Vaikeus keskittyä rituaalin aikana

....................

Hei! Olen jo useamman vuoden ajan harjoittanut wicca-uskontoa, mutta ongelmana on asteittain vaihteleva keskittymisvaikeus. Varsinkin jos olen metsässä/luonnon helmassa suorittamassa rituaalia, on erittäin vaikea keskittyä. Kuulostelen jatkuvasti ympäriltä kuuluvia risahduksia ja ääniä, joita metsässä kuuluu. En saa lievää stressin ja pelon tunnetta millään häviämään, jolloin on miltei mahdotonta keskittyä rituaalin suorittamiseen.
Muilla vastaavanlaisia kokemuksia?
Pitäisiköhän kokeilla lasillista viiniä rituaalia edeltävän niukan aterian aikana, jos se vaikka rauhoittaisi mieltä hiukan. Onko teillä ehdotuksia?

5

227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rOusseau

Voithan sä vinettoa kokeilla. Tai rauhoittavia yrttejä teenä, voivat auttaa siirtymään rituaaliseen mielentilaan.

Mene tekeen jonkun toisen kanssa rituaali yhdessä, jos mahdollista, niin ei jännitä risahdukset.

Selvitä itelles miks risahdukset jännittää ja ryhdy poistamaan syy.

• Traddu 10 vuotta

Se, että karvat nousevat pystyyn rituaalia aloittaessasi kertoo siitä, että toisen maailman olennot alkavat kiinnittää huomiota siihen, mitä teet. Olethan valmistelemassa rituaalista siirtymistä maailmojen väliin.

Oletko varma, ettei kehän tekemisessä olisi harjoituksen varaa? Tai tekniikassa kehittämistä? Nimittäin yleensä, kun kehän saa pystyyn, myös olo rauhoittuu, koska kehä on suoja.

Jos sinua psykologisesti häiritsee ajatus, että joku voi nähdä mitä teet metsässä, opettele visualisoimaan työkalusi ja käytä niitä metsässä visualisoimalla. Tällöin ei tarvitse miettiä mitä, jos joku näkee..

• mielikuvitusleikki

Tuolle visualisoimiselle taitaa olla toisenlainenkin ilmaisu olemassa. Se menee jotenkin näin: "ja sit täl olis niiku taikasauva..."

• Mullakin on ollut vaikeuksia keskittyä. Kiusalliset ajatukset keskeyttivät välillä rituaalit. Nykyään en viitsi tehdä rituaaleja ollenkaan vaikka wicca olenkin.

• Traddu 10 vuotta

darkbutterfly: Opettele meditoimaan. Kun opit hallitsemaan mielesi, opit myös kuinka antaa "häiritsevien ajatusten" lipua ohi ilman, että se häiritsee keskittymistäsi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      54
      2798
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      61
      2641
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      36
      2163
    4. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      63
      1937
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      55
      1905
    6. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      35
      1602
    7. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      935
    8. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      112
      863
    9. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      839
    10. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      37
      824
    Aihe