PU kiikari tokarev svt 40 kivääriin

kiikarit ww2

Kysyisin sopiiko tuohon tokareviin se sama pu kiikari mikä mosin naganttiinkin?Erilainen jalustahan noissa on mutta onko itse kiikarissa eroa?Joku väitti että tokarevin kiikari olisi ohkaisempi ja nagantin paksumpi jolloin se ei sopisi tokareviin.Pitääkö paikkansa???

Noita tokarevin pu kiikarin jalustoja ei tunnu löytyvän mistään edes kopioina saati sitten aitoina.Tosin ei viitsi aitoon kiikariin/kivääriin laittaa kopio jalustaakaan.Tietääkö kukaan mistä noita kiikareita/jalustoja(aitoja) saisi suomesta?Myös saksalaiset ww2 kiikarit kiinnostaisi...

10

2736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jamppa987

      Miten tuo kiikarin jalusta kiinnitetään tokareviin?Tarvitseeko kivääriin porata jotain ruuvi reikiä,kuten naganttiin???

    • Severisti

      Venäläisiä kiikareita ja jalustoja myy ainakin Veika Oy Liedossa Turun lähellä. Katseleppa sen nettisivuja.

    • marlinisti1

      Veika oy,ltä saat pu-kiikarin kopiota,alkuperäiset hakusessa
      Pilad P3,5*20 100e ja rihlakon kiskoon (11mm) sopiva köpelö??jalusta 50e
      aidot pu-kiikarit keräilytavaraa ja varsin hintavia ,pilad laadullisesti sama

      • Anonyymi

        Yhen kerran asioinu ja oli viimmeine. Pu jalustaa kysyin ei ei ei ei ei. Varsinkaan tähäkello aikaa. Öö 16.45. Lätkääsi luurinkorvaan. Mulkku. Ja tämä on sitte ihan tosi. Tiiä sit minkälainen se muille on ollu. Tämä oli omakohtainen kokemus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhen kerran asioinu ja oli viimmeine. Pu jalustaa kysyin ei ei ei ei ei. Varsinkaan tähäkello aikaa. Öö 16.45. Lätkääsi luurinkorvaan. Mulkku. Ja tämä on sitte ihan tosi. Tiiä sit minkälainen se muille on ollu. Tämä oli omakohtainen kokemus.

        Tämä juttuhan oli vuodelta 2014. Miksi nostit asian ajankohtaiseksi?
        Veikalla on kaikki myytävät tuotteet esitelty sivuilla ja jos sivuilla ei ollut kuvaa pu-jalustasta, niin sitä ei ole myynnissä.


    • kyllä

      ittlel aito PU tähtäin pietarista tuotu luulis käyvän jos kerrran mulla ilma kivääris kiinnne semmonen

    • ????????

      Mistä tunnistaa vanhan pu-kiikarin? Löysin vanhan kiikarin ja pienen googlettamisen jälkeen selvisi mettä kyseessä on pu-kiikari. Päällisin puolin näyttäisi että ikää on mutta mistä erottaa kopion?

    • ??????

      Jaa mettä on pu-kiikari?

    • remmari

      PU-kiikareita tehtiin useampia vähän erilaisia malleja. Mosinille suunnatut mallit (joita useimmat nykyään markkinoilla olevat kopiot ovat, esim. Pilad-mallisto) eivät mene SVT-40:n kiikarinjalustaan. Mosinin jalassa kun on renkaat lähellä toisiaan ja kiikarin etuosa tökätään niihin, SVT:n jalassa renkaat ovat kaukana toisistaan. Mosinin PU-kiikari on siitä hassu että etuosa on tuuman läpimitaltaan ja takaosa noin 30mm. Jos sen yrittää laittaa SVT:n jalkaan niin kiikari tulee aivan liian kauas taakse.

      SVT-40:n kiikarinkin reproduktioita kyllä tehdään mutta niitä on vähän vaikeampi löytää. Tokareviin tehdään nykyään myös picatinny-kiikarikantta johon saa minkä tahansa tähtäimen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      80
      4445
    2. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      29
      3284
    3. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3152
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      51
      2987
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2925
    6. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      321
      2726
    7. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      43
      2649
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      234
      2391
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      25
      2206
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      46
      2144
    Aihe