Flexcashin toiminta

Varaton

Onko Flexcash vienyt kenenkään saatavaa oikeuteen? mulla ovat nyt kolme vuotta lähetelleet oikeusuhkaus kirjeitään mutta eivät vie käräjille.Sitten kun joskus vievät jos vievät, niin kiistän hyviin perintätapoihin ja perinnän tahalliseen pitkittämiseen vedoten.

6

431

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse saatavaa et voi tuolla perusteella kiistää (tai tietysti voit, mutta se ei johda mihinkään), mutta perintäkulut kannattaa kiistää vedoten hyvän perintätavan vastaiseen menettelyyn. Ks. saatavien perinnästä annetun lain 10 §:n 2 mom.: "Velallinen ei kuitenkaan ole velvollinen korvaamaan perintäkuluja, jos velkoja tai toimeksisaaja on menetellyt 4 §:n vastaisesti tai jos perintätoimintaa ammattimaisesti harjoittava ei ole täyttänyt 5 §:n mukaista velvoitetta, paitsi jos menettelyn moitittavuutta tai laiminlyöntiä voidaan pitää vähäisenä."

Tuo pykälässä viitattu 4 § koskee hyvää perintätapaa ja siinä säädetään mm.: "Perinnässä ei saa: ...2) aiheuttaa velalliselle kohtuuttomia tai tarpeettomia kuluja taikka tarpeetonta haittaa;"

Ja tarpeettomien kulujen aiheuttamisena voidaan pitää perinnän pitkittämistä tai viivyttämistä ns. vapaaehtoisperinnän vaiheessa. Valvontaviranomaisen (Kuluttajavirasto/kuluttaja-asiamies) ohjeissa "Hyvä perintätapa kuluttajaperinnässä" todetaan mm. seuraavaa: "Perintää ei saa pitkittää tai viivyttää tarpeettomasti. Perinnän pitää olla tehokasta niin, että muu kuin oikeudellinen perintä kestäisi kaikkineen enintään vuoden."

• danteshell

Haluaisin nostaa tämän keskustelun. Onko ko yritys vienyt ketään käräjien kautta ulosottoon? Ja miten kun ko perintäyritys perii laskuja pikavippifirmoista jotka ovat ilmeisesti tämän saman konsernin jo lopettaneita firmoja. En ole edes varma ovatko maksamattomia vai onko maksettu. Firman maine on sellainen että jos maksan jotain niin saan kohta lisää laskuja.. Kohta viisi vuotta vanhoja juttuja. Kaikki senaikaiset häröilyt ja vaikeudet ovat jo vuosia sitten menneet ulosottoon ja pääsen järjestestelylainan turvin nyt eteenpäin elämässäni. Vain tämä firma minua epäilyttää, luultavasti kusetusta kaikki.

Ja vaikeuksien syistä en sen enempää avaudu muuta kuin sairaus syynä. Ja kaikki muukin elämä romahti terveyden lisäksi.

• g840gb

Ei ole vienyt ulosottoon ainakaan minua, jo kolmen vuoden ajan on lähettänyt roskapostiaan silloin tällöin. Mitään en ole niille maksanut enkä maksa.

• vanhentuneetvelat

Minulla oli Flexcashiltä kolme vippiä perinnässä (Ege, Rahahana & Ecredit). Viimeiset perintäkirjeet tulivat kesällä 2011, mutta jostain syystä sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään.

• Kysypä kuluttaja-asiamieheltä tästä firmasta

• itepämokasin

Mulla on kanssa sama ongelma Flexcashin kanssa. En ole hakenut järjestelylainaa, kun tuolta tulee laskuja, 3 vuoden ulosoton jälkeen. Seuraavan pyydän laittamaan oikeudelliseen perintään. Ja ongelma on juuri tuo, kun ei ole enää varma ovatko ne aitoja laskuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      131
      7789
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      55
      5798
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      80
      3283
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2923
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1678
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      209
      1620
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      332
      1335
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1182
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1169
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1071
    Aihe