MUISTIKOE

mentori-x

Sain juuri kutsun muistikokeeseen.
Onko teillä mahdollisesti kokemuksia asiasta kouluajoiltanne tai ihan äskettäin?

47

2388

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä kävin muistikokeessa, ja se oli niin helppo, että ensin nauratti ja sitten suututti.
      Muistissani ei ollut mitään vikaa, vaikka hyvin tiedän, että varsinkin nimimuisti on jo pitkään ollut huono ja heikentynee jatkuvasti.
      Minun kohdallani muistikoe oli kuin olisi heittänyt lapselle lelun.
      Toivottavasti mentori-x saa osalleen paremman titkijan.

• Sorry! Piti olla "tutkijan". Ei johtunut huonosta muistista vaan vi8rhelyönnistä.

• tantta

Opettele vähentämään 100 - 7 = 93, 93 - 7 = 86 jne.
      Piirrä kello jossa numerot ja viisarit näyttät aikaa 11.10 ja jo menee hyvin.

• Peräkamarin poika

Eteisestä
        tupaan vai suoraan peräkamariin.
        Kummassa porstuassa pitää alkaa vähentämään?

• 7.portaan enkeli
        Peräkamarin poika kirjoitti:

Eteisestä

Vähennettävä on porstua, vähentäjä 7 on portaiden lukumäärä, erotus on peräkammari.

• Peräkamarin poika kirjoitti:

Eteisestä

VÄHENTÄÄ - mitähän?
        Ainakin yksi änkesi jälleen keskusteluun T Y Y D Y T Y S.
        Hänen muistinsa on ylen lyhyt tai katkeruus koetusta "tappiosta" pysyy muistissa täällä palstaviesteilyssäkin yli kymmenen vuotta.
        - Miten hän toimi juhannusyönä 2003 söheltäessään "hajun" kanssa.
        inä olisin vähentänyt vaatetta hänen sijassaan ja mennyt oman Frederikka-kultansa
        viereen.
        Ruuneperi; et koskaan vastaa minulle sivistyneen miehen tavoin.
        - Et ole voinut unohtaa tuota AINOATA KANSSANI KÄYMÄÄSI SANAILUA?
        PYYDÄN VIESTIÄ POSTIINI - TIEDOT JULKISET

• kiirus

Se on hyvä koe, siinä saa apua siihenkin jos on tilapäisesti muistamaton.
      Minulle oli koe helppo ja kuitenkin unohtelin asioita.Siinä sitten selvisi että minulla oli huolia ja vaikea sairas hoidettavana ja kun sain hoitoapua niin muistikin parani.

• KIIRUS !
        - Jumala loi maan vaan ei puhunu kiiruhusta mitää...
        - Mull´on niin kiirus jotten saa sanotuksi varitakaa ku isooksi linnuksi.

• Korjaan (OUTsider)
        mentori-x kirjoitti:

KIIRUS !
        - Jumala loi maan vaan ei puhunu kiiruhusta mitää...
        - Mull´on niin kiirus jotten saa sanotuksi varitakaa ku isooksi linnuksi.

Jumala loi aikaa eikä puhunut kiireestä mitään!

• susmorsian ek.

Missä tällanen koe tehdään, ja miksi sinne kutsutaan?

• kiirus

Minä valitin tk lääkärille muistamattomuuttani, tein jonkun hullun jutun, niin lääkäri teki lähetteen ja tk:ssa on henkilö joka tekee muistikokeen.
        Muistamattomuus saattaa johtua verenkiertohäiriöstä.

• Aortasta
        kiirus kirjoitti:

Minä valitin tk lääkärille muistamattomuuttani, tein jonkun hullun jutun, niin lääkäri teki lähetteen ja tk:ssa on henkilö joka tekee muistikokeen.
        Muistamattomuus saattaa johtua verenkiertohäiriöstä.

Verenkiertohäiriöinen
        itsekin olen. En vain tiedä mihin suuntaan saen pitäisi kiertää, että muistini palautuisi?

• susm.

Ahah, kiitos tiedosta !

• kiirus meni jo

Yks´ juttu lääkäri sanoi, ettei muistisairaat itse yleensä valita muistamattomuuttaan, he paremminkin peittävät sen.
      Minun testi on tehty 4 v sitten ja vieläkin osaan kirjoittaa jonkinverran, mitä nyt kansakoulussa on oppinut

• Katleija

Puhutte MMSE- muistitestistä jota TK:issa on käytetty ainakin 80-luvulta asti, muistaakseni. Se on karkea helpolta vaikuttava testi, mutta voi antaa myös vääriä tuloksia. Olen sillä tehnyt muutamia testauksia itsekin.
      Tiedän erään joka läpäisi sen hyvillä pisteillä ja lääkäri sanoi että ei hätää. Kotona tämä vanhus ihmetteli mihin hänen äitinsä ja isänsä menivät.

MMSE-testilomake:
      http://www.terveysportti.fi/xmedia/extra/ykt/mmse-lomake.pdf

• Katleija

Se on kaiketi niin että kun vielä on itse huolissaan muistinsa huononemisesta pärjäillään vielä, mutta silloin on jo asiat huonolla tolalla kun ei enää huomaa ja ole huolissaan muistamattomuudestaan. Usein siihen liittyy paranoiaa. Vanhus epäilee muita mm. että häneltä varastetaan, kun ei löydä itse piilottamiaan tavaroiaan.
        Vänkää ja vänkää olevansa oikeassa, mitkään selitykset ei auta.

• Lorena*
        Katleija kirjoitti:

Se on kaiketi niin että kun vielä on itse huolissaan muistinsa huononemisesta pärjäillään vielä, mutta silloin on jo asiat huonolla tolalla kun ei enää huomaa ja ole huolissaan muistamattomuudestaan. Usein siihen liittyy paranoiaa. Vanhus epäilee muita mm. että häneltä varastetaan, kun ei löydä itse piilottamiaan tavaroiaan.
        Vänkää ja vänkää olevansa oikeassa, mitkään selitykset ei auta.

Kiitos muistitestistä joka mahdollistaa jokaisen sen tekemään kodissaan.

Kun ihminen ikääntyy usein kuulo heikkenee, tämä on yksi pointti jonka perusteella voidaan henkilö katsoa olevan muistamaton. Kun ei kuule, ei voi tietää mitä kysytään ja vastaa jotakin epäoleellista.

• tyhjä tynnyrisi

voi surkeus
      kuinka paljon melua tyhjästä voikaan nyhjästä?

• @@@)))

surr,rurr,surrr..surisee missä Raid,,,

• U S A
        - levitti Vietnamiinkin myrkkyjään ja aiheutti miljoonien syyttömien sairastuimisen jopa "neljänteen tai viidenteen polveen" - kysyivätkö tai pyysivätkö jumalaltaan apua saati lupaa ?
        Toreja kerrottiin tuhotun kaksi, mutta kolmannesta ei hiiskuttu sanaakaan - tutkimuksetkin salaisissa kansioissa lienee?

• @))))))

edelline nim.lle, tyhjä tynnyrisi.

• nyhjääjäkö hän?

TYHJÄSTÄ
      - on huono nyhjästä.

• () ()

tyhjä tynnyrisi, näinhän se menee kun tynnyrissä kasvanut ja runtista ruokittu niin jäit, mieti miksi?

• MENSA
        - Eipä ole tullut koskaan osallistuttua oikeaan Mensan testiin.
        Mensalaiset eivät juuri "huutele" saamistaan tuloksista?

• Olen osallistunut
        Ajomies-x kirjoitti:

MENSA
        - Eipä ole tullut koskaan osallistuttua oikeaan Mensan testiin.
        Mensalaiset eivät juuri "huutele" saamistaan tuloksista?

ja sain 145, ei näillä kerskuta ikinä. Nytkin ilman nikkiäkin, nimestä puhumattakaan. En halua olla esillä sillä tavalla. Puheiden pitäisestä pidän, se on leipälajini.

• ällikäs.
        Olen osallistunut kirjoitti:

ja sain 145, ei näillä kerskuta ikinä. Nytkin ilman nikkiäkin, nimestä puhumattakaan. En halua olla esillä sillä tavalla. Puheiden pitäisestä pidän, se on leipälajini.

Mulla meni Mensassa vähä päälle 200,
        mutta mitäpä näistä.

• Olen osallistunut kirjoitti:

PUHUMATTA PARAS
        Luulen ettei palstalla ole minulle kilpakumppania - valitettavasti !

• Olen osallistunut kirjoitti:

MINÄ PURNAAN !
        - oli aikoinaan 50 v. sitten pitämäni ex-tempore puhe.
        Arvosana oli TÄYS KYMPPI ! Arvostelun referaatti on edelleen tallessa !

• nolla
        PeerGynt kirjoitti:

PUHUMATTA PARAS
        Luulen ettei palstalla ole minulle kilpakumppania - valitettavasti !

Missä hyvä mies luulet olevasi, urheilukentällä vai tietokilpailussa.
        Ystävällisesti kysyen.

• nolla
        PeerGynt kirjoitti:

MINÄ PURNAAN !
        - oli aikoinaan 50 v. sitten pitämäni ex-tempore puhe.
        Arvosana oli TÄYS KYMPPI ! Arvostelun referaatti on edelleen tallessa !

Lohdutan sinua, jos muisti pätkii, niin vanhat asiat säilyvät muistissa, myös 50 vuotta vanhat.

• älläkäs
        ällikäs. kirjoitti:

Mulla meni Mensassa vähä päälle 200,
        mutta mitäpä näistä.

Minäkin kirjoitin kuusi ällää, poika seitsemän ja pojanpoika 8.
        Mutta en olekkaan koskaan avannut alkon ovea, ei aivot ole viinalla marinoitu kuten niin monella täällä palstalla. ÄO on minullakin vähän vajaa 200, mutta en yhtään kersku koskaan millään, ei kuulu minun hienostuneeseen vaatimattomaan tyyliini.

• Huolestuin jatkuvasta, jo arkielämää haittaavasta unohtelusta. Aikanaan omassa terv. kesk. tuo mielestäni melko pilipalitesti tehtiin.
      Seuraava kutsu tuli vuoden päästä. Tuloksia kehuttiin hyviksi, mutta varsinaiseen unohtelu-muistamattomuusongelmaan tuolla ei mitään merkitystä.

Sekä ennen testiä ja sen jälkeenkin tiedän, ettei ikääntyminen tule ilman haittavaikutuksia. Noilla testeillä voi olla merkitystä vain hyvin merkittävissä muutoksissa.

• sivari parempi

mikä kapt.
        En todellakaan ymmärrä, että "aikuinen mies"
        rekkaa itselleen nikin, jossa esiintyy sotilasarvollaan.
        Olin aikanaan INTissä esimiehenäni eräs Adolf E.
        Hänestä tuli tuolloin "isä" ja se oli mokun mielestä hänen suurin saavutuksensa.
        Onkohan kapt.cöpnick itse isä ja lasten äitikin varmaan kreivitär?
        Vasta vuosikymmeniä myöhemmin jotkut pitivät
        tätä jopa Mannerheimista seuraavana.

• susmorsian ek.
        sivari parempi kirjoitti:

mikä kapt.
        En todellakaan ymmärrä, että "aikuinen mies"
        rekkaa itselleen nikin, jossa esiintyy sotilasarvollaan.
        Olin aikanaan INTissä esimiehenäni eräs Adolf E.
        Hänestä tuli tuolloin "isä" ja se oli mokun mielestä hänen suurin saavutuksensa.
        Onkohan kapt.cöpnick itse isä ja lasten äitikin varmaan kreivitär?
        Vasta vuosikymmeniä myöhemmin jotkut pitivät
        tätä jopa Mannerheimista seuraavana.

Aikuinen mies voi ollakin aikamoinen veijari, taas tosikko liikkeellä. ´sivari parempi´
        Tietääkseni täällä ei ole velvollisuutta selitellä nikkinsä alkuperää. Entäpä jos kapteeni olikin suutari....otapas selvää, vihjailen vaan.
        Ei kaikki ole sitä, miltä näyttää.

• Muisti sairaudet ovat monen vanhuksen huolenaihe --monen aivan turhaan.
      Minun naapureina on Ruotsin suomalainen pariskunta , ollaan samaaikää. Ja joka kerta he testaa jollaintapaa minunkin muistia .
      Joskus se on jotenkin jopa epäkohteliasta -- en ole huolissani itse muistinmenetyksestä . Ehkä sitä ei olekkaan niinsanotun Muistisairauden tasolla , koska omaisethan sen huomaisivat ,he ovat ne jotka varmaankin huolestuisivat..
      Pärjään ihan niinkun ennenkin .
      Tietsikkan kanssakin menee mielestäni niinkun ennenkin .
      Ja olisikoos perimällä myös jonkinlaista osuutta - Meillä suvussa on pitkäikäisiä , ja hyvä muistisia ovat olleet loppuunsaakka.
      Mutta ikävä sairaus se on kuka sen saa.

• kiirus

Muistisairauden voi saada hyvämuistista sukua olevakin, jos esim. kaatuu ja pää vahingoittuu, tulee kasvain ynnäm. kyllähän näitä on. Mutta toivotaan että tällaiselta säästytään

• :))

Muistikoe kouluaikana.

Naurettava ajatus.

• olihan koulussa

niitä ulkoa luettavia läksyjä, piti pitkät virretkin ulkoa paykuttaa.

• mitä?

teit eilen.

• Arvaa arvaa

montako karvaa, toinen on musta ja toinen on harmaa.

• oiskoon

kaks,en mä tierä.

• kyllä

moni vanhus palaa uudelleen koti ovelleen ,kun ei muista sitä sulkeneensa.

• häjypoika

Muistihoitaja
      sairastui muistamattomuuteen.

• lähi muisti

näyttää ikäihmiiltä ensimmäiseksi katovan. Sen voi helposti itsekkin testata.

• en nyt

muista mitä yähän piti kirjoittaa...

• kadoksissa..

eilinen päivä..

• pidetään

palsta mukavana ja toimivana.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      2545
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1101
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      923
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66