Moherin kalliot.

pikku-matkailija

8

1642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokenutIrlantia

      Olen käynyt Cliffs of Moherissa, mutta menin Corkista Baddywagonin järjestämällä reissulla. Baddywagon ja moni muu järjestää myös Dublinista reissuja sinne. Kestävät päivän ja maksaa n. 30 ekee. En tiedä järjestetäänkö Suomesta.

      • iirifan

      • pientäsäätöä
        iirifan kirjoitti:

        OLEN NÄHNYT BUSSIMATKOJA SITTEN.... EN MUISTA VAIN SUOMALAISTA MATKATOIMISTOA


        MR TRAVEL JÄRJESTÄÄ MYÖS MATKOJA IRKKUIHIN

        http://www.mrtravel.net/matkat/bb/irlanti

        Älä huuda! Matkoja järjestävät useat ns. pienemmät matkanjärjestäjät, älkää kyttäkö mr.travelia, tuo edellinen viesti on niiden mainos.
        Katso löytyykö Matkapojilta tai Ingves resorilta. Myös Matka-Agenttien tarjonta kannattaa tarkistaa.
        EI Irlantiin pääse Suomesta bussilla!


    • luettua...

      Kyllä muutamilla järjestetuillä matkoilla käydään tuolla. Ovat irlannin kiertomatkoja.

    • voileeá

      Itse kävin siten, että menin bussilla Dublinista Galwayhin ja siitä selvittelin, että olisiko kiertoajeluita. Kiireen vuoksi vuokrasin sitten auton ja kävin katsomassa ne itsekseni. Tosin jos on huono sää, niin eivät näytä niin vaikuttavilta.

    • +++

      Parikin kertaa olen siellä käynyt Dublinista käsin. Baddy ja monet muut kulkevat sinne Dublinista. Kannattaa rohkeasti ostaa lennot Dubliniin