Moikka! Olen 26-vuotias nainen ja kovasti kiinnostaisi työ tullissa ja varsinkin niin että olisi huumekoira työparina.. Kovasti olen tullin sivuja selaillut mutta jostain syystä sieltä löytyy tietoa aika nihkeästi. Kaikki edellytykset minulla kuitenkin tullityöhön olisi.
Kiinnostaisikin tietää että kuinka tulliin työhön pääsy tapahtuu, ja kuinka nopeasti voi edetä siihe pisteeseen että omasta koirasta alettaisiin kouluttaa huumekoiraa työpariksi? Kiitos jo etukäteen vastauksista :)
Tulli työpaikkana
30
5559
Vastaukset
- Hohhoijaa
Ei se ole mikään valintatalo, että vielä omasta koirasta koulutettaisiin huumekoira. Ja mikisiköhän ei, mietipä.Taidat olla sen verta lapsellinen ideasi kanssa, että parempi suuntautua jolleen kevyemmälle ja kykyjä vastaavalle uralle
- tullix
Valittavan tulee olla vainoharhainen agressiivinen psykopaatti. Tottumus eläimiin on epäedullista, niitä kohtaan tulee kyetä olemaan raaka ja julma.
- loikloik
Ainakin kielitaidon tulee olla hyvä, tapaathan siellä kaikenkielisiä matkustajia.
- Ei tarvita
Väkivaltaan taipuvainen luonne riittää ja naisillekin on aseet ja rakit, jos omat voimat ei riitä.
- einimimerkkiäoleHAHhah
Ei tarvita kirjoitti:
Väkivaltaan taipuvainen luonne riittää ja naisillekin on aseet ja rakit, jos omat voimat ei riitä.
EI OLE ASEITA. PUHUT TÄYTTÄ SOOPAA.
- Mainos Henkilö
Niinpä, mainonnastahan se totuus löytyy. Kymmenen kivaa ja kakskymmentä kaunista asiaa.
- Eikö sinunkin
kannattaisi ostaa haluamasi ostaa haluamasi tuotteet ihan itse, eikä pyrkiä varastamaan toisilta.
- teelusikalla annettu
Varas ja poliisi pärjäävät vähän vähemmilläkin älyllisillä resursseilla, joten joillekin ne ovat ainoat vaihtoehdot.
- minävaan86
Tullin töihin päästääkseen tulisi olla suhteita -yllätys yllätys. Ja taitaavat nykyään arvostaa ainakin amk-tasoista koulupohjaa. Mutta ymmärräthän sen, että ei omasta koirasta mitään huumekoiraa tehdä. Enkä usko, että ihan muutaman vuoden kokemuksella koiraohjaajaksi pääsee.
- pankissa nostetta
no mieti nyt vähän..... istuthan pankin päällä. Tiedän tapauksen kun eräs n.50 v. nätti, suorastaan hulppean kaunis missi tyyppi ja räväkkä suustaan, x rouva ilman erityisempää koulutusta kansakoulupohjalta suoraan pystytiskiltä siviilistä hankkitui Ivalossa tullin palvelukseen ja muutamassa vuodessa kohosi viskaaliksi tms. tullitarkastajaksi ja siinä sivussa pakkokeinovirkamieheksi ja vahtii nyt muiden tekemisiä.
- reittä pitkin
Tuollaiset osastonsihteerit ne esittelevät asioita juopoille ja/tai tyhmille komisarioille eli päättävät ihmisten asioista tuntematta lakia tai yhtään mitään. Sitten valehtelevat sumeilematta laillisuusvalvontaviranomaisille.
- ei kohonnut
"muutamassa vuodessa kohosi viskaaliksi tms."
Esimieheksi, johtajaksi, päälliköksi tai muuksi turhakkeeksi joudutaan eikä kohota. Vain tyhmimmät eivät tajua olla ottamatta tarjousta vastaan.
- 4Xrajan yli/vrk
Tullit on kouluttamattomia "idealisteja", sakkaa rajapässien rinnalla. Yrittävät "lutkuttaa" poliisia, mutta suomen poliisilla on toistaiseksi "maalaisjärkeä" jota pässeillä ja tulleillä ei ole! Tulli työpaikkana on ovelta ovelle myyjän tasoa..... idiooteille.
- tosiko
ei oo tosi
- tullipäällikkö
nuo tullin työpaikat on iät ja ajat olleet perintöjä isätä pojalle. Katsokaa vaikka länsirajan sukunimiä ajan saatosta, siellä on nepotismi rehottanut ja rehottaa koko maassa juuri tällä saralla. Ei ole koulupohja ratkaissut vaan puhtaasti "sopivuus" kyseiseen virkaan tai toimeen. On täydellisesti unohdettu valtion virkanimitysperusteet, kyky, taito ja koeteltu kansalaiskunto ja eri koulutukset jopa korkeasti koulutetut on sivuutettu muuten vaan mukavien myymäläapulaisten kustannuksella. Tähän ei kukaan valtiovallan edustaja ole halunnut puuttua ja nepotismi saa rehottaa täysin vapaasti. Totuus ei pala edes tulessa
- Ivalo
Täällähän on tuttuja ihmisiä, kun noin asioista tiedätte, esim. Ivalosta. Mutta viskaali sanaa älkää käyttäkö, on aika vanha termi.
Lisätietona kommenttaattoreille, että viskaali tosiaan tarkoitti jotain joskus, ei enää...
Ps. lisäksi, älkää menkö henkilökohtaisuuksiin pienessä kylässä. - Asiaatunteva
Mikset hae krp asiantuntijaksi? onhan krp ääniasiantuntijakin ilman koulutusta asiantuntijana. ja litteroi virallisii papreihin tilanteen mukaan mitä käsketään siinä sulle pestiä perseen nuolentaan. tosin miks haluut nuoleskelu ammattiin?
- Artsipoi
Kuka siellä länsirajalla on sukulaisia suosinut, Honkain huminako
- Sukurutsaitutaa
TULLI = Suomen suurin hautomo.
Miehet ja vaimot samassa putiikissa - tuumailija-
Huumehörhö sopisi sulle paremmin.
- 33-39645
Työpaikat yleensä:
Vuorotteluvapaan sijaisuuksia.
Sinulta edellytetään: Tietyn pituista työttömyysjaksoa, jotta pääset edes haastatteluun.
Sijaisuuden päättyessä, menet odottelemaan uutta sijaisuusjaksoa, joka voi tulla sinulle jos olet hoitanut hyvin työsi, 1-2v kuluttua. EHKÄ.- KeltainenJoposka
Vuorotteluvapaanehdot ovat tiukentuneet, joten vapaalle lähtijöitä on harvassa.
Vakituista työtä ko laitoksesta on tosi vaikea saada. - HyvinHuonoaOn
20 vuotta pitää olla Tullissa työssä, ennen kuin saat/pääset vuorotteluvapaalle.
SIJASEN ON OLTAVA TYÖTÖN.
- Kunnon.Käräjille
Hakeudu ihmeessä! Siellä nostellaan tekaistuja oikeusjuttuja toinen toisiaan vastaan kuten ihan ylätason juipeista voi havaita valtakunnan median otsikoista.
- Että voit varautua kaikenlaiseen. Kaikensorttinen "viaton" kieliminen omista työkavereista pomoille on aivan jokapäiväistä arkea toimipaikoilla, ja se on vieläpä aivan pyhäkoulutoimintaa eli alkusoittoa. Käräjiä ei kai vielä suorittava porras toisiaan vastaan käy, mutta voinet siihenkin varautua lähivuosina. Nimittäin mitä isot edellä niin sitä pienet perässä. Meinaan, että pomojen apinoiminen on alemman tason pikku-pomoille ja mosureille aivan tyypillistä. Hanki itsellesi diili jonkun pomon kanssa ja myy sille tietoja omaa hyvää kohteluasi vastaan.- yksi.kokemus
Taidat tietää jotakin siitä työpaikasta. Itse kirjoitin siellä mm sakkoja ja niihin liittyviä takavarikkopöytäkirjoja. Kun irtisanouduin rajun työpaikkakiusaamisen vuoksi niin noin puoli vuotta myöhemmin tuli syyttäjänvirastosta ilmoitus, että tutkinta lopetettu tapauksessa, jossa minua epäiltiin virkavellisuuden rikkomisesta. Olin Tullin rikostorjunnan mukaan hakenut tutkijan tietoja poliisijärjestelmästä vaikka tosiasiassa olin vain joutunut käsketysti merkitsemään kyseisen tutkijan takavarikkopöytäkirjoihin (tekemään takavarikkopöytäkirjat tutkijan puolesta) ja siitä saatiin lokitietoja tarkoituksellisesti tulkiten väkisin muotoiltua tutkintapyyntö minua vastaan johon en saanut antaa edes vastinetta. Mutta mikäs sen parempi tapa puhdistaa käsiä työpaikkakiusaamiselta kuin mustamaalata kiusattua.
- 6y7tgu98joOpl
Tullin koulutus on jotenkin "kääntäen verrannollista".
Toinen ihmetyttävä asia on "nimettömyys". Rajamiehillä on nimineula, sotilailla on nimineula, poliiseilla on nimineula.- ViranomaisHäpeä
Tullin tunniste on kumisaappaan kokonumero ja "isopäisyys!
- EeeroEiLehti
Työtön työnhakija jos olet , niin hae. Jos olet töissä, kriteerit ei täyty osaltasi.
Vuorotteluvapaansijaisuus VAATII hakijalta TYÖTTÖMYYDEN. - SukunimetönMika
Näin viikko takaperin ensimmäisen tullivirkamiehen (nainen) jolla oli ommeltu nimikyltti rinnuksessa. Kyseessä oli tv-ohjelma, jossa naista haastatelttiin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351