Vaihdoin kyseisen mustarunkoisen kameran 70-luvun lopulla "parempaan".
Kerään nyt eläkeukkona kameroita jolla kuvailin. Aloitin Lubitel kakkosella.
Tuo VF 101 puuttuu. Jos joku tietää missä sellainen olisi ylimääräisenä niin kertokaa.
Voigtländer VF 101
3
299
Vastaukset
- ebaystä
ebaystä varmaan löytyy
- Kameroita nurkissa
Minulla on Voigtländer joutilaana, mutta valitettavasti väärää tyyppiä (Vito CL). Jos se jollekulle kelpaa, niin voisin kamerasta pikkurahalla luopuakin.
Olin 1980-luvulla tekemisissä erään kameroiden keräilijän kanssa. Lahjoitin hänelle pikkuvikaisen Agfa Selectaflex -järjestelmäkameran, jollainen miehen edustavasta kokoelmasta puuttui. Arvonsa tunteva herrasmies ei kuitenkaan halunnut ottaa lahjoitustani vastaan vastikkeetta vaan antoi puoliväkisin tilalle tuon Voigtländerin, joka oli kuulemma ”täysin kuvauskuntoinen”. Kuvasin siihen aikaan Canon AE-1:llä enkä ole tullut ottaneeksi V-länderillä yhtään ruutua edes kokeeksi.
Yhtä joutilaana minulla olisi kaksisilmäinen ”kottaraispönttökin”, Yashica-B.
Appiukkovainaan ”sodat käynyt” Kodak Junior -paljekamera ja jonkin verran tuoreempi Regula III bk automatic ovat puolestaan sellaisia perintökalleuksia, että taitavat jäädä nurkkiimme edelleen. - oikea vitonen
Minullakin on Vito CL, 60-luvun alun pokkari. Ostin sen kymmenkunta vuotta sitten kirpputorilta muutamalla eurolla. Myyjä ei selvästikään tajunnut kameran arvoa, hän pyysi samaa hintaa myös 80-luvun kehnoimmista 110-filmiä käyttävistä muovipokkatreista.
En ole kuvannut tuolla Vito CL -yksilöllä. Hankinnan syy oli se, että aloittelin 70-luvulla kuvaamista samanlaisella kameralla, joka meni vaihdossa järkkärin ostaessani. Joka tapauksessa Vito CL tuottaa kohtuullista jälkeä ja on siistiä työtä. Malli on yleinen, hintapyynnöt ebayssa muutaman kymmenen euron luokkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3424332Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1422428Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822056- 1411571
- 261107
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!421094- 221005
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein140999- 77989
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337931