Miksi Turun hengentieteen seura ei hyväksy alle 18-vuotiata?

16-vuotta

Mietin vaan että kun lueskelin seuran sivuja niin siellä luki että alle 18-vuotiaita ei oteta. Miksi? Esim. vaikka 16 ja 17 vuotiaat ei minusta ole liian nuoria.. Että jos sen ikärajan siirtäisi vaikka 15 vuoteen niin sit se ois hyvä.. Ja vielä jos voisin pyytää niin asiallisia vastauksia kiitos!

9

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hesa-Esa

      Jos he ottaisivat alaikäisiä, he voisivat saada syytteitä alaikäisiin kohdistuvasta henkisestä väkivallasta tai muuta sellaista. En tiedä, onko tuo syynä heidän käytännölle.

    • 16-vuotta

      Mmm.. Pitää kai sit ettii joku muu seura johon liittyä. Koska oon jos oikein muistan niin oon lukenu että jotkut otta 15v ja ylöspäin. Jos jollakulla on jotain hyviä ehdotuksia niin ois kiva.. Mut katotaan joudunko viela oottamaan 2 vuotta vai en..

    • talktalk

      Joudut ikävä kyllä odottamaan siihen asti kunnes täytät 18-vuotta, koska silloin et ole enään vanhempiesi huollettavana vaan itse määräävä henkilö.

      Harva henkinen, uskonnollinen tai maaginen seura tai järjestö ottaa alle 18-vuotiaita jäsenekseen. Joihinkin toki voi vanhempien luvalla voi liittyä, mutta vakavasti otettavat järjestöt toimivat 18 -vuoden periaatteella tai ikäraja voi olla jopa korkeampikin.

    • 16-vuotta

      Joo niin mä vähän arvelin.. Se on vaa kun suurin osa mun ikäsistä pelleilee jossain hautuumaalla ja kaatelee hautakiviä, riehuu ja juo viinaa eikä niistä kavereistakaan saa oikeen mitään irti kun ne joko esitää olevasa toosi kovii tai muuten vaan jotenki liian sekasin ettei niitten kanssa voi mitää ajatuksia vaihtaa.. ja sit joutuu viel 2 vuotta ootta jossai suomi24 keskustelu palstalla kun on taass liian nuori.. Mmm.. välil vaa vähän kyrsii ettei oteta vakavasti ja vanhemmatki jotai vitun kristtittyjä jotka käy kirkossa puhumass papille et mikä siin on vikana kun se ei aina tanssi meijän pillin mukaan ja ne sanoo että kyllä se kohta ohi menee.. ja vanhemmat on jo kärräämässä hoitoon kun on taas mussa jotain vikana.. Huh... Kyllä se avautuminen on ihanaa.. xD no ei voi mitään.. Mut on se vaan niin kiva kun pääsee valittamaan jollekin kun ei ketään muita kiinnosta.. Tai tuskin teitäkään kiinnostaa mut valittaminen on vaan niin kivaa xD..

      • Wanha jo

        Perseestähän se on olla 16 kun muut ajattelevat että "taas joku teini luulee olevansa" eikä mitään kivaa saa laillisesti tehdä paitsi tietysti gimmojen kanssa. =) Hyvin on muistossa tuo aika, odotin kuin kuuta nousevaa että täytän 18 sitten kirkosta eroon ja varmaan muuten aika samat ajatukset pyöri tuolloin kun sinullaki.

        Otan osaa ... no pari vuotta enää lusimista niin saat tehdä omat valinnat.


    • 16-vuotta

      Nii mut onneks oon vaan kerran 16 ja oonhan mä oottanu jo sen 16 vuotta nii kyllä mä voin viel oottaa sen 2 vuotta eikä se nyt niin pitkä aika oo kun ajattellee et on kuitenkin kaikki koulut viel kesken nii hoitaa ne ny kunialla läpi nii sit voi keskittyä muihin juttuhin. mut voihan sitä viel muutakin tehä kun on viel alaikänen;) me ollaan menossa menossa tiistaina yöllä jonnekin pelaa spiritismiä vaikka kirkkopuistoon kun en oo viel kokeillu! voi olla että ei siitä mitään tuu mut pitää tehä jotin muuten mä kuolen tylsyyteen.. Pitää vielä käyä ostaa kynttilöitä.. :-D

    • Ha haa!
    • kusetustatyhmille

      siis kuka fvitun vajakki edes haluaa johonkin turun mielenterveyspotilaiden ryhmään???

      ei szaatana kun jengi on tyhmää porukkaa.

      magia ja okkultismi ja noituus ja uskonto on vain päänsisäinen roolipeli ja illuusio. kusetusta.

      kusetusta tyhmille.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe