Vera Valan esikoinen

Hiukkanen123

Onko joku lukenut Vera Valan esikoisteoksen Kuolema sypressin varjossa?
Ei varmaan moni, koska kirja on vasta ilmestynyt, mutta olisi kiva kuulla kommentteja. Kannattaako lukea? Taidan odotella, että saan sen käsiini kirjastosta, kun rahat on vähän vähissä. Ostan paljon dekkareita yleensä, mutta ne menee heti kiertoon. Kirjahyllyssä on muutenkin liikaa kirjoja.

Mielelläni kuulisin siis teidän arvioita kirjasta!

21

331

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,,,,;.,

Pitääkö kehua vai moittia?

Kirja ilmestyy vasta ensi kuussa.
      Etkö muka tiedä?

• 18+3

Kyllä sitä nyt jo näemmä saa kaupoista, näin päivityksen kirjailijan FB-sivuilla.

• markkinointia?

Onkohan kirjailija itse täällä markkinoimassa teostaa, tulee mieleeni?

• Hiukkanen123

Ei ole. Aloitin ketjun, koska olen dekkarien lukija ja minua kiinnostaa tuo kirja. Tykkään Italiasta ja luulin, että kirja olisi ehtinyt jo markkinoille, mutta ilmeisesti erehdyin. En ole ostanut kirjaa, koska mua hämää se, että sitä markkinoidaan Italialla, siitä huolimatta, että Italiasta tykkäänkin. Mun mielestä on vähän huono enne, että dekkaria markkinoidaan jollain muulla, kuin juonella. Yleensä parhaat dekkarit on "hyytävän jännittäviä, koukuttavia" tai jotain muuta. Tästä syystä kyselin.

• Nives

Teksti takakannessa: ”Italia tulvii iholle jännittävässä dekkarissa.”

• makuasioita....

Luin, en pitänyt laisinkaan.

• taotao.

Luin "kirjailijan" haastattelun, ei herättänyt mielenkiintoa. Taitaa kirjoittaa omasta elämästään ja lisänä joku rikos.

• 3+1

Epäilyttävät kyllä tällaiset paikkasidonnaiset kirjat tyyliin " Italian aurinkorannat", bongaa kirjasta kotikatusi"
      Suomalaiset kirjailijat laittavat kirjan tapahtumat usein ulkomaille vaikka se ei tuo lisäarvoa kirjaan.

• diudiudiudiudiudiudi

Pari bloggaria näyttää kirjoittaneen kirjasta arvion. Luin ne ja itseasiassa niiden perusteella kirja ei vaikuttaisi olevan sitä mitä luulin. Toisessa arviossa sanottiin, että kirja sijoittuu dekkarin ja toimintajännärin välimaastoon. Mielenkiintoista.

• Nives

Kirjan päähenkilön äiti on suomalainen. Olisin kaivannut pohjoismaista naisnäkökulmaa, jonka päähenkilö olisi omaksunut äidiltä.
      Nyt kirja etenee ihan hempukkalinjalla.

• just joo 1 2 3

Joo ei taida olla kirja mulle tarkoitettu, näin päättelin Ilkka-lehden arvostelun pohjalta, pehmoviihde ei oikein nappaa eikä ylipitkät ruoka kuvaukset ym. Kaipaan dekkareihin juuri sitä näkökulmaa ja tarkkanäköisyyttä, mitä tässä kirjassa ei taida olla.

• H.E.H.

Arvostelujen perusteella kuulostaa aika suurelta osin Rei Shimuralta. :D ...Se onkin jo melkeen tarpeeksi hyvä syy jättää lukematta.

• syörukoilerakasta

Hyviä arvioita on saanut, mitä googlettamalla selvitin, ja on just oman makuni mukainen kirja.

• iloaelämää

Up

• Macariino

Ok tytsy!

• mitähän tähän keksis

Luin ja pidin kovasti! Suosittelen kaikille, jotka tykkäävät vähän kevyemmästä jännityskirjallisuudesta.

• DekkariFani

Ihan liian sievää kieltä dekkari kirjaksi.En pitänyt lainkaan. Taitaa Vala, kertoa omasta elämästään pienellä sievällä kirjotuksella.

• H.U.D

En ota kantaa juoneen tai taitoon kirjoittaa.

Minua ihmetytti usein toistuva "italialais-persoona".

Tehtiin jotakin ja todettiin, että italialaiset tekevät niin.
      Mentiin ja taas olivat italialaiset mukana.
      Tultiin koska italialaisilla oli niin tapana.
      Syötiin...ja italialaisilla oli tapana...

Kustannustoimittajalla on tainnut olla kesäloma mielessä kun on tarkastanut käsikirjoitusta.

• 5+2

On tullut uusia blogiarvioita kys. kirjasta. Tekeekä uutta nousua?

• ++++++++

Ei ollut vielä nettikaupoissa, mutta kirjablogistit olivat jo saaneet Gummeruksen juhlissa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3465
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1868
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      80
      1178
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      209
      872
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      816
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe