Flexcashin toiminta

Varaton

Onko Flexcash vienyt kenenkään saatavaa oikeuteen? mulla ovat nyt kolme vuotta lähetelleet oikeusuhkaus kirjeitään mutta eivät vie käräjille.Sitten kun joskus vievät jos vievät, niin kiistän hyviin perintätapoihin ja perinnän tahalliseen pitkittämiseen vedoten.

6

433

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse saatavaa et voi tuolla perusteella kiistää (tai tietysti voit, mutta se ei johda mihinkään), mutta perintäkulut kannattaa kiistää vedoten hyvän perintätavan vastaiseen menettelyyn. Ks. saatavien perinnästä annetun lain 10 §:n 2 mom.: "Velallinen ei kuitenkaan ole velvollinen korvaamaan perintäkuluja, jos velkoja tai toimeksisaaja on menetellyt 4 §:n vastaisesti tai jos perintätoimintaa ammattimaisesti harjoittava ei ole täyttänyt 5 §:n mukaista velvoitetta, paitsi jos menettelyn moitittavuutta tai laiminlyöntiä voidaan pitää vähäisenä."

Tuo pykälässä viitattu 4 § koskee hyvää perintätapaa ja siinä säädetään mm.: "Perinnässä ei saa: ...2) aiheuttaa velalliselle kohtuuttomia tai tarpeettomia kuluja taikka tarpeetonta haittaa;"

Ja tarpeettomien kulujen aiheuttamisena voidaan pitää perinnän pitkittämistä tai viivyttämistä ns. vapaaehtoisperinnän vaiheessa. Valvontaviranomaisen (Kuluttajavirasto/kuluttaja-asiamies) ohjeissa "Hyvä perintätapa kuluttajaperinnässä" todetaan mm. seuraavaa: "Perintää ei saa pitkittää tai viivyttää tarpeettomasti. Perinnän pitää olla tehokasta niin, että muu kuin oikeudellinen perintä kestäisi kaikkineen enintään vuoden."

• danteshell

Haluaisin nostaa tämän keskustelun. Onko ko yritys vienyt ketään käräjien kautta ulosottoon? Ja miten kun ko perintäyritys perii laskuja pikavippifirmoista jotka ovat ilmeisesti tämän saman konsernin jo lopettaneita firmoja. En ole edes varma ovatko maksamattomia vai onko maksettu. Firman maine on sellainen että jos maksan jotain niin saan kohta lisää laskuja.. Kohta viisi vuotta vanhoja juttuja. Kaikki senaikaiset häröilyt ja vaikeudet ovat jo vuosia sitten menneet ulosottoon ja pääsen järjestestelylainan turvin nyt eteenpäin elämässäni. Vain tämä firma minua epäilyttää, luultavasti kusetusta kaikki.

Ja vaikeuksien syistä en sen enempää avaudu muuta kuin sairaus syynä. Ja kaikki muukin elämä romahti terveyden lisäksi.

• g840gb

Ei ole vienyt ulosottoon ainakaan minua, jo kolmen vuoden ajan on lähettänyt roskapostiaan silloin tällöin. Mitään en ole niille maksanut enkä maksa.

• vanhentuneetvelat

Minulla oli Flexcashiltä kolme vippiä perinnässä (Ege, Rahahana & Ecredit). Viimeiset perintäkirjeet tulivat kesällä 2011, mutta jostain syystä sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään.

• Kysypä kuluttaja-asiamieheltä tästä firmasta

• itepämokasin

Mulla on kanssa sama ongelma Flexcashin kanssa. En ole hakenut järjestelylainaa, kun tuolta tulee laskuja, 3 vuoden ulosoton jälkeen. Seuraavan pyydän laittamaan oikeudelliseen perintään. Ja ongelma on juuri tuo, kun ei ole enää varma ovatko ne aitoja laskuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      21
      2217
    2. Vieläkö odotat että

Näkisitte hänen kanssaan?
      Ikävä
      67
      1076
    3. Kuinka paljon

Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      107
      970
    4. Nainen sä olet

arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      70
      923
    5. Jos olisin

Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p
      Ikävä
      54
      895
    6. Haluan sinun kanssa sänkyyn

Ja läheisyyttä, koska rakastan sinua mies.
      Ikävä
      43
      883
    7. Minun on niin vaikeaa uskoa, että

todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.
      Ikävä
      55
      858
    8. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      9
      848
    9. Luotathan?

Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na
      Ikävä
      30
      848
    10. Voi kun pian voisi varmuudella sanoa

mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(
      Ikävä
      46
      789
    Aihe