puutua. Ajattelisivat ensin ennenkuin ottavat moiset huolenaiheensa.
Ajattelisivat muutakin kuin vaan omaa koiramaailmaansa. - KoiraihmisetHuitHait
Olen samoilla linjoilla kanssasi että koirat voi jättää pois kuvioista. En päästäisi mökille. Pidä tiukka linja ja vetoa vaikka koirahilseen tuomaan allergiaan.
Koirille on olemassa hoitopaikkoja jossa voivat olla lomien ajan. Koirat voivat olla myös lomalla muiden koirien kanssa aivan kuin ihmisetkin ovat ihmisten kanssa. Koiraihmisen järki ei aina ole siitä terävimmästä päästä jonka kaikki tietää etenkään kun puhutaan niistä fanattisista koiraihmisistä. - Ekkegrön
Itselläni on koiria, ja jos joudun ottamaan ne mukaan reissuun niin sitten ne nukkuvat autossa tai häkissä ellei niitä ihan erikseen pyydetä sisälle taloon tai mökkiin. Talonväen sääntöjen mukaan tietenkin mennään ja jos koirat eivät saa juosta pihalla irti niin ne lenkitetään sitten muualla. Eivät kaikki koiranomistajat ole idiootteja ja itsekkäitä. Tuskin kukaan koiranomistajakaan tykkää karvoista vaatteissa ja huonekaluissa, niihin on vaan itse siedättynyt mutta ei tule olettaa että koirattomat niitä sietäisivät. Ja tosiaan eläinhoitoloita on, joskin sesonkiaikaan ovat usein täynnä ja hinnakkaita.
Ja ainakaan omien koirieni tassut eivät pelkällä pyyhkimisellä puhdistu kurakeleillä vaan hiekkaa kantautuu sisälle joka tapauksessa - mutta tämäkään ei kaikkia haittaa. - askontyttö
Kun minulla oli mökki, kaikki vieraat olivat tervetulleita, mutta minulla olikin useampi rakennus.
Kissojen kanssakin sai tulla, kunhan oleskelivat pikkumökissä.
Vieraat majoittuivat pikkumökkiin tai asuntovaunuun, omassa käytössäni olevaan mökkiin ei eläimiä tuotu.
Tosin itsekin käytin mökkiä vain nukkumiseen kesäisin, koska ulkona oli mukavaa tehdä ruokaa ja nautiskella siitä sitten terassilla.
Saunan jälkeen ihanaa istua ulkona, kolmessa grillissä tuli, etteivät hyttyset kiusanneet.
Kyllähän koirankin voi pyyhkiä puhtaaksi, jos sattuu ulkona olevan kurakeli. Ei kuivalla ilmalla tule muuta sotkua, kuin karvoja, jos ei ole harjannut koiraansa viikkoihin. - ei sängylle koiria
Voitha nsiksi ajaksi laittaa huobnommat matot ja päiväpeitteet. Tai voit sanoa että eivät päästä koiria sänkyyn koska et halau koirankarvoja siihen.
Minä otan ainakin arat matot posi jos tulee koiravieraita ja meillä ei koirat ole sängyssä, ei kenekään koirat. Sanon heti alkuunsa että koiria ei saa olla sovilla eikä sängyillä eikä kukaan ole tykännyt huonoa.
Koirat ovat jopa tervetulleita vaikka itselläni ei koiraa olekaan.
Mutta sekin pitää ymmärtää, että kaikki eivät tykkää koiria sotkemassa. Voitko sanoa että majoittaisivat koirat eteiseen tms. Päiväthän koirat voivat seikkailla ulkonakin. Yöksi riittää makuusoppi jossakin.
Ja sano että siivoavat jälkensä jos tuovat koiransa. Mutta sänkyyn ei ehdottomasti koiria.- oma paikka !!!!
Vai pitäisi hakea aitasta vanhat matot lattialle ja vaihtaa repaleinen peitto sänkyyn kun " meidän koirat tulee teille telmimään !" Per....e, se ei käy .
Talossa eletään talon tavalla tai talosta pois.
Lähtökohtaisesti eläinten paikka ei ole samassa tilassa kuin ihmisten.
Eläimille pitää olla omat suojat ja oleskelupaikat. Onko nykyään koirankoppikin jo tuntemeton käsite. Eikö "kullannuppupuudelia" voi opettaa kunnon tavoille.
JOs on joitakin rotuja, joiden täytyy olla sisällä, niin niille pitää olla omat paikat ja alustat, missä viihtyvät. Pääsääntöisesti koira on turkillinen ulkoeläin, minkä tyhmät ja ahneet ihmiset ovat jalostaneet monen rodun osalta piloille. - Vokkivokki-o
oma paikka !!!! kirjoitti:
Vai pitäisi hakea aitasta vanhat matot lattialle ja vaihtaa repaleinen peitto sänkyyn kun " meidän koirat tulee teille telmimään !" Per....e, se ei käy .
Talossa eletään talon tavalla tai talosta pois.
Lähtökohtaisesti eläinten paikka ei ole samassa tilassa kuin ihmisten.
Eläimille pitää olla omat suojat ja oleskelupaikat. Onko nykyään koirankoppikin jo tuntemeton käsite. Eikö "kullannuppupuudelia" voi opettaa kunnon tavoille.
JOs on joitakin rotuja, joiden täytyy olla sisällä, niin niille pitää olla omat paikat ja alustat, missä viihtyvät. Pääsääntöisesti koira on turkillinen ulkoeläin, minkä tyhmät ja ahneet ihmiset ovat jalostaneet monen rodun osalta piloille.Ja höpöhöpö. Koira on ihmisen kaveri ja sen paikka on sisällä ihmisen kanssa, ellei se nyt satu kuulumaan niihin rotuihin, jotka nyt kertakaikkiaan ovat ulkokoiria. Sensijaan koiran ei kuulu makailla sängyssä tai sohvalla, se on vallan tyytyväinen matollakin. Jos seurakoira pidetään ulkona kopissa ja koko ajan narun päässä, miksi se sitten yleensä hankitaan?
- joustoa vai ei
Millaisista sukulaista on kyse? Pitävätkö muuten yhteyttä? Jos pitävät yhteyttä vain silloin kun tarvivat koirille kotia, niin ei kannata päästää heitä mökille. Jos muu suku siitä ahdistuu, menkööt sinne muiden sukulaisten luo koirineen.
Mutta jos kyse on tosi kivoista suksulaisista joiden kanssa pidetään muutenkin yhteyttä, niin kannattaa vain kertoa pelisäännöt miten mökillä ollaan. Uudet matot rullalle. Yläkerran huoneisiin ei mennä, eikä sängylle, nojatuoleihin eikä sohville. Muuten annat heidän siellä nauttia mökistä ja mene hyvä ihminen itsekin silloin mökillesi. Sinun mökkisihän se on.
Ja pyydät siivoamaan kun pois lähtevät. Ja omat petivaatteet pitää olla peittoja ja tyynyjä myöten.
Eli siis, jos ihmiset ovat sinulle tärkeitä, voi vähän joustaa, elleivät ole niin ei tarvi joustaa ollenkaan. - edullisesti
Eikö olisi hyvä puhua ja keskustella henkilön kanssa joka tulossa mökillenne eikä näin levittää asiaa silä ei asia näin selvene rehellinen asiallinen keskustelu paikallaan.
- koiria minullakin
No, kuule, miksi et vaan suoraan sano, että et halua koiria mökkiisi? Kyllä on olemassa koirahoitoloita, joihin koiransa voi jättää hoidettavaksi maksua vastaan. Itselläni on myös koiria ja nyt jo tiedän, keiden luokse voi koirat tulla mukaan ja keiden ei, en mieltäni siitä pahoittaisi, jos kiellettäisi koiraa ottamasta sisälle, kyllä ne kuitenkin aina jonkun verran sotkee, vaikkakin yleensä kaikki koiranomistajat kyllä kuivaavat koiransa, jos ne on kuraisia, mutta karvojen lähtemistä sen sijaan ei voi estää... Tai sitten sanot, että saa koirat tulla, mutta kerrot, että et halua, että ne menevät sängyille/sohville, koiraansa voi kyllä kieltää menemästä tiettyihin paikkoihin... Ja otat ne uudet hienot matot siksi aikaa pois vaikka kokonaan,niin ei tarvitse pelätä, mitä niille käy.. Niin ja jos koirat sitten jotain tuhoavat vaikka, niin kyllä se niiden omistajien kuuluu sitten se korvata sinulle...
- koira aina mukana
Olen jättänyt sellaiset kyläpaikat nykyjään käymättä missä koirat on ei toivottuja ja mulla on ns ei toivottujan listalla siivottomat lapset, onneksi lapsen lapsi on opetettu käyttäytymään!!
- Karjalan poika
Mikä ettei,onnistuuhan koiran tulla kylään,mutta ei haukuta toisiamme
- Vokkior
Antaisin luvan, mutta keräisin omat mattoni lattialta ja kehottaisin heitä tuomaan omat mattonsa lattioille asumisen ajaksi. Ja jos koira on sitä sorttia, joka saa asustaa sohvilla ja sängyillä, haluaisin vieraita tuomaan suojat kyseisiä huonekaluja varten. Ei se koira yleensä mikään täystuho ole, joitakin poikkeuksia lukuunottamatta.
- daeqw
"Mitäs itse reagoisitte tällaisiin pyyntöihin? "
Sanoisin tervetuloa. Eiköhän ne ihmisen tassut enemmän sotke.
Ja jos sotku häiritsee, niin sinulla on kaksi vaihtoehtoa:
1) sano ei.
2) sano kyllä, ja pyydä vieraita ottamaan matto pois lattialta ja tuomaan omat vuodetekstiilit, koska et tahdo omiesi likaantuvan koirasta vieraita siivoamaan mökin ennen poistumista. - M. Öksä
Kyllähän se olisi ihan kamalaa kun tassuista tulisi ehkä hiekkaa, jos on hiekkamaata! Ja joku risukin sinne sisään voisi tulla koiran mukana.
Aivan kamalaa!
Meitä on monenlaisia.
Omalle mökille voi mennä sululaisetkin kunhan siivoavat jälkensä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 343976
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131899Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631364Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951296Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681185Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A51031- 47941
Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti333914Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥26901En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?39892