Apuja kaivataan

USA2014

Haluaisin lähteä Yhdysvaltoihin vaihtoon syksyllä 2014. Olen miettinyt kolmea eri järjestöä, INTO (http://www.vaihto-oppilas-into.fi/), UP Education (http://www.upeducation.fi/fi/Etusivu) ja Explorius (http://www.explorius.fi/vaihto-oppilaaksi/). Olen lukenut kokemuksia netistä ja Explorius on kerännyt aika paljon negatiivista palautetta. Olen kyllä myös kuullut että monella on ollut mahtava vuosi juuri kyseisen järjestön takia. INTO:sta tai UP Education:ista en ole löytänyt paljon mitään hyödyllistä palautetta. Haluaisin siis kysyä tuoreita kokemuksia näiltä kolmelta järjestöltä. Toki saa kertoo muistakin paremmista vaihtoehdoista! :)
Kuinka aikaisin lähetitte hakemukset järjestöille ja saitteko alue/osavaltio toiveet toteutettua? Kiitos jo etukäteen kaikille vastaajille! :)

4

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fsfdfdfdf

      Foorumilla paljon keskustelua aiheesta: http://vaihtarit.info/forum/index.php

      Itse suosittelisin mieluiten YFU:a, AFS:aa tai Rotareita, nämä eivät tavoittele voittoa ja ovat muutenkin pisimpään toimineita sekä luotettavimpia järjestöjä, joilla on paljon hintaan sisältyviä valmennuksia ja muutenkin runsaasti kokemusta vaihtovuosien järjestämisestä.

      Mielestäni osavaltion tai tietyn alueen valinta ei ole tärkein pointti järjestöä valitessa. Tärkeintä on sopivimman isäntäperheen löytyminen, ei jokin tietty alue.

    • USA2014

      Kiitos avustasi!

    • kjukjk

      Mäkin haluaisin lähtee vaihtoo jenkkeihin ja nimenomaa johonki kaupunkii eikä mihinkää maissipellon keskelle... (ei siis millää pahalla mut onhan se mukavampaa olla alueella mis viihtyy paremmin vuoden ajan...) Kaikki sanoo et ei se sijainti oo nii tärkee, vaa se hostperhe, mut miksei hyvää hostperhettä vois löytyy haluamaltaan alueelta? Onko jollai siis kokemusta siitä et on päässy johonki esikaupunkialueelle? :)

    • dsfksmfklmslf

      Voithan laittaa hakemukseen sellaisia harrastuksia, jotka edistävät perheen löytymistä joltain esikaupunkialueelta, mutta mitään takeita sellaiseen sijoittumisesta ei voi antaa. Vaikka ottaisitkin osavaltio- tai aluevalinnan, voit siltikin päätyä jonnekin ei-mieluisaan paikkaan ja siten pettyä sijoitukseen. Joten ehkä sinun kannattaa hakea vaihtoon vasta sitten, kun olet valmis hyväksymään sijoituksen ihan missä tahansa. Halukkaita isäntäperheitä on enemmän rauhallisemmilla seuduilla, koska asuminen on siellä halvempaa ja vaihtarille on enemmän aikaa. Esikaupunkialueilla ja vastaavilla on usein kalliimpaa ja kiireisempää asua, joten perheitä on luultavasti siksi vähemmän. Vaihtarista kun tulee aina ylimääräisiä kuluja.

      Tiedän vaihtareita, jotka ovat olleet mm. Las Vegasissa ja muilla kaupunkialueilla, mutta niihin sijoittuminen vaatii kyllä tuuria. Muistan erään vuosia sitten vaihtoon lähteneen, joka todella pettyi sijoitusalueeseensa USA:n maaseudulla ja haukkui tulevaa asuinpaikkaansa pitkin nettiä, vaikkei vielä edes ollut päässyt matkaan. En tiedä, miten hän sitten loppujen lopuksi viihtyi, mutta tuollainen ehdottomuus sijoituksen suhteen antaa kyllä todella epäkypsän kuvan tulevasta vaihtarista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3339
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3071
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2318
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1456
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe