Vuokranantajan nimi ovessa

Vähän ulalla

Minulla olisi sellainen tilanne, että olen etsiskellyt vuokra-asuntoa jo tovin työn takia. Törmäsin yhteen edulliseen vaihtoehtoon ja olen nyt jutellut vuokranantajan kanssa sähköpostitse esittelyistä sun muista. Yksityisestä on siis kyse.

Ainoa asia, joka hieman hämää, on se, että hän haluaisi välttämättä (toistuvasti siitä huomautellen) säilyttää oman nimensä asunnon ovessa. Minun nimeni tulisi siihen perään. Onko ihan okei? Ehkä vaan ylireagoin, mutta haluaisin kuulla teidänkin mielipiteitä asiasta...

Tämän lisäksi, mitä kannattaa pyytää vuokranantajaa ottamaan mukaan esittelyyn? Haluaa vuokrasopimusta allekirjoittaessa tarkistaa henkilöllisyydet, ihan hyvä homma, mutta eihän se riitä? Jokin todistus siitä, että omistaa asunnon, pitäisi olla mukana?

106

10473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • krapu6+8

      Voisiko olla niin,että oletkin joutumassa alivuokralaiseksi? Tämä vuokranantajasi olisi itseasiassa itse vuokralainen? Soita isännöitsijälle (lukee varmaan rapun ilmoitustaululla).

      • herraasiallinen

        Itse kun asuin Oulussa niin koko rakennuksessa varmaan puolet oli nimettömiä asuntoja. En usko että se nimi siinä ovessa mitään merkkaa millekkään/kenellekkään, posti kun tulee osoitteen ei henkilön nimen mukaan...

        Mutta olisiko nimi ovessa 2v asumisen täyttämisen takia, että voi myydä "verottomana" asunnon tai onko kunnassa pienempi kunnallisvero kuin missä omistaja asuu?!


      • NÄIN SE MENEE

        VUOKRANANTAJA KIRJOILLA KO OSOITTEESSA MUTTA 2 VUODEN VEROVAPAUDEN EDELLYTTÄMÄ ASUMISAIKA EI OLE TÄYTTYNYT...ASUU ESIM VAPAA-AJAN ASUNNOSSAAN...

        EI MYÖSKÄÄN ILMOITA VEROTUKSESSA VUOKRATULOJAAN


      • Hyvin mahdollista
        NÄIN SE MENEE kirjoitti:

        VUOKRANANTAJA KIRJOILLA KO OSOITTEESSA MUTTA 2 VUODEN VEROVAPAUDEN EDELLYTTÄMÄ ASUMISAIKA EI OLE TÄYTTYNYT...ASUU ESIM VAPAA-AJAN ASUNNOSSAAN...

        EI MYÖSKÄÄN ILMOITA VEROTUKSESSA VUOKRATULOJAAN

        Hyvinkin mahdollista mutta ei ole kyllä millään tavalla yhteydessä siihen mitä ovessa lukee.

        Verottaja tutkii väestörekisterin ja sen missä osoitteessa omistaja on asunut ja mihin veronsa maksanut myyntivoittoverotuspäätöstä tehdessään. Ei sitä kenen nimeä asunnon ovessa/postilaatikossa on taloyntiön/isännöitsijän toimiseta pidetty.


      • Myös näin
        NÄIN SE MENEE kirjoitti:

        VUOKRANANTAJA KIRJOILLA KO OSOITTEESSA MUTTA 2 VUODEN VEROVAPAUDEN EDELLYTTÄMÄ ASUMISAIKA EI OLE TÄYTTYNYT...ASUU ESIM VAPAA-AJAN ASUNNOSSAAN...

        EI MYÖSKÄÄN ILMOITA VEROTUKSESSA VUOKRATULOJAAN

        vuokranantaja saa jotain tukea, esim asumistukea vuokraamaansa osoitteeseen ja samalla asuu muualla. Silloin saa mukavasti lisäansioita kun saa asunnosta vuokran tuen. Sitähän asustelee ilmaiseksi toisessa asunnossa jonkun Pirkon kanssa ja elelee rennosti pienillä tuloilla ja käy pikalähtö matkoilla epsanjassa. ;)


    • ihmetteleeeepi

      Juu, osakekirja nimellään.
      Isänn. kertoo omistaako asunnon.

      Voi olla myös postiasia mielessä.
      Voi myös olla filunkia johonkin suuntaan.

    • aika outoa

      No kyllähän tuo vähän oudolta tuntuu. Ehkä vuokraaja haluaa pitää itsensä kirjoilla asunnossa jostain syystä (verojen kierto, ulosoton kanssa keinottelu tms.). Minä ainakin kysyisin suoraan että miksi.

      Sinänänsä väärä nimi ovessa ei ole mikään ogelma, minulla on parikin tuttua jotaka pitää ihan tarkoituksella ovessa väärää nimeä. Haluavat ilmeisesti hämätä satunnaisia yövieraita tms.

      • Juha A.

        "Sinänänsä väärä nimi ovessa ei ole mikään ogelma..."

        Voi olla suurikin ongelma. Itselläni on käynyt niin että kuriiripalvelu ei suostunut luovuttamaan pakettia kun ovessa on väärä nimi. Oli sitten hauskaa hakea parinkymmenen kilon paketti parinsadan kilometrin päästä.


    • 8as7df89adf7s89df

      Ehkä kannattaa vaatia maininta vuokrasopimukseen maininta, että asut siinä yksin eikä vuokranantajalla ole mitään oikeutta edes käydä asunnossa "pikaisesti". Ihan siltä varalta että jotain pientä kusettamista taustalla.

      Riesana voi olla myös vuokranantajan postit jotka sitten sinulle tulee ja postien noutojen järjestäminen. Toisinsanoen täyttä omaa rauhaa asumisessa ei ole.

      Pieni mahdollisuus on myös että alamaailma/poliisi on hänen perässään ja sukunimellä hämätään tiettyjä henkilöillä.

      En myöskään uskoisi sanallisia vakuutteluja esim. mitään posteja ei tule, koska koko kuvio vaikuttaa aika hämärältä. Eikä myöskään kannata maksaa vuokravakuutta vuokranantajan tilille vaan PANKKIIN avata vuokravakuustili ihan siltä varalta että kyseessä on kuitenkin jonkinlainen vuokra-asuntohuijaus, jonka ideana on kalastaa sinulta 2kk(?) vuokran verran rahaa ja et saa todellisuudessa asuntoa.

      • hoh hoijaa

        en tiedä yhtäkään vuokraajaa joka on suostunut että vuokratakuu maksetaan PANKKIIN vakuustilille.
        Olen usein muuttanut ja kaikki vuokraajat vaatii vakuuden omalle tilille tai jos et suostu asunto menee seuraavalle halukkaalle.tämä pankin vakuustili on täyttä sontaa ei toimi käytännössä.
        Ainakin opiskelijat jotka vuokraavat asuntoaan esim_vaihdon ajaksi -se on PAKKo MAKSAA tilille koska saavat tuhlailu rahaa ja kun tulee palautuksen aika-keksitään kaikenlaista että miksi vakuutta ei tarvitse palauttaa ja siksi olenkin jättänyt aina viimeisen kuukauden vuokrasta vakuuden kattavan osuuden maksamatta.
        ei vuokratakuu ole mikäään BILETYSRAHA vaan vuokralaisen raha joka pitäisi palauttaa kun sopimus päättyy mutta sitä ei yleensä ole enää sopimuksen päättymisen jälkeen!!


      • RR
        hoh hoijaa kirjoitti:

        en tiedä yhtäkään vuokraajaa joka on suostunut että vuokratakuu maksetaan PANKKIIN vakuustilille.
        Olen usein muuttanut ja kaikki vuokraajat vaatii vakuuden omalle tilille tai jos et suostu asunto menee seuraavalle halukkaalle.tämä pankin vakuustili on täyttä sontaa ei toimi käytännössä.
        Ainakin opiskelijat jotka vuokraavat asuntoaan esim_vaihdon ajaksi -se on PAKKo MAKSAA tilille koska saavat tuhlailu rahaa ja kun tulee palautuksen aika-keksitään kaikenlaista että miksi vakuutta ei tarvitse palauttaa ja siksi olenkin jättänyt aina viimeisen kuukauden vuokrasta vakuuden kattavan osuuden maksamatta.
        ei vuokratakuu ole mikäään BILETYSRAHA vaan vuokralaisen raha joka pitäisi palauttaa kun sopimus päättyy mutta sitä ei yleensä ole enää sopimuksen päättymisen jälkeen!!

        Vuokrat on maksettava siihen asti kuin asunnossa asuu. Vakuusmaksu on sitä varten jos asukas on tuhonnut vuokranantajan omaisuutta tai ei ole siivonnut asuntoa pois muuttaessaan. Sen jälkeen kun asunto on tyhjänä ja asukas sekä vuokranantaja ovat yhdessä tehneet tarkastuksen niin vakuusmaksu palautetaan jos asunnossa ei ole mitään huomauttamista.


