Valkoinen kauluspaita normikäytössä?

OnbExt

Onks valkoisen kauluspaidan käyttäminen arkivaatteena liian guidomaista? Ite aattelin että vois hommata pari paitaa ja et toimis ihan hyvin normivaatteenakin. Vai onks pelkkä valkonen paita jopa tylsä?

29

4503

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä käy

ihan kiva ja siisti jos et oo kovin ylipainoinen...

• asdfef

No mulle tuntuu juhlalliselta, ja ite en ikinä käyttäis, mut jokanen tyylillään!

• asdasfad

Riippuu vähän miten sen yhdistää, mutta valkoista kauluspaitaa en käyttäisi normisti, aika juhlava kumminkin

• blublubbluuub

munmielest ois iha kivannäköne normikäytöski(: kokeile! ja ei se oo tylsä, riippuu mitä käytät sen kans

• White Shirt

Ehdottomasti valkoinen kauluspaita sopii ihan arki käyttöön. Valkoinen kauluspaita on aina tyylikäs vaate. Itse käytän valkoista kauluspaitaa joskus ihan arkenakin, kun tekee mieli pukeutua vähän paremmin. Miehenä, laitan valkoisen kauluspaidan kanssa aina solmion tai rusetin kaulaan. Riippuu vähän tilanteesta, arkena yleensä solmio ja juhliin rusetti. Hienon kauluspaidan kanssa laitan aina suorat housut ja pikkutakin tai koko puvun päälle.

• Pukuopettaja

Mielestäni ei ole guidomaista olla valkoinen kauluspaita päällä arkena. Olen ollut uuden tyttöystäväni kanssa nyt puoli vuotta kimpassa. Hän on alkanut ehdotella, että alkaisin pukeutua vähän tyylikkäämmin. Hän on edotellu, että pukeutuisin pukuun. Ihan valkoiseen paitaan ja solmioon. Olen aina halunnut olla puku päällä arkenakin. Tyttöystäväni pukeutuu aina tyylikkäästi arkenakin. On jakkupuku tai housupuku päällä arkenakin. Yhtenä aamuna sitten oikein pukeuduin. Laitoin valkoisen pukupaidan päälle ja solmin oikein silkki solmion kaulaan. Aamupalla tyttöystäväni huomasi tyylikkään pukeutumiseni. No nyt olet oikein tyylikkän herrasmiehen näköinen. Olen lukiossa ruotsinkielen opettajana. Kouluun tullessa tyylikäs pukeutumiseni oli jo huomattu. Kaksi tyttöoppilasta huomautti heti koulun käytävällä, että ompa opettajalla tyylikäs solmio kaulassa. Siitä lähtien olen aina pukeutunut pukuun koulussa ja arkenakin.

• finlandssvensk98

Olen suomenruotsalainen. Kaikki tyylikkät ihmiset meidän koulussa käyttää kauluspaita. Sen kanssa voi vaikka käyttää vaikka neuletta tai vastavaa. :))

• No siinähän sitä on sitte syytä kerrakseen pukeutua johonkin muuhun kuin kauluspaitaan.

• Imekää munaa snobit!

Vitun bättrefolk :P

• Arkivaatteena

Jotku pitää, että valkoinen kauluspaita on liian juhlallinen vaate arkikäyttöön miehellä. Itse olen sitä mieltä, että kun haluaa pukeutua paremmin, niin valkoinen kauluspaita on aina varma valinta. Siihen on helppo yhdistää hieno solmio tai solmuke kaulaan. Ja näin naisena on ilo silmälle katsoa, kun mieskin on oikein pukeutunut. Mieheni käyttää ihan pukua arkenakin ja hienoa kauluspaitaa päällä solmion tai rusetin kanssa. Valkoinen kauluspaita on aina muodikas.

• Mikäs sinä olet sanomaan, että mikä on oikein pukeutumista? Toihan on säälittävää muiden pillin mukaan tanssimista, kun pukeutuu vaatteisiin, jotka joku toinen on määrittänyt hienoiksi. Omat aivot käyttöön ja persoonallisuutta siihen toimintaan.

• Valk.kauluspaita

Kyllä valkoista kauluspaitaa on ihan kiva käyttää arkenakin. Olen alkanut käyttää valkoista kauluspaitaa hiljattaen ihan arkikäytössäkin. Aikaisemmin en ole pikeutunut kauluspaitaan, kuin juhliin. Mutta, kun vaimoni alkoi ihmetellä vaatekaapissa olleita hienoja pukupaitoja, joita en ole käyttänyt. Ajattelin, että voisihan sitä kokeilla miltä tuntuu olla oikein siisti pukupaita päällä arkena. Kun lähdin seuraavana aamuna töihin, niin ajattelin laittaa oikein valkoisen kauluspaidan päälle. Suorat housut ja pikkutakin ajattelin sopivan hyvin yhteen. Juuri, kuin tein lähtöä vaimoni kysyi, että mitä unohtui ? Katselin itseäni hämmästyneenä ja en ymmärtänyt mitä hän tarkoitti. No solmio, hän selvensi. Kyllä valkoisen pukupaidan kanssa miehellä täytyy olla aina solmio kaulassa. Ajattelin, että olisi jo liian hienoa olla kravatti kaulassa töissä. Olen kyllä toimistotyössä ja asiakkaiden kanssa tekemisessä, niin se olisi kyllä ihan tyylikästä laittaa kravatti kaulaan. Niinpä vaimoni toikin jo hienoa silkkisolmiota minulle kaulaan solmittavaksi. Töissä työkaverini pitivät uudesta pukulookistani. Ja niimpä olen alkanut pitää kauluspaitaa ja solmiota ihan arkena.

• haglabagla

Joo ja viiksiä myös.

• va va voom

katri-helena, Sä oot ulkopuolella
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        Onhan ne valkoset kauluspaidat kivoja.

• paita1

Käytän lukiossa kauluspaitoja ja myös solmiota jos on vaikka koulun jälkeen jotain menoa kaupungille. mieslestämi jokaisen pitäisi pukeutua siististi kun menee ihmisten ilmoille omasta pihasta. Monet pitävät sitä erikoisena pukeutumisena muuta muista ei tarvitse välittää. varsinkään jos muilla on verkkarit ja lassa ja alkaa päätään aukomaan.

• Lukiowear

Muistan itsekin lukio aikoina, kun pukeuduin yleensä siistiin kauluspaitaan kouluun tullessa. Minusta oli vaan niin hienoa olla kauluspaidassa koulussa. Lukion tokalla aloin useasti pitää myös kravattia kaulassa. Mikä tuntui niin hienolta varsinkin valkoisen kauluspaidan kanssa.Kauluspaita/kravatti puketuminen alkoi oikeastaan siitä, että kun olin vaihto-oppilaana englannissa. Siellä kouluun mentiin aina hyvin pukeutuneena. Miehillä täytyi olla siisti kauluspaita ja solmio. Mielellään ihan siisti puku päällä. Naisillakin piti olla oikein jakku/huosupuku päällä kouluun tullessa. Mitään varsinaista koulupukua ei ollut määritelty, mutta koulun ohje säännöissä oli määritelty asiallinen ja tyylikäs pukeutuminen kouluun. Säännöissä mainittiin, myös se että oppilaan tuli edustaa koulun ulkopuolella koulua asiallisesti pukeutuneena. Niimpä suomeen tullessani oli ihan luonnollista, että pukeuduin pukupaitaan ja solmioon lukiossakin. Aluksi sain pientä piikittelyä hienosta pukeutumisestani. Mutta ei mennyt kauan, kun luokkakaverinikin tulivat kouluun kauluspaidoissa ja tytöillä alkoi olla enemmän suorat housut ja valkoinen paitapusero päällä koulussa.

• Mitäs tuo on
        Lukiowear kirjoitti:

Muistan itsekin lukio aikoina, kun pukeuduin yleensä siistiin kauluspaitaan kouluun tullessa. Minusta oli vaan niin hienoa olla kauluspaidassa koulussa. Lukion tokalla aloin useasti pitää myös kravattia kaulassa. Mikä tuntui niin hienolta varsinkin valkoisen kauluspaidan kanssa.Kauluspaita/kravatti puketuminen alkoi oikeastaan siitä, että kun olin vaihto-oppilaana englannissa. Siellä kouluun mentiin aina hyvin pukeutuneena. Miehillä täytyi olla siisti kauluspaita ja solmio. Mielellään ihan siisti puku päällä. Naisillakin piti olla oikein jakku/huosupuku päällä kouluun tullessa. Mitään varsinaista koulupukua ei ollut määritelty, mutta koulun ohje säännöissä oli määritelty asiallinen ja tyylikäs pukeutuminen kouluun. Säännöissä mainittiin, myös se että oppilaan tuli edustaa koulun ulkopuolella koulua asiallisesti pukeutuneena. Niimpä suomeen tullessani oli ihan luonnollista, että pukeuduin pukupaitaan ja solmioon lukiossakin. Aluksi sain pientä piikittelyä hienosta pukeutumisestani. Mutta ei mennyt kauan, kun luokkakaverinikin tulivat kouluun kauluspaidoissa ja tytöillä alkoi olla enemmän suorat housut ja valkoinen paitapusero päällä koulussa.

Ei meidän (jopa ihan hyvätasoisessa) lukiossa vaan melkein kukaan noin hienosti pukeutunut. Joillakin tietysti oli aina joku kauluspaita, mutta aika harvalla. Itselläni oli aina se huppari ja ne tavallisen tylsät farkut tai reisitaskuhousut.

• Puku päällä kouluun

Lukioaikana pukeuduin itsekin aina tyylikkäästi. Pukupaita ja solmio oli aina kiva laittaa päälle kouluun. Varsinkin, kun koulun tyttö-oppilaat olivat oikein sisäästäneet tämän tyylikkään miesten pukeutumisen. Naisetkin alkoi pukeutua housupukuun kouluun tullessa. Luokassa oli hieno olla valkoinen kauluspaita päällä ja kravatti kaulassa. Puhumattakaan välitunnit, kun oli tosi tyylikästä olla hieno valkoinen kauluspaita päällä ja kravatti kaulassa hyvin pukeutuneiden naisten seurassa..

• Ime homo persettä :D

Snobi. Selvää lukio elitismi pelleilyä :P

• GoAwayKeskiikäiset

ihmettelen kun kaikki puhuvat vaimoista täälä?? NUORTEN PALSTA

• Kauluspaidat on ehdottomasti hyvä juttu :) tykkään pojista jotka pukeutuu hienosti :D

btw jos ei muute nii koklaa joskus sellee et otat jonku muun paidan (bändi paita tms.) ja sit kauluspaita siihe päälle auki nii jo näyttää hyvälle ;)

• Hieno puku

Monet miehet, ajattelevat että kauluspaita kuuluu vain juhliin ja hautajaisiin. Niinhän ajattelin itsekin jokin aikaa sitten. Mutta nämä keskustelupalstat ovat kyllä muuttaneet käsitystä miesten pukeutumisesta.Monet naiset haluaa nähdä miehellä kauluspaidan ja oikein kravatin kaulassa. Menin töihin ihan pikkutakki ja valkoinen kauluspaita päällä. Sihteerini huomattua, että mulla ei ollut solmiota kaulassa.Tyylikkäällä miehellä on aina valkoisen pukupaidan kanssa solmio kaulassa. Ja hän oikein komensi hakemaan tyylikkään kravatin kaulaan. Sihteerini on aivan upea tyylikäs nuori nainen. Aina hieno housupuku päällä ja valkoinen paitapusero päällä. Hain kotoani tyylikkään solmion ja puin sen sihteerin edessä kaulaani.No nyt olet todellakin tyylikäs hieno pukumies Naisilla on aina miesten pukeutumiseen se viimeinen sana.

• wiggi

Siirryttyäni n. pari vuotta sitten oikein siisteihin toimistotöihin. Piti alkaa kiinnittää huomiota pukeutumiseen. Toisinaan joutui olemaan asiakaspalvelussakin. Aloinkin miettiä miten pukeutuisin. Ongelmana oli se, että kun olin varautunut ihan toimisto päivään ja pukeutunut arkisemmin farkkuihin ja T-paitaan. Niin jostain syystä jouduinkin siirtymään asikaspalveluun. Asiakaspalveluun tuli pukeutua aina siistimmin. Aluksi pukeuduin jo aamulla töihin lähtiessä paremmin, ihan pukupaitaan, solmioon ja pikkutakkiin. Jo parin viikon jälkeen huomasin, että valkoinen kauluspaita päällä ja kravatti kaulassa tuntui hyvältä. Ostin välittömästi kolme uutta ihan valkoista hienoa pukupaitaa ja kolme uutta solmiota. Nyt käytän arkenakin vapaalla valkoista kauluspaitaa. Itse haluan kyllä laittaa aina valkoisen paidan kanssa solmion kaulaan. Se on vaan jotenkin tyylikästä olla kravatti kaulassa. Suosittelen ehdottomasti koittamaan valkoista kauluspaitaa arkikäytössäkin

• Asiakasta palveleva

Itse käytän asiakaspalvelutyössä haalareita, koska työssäni saattaa vaatteet likaantua. Siitä huolimatta teen asiakaspalvelutyötä koska asiakas maksaa viime kädessä palkkani.
        Tykkään pukeutua valkoiseen kauluspaitaan ja solmioonkin, mutta se kuuluu vapaa-aikaan.

• eikö?

Kauluspaita joka päivä ja koulun vihatuin tyyppi.

• Pukunuori

KÄYTÄN AINA KAULUSPAITAA. JOPA URHEILLESSA FLANELLIPAITAA. EN PISTÄ HUPPARIA VAIKKA MAKSETTAISI.
      Huomioikaa, tuo asianhaara on minun 14-vuotiaan oma näkökanta. Myös suorat housut kuuluvat aina asiaan, paitsi liikunnassa tai relattaessa.
      OSTA IHMEESSÄ.

Vaikka keskustelu onkin kivikautinen...

• Yuå

Tottakai voi käyttää :)
      Esim iha vaa mustat farkut ja kauluspaita sellai puolirento meininki :D

• kauluspaitaa
    • 12+11

Käytä mielummin vaaleansinistä kauluspaitaa. Valkoinen on liian juhlallinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3043
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2685
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2295
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      36
      1803
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1566
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1527
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1360
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe