Vaihdoin kyseisen mustarunkoisen kameran 70-luvun lopulla "parempaan".
Kerään nyt eläkeukkona kameroita jolla kuvailin. Aloitin Lubitel kakkosella.
Tuo VF 101 puuttuu. Jos joku tietää missä sellainen olisi ylimääräisenä niin kertokaa.
Voigtländer VF 101
3
264
Vastaukset
- ebaystä
ebaystä varmaan löytyy
- Kameroita nurkissa
Minulla on Voigtländer joutilaana, mutta valitettavasti väärää tyyppiä (Vito CL). Jos se jollekulle kelpaa, niin voisin kamerasta pikkurahalla luopuakin.
Olin 1980-luvulla tekemisissä erään kameroiden keräilijän kanssa. Lahjoitin hänelle pikkuvikaisen Agfa Selectaflex -järjestelmäkameran, jollainen miehen edustavasta kokoelmasta puuttui. Arvonsa tunteva herrasmies ei kuitenkaan halunnut ottaa lahjoitustani vastaan vastikkeetta vaan antoi puoliväkisin tilalle tuon Voigtländerin, joka oli kuulemma ”täysin kuvauskuntoinen”. Kuvasin siihen aikaan Canon AE-1:llä enkä ole tullut ottaneeksi V-länderillä yhtään ruutua edes kokeeksi.
Yhtä joutilaana minulla olisi kaksisilmäinen ”kottaraispönttökin”, Yashica-B.
Appiukkovainaan ”sodat käynyt” Kodak Junior -paljekamera ja jonkin verran tuoreempi Regula III bk automatic ovat puolestaan sellaisia perintökalleuksia, että taitavat jäädä nurkkiimme edelleen. - oikea vitonen
Minullakin on Vito CL, 60-luvun alun pokkari. Ostin sen kymmenkunta vuotta sitten kirpputorilta muutamalla eurolla. Myyjä ei selvästikään tajunnut kameran arvoa, hän pyysi samaa hintaa myös 80-luvun kehnoimmista 110-filmiä käyttävistä muovipokkatreista.
En ole kuvannut tuolla Vito CL -yksilöllä. Hankinnan syy oli se, että aloittelin 70-luvulla kuvaamista samanlaisella kameralla, joka meni vaihdossa järkkärin ostaessani. Joka tapauksessa Vito CL tuottaa kohtuullista jälkeä ja on siistiä työtä. Malli on yleinen, hintapyynnöt ebayssa muutaman kymmenen euron luokkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1976861- 1592026
- 1131678
- 511380
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551228Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501098Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001064Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6977Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251944- 41919