      • aina vuokravakuustil
        hoh hoijaa kirjoitti:

        en tiedä yhtäkään vuokraajaa joka on suostunut että vuokratakuu maksetaan PANKKIIN vakuustilille.
        Olen usein muuttanut ja kaikki vuokraajat vaatii vakuuden omalle tilille tai jos et suostu asunto menee seuraavalle halukkaalle.tämä pankin vakuustili on täyttä sontaa ei toimi käytännössä.
        Ainakin opiskelijat jotka vuokraavat asuntoaan esim_vaihdon ajaksi -se on PAKKo MAKSAA tilille koska saavat tuhlailu rahaa ja kun tulee palautuksen aika-keksitään kaikenlaista että miksi vakuutta ei tarvitse palauttaa ja siksi olenkin jättänyt aina viimeisen kuukauden vuokrasta vakuuden kattavan osuuden maksamatta.
        ei vuokratakuu ole mikäään BILETYSRAHA vaan vuokralaisen raha joka pitäisi palauttaa kun sopimus päättyy mutta sitä ei yleensä ole enää sopimuksen päättymisen jälkeen!!

        oho! Ainakin täällä Turussa kaikissa yksityiseltä vuokraamissani asunnoissa vuokravakuustili on ollut käytössä. Estää sen, ettei vuokranantaja törsää rahaa, jonka tarkoitus on siis olla VAKUUS joka realisoituu vasta jos epäselvyyksiä syntyy. Ihan hyvin on toiminut. :D Samoin kaikilla tutuillani. Mutta onko pääkaupunkiseudulla sitten toisenlainen meininki....


      • vakuustili.
        hoh hoijaa kirjoitti:

        en tiedä yhtäkään vuokraajaa joka on suostunut että vuokratakuu maksetaan PANKKIIN vakuustilille.
        Olen usein muuttanut ja kaikki vuokraajat vaatii vakuuden omalle tilille tai jos et suostu asunto menee seuraavalle halukkaalle.tämä pankin vakuustili on täyttä sontaa ei toimi käytännössä.
        Ainakin opiskelijat jotka vuokraavat asuntoaan esim_vaihdon ajaksi -se on PAKKo MAKSAA tilille koska saavat tuhlailu rahaa ja kun tulee palautuksen aika-keksitään kaikenlaista että miksi vakuutta ei tarvitse palauttaa ja siksi olenkin jättänyt aina viimeisen kuukauden vuokrasta vakuuden kattavan osuuden maksamatta.
        ei vuokratakuu ole mikäään BILETYSRAHA vaan vuokralaisen raha joka pitäisi palauttaa kun sopimus päättyy mutta sitä ei yleensä ole enää sopimuksen päättymisen jälkeen!!

        Vuokratakuita ei saa maksaa missään nimessä vuokranantajan
        tilille! Eikä rehelliset vuokranantajat edes vaadi sitä.
        Minun vuokranantaja sanoi, että hän luovuttaa heti avaimet,
        kun vuokratakuurahat näkyy vakuustilillä pankissa ja hän toi vieläpä
        avaimet minulle työpaikalle, kun ajeli siitä ohi, ettei minun
        tarvinnut matkustaa bussilla noin 40 kilometriä hakemaan
        niitä avaimia.


      • Vuokransa maksanut
        hoh hoijaa kirjoitti:

        en tiedä yhtäkään vuokraajaa joka on suostunut että vuokratakuu maksetaan PANKKIIN vakuustilille.
        Olen usein muuttanut ja kaikki vuokraajat vaatii vakuuden omalle tilille tai jos et suostu asunto menee seuraavalle halukkaalle.tämä pankin vakuustili on täyttä sontaa ei toimi käytännössä.
        Ainakin opiskelijat jotka vuokraavat asuntoaan esim_vaihdon ajaksi -se on PAKKo MAKSAA tilille koska saavat tuhlailu rahaa ja kun tulee palautuksen aika-keksitään kaikenlaista että miksi vakuutta ei tarvitse palauttaa ja siksi olenkin jättänyt aina viimeisen kuukauden vuokrasta vakuuden kattavan osuuden maksamatta.
        ei vuokratakuu ole mikäään BILETYSRAHA vaan vuokralaisen raha joka pitäisi palauttaa kun sopimus päättyy mutta sitä ei yleensä ole enää sopimuksen päättymisen jälkeen!!

        Sellainenkin ihme on nähty ,että vuokranantaja itse ehdotti pankin vakuustiliä.Se toimi erittäin hyvin ,kumpikaan ei saa ilman toisen allekirjoitusta nostaa rahoja.
        Vaaditaan molempien nimi.Minusta se on reiluin tapa molemminpuolin.


      • Jormasetä82
        Vuokransa maksanut kirjoitti:

        Sellainenkin ihme on nähty ,että vuokranantaja itse ehdotti pankin vakuustiliä.Se toimi erittäin hyvin ,kumpikaan ei saa ilman toisen allekirjoitusta nostaa rahoja.
        Vaaditaan molempien nimi.Minusta se on reiluin tapa molemminpuolin.

        Höpöhöpö! - Vakuustilin nostoon ei vaadita minkäänlaista kyselyä vuokralaiselta, tilin on vuokralaisen, samoin rahat, mutta tili on pantattu sopimuksen vakuudeksi ja tällöin vuokranantaja on ainoa jolla on nosto-oikeus tiliin.

        Vuokralaiselle tuo ei tuo mitään ihmeellistä turvaa. Hommassa on järkeä silloin kun niitä asuntoja on useampi, en ainakaan minä halua "vuokralaisten" rahoja omille tileilleni kun asuntoja on useampia..

        Onko ihmiset ihan aaseja, kun edes ajatuksissa kuvitellaan että vakuuden käyttämiseen kysellään vuokralaisen mielipidettä...


      • ISO vuokraisäntä
        hoh hoijaa kirjoitti:

        en tiedä yhtäkään vuokraajaa joka on suostunut että vuokratakuu maksetaan PANKKIIN vakuustilille.
        Olen usein muuttanut ja kaikki vuokraajat vaatii vakuuden omalle tilille tai jos et suostu asunto menee seuraavalle halukkaalle.tämä pankin vakuustili on täyttä sontaa ei toimi käytännössä.
        Ainakin opiskelijat jotka vuokraavat asuntoaan esim_vaihdon ajaksi -se on PAKKo MAKSAA tilille koska saavat tuhlailu rahaa ja kun tulee palautuksen aika-keksitään kaikenlaista että miksi vakuutta ei tarvitse palauttaa ja siksi olenkin jättänyt aina viimeisen kuukauden vuokrasta vakuuden kattavan osuuden maksamatta.
        ei vuokratakuu ole mikäään BILETYSRAHA vaan vuokralaisen raha joka pitäisi palauttaa kun sopimus päättyy mutta sitä ei yleensä ole enää sopimuksen päättymisen jälkeen!!

        Taidat olla aika paska vuokralainen kun et tule vuokraisäntien kanssa juttuun edes vuokratakuusta.

        Mulle on ainakin vuokralaiset ihan itse ehdottanut sitä että tallettavat rahat mun tilille eikä niiden kanssa ole koskaan ollut ongelmia, kahden päivän sisällä olen takuusumman palauttanut kun asunto on ollut kondiksessa. Mulle kelpais kyllä vakuustilikin mutta siitä tulee vuokralaisille jotain kuluja, ehkä, vai tuleeko?

        Ja kun tilillä ei ole mitään muuta kuin vuokratakuusumma, näkee myös mitä sinne on korkoa kertynyt ja sehän on myös vuorkalaisen rahaa. Tosin vuokralaiset ovat lahjoittaneet ne muutamat kymmenet sentit minulle. Tämä tapahtuu siinä vaiheessa kun kerron että heidän pitää ilmoittaa kyseinen summa verottajalle ja minä sen sijaan vaadin korkosummaa palautettavaksi. Kas kun pankki maksaa koron verot automaattisesti kun kerran tili on minun.


      • marjuska ensimmäinen
        hoh hoijaa kirjoitti:

        en tiedä yhtäkään vuokraajaa joka on suostunut että vuokratakuu maksetaan PANKKIIN vakuustilille.
        Olen usein muuttanut ja kaikki vuokraajat vaatii vakuuden omalle tilille tai jos et suostu asunto menee seuraavalle halukkaalle.tämä pankin vakuustili on täyttä sontaa ei toimi käytännössä.
        Ainakin opiskelijat jotka vuokraavat asuntoaan esim_vaihdon ajaksi -se on PAKKo MAKSAA tilille koska saavat tuhlailu rahaa ja kun tulee palautuksen aika-keksitään kaikenlaista että miksi vakuutta ei tarvitse palauttaa ja siksi olenkin jättänyt aina viimeisen kuukauden vuokrasta vakuuden kattavan osuuden maksamatta.
        ei vuokratakuu ole mikäään BILETYSRAHA vaan vuokralaisen raha joka pitäisi palauttaa kun sopimus päättyy mutta sitä ei yleensä ole enää sopimuksen päättymisen jälkeen!!

        Hei
        Olen vuokranantaja ja vuokralaisellani on tili pankissa vuokratakuuta varten. Tietysti palautan vakuuden heti kun vuokrasopimus lakkaa jos kaikki on asunnossa kunnossa . Ei ole tullut mieleenkään pitää rahaa itselläni. Jos on ollut sotkuista olen kehottanut siivoamaan ja mennyt tarkistamaan tilanteen yleensä se on korjaantunut.


      • Jormasetä82 kirjoitti:

        Höpöhöpö! - Vakuustilin nostoon ei vaadita minkäänlaista kyselyä vuokralaiselta, tilin on vuokralaisen, samoin rahat, mutta tili on pantattu sopimuksen vakuudeksi ja tällöin vuokranantaja on ainoa jolla on nosto-oikeus tiliin.

        Vuokralaiselle tuo ei tuo mitään ihmeellistä turvaa. Hommassa on järkeä silloin kun niitä asuntoja on useampi, en ainakaan minä halua "vuokralaisten" rahoja omille tileilleni kun asuntoja on useampia..

        Onko ihmiset ihan aaseja, kun edes ajatuksissa kuvitellaan että vakuuden käyttämiseen kysellään vuokralaisen mielipidettä...

        Anteeksi mutta nyt olet väärässä, käy pankissa vaikka kysymässä mikä on vakuustili. Kyseessä on tili johon vakuusraha laitetaan...Ja tästä maksetaan pikku palkkio kun se avataan...en muista nyt paljonko oli. Mutta Nosto-oikeutta ei ole kummallakaan jos toinen ei suostu että toinen voi nostaa, ainakin näin OP pankissa.


      • 2 ilmaista kuukautta
        RR kirjoitti:

        Vuokrat on maksettava siihen asti kuin asunnossa asuu. Vakuusmaksu on sitä varten jos asukas on tuhonnut vuokranantajan omaisuutta tai ei ole siivonnut asuntoa pois muuttaessaan. Sen jälkeen kun asunto on tyhjänä ja asukas sekä vuokranantaja ovat yhdessä tehneet tarkastuksen niin vakuusmaksu palautetaan jos asunnossa ei ole mitään huomauttamista.

        Mulle sanoi vuokraisäntä, kun oli muutto edessä toiselle paikkakunnalle,
        että voin asua 2 viimeistä kuukautta "ilmaiseksi", kun kyselin
        vuokratakuiden perään. Hänellä oli ollut taloudellisia ongelmia, eikä
        pystynyt maksamaan niitä mun maksamia 2 kk:n vuokratakuita takaisin.
        Oma mokahan se oli, kun maksoin silloin vuokrasopimusta tehdessä
        ne vuokratakuut sen vuokraisännän omalle tilille. Mistään vakuustilistä
        ei ollut edes mitään puhetta silloin hänen kanssaan, vaan hän antoi
        oman tilinumeronsa.


      • ....................
        2 ilmaista kuukautta kirjoitti:

        Mulle sanoi vuokraisäntä, kun oli muutto edessä toiselle paikkakunnalle,
        että voin asua 2 viimeistä kuukautta "ilmaiseksi", kun kyselin
        vuokratakuiden perään. Hänellä oli ollut taloudellisia ongelmia, eikä
        pystynyt maksamaan niitä mun maksamia 2 kk:n vuokratakuita takaisin.
        Oma mokahan se oli, kun maksoin silloin vuokrasopimusta tehdessä
        ne vuokratakuut sen vuokraisännän omalle tilille. Mistään vakuustilistä
        ei ollut edes mitään puhetta silloin hänen kanssaan, vaan hän antoi
        oman tilinumeronsa.

        no eikö se mene noinkin ihan hyvin? turha sitä rahaa on pankissa makuuttaa. sehän on vain luottamuksen osoitus ;)


      • Tili itsellä ollut
        Jormasetä82 kirjoitti:

        Höpöhöpö! - Vakuustilin nostoon ei vaadita minkäänlaista kyselyä vuokralaiselta, tilin on vuokralaisen, samoin rahat, mutta tili on pantattu sopimuksen vakuudeksi ja tällöin vuokranantaja on ainoa jolla on nosto-oikeus tiliin.

        Vuokralaiselle tuo ei tuo mitään ihmeellistä turvaa. Hommassa on järkeä silloin kun niitä asuntoja on useampi, en ainakaan minä halua "vuokralaisten" rahoja omille tileilleni kun asuntoja on useampia..

        Onko ihmiset ihan aaseja, kun edes ajatuksissa kuvitellaan että vakuuden käyttämiseen kysellään vuokralaisen mielipidettä...

        Se lukee siina vuokravakuus sopimuksessa ettei kumpikaan voi käyttää vuokravakuus tiliä toisen tietämättä!!!! nim,itsellä kaksi kertaa vakuustili ollut!!


      • Oama tupa
        Vuokransa maksanut kirjoitti:

        Sellainenkin ihme on nähty ,että vuokranantaja itse ehdotti pankin vakuustiliä.Se toimi erittäin hyvin ,kumpikaan ei saa ilman toisen allekirjoitusta nostaa rahoja.
        Vaaditaan molempien nimi.Minusta se on reiluin tapa molemminpuolin.

        Reilua peliä puolin ja toisin! Niin Pitääkin menetellä! Hyvä että rehellisesti menetellään kun niin paljon kuulee kummallisia vuokraustarinoita,.!!!!!!


      • Täyttä humpuukia
        m.talas kirjoitti:

        Anteeksi mutta nyt olet väärässä, käy pankissa vaikka kysymässä mikä on vakuustili. Kyseessä on tili johon vakuusraha laitetaan...Ja tästä maksetaan pikku palkkio kun se avataan...en muista nyt paljonko oli. Mutta Nosto-oikeutta ei ole kummallakaan jos toinen ei suostu että toinen voi nostaa, ainakin näin OP pankissa.

        Niinkö? Osuuspankissa ainakin on just siten, että vuokranantaja voi nostaa rahat ihan millon vaan ilman perusteita ja ilman vuokralaisen suostumusta. Pankilla ei ole velvollisuutta selvittää syytä rahojen nostoon. Tutkipa uudelleen se OP:n teksti....


    • a87s6df89fffff

      Kyseessä saattaa olla veropetos. Vuokranantaja asuu kumppaninsa luona pimeästi, antaa sijoitusasuntonsa (entisen kotinsa) vuokralle, vuokraa pimeästi todellisuudessa, pitää kirjat edelleen kyseisessä vuokra-asunnossa jolloin sukunimeä ei voi ovessa muuttaa ja sitten kun 2v "yhtenäistä asumista ei vuokrattuna" tulee täyteen, niin X ajan päästä potkaisee sinut ulos ja myy asunnon.

      Eli tuo 2 vuoden verovapaan myynnin sääntö pitää saada täyteen...

      • Eihän se ovessa oleva nimi ratkaise verovapautta, vaan viranomaismerkinnät. Eli omistusoikeuden siirtymispäivä (veroviranomainen) ja sisäänmuuttopäivä (väestörekisterikeskus).


      • jullekulle

        Herää jo pahvi hehehheheeee

        Kyllä täällä palstalla vilisee hörhöjä ja muita kaheleita !!!!!!!!!!!!!!


        Mene kotiisi haisee


    • a89s7df098asdfdfs

      >>>Eihän se ovessa oleva nimi ratkaise verovapautta, vaan viranomaismerkinnät.

      Aivan oikein. Jos verottaja saa kuitenkin vihiä ettei henkilö EHKÄ asu kyseisessä osoitteessa, niin myös sukunimen puuttuminen ovesta vahvistaa entisestään epäilyksiä pimeästä vuokraamisesta kun siellä asuu kuitenkin joku muu kuin vuokraisäntä? Vai onko se ihan normaalia että asutaan jossakin ilman sukunimeä ovessa vuodesta toiseen? Ja nimi ovessa ja kirjat edelleen osoitteessa tulevine posteineen pidetään voimassa, jotta veropetos menee läpi...

      Ei varmaan laki velvoita pitämään sukunimeä ovessa mutta epäilyksiä se varmasti herättää jolloin on riski että aletaan myös naapureilta kyselemään että ovatko nähneet tätä henkilöä eli viitteitä siitä asuuko hän siellä oikeasti. Jos meinaa tehdä veropetoksen (veroton myynti), niin pitää myös sitten peittää jälkensä hyvin ettei joku vahvista päinvastaista...

      • Jormasetä82

        Eikä taida vuokralainen saada asumistukea yms kun asuu vuokraisäntänsä kanssa samassa asunnossa..:)

        - Ei sillä, ei kaikki vuokralaiset tukien perässä juokse. Varmaan olisi ihan jees järjestely jos vuokra on kohillaan..


      • en saa tukia
        Jormasetä82 kirjoitti:

        Eikä taida vuokralainen saada asumistukea yms kun asuu vuokraisäntänsä kanssa samassa asunnossa..:)

        - Ei sillä, ei kaikki vuokralaiset tukien perässä juokse. Varmaan olisi ihan jees järjestely jos vuokra on kohillaan..

        Jos olet itse oikeutettu joihinkin tukiin niin takuulla haet niitä. Ei siinä perässä juoksusta ole kyse. Vai olisiko (onko) omalla kohdallasi?

        Omassaankin asujat ottaa oikein mielellään saamansa tuet. Esim. korkojen verovähennysoikeuden ja mahdolliset asumistuet. Asumistukia kun haetaan omiinkin asuntoihin.


    • häiiiiriö

      No huh huh.
      Onko vuokranantajani ehkä tekemässä veropetosta..............................

      Muuta pois jos häiritsee.

    • Musta talous

      Se on eronnut. Muija ja kolme lasta asuvat eri asunnosta ja nostavat kaikki mahdolliset tuet. Äijä asuu kuitenkin muijan kanssa, mutta on kirjoilla asunnossasi tukien takia. Näihän se menee....

    • ....................

      Joo siellä saattaa olla 200 henkilöä näytössä, onko sinne silloin järkeä mennä, jos parhaat vaan valitaan ja ne joilla on duunia.

    • ööööööööööö

      Minäkin epäilen jotain sellaista, että hän pitää omat kirjansa siellä asunnossaan, mutta asuu oikeasti toisaalla (eli esimerkiksi kumppaninsa luona). Ongelmana ei ole pelkästään nimi ovessa, vaan myös kaikki postit, joita hänelle pakosti tulee, mikäli hän on kirjoilla kanssasi. Jos olette eri sukupuolta, niin silloin olette automaattisesti myös "avopari" kelan näkökannasta, mikäli kelan kanssa tarvitsee asioida.

      Itse kysyisin suoraan, että miksi se nimi pitää olla siellä ovessa. Toiseksi, jos joka tapauksessa päätyisin tuohon järjestelyyn, niin tekisin myös selväksi, että en alkaisi valehdella kenellekään mitään tilanteesta. Eli jos verottaja, kela, poliisi tai kuka tahansa kysyisi, niin sanoisin, että nimi on ovessa, koska vuokranantaja niin haluaa ja hän ei kuitenkaan asu täällä, vaan itse olet vuokrannut koko asunnon. Mutta harkitse tarkkaan ettet itse sotkeudu mihinkään laittomaan, sillä siitä tulee vain ongelmia.

    • Monni

      Turha tätä sen enempää miettiä, kyseessä on asunnon omistamiseen liittyvä 2 vuoden sääntö (Jotta voi myydä aikanaan verovapaasti, täytyy omistajan itse asua katkeamatta 2 vuotta asunnossa). Verokierrosta siis on kyse.

      • niin tai näin

        Asia on näin "Jos asunnon on omistanut ja siinä on asunut vakituisesti vähintään kaksi vuotta, ei myyntivoitosta tarvitse maksaa veroa. Tämä kahden vuoden asumisjakso ja omistusaika täytyy olla yhtäjaksoista ja samanaikaista.

        Jos taas samaan aikaan tapahtuva yhtäjaksoinen asumis- ja omistusaika jää alle kahden vuoden, joutuu asunnon myyntivoitosta tässä tapauksessa maksamaan veroa. Vuoden 2005 alusta alkaen veroprosentti on ollut 28. "

        Joka on helppo kiertää - kauppahinnan avulla...jos myyntivoittoa ei kerry, ei tarvitse maksaa yhtään mitään. Toisaalta verosuunnittelu on sallittua, veronkierto ei.


      • Ärsyttävää

        Entäpä jos vuokranantaja kuitenkin ilmoittaa vuokratulot verottajalle ja tilapäisesti asuu jossain muualla esim. työkomennuksella toisella paikkakunnalla ja siksi pitää kirjoja asunnossaan ja posti menee muualle?


    • realisti mies

      Todennäköisiseti hän haluaa sinut osalliseksi rikokseensä missä hän muka jää kirjoille asuntoon, vaikka todellisuudessa asunnossa asut vain sinä. Suosittelisin suoraan kysymään miksi hän haluaa että hänen nimensä jää oveen. Jos hän ei pysty syytä sanomaan, niin ei siihen sitten kannata muuttaa.

      • hillevi hiiri


    • Ei kiitos

      Vilunkin epäilen. Isäntä asuu jossain aivan muualla kuin on verottajalle ilmoittanut esim työmatkavähennysten takia. Esimerkkinä krijat Tampereella ja käyt töissä Helsingissä - todellisuudessa asut Helsingissä ja käyt naapurikorttelissa töissä ja saat maksimaaliset verovähennykset. Syitä on monia - jättäisin väliin.

    • Leena2323

      Nämä Suomi24:n jutut ovat mielisairaita!

      • kjhfeiuhfjqoruloihjl

        Kysy miksi, jos siihen ei tule järkevää vastausta jatka asunnon etsintää muualta. Tai älä edes välttämättä kysy, vaan etsi asunto muualta.

        Joku outous tuossa piilee, eikä normaalitilanteessa tuollaista edes lähdetä ehdottamaan. Joka tapauksessa kyse on jostain epämääräisestä josta ei voi tulla kuin harmia.


    • Revisori

      Haluaa todennäköisesti asumistukea asunnosta tai asuntolainan verovähennyksen tms. Joku huijaus siinä on, mikä ei koske välttämättä sinua.

      Kysy suoraan miksi haluaa, että ovessa on hänen nimensä.

    • Olisin varovainen

      Vuokraisäntä haluaa pitää ehkä omat kirjat asunnossa ja nimen pitämisellä ovessa hämää esimerkiksi naapureita.

      Minulla tulee mieleen kaksi miksi näin voisi tehdä.

      Ensimmäinen on se että hän omistaa asunnon, mutta ei ole käyttänyt sitä vielä kahta vuotta omana vakituisena asuntonaan, joten hän asuu jossain muualla, mutta haluaa tuo ajan täyteen, jotta voi myydä kämpän maksamatta myyntivoittoveroa. Tässä tapauksessa vuokraisäntä voi esittää olevansa asunnon omistaja.

      Toinen mahdollisuus on se että hän on asunnossa vuokralla ja ulosotossa ja tämä asunto lasketaan hänen asumismenoihinsa. Todellisuudessa hän asuu jossain muualla ja haluaa alivuokrtata ja edelleen vuokrata asunnon ja tietysti niin ettei ulosotto tiedä tästä ja hän voi pitää pimeänä vuokrarahan.

      Aloittajan kannattaa kysyä selitystä nimiasiaa, kyllä siihen on varmaan joku selitys kekskitty. Lisäksi kannattaa varmistaa että vuokraisäntä on se joka väittää olevansa ja häneltä löytyy dokumentti siitä että hänellä on oikeus vuokrata asuntoa, eli hän omsitaa sen tai hän on vuokrannut sen. Jos kyse on edelleenvuokrauksesta, niin ehkä kannattaa kysäistä tilannetta myös asunnon omistajalta.

      Ja vakuus sitten ehdottomasti pankkiin, eikä vuokraisännän tilille... epässelvässä tapauksessa voisi olla paikallaan vaatia myös vakuutta toisin päin, eli vuokraisäntä asettaa vakuuden vuokralaisen hyväksi.

    • tuttu kokemus

      Suoraan veronkierto. Näin saa matkakorvaukset ja pystyy laittamaan kaikki verovähennyksiin.
      Myös samaa käytäntöä tehdään silloin kuin ollaan myymässä asuntoa ja pitää asua 2 vuotta vakituisesti itse.

      Ihan tuttu käytöntä,mutta muista allekirjoittaessa sopimusta katsoa että sielä on myös maininta että asut kiinteistössä yksin ja kenelläkään muulla ei ole oikeutta vierailla asunnossa kuin sinun luvallasi.

    • Kierrä kaukaa,....

      Huijaa kelaa ja nostaa asumistukia asunnosta, jonka antaakin vuokralle.

      Tai sitten huijaa verottajaa

      Asiassa tulee varmasti ongelmia. Voitko esim,. sitten ollenkaan muuttaa osoitettasi ko. osoitteeseen?

    • fasemail

      Täysin normaalia; eihän enää ole nimiä postilaatikoissa, ovikelloja ovissa eikä henkilöillä mitään sukunimiä; osoitenumerot vaan oikein!
      Ja tutut ottaa yhteyttä, jos tarvitsee...puhelimitse, facebook, email yms.

    • Naapuriakka

      Tuo on onneksi vielä aika pientä, yksi ystävä haki asuntoa. Sitä vastaan osan vuokrasta olisi pitänyt maksaa luonnossa (nainen on yli 50)

      • välistäveto

        Hyvää se ois viiskymppisellekin tehnyt. Ei tarvis niin usein pankissa käydä tai ruuhkautunutta nettiä rasittaa niillä maksuilla.
        Mitä tämä kysyjävuokralainen edes rasittaa päätään sillä että vuokranantaja mahdollisesti huijaa verottajaa. Niinhän kaikki tekee jos vain mahdollista.
        Kaikki kodinkoneet kotiin ostetaan aina vuokra-asuntojen piikkiin, samoin oman asunnon remonttitarvikkeet ja palkat.


      • LAKIMIESTIETÄÄ
        välistäveto kirjoitti:

        Hyvää se ois viiskymppisellekin tehnyt. Ei tarvis niin usein pankissa käydä tai ruuhkautunutta nettiä rasittaa niillä maksuilla.
        Mitä tämä kysyjävuokralainen edes rasittaa päätään sillä että vuokranantaja mahdollisesti huijaa verottajaa. Niinhän kaikki tekee jos vain mahdollista.
        Kaikki kodinkoneet kotiin ostetaan aina vuokra-asuntojen piikkiin, samoin oman asunnon remonttitarvikkeet ja palkat.

        KYLLÄ IHMISET OVAT TYHMIÄ TÄÄLLÄ SUOMI24 OMISTUS ASUNNON LAKI MUUTTU 1992 SEURAAVASTI KUN OMISTAT ASUNNON SITÄ ET VOI MYYDÄ VASTA KUN OLET ASUNUT NELJÄ VUOTTA YHTÄMITTAAN MUT JOS AIKASEMMIN MYYT KUIN NELJÄ VUOTTA TÄYNNÄ JOUDUT MAKSAMAAN MYYNTIVERON ELI NYKYÄÄN LAKI ON NELJÄVUOTTA EIKÄ 2 VUOTTA ÄLKÄÄ JAUHAKO PASKAA ÄÄLIÖT WWW.LAKI24.FI/ASUNTOKAUPAT


      • Vai niin
        LAKIMIESTIETÄÄ kirjoitti:

        KYLLÄ IHMISET OVAT TYHMIÄ TÄÄLLÄ SUOMI24 OMISTUS ASUNNON LAKI MUUTTU 1992 SEURAAVASTI KUN OMISTAT ASUNNON SITÄ ET VOI MYYDÄ VASTA KUN OLET ASUNUT NELJÄ VUOTTA YHTÄMITTAAN MUT JOS AIKASEMMIN MYYT KUIN NELJÄ VUOTTA TÄYNNÄ JOUDUT MAKSAMAAN MYYNTIVERON ELI NYKYÄÄN LAKI ON NELJÄVUOTTA EIKÄ 2 VUOTTA ÄLKÄÄ JAUHAKO PASKAA ÄÄLIÖT WWW.LAKI24.FI/ASUNTOKAUPAT

        No kovin on sulla sitten menny vuosia välistä hukkaan tai muuten vaan sulla on verottajan kanssa erilaiset tiedot...
        http://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Asunnon_myyminen


      • 2 vuotta.
        LAKIMIESTIETÄÄ kirjoitti:

        KYLLÄ IHMISET OVAT TYHMIÄ TÄÄLLÄ SUOMI24 OMISTUS ASUNNON LAKI MUUTTU 1992 SEURAAVASTI KUN OMISTAT ASUNNON SITÄ ET VOI MYYDÄ VASTA KUN OLET ASUNUT NELJÄ VUOTTA YHTÄMITTAAN MUT JOS AIKASEMMIN MYYT KUIN NELJÄ VUOTTA TÄYNNÄ JOUDUT MAKSAMAAN MYYNTIVERON ELI NYKYÄÄN LAKI ON NELJÄVUOTTA EIKÄ 2 VUOTTA ÄLKÄÄ JAUHAKO PASKAA ÄÄLIÖT WWW.LAKI24.FI/ASUNTOKAUPAT

        Kannattaa opetella kirjoittamaan ennen kuin esittää lakimiestä, eikä olisi pahitteeksi tuntea vähän lakiakin.


    • Ei niin tehdä!

      Tosi hämärää. En soittaisi enää sille vuokranantajalle. Näitä on ollut enemmän kuin mediassa on päässyt esille.Kyllä vuokra-asunto tilanne on kamala mutta älä lankea mihinkään vähänkin outoon. Vuokranantajalla ei ole mitään syytä pitää nimeänsä ovessa, ei muuta syytä ainakaan kuin ilmiselvä petos , mikälie mielessä. Kyllä pelisäännöt ovat kaikille tutut, olet nyt tavannut ensimmäisen huijarin. Tee sopimus muiden "todistajien" läsnäollessa, ota mukaan isä tai jokin pankkiihminen, kyllä se pelästyttää huijarit.

    • öppönen

      Jo ehdoteltujen juttujen lisäksi mulle tuli mieleen täysin ei-laiton keissi.
      Tyypillä on joku häirikkö perässä ja hän tahtoo muuttaa, muttei halua, että häirikkö hoksaa sen.

      • fasemail

        Vuokrasimme aikoinaan kesäasunnon pks-seudulta, saimme ihanan ranta-asunnon edullisesti. Olimme tosi onnellisia ja pankinjohtajavuokraaja oli myös. Vuokrasi myös seuraavana kesänä paikan meille mielihyvin.

        Mutta saimme kesän aikana mm. autoomme kolhuja, joita kävimme poliisille ilmoittamassa. Tie oli muutaman kerran poikkastu puilla, ajattelimme että oli jostain puukuormasta tippuneet tms. Ihmettelimme, miksi meistä oltiin niin kiinnostuneita viereiseltä uimarannalta. Mutta kun ei tiennyt, niin mikäs siinä lintukodassa!

        Kesän päätteeksi luovutimme taas avaimet ja kerroimme sattumista; ja mikäs sen kummallisempaa olikaan, kun omistaja kertoi hänellä olevan perässään häiriköitä liittyen ko.paikkaaan. Jatkossa ei olisi kuulema olisi harmia ja hän ottaa paikan oman käyttöön seuraavana kesänä.

        Kun ei tiedä, niin mikäs sen mukavampaa!! Kaikkea ei kannata tivata...


    • khsjkuiahkvhsk

      Eikö toi ole ihan vaan että on itse vuokrannut sen esim kaupungilta ja nyt haluaa että joku muu majailee siinä kun itse jossakin muualla. Kaupunki EI hyväksy edelleen vuokrausta. ei siinä minusta muusta ole kyse. Edullisuuskin tulee, kun sinä maksat osan siitä vuokrasta jonka hän maksaa kaupungille joka tapauksessa, ja hän taas ei halua kokonaan luopua siitä kämpästä.

    • järki käteen!

      Onko aloittaja kenties nainen ja vielä viehättävän näköinen?Vuokranantaja on killisilmäinen mies?

      Ei kenelläkään ole mitään oikeutta pitää nimeänsä ovessa jos sinä vuokraat asunnon.
      Edes poliisilla ei ole oikeutta tulla asuntoon, ilman kotietsintälupaa jos sinä olet sen vuokrannut.

      Vuokranantaja voi helposti muuttaa osoitteekseen poste restanten, siis toisinsanoen noutaa postinsa ja kirjeensä jostain postikonttorista. Itse asuin alivuokralaisena kauan ja osoitteenani oli poste restante.Hain laskuni sieltä.

      Itse välttäisin tuollaisen vuokranantajan kanssa minkäänlaisen sopimuksen kirjoittamista, kusetetuksi joutuminen on todennäköistä jos tuollaisia vaateita tulee..

      Etsi suosiolla toinen vuokrakämppä.. ja jos tosiaan olet tuonne menossa (virhe), niin selvitä ensin omistaako kyseinen käppänä edes sitä asuntoa, (kirjallinen todiste saatava).

      Vaadi aivan kaikki kirjallisena ennen minkäänlaisten rahojen maksamista yms.

    • Yualle

      Eikö jo se, että vuokra on edullinen piätisi herättää epäilyksiä.

      • No ei se aina tarkoita että jos vuokra on edullinen niin on jotain hämärää. Itsellänikin ollut vuokra edullinen eikä mitään hämärää ollut. Ja eihän tuossa edes kerrottu minkälainen asunto on kyseessä, vain edullinen...saattaa tarkoittaa myös että hieman halvempi muita samanlaisia asuntoja...


    • Hmm no minulla oli samanlainen "kokemus" vuosia sitten, yksityinen vuokranantaja oli ja vuokrasopimus tehtiin nopeasti. Muutin heti asuntoon, ovessa ei lukenut nimeäni ollenkaan, vaan vuokranantajan nimi. Asunnossa asui silloin 3 henkilöä, joista kaikki opiskelijoita... ja ketään tämä ei haitannut. Posti tuli hyvin perille ja asiallinen vuokranantaja oli. sekä ilmoitti vuotta aiemmin että aikoo myydä asunnon pois jotta voin ajoissa oman kämpän etsiä. Asuin siinä useammankin vuoden...

      Asuntoon voi siis muuttaa ilman että sen vuokrattavaan kohteen oven nimiä pitäis muuttaa... Mutta kannattaa olla kuitenkin varovainen kun yksityisistä on kyse. Sopimuksessa pitää lukea paljonko on asunnon ala ja paljonko asunnon alasta on sinun käytössäsi, tämä ei saa puuttua sopimuksesta (tai olisi hyvä jos ei puuttuisi). Vuokratakuu kannattaa yksityisen vuokranantajan tapauksessa laittaa pankkiin, vuokravakuus tilille. Sovi vuokranantajan kanssa tästä (ja pankin tietty). Tietty jokainen ei tähän suostu joten kannattaa tehdä seuraava:
      tarkistus missä kunnossa asunto on, vikalista jokaisesta pienestäkin kolhusta, naulasta ym. Tähän vika listaan sitten kummankin allekirjoitus. Kuvaa vielä asunto varmuuden vuoksi. Tämä estää sen että vuokranantaja ei ala valehtelemaan ym tulleista vioista jos ne olisikin ollut jo muutettaessasi. Lisäksi sitten kun muutat pois kannattaa kuvata taas kaikki, ja vaikka jonkun todistajan läsnäollessa käydä asunto vuokranantajan kanssa läpi että on siivottu hyvin ym..ei tule sitten perättömiä maksuja esim siivoamisesta, korjaamisesta.

      Talonkirja ote talonmieheltä tai keltä nyt se saatiikaan :D
      siinä lukee ketkä asunnossa asuvat, joten kun olet muuttanut (tai ennen sitä) ja jos toisen (vuokranantajan) nimi on siinä että asuu, niin hän tekee väärin ... ja asunto ei ole tällöin "kokonaan sinun käytössä" joten voit vaatia hyvitystä vaikka siihen vuokraankin :D

    • mk

      Haluaa ilmeisesti vuokratulot pimeesti eli ilmoita niitä verotukseen ja sen talia haluaa että hänen nimi on ovessa ettei tule sanktioita tai sitten on itse vuokrannut huoneiston ja vuokraa sitä edelleen..

      • Talonkirja otteessa näkyy asukkaat, tuskin kukaan tulee oven nimeä kyttäämään onko se mikä, eiköhän ne soita ennemmin ja tuota talonkirja otetta kysele....

        Ja kuten kirjoitin juuri sinua ennen, on ollut vuokranantaja jolla nimi ovessa...eikä asunut siellä ja talonkirja otteessa näkyi vain minun nimi (silloin kun siinä yksin sitten asuin, muulloin näkyi tietty muiden nimet)


    • oooj

      Ei nimellä postilaatikossa ole merkitystä - siihen voi vaikka kirjoittaa batman ja piirtää lepakkomiehen kuvan.

      Tarkista vain vuokrasopimuksesta että vuokralla asut sinä eikä kukaan muu. Tarkista myös isännöitsijältä että juuri sinä asut asunnossa yksin. Ennen allekirjoitusta tarkistaisin vielä että vuokranantajasi todellakin omistaa asunnon ja sen onko asunnossa tällä hetkellä joku kirjoilla.

      • Katsoppas, asiallinen viesti :D samaa mieltä että ovessa voi lukea vaikka mitä...
        vaikka vuokralla asuisikin joku muu.


    • ---

      ehkä edelliset vuokralaiset ovat asuneet siellä niin vähän aikaa kerrallaan että omistaja kyllästyi siihen "jatkuvaan" nimien vaihteluun?

    • alivuokralainen

      Normi käytäntö ulkomailla että omistaja haluaa pitää oman nimensä ovessa sinä olet hänen c/o asukkina ja kun teet oikean vuokra sopimuksen että olet ali vuokralainen niin ihan normi käytäntö ja kysy vuokraajalta ja pyydä talon kirja sillä se selviää...

    • Antero

      Ehdottaisin, että kannattaa unohtaa koko vuokranantaja. Vuokravälitysfirmoja on joka kaupungissa eli vuokraa siltä. Minulla on sijoitusasunto, jonka olen vuokrannut juuri nimenomaan välittäjän kautta. Hän hankkii vuokralaisen ja tekee vuokrasopimuksen puolestani. Hän myös seuraa, että vuokra ei ole ala- / yläkanttiin. Asunnon omistaja maksaa välittäjälle kaikki kulut eli vuokralaiselle ei tule siitä ylimääräisiä kuluja. Hän maksaa vain vuokra vesi sähkö jos ovat eri mittarein.

    • asdasdasdasdasds

      Oveen tulee asukkaan nimi. Piste.

    • eiköhän tuo ole sama

      Itellä oli kalliossa asuneena kaksi vuotta edellisen asukkaan nimi ovessa ja mua edellinen asukas ei myöskään ollu vaihtanut sitä. Ei koitunut koskaan mitään ongelmaa ja posti löysi perille. Jos pidät huolen, että et lennä kadulle, kun jotain tulee, mielestäni on se ja sama mitä vilunkia harrastaa. Ehkä välinpitämätöntä, mutta itellä ainakin oli nuorena opiskelijana se oma lompakko etusijalla ja kun edullisesti sai asua.
      Tää edellinen asukas pyöritti jotain firmaa, jonka nimissä asunto muistaakseni oli.

    • vuokranantaja

      Minä olen itse laittanut omistusasuntoni vuokralle myöskin yksityisesti, eli siis ilmoitin tori.fi:ssa, järjestin näytöt ja nyt vuokralaiset ovat asuneet asunnossani huhtikuun alusta lähtien.

      He eivät kyselleet henkilöllisyyttäni eikä todistusta, että omistaisin asunnon. Päin vastoin itse selvitin heidän luottotiedot.. Mutta nimi ovessa kuulostaa vähän oudolta. Ovessahan pitäisi olla vain se nimi, joka siellä asustaa. Onkohan sitten jotain kelan rahoja esim. vailla ja siksi pitää kirjat siellä tms?? Tuskin siitä nyt sinulle ainakaan haittaa on!

      Vuokralle vaan:)!

    • IIsännöitsijällevaan

      Oli se syy nyt mikä tahansa että haluaa pitää nimensä ovessa niin nuo neuvot isännöitsijään yhteydessä olemisesta todella kannattaa. Vuokraaja voi todellakin pitää kirjansa vielä siinä osoitteessa joka tuottaa snulle ongelmia esim asuntotukea haettaessa seka omassa verotuksessasi. Asumistukeen tarvitaan aina talonkirjaote jossa ilmenee VIRALLISESTI siinä asuvat? EI siis käytännössä. Verotttaja taas saa aina automaattisesti tietää osoitteenmuutoksista voit yhtääkkiä ollakin parisuhteessa asuva lain mukaan.

      • ....

        " voit yhtääkkiä ollakin parisuhteessa asuva lain mukaan."
        tai alivuokralainen, jos on vuokrasopimus näyttää.


    • ei merkitystä

      Ei, mitään merkitystä, samat lait pätevät vuokralaiseen ja vuokranantajaan oli sitten yksityinen tai mikä muu tahansa, vain sillä merkitystä mitä vuokrasopimuksessa lukee, Nimeä ei tarvitse edes oveen laittaa, se ei ole pakollista ...
      Itse olen päätynyt vuosia sitten ratkaisuun jossa summeritaulussa kohdallani vain huoneiston numero, kysyttiin vuokranantajan taholta tuolloin tulee edes oveen nimeä. Ei mitään ihmeteltävää asiassa

    • keke212

      voihan se olla sitäkin että vuokranantaja haluaa olla kirjoilla siinä vuokraasunnossa
      vaikkei asukaan siellä koska jos myy asunnon niin asunnossa pitää
      asua 2 vuotta että pystyy myymään sen verovapaasti

    • WWW56

      Yksi vaihtoehto on että asunnon omistaja on velkasaneerauksessa. Velkasaneeraus "laukee" jos vuokraa omistamansa asunnon. Asuu luultavasti kumminkin muualla . Velkasaneerauksessa ei saa olla tuloja tai ei kannata olla koska kaikki menee velkojille.

    • Näimpä

      Minun ex-mieskaverin poika asuu Tampereella. Heillä 4lasta ....muka sinkkuja molemmat!!! Ja paskat mies ottaa aina asunnon 2v. välein kun tulee asumistuen tarkistus. Sitte heivaa sen pois tai pitää bilekämppänä!!!
      Sanoinkin kaverilleni et tuo on väärinkäyttöä....piti minua typeryksenä ja sanoi et ei tossa mitään väärää.....siis kotoa opastetaan jo vilunkiin...
      Sinuna minä soittaisin KELALLE ja kysyisin saako kyseinen henkilö asumistukea?? Katsoppa kotona oleva avokas saa kaikki tuet kun ei missään töissä...mies ei maksa elatusmaksuja...ei ole edes tunnustautunu lapsien isäksi!!!
      Voi voi tätä on paljon....siis soitto KELAAN!!!

    • vuokranantaja x

      Eniten epäilen vaihtoehtoa joka jo esitettiin.. eli kyseessä on joku pariskunta jotka asuvat "paperilla" erillään mutta käytännössä yhdessä.. näin saavat erinäisiä yhteiskunnan tukia. (jos asuisivat yhdessä, olisi tuet pinempiä tai niitä ei olisi ollenkaan)
      Toinen vaihtoehto on se että kyseinen henkilö ei edes omista asuntoa vaan on siinä vuokralla ja saa asumistukea ja toimeentuotukea, ei kuitenkaan asua asunnossa vaan vuokraa sitä toisaalle pimeästi... (tätä tekevät meidän ulkomaalaiset voimavaramme lue. somalit ja muutt vastaavat varsin laajasti mutta yhteiskunta ei halua siihen puuttua.)

      Kolmantena vaihtoehtona näen vasta tuon 2 vuoden säännön.

      Pyydä vuokranantajaa esittämään isännöitsijän todistus asunnon vuokraamista varten.. siitä selviää nuo ainakin se että omistaako kyseinen henkilö asunnon , ja jos omistaa niin myös se koska hän on sen ostanut (selviää siis kahden vuoden aika).

      Neljäs vaihtoehto on tietenkin se että kun hän tunkeutuu asuntoon luvatta hän voi väittää että hänen nimi on ovessa niin on täysi oikeus tulla asuntonkin.

    • pikkuasiaa ,hanki el

      en ainakaan ole vaihdattanut nimeä luukkuun-osoitteen muutos maistraattiin riittää että saa kelalta asumistukea ym...Virallinen "kirjojen siirto" on eri asia kuin nimi postiluukussa..sillä ei ole mitään merkitystä mitä postiluukussa lukee..jos on tehnyt kaikki VIRALLISET OSOITTEEMUUTOKSET!!!!
      ERI ASIA on että vuokranantaja ilmoittaa että asuntoon ei saa laittaa "virallisia kirjoja" näin olen 2 kertaa asunut..Molemmat naiset nosti koko asumiseni ajan kelalta asumistukia siksi en saannut virallisesti asuntoon muuttaa..MISSÄÄN LAISSA EI OLE MAININTAA ETTÄ POSTILUUKUSSA PITÄÄ LUKEA MITÄÄN!!!

    • ASP asunto?

      Ei välttämättä huijausta. On myös mahdollista, että kämppä on ostettu aspilainalla, jolloin vuokranantaja on velvollinen olemaan kirjoilla omassa asunnossaan, vaikka asuisikin muualla. Jos kyseeessä on esim. sijoitusasunto. Aspilainan ehdot vaativat, että pitää itse asua omassa asunnossaan, mutta alivuokralaisen saa ottaa. Muista kuitenkin, että omistajalla voi olla postinkääntö, jolloin postit eivät tule kyseiseen asuntoon.

    • olen kyllä kuullu näit kaiken laisii ihme ongelmii näistä jutuista :) että en ihmettele olleka että noit tulee vastaan ihan mistä sattuu :)

    • deerm

      käy töissä toisella paikkakunalla ja asuu siel jonku kämppisenä.. näin säilyy paremmat matkakuluvähennykset verotaljalle.. :)

    • Vuokranantaja

      Hei!

      Älä maksa vakuusmaksua ennenkuin olet allekirjoittanut vuokrasopimuksen. Älä maksa vakuusmaksua käteisellä vaan pankkiin tilille tai vakuustilille.
      Avaimet saat maksun suoritettuasi. Jos epäilet "vilunkia" niin soita isännöitsijälle, alakerran ilmoitustaululla on aina isännöitsijän puh.nro. Ihmettelen kovasti miksi hän haluaa nimensä asunnon oveen, jotain on pielessä! Asuntohan on sinun kotisi sen jälkeen kun olet sinne muuttanut.

    • Y

      Vaihtoehto nro x: vuokranantajasi on ostanut asunnon juuri ja vuokraa sen edelleen. Jos hän esim. aikoisi myydä sen niin eikö hänen itse pitäisi asua siinä 2 vuotta, jonka jälkeen myyntivoitto on verovapaa.. ? :)

      Pyydä nähdä osakekirjat tai jokin muu todiste siitä, että omistaa. Jos olet päävuokralainen, ei hänen nimensä saa olla ovessa, vaan sinun.. Jos et näe, kysy isännöitsijältä..

      Y :)

    • jooooj

      Joensuun Kodit Oy:ssä minä yksin. Rukoilemme valtavampaa ihmettä ja seuraa kuin mitä valtiohallinto tai yksityiset koettaa minulle? Syyllinen on ................ Nimikyltit sähköturvallisesti iskuvalmiiksi ajatuksella, jottei asiaahallitsematon pesiydy pitää vuokraamaani omanaan tai yhteisenä .. jooooj

      • NIMI VUOKRASOPIMUS

        Olen asunut noin neljän vuoden poissaolon jälkeen 1.9.2005 - 12.10.2009 irtisanottuani itseni kiusaamiseksi katsomani perusteella - poissaolon jälkeen - ja joitakin vailla vakinaista asuntoa pidemmän aikaa asunnottomana vuosia, siis, jos vesikatto-välikatto tilassa ei asuntoa ja jos aina vain olemassaolevaa ääntelyä vailla vakinaista asuntoa olevien taholta tai asumisen sivutuotteena kansalaisia ja joilla ei vuokrasopimusta vaan so. niin aiheellista pitää nimikylttini ja nimi esillä (olen vuokrasopimuksen mukaan ... ), kerrostalosta saatuani siirron rivitalon pätkään homma olisi hanskassani, ei vieraita, ei seuraa vesikatto-välikattotilassa...., muuta? Sootono Toohooio Kadottaja! Iske vesikattotilaan kuin myös poteroihinsa, kaikki mahdollista tarkastaa tarkasti tarkkaan osoitteeseen name of Jesus Christ ... Rukoilemme ..... KIITOKSIA -----


    • selvä peli

      Näiden epämääräisten tyyppien takia en koskaan vuokraakaan asuntoa yksityiseltä. Joku yleinen taho on paras vuokranantaja ja vuokrasopimuskin asiallinen.
      Nyt asun työnantajan omistamassa asunnossa. En yksityisyrittäjän vaan kuntainliiton. Vuokratkin toista luokkaa kun yksityisellä ja asunto siisti ja viihtyisä. On saunat ja muut nykyajan jutut.

      • asua o asua

        Pidän laittomuutta sisältävänä menettelynä missä ihmisiä kontrolloidaan saadaksemme vihiä mitä emme saisi kyttäämällä asiallamme jo tullissa tai kadulla, kyttäämmehän muutakin ja missä menee kansalaisten ja kansalaisten rikosten ja oikeudellisten ja ehdottomasti sanktioitavaksi katsottava, kuka mitäkin uskaltaa, eräät tekee sen saadakseen uskovaista antikkristillistä rippikoulullista tai kristillistä uskonnonvapautta ja uskontososialismia sisältävää .... kansalaisilta, ei tässä nimikylttejä tarvittaisi ja turhiahan ne on kiinni näitä laittomuuden ja kadotuksen lapsia ................ Joten näin tarkkaan konnat kiikkiin!


      • HETI HETI
        asua o asua kirjoitti:

        Pidän laittomuutta sisältävänä menettelynä missä ihmisiä kontrolloidaan saadaksemme vihiä mitä emme saisi kyttäämällä asiallamme jo tullissa tai kadulla, kyttäämmehän muutakin ja missä menee kansalaisten ja kansalaisten rikosten ja oikeudellisten ja ehdottomasti sanktioitavaksi katsottava, kuka mitäkin uskaltaa, eräät tekee sen saadakseen uskovaista antikkristillistä rippikoulullista tai kristillistä uskonnonvapautta ja uskontososialismia sisältävää .... kansalaisilta, ei tässä nimikylttejä tarvittaisi ja turhiahan ne on kiinni näitä laittomuuden ja kadotuksen lapsia ................ Joten näin tarkkaan konnat kiikkiin!

        Yhteiskunta yli ja ali. Siinä minulle tässä. Nimi kyltissä on sama puhelinluetteloissa. Tässä vielä mennään Herran tietä .................... Rukoileminen ..... ? Asuvathan kyläyhteisötkin toistensa mailla vailla mitään nimen merkitystä luetteloissa ........ Suomalainen on riidanrakentaja mihin sitten ryhtyykin? Eikö? ASUMINEN JA HETI MINULLE!


    • vuokralainenHki

      Nykymarkkinoilla kun sitä rupusintakin 600e,kallion kämppää on hakemassa 100

      ihmistä,voi vuokranantaja tosiaan vaatia ihan mitä vaan,vaikka että vuokraa vain

      DD blondille jonka pitää asua siellä alasti,tietty vukranantajan pitää käydä

      ruokkimassa kultakala viikottain ja ei ilmoita tulosta,, mutta tosiaan mitä

      vaan voi vaatia.

      • SIKSHI

        OMPAS OMMPPAAN SE näissä sosialitoimistonkin järjestämissä vuokrattua tuli ja vuokrasopimus joensuun kaupungin sisältöä, vuosikymmenien kyttääjäistä porukkaa, siinä romani (ei romani), tai muuta nimistöä esim. 1950-leikkikoulu nimikkeellä vietin aikaani (äiti sillai) tai kaupungin rupusakki ja sitten vielä helluntaikirkon lapsipyhäkoulussakin vilahti samoja porukoita, mihin tämä kansalainen joensuun kaupunkikin poliittisella ja uskonnollisella ja väestösosiaalisellakin, arvata saattaa suomessa ja muissa maissa etten sanoisi arvatkaa suomalaiset mihin olette joutuneet, ..................... MINÄ SOISIN HEIDÄT HELVETTIIN


      • HUOLTOMIS

        JOS TÄMÄ VUOKRANANTAJA ON KYSEISESSÄ ASUNNOSSA IHAN OIKEESTI KIRJOILLA KUN SINÄ HAET ASUMISTUKEE NIIN KELA HUOMAA SEN HETI SINÄ ET SAA PENNIÄKÄÄN MUT OVESSA EI OLE PAKKO OLLA NIMEE ITSE ASUNUT NYKYISESSÄ ASUNNOSSA 15 VUOTTA EDELLEEN EDELLISEN ASUKKAAN NIMI KUN HUOLTOMIES TULI KYSYMÄÄN VAIHDETAANKO NIMI OVEEN NIIN SANOIN EI VAIHDETA HUOLTOMIES SANO ET ASIA OK SINÄ SAAT IHAN ITSE PÄÄTTÄÄ SEN LAITETAANKO NIMI OVEEN JA ILMOITUSTAULULLE SE EI OLE PAKOLLISTA


    • määmy

      Kandee vuokrasopimukseen kirjata kaikki asunnosta löytyvät viat, niin revenneet tapetit, seinissä olevat reiät (myös ruuvien reiät, maalausvirheet.
      Mikäli niitä ei kirjata, voi vuokranantaja väittää vuokralaisen aiheuttaneet viat.

    • 1+1-1

      En minäkään muuta nimiä..Kun vuokraan asuntoni pois..Eikä tuossa pitäs olla mitään hämärää!! Jos ei käy..Menköön muualle hakemaan asunnon!!!

    • VAPAAVALINTA

      EHkä hän pelkää että riehaannut liikaa kun näet nimesi ovessa.Huonoja kokemuksia.Ainahan voi ostaa oman asunnon!!!!

    • Mikloh...

      Kuulostaa niin hämärältä, että en missään nimessä muuttaisi. Nämä asiat pitää olla puolin ja toisin 100% rehellisiä, muuten voit olla pahasti pulassa. Tällä kaverilla on jotain salattavaa etkä halua ottaa siitä selvää. Itseasiassa voit tulla osasyylliseksi petokseen jos otat asunnon.

    • Tuli mieleen.

      Asumisoikeusasunnosta saattaa olla kysymys. Asumisoikeusasuntoa ei saa vuokrata muutoin kun tilapäisesti painavan syyn vuoksi. Äijä siis aikoo pistää rahoiksi laittomasti. Ehkä muuttaa tyttöystävänsä luo, mutta pitää itsensä kirjoilla tuossa kämpässä.

    • sekopää

      Miksi 300 kommentoijaa haluaa sanoa saman asian tähän ketjuun?

    • VARO!

      Jos vuokranantaja on kirjoilla asunnossa, niin hänellä on milloin tahansa oikeus tulla sinne, omilla avaimilla. Jos olet nainen ja vuokranantaja mies, niin VARO nyt vähän.
      Ei kukaan täysjärkinen muuta asuntoon jossa joku muu on kirjoilla.

      • rjfuef

        Pitäkää vuokranantajat ne rotanloukkonne, minä asun OMASSA asunnossa ja olen mielummin pankille velkaa seuraavat 20v kuin kasvatan jonkun pihin läskin pankkitiiliä ja annan hyppiä nenälle.


    • sirlis

      epäilen, että olet alivuokralaisen asemassa ja päävuokralainen saa asumis- ym tuet itselleen. Otappa selvää .

    • 8rjhjn

      Jos hän haluaa säilyttää oman nimensä siinä sun vuokraamassa asunnon ovessa niin tämä kielii siitä että:

      - hänellä ei ole oikeutta vuorkata sitä asuntoaan sinulle ja hämää taas hänen vuokran-antajaa, joka on kieltänyt edelleenvuokrauksen, tämä voi myöskin kieliä siitä, että hän on vuokrannut vaikkapa sinua halvemmalla ja yrittää ottaa välistä voittoa pimeästi itselleen.

      - hänellä voi olla oikeus vuokrata mutta hän haluaa peittää jonkin muun asian kuten sen, että hän nauttii kämpästään vaikkapa jotain tukea (vuokratuki) tai esim haluaa pimittää vuokratuloa ilman että haluaa veroja maksaa.

      Sanoisin, että jätä tuollainen tyyppi ja vuokraaja väliin, voithan sä toki kysellä asian perään ja selvittää mutta riippuen tyypistä voi hän heittäytyä hankalaksi kuten uhkailla jne.

      Järki käteen ja ole varovainen ja vuokraa kunnon vuokran-antajalta.

      • Epäidealistinen

        Olen asunut näissä pimeästi vuokratuissa kämpissä jo 2000 luvun alusta saakka, kun tajusin mihin homma perustuu niin pimeän kämpän vuokraajat eivät ole mitään pahiksia - vaan useimmiten ihan tavallisia ihmisiä jotka haluavat hiukan extraa.

        Hyvät puolet pimeästi vuokratusta kämpästä:
        - Halvempi (50-250 euroa normitaksaa halvempi kuussa)
        - Ei vuokratakuita (really. Kunhan tajuaa sanoa että ei maksa pimeästä kämpästä takuuta niin homma pelittää!).
        - Ei ongelmia niin kauan kuin olet työssä.

        Huonot puolet pimeästi vuokratusta kämpästä:
        - Ongelmat vuokra-asunnossa pitää hoidattaa virallisen vuokraajan kautta.
        - Postien kanssa voi joutua näkemään hiukan vaivaa (eli keräämään oikean asukkaan kirjeet ja toimittamaan ne hänelle määräajoin.).
        - Et voi jäädä työttömäksi/tuille vaihtamatta asuntoa (kaksoisosoite paljataisi systeemin).
        - Jos edellinen asukas haluaa palata kämppäänsä tai siirtyä virallisesti asumaan muualle niin siitä seuraa säätö jonka seurauksena joudut luultavasti muuttamaan tai sumplimaan uuden korkeampihintaisen vuokrasopimuksen. Tällöin siis "liikkuvia osia" ei ole ainoastaan sinä vaan myös edellinen asukas jonka elämäntilanteet voivat sotkea asumistasi.

        Pimeän kämpän vuokraaminen EI OLE LAITONTA, vaan ainoastaan vuokranantaja tekee jonkinlaisen rikkeen.

        Tämä on esimerkki tilanteesta jossa kohtaa yhteinen etu. Jälleenvuokraaja saa itselleen etua asunnosta jossa hän ei ole ja varsinainen asuja saa haluamansa kämpän, usein käypää vuokratasoa halvemmalla.

        Enivei, neljässä eri kämpässä olen asunut tietäen että kämppä on uudelleenvuokrattu hämärästi, ongelmia oli ainoastaan erään alkoholistin kanssa joka ei hoitanut asioitaan esim. asunnon oikeaan omistajaan nähden (eli kun kämppään tuli vikaa sitä ei saatu korjattua), mutta tuosta systeemistä lähdin vittuun ja jätin sen idiootin tyhjän päälle kun ei hoitanut omaa osuuttaan kunnolla. Vaiva ja riskit ovat niin vähäiset että mielummin otan sen alennuksen kämpän hinnassa haluamallani asuinalueella kuin lähden tekemään kalliimpaa vuokrasopimusta oikean omistajan kanssa. Kun myös tän asian osaa asianomaisten kanssa ottaa puheeksi niin saa usein neuvoteltua esim. paremman vuokran ja eri systeemit toimimaan paremmin - esim. yksi heppu antoi minulle kasan kirjekuoria oikealla osoittellaan (ja naisystävänsä nimellä) johon tuuppasin kahden viikoin välin hänelle osoitetut viralliset postit etc.

        Ymmärrän myös täysin tämän toiminnan luonteen, esim. kun kaksi työtöntä alkaa perustaa perhettä niin he tarvitsevat kipeästi rahaa - jos he muuttavat virallisesti yhteen niin tuet pienenevät tolkuttomasti. Tällöin siis synkässä tilanteessa oleville ihmisille tälläinen harmaa järjestely tuo hiukan paremman elintason, ja omalta osaltani suon sen heille, auttavathan hekin minua omissa asuinkustannuksissani... :)


      • LFKmklwemklfweefw

        "mutta riippuen tyypistä voi hän heittäytyä hankalaksi kuten uhkailla jne."

        Ja miksi helvetissä hän tekisi niin?

        Tuollaisilla vuokraajilla on niin monta potentiaalista asiakasta kuin on ihmisiä jotka haluvat maksaa asumisestaan keskivertoa vähemmän. Ei pimeää vuokrasysteemiä tarvi todellakaan pönkittää uhkalla koska TUOTE ON HALUTTU.

        Valkoiset ritarit valkoisilla ratsuillaan, yhteiskunnan selkärangasta huolestuneet kukkahattutädit voidaan ohittaa olankohautuksella ja hankkia jälleenvuokraajaksi joku normijärkinen ihminen joka ymmärtää arvostaa edullista kämppää. Mistäköhän näitä ihmisiä löytyisi? - No jumalauta, ihan mistä tahansa - tää hupi kun ei ole millään tavalla poikkeuksellista vaan pimeistä vuokra-asunnoista on itseasiassa markkinoilla huutava pula!

        Miksi ketään pitäisi uhkailla jos tuote menee halutuilla kohtuullisilla ehdoilla kaupaksi muutenkin? Selitä? :)

        Vuokraajina eivät ole rikolliset vaan tavikset, usein työttömät vähävaraiset. Ja heitähän tässä maassa riittää.


      • Hebo...
        Epäidealistinen kirjoitti:

        Olen asunut näissä pimeästi vuokratuissa kämpissä jo 2000 luvun alusta saakka, kun tajusin mihin homma perustuu niin pimeän kämpän vuokraajat eivät ole mitään pahiksia - vaan useimmiten ihan tavallisia ihmisiä jotka haluavat hiukan extraa.

        Hyvät puolet pimeästi vuokratusta kämpästä:
        - Halvempi (50-250 euroa normitaksaa halvempi kuussa)
        - Ei vuokratakuita (really. Kunhan tajuaa sanoa että ei maksa pimeästä kämpästä takuuta niin homma pelittää!).
        - Ei ongelmia niin kauan kuin olet työssä.

        Huonot puolet pimeästi vuokratusta kämpästä:
        - Ongelmat vuokra-asunnossa pitää hoidattaa virallisen vuokraajan kautta.
        - Postien kanssa voi joutua näkemään hiukan vaivaa (eli keräämään oikean asukkaan kirjeet ja toimittamaan ne hänelle määräajoin.).
        - Et voi jäädä työttömäksi/tuille vaihtamatta asuntoa (kaksoisosoite paljataisi systeemin).
        - Jos edellinen asukas haluaa palata kämppäänsä tai siirtyä virallisesti asumaan muualle niin siitä seuraa säätö jonka seurauksena joudut luultavasti muuttamaan tai sumplimaan uuden korkeampihintaisen vuokrasopimuksen. Tällöin siis "liikkuvia osia" ei ole ainoastaan sinä vaan myös edellinen asukas jonka elämäntilanteet voivat sotkea asumistasi.

        Pimeän kämpän vuokraaminen EI OLE LAITONTA, vaan ainoastaan vuokranantaja tekee jonkinlaisen rikkeen.

        Tämä on esimerkki tilanteesta jossa kohtaa yhteinen etu. Jälleenvuokraaja saa itselleen etua asunnosta jossa hän ei ole ja varsinainen asuja saa haluamansa kämpän, usein käypää vuokratasoa halvemmalla.

        Enivei, neljässä eri kämpässä olen asunut tietäen että kämppä on uudelleenvuokrattu hämärästi, ongelmia oli ainoastaan erään alkoholistin kanssa joka ei hoitanut asioitaan esim. asunnon oikeaan omistajaan nähden (eli kun kämppään tuli vikaa sitä ei saatu korjattua), mutta tuosta systeemistä lähdin vittuun ja jätin sen idiootin tyhjän päälle kun ei hoitanut omaa osuuttaan kunnolla. Vaiva ja riskit ovat niin vähäiset että mielummin otan sen alennuksen kämpän hinnassa haluamallani asuinalueella kuin lähden tekemään kalliimpaa vuokrasopimusta oikean omistajan kanssa. Kun myös tän asian osaa asianomaisten kanssa ottaa puheeksi niin saa usein neuvoteltua esim. paremman vuokran ja eri systeemit toimimaan paremmin - esim. yksi heppu antoi minulle kasan kirjekuoria oikealla osoittellaan (ja naisystävänsä nimellä) johon tuuppasin kahden viikoin välin hänelle osoitetut viralliset postit etc.

        Ymmärrän myös täysin tämän toiminnan luonteen, esim. kun kaksi työtöntä alkaa perustaa perhettä niin he tarvitsevat kipeästi rahaa - jos he muuttavat virallisesti yhteen niin tuet pienenevät tolkuttomasti. Tällöin siis synkässä tilanteessa oleville ihmisille tälläinen harmaa järjestely tuo hiukan paremman elintason, ja omalta osaltani suon sen heille, auttavathan hekin minua omissa asuinkustannuksissani... :)

        Okei, varmaan ketjun ensimmäinen kirjoittaja joka tajuaa oikeasti mistä on kyse. Pisteet sulle.

        Totuus asiassa ei ole raadollinen eikä "synkkä" vaan kyseessä on järjestely josta on jotain etua joka osapuolella ja samoin lieviä haittoja. Tavikset vaan tahtoo tähänkin liittää jonkinlaista rikosromanttista draamaa aivan turhaan :)


    • EnEhkäVuokrais

      Tuollaiseen kämppään muuttaessa saattaa tulla aika jänniä ylläreitä vastaan. Jos olet oikeutettu asumistukeen, niin Kela voi olla kiinnostunut myös niistä muista samassa osoitteessa kirjoilla olevista. Samoten sossu, jos haet toimeentulotukea. Yllättäen voitkin olla siis avoliitossa vuokranantajasi kanssa, tai elää muuta yhteistaloutta.... juridisesti siis.

    • Anonyymi

      Mitä tapahtuu jos en maksa vuokraa

    • Anonyymi

      Kuinka paljon pitää maksaa tästä vuokra kuinka paljon pitää maksaa korkoja

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4995
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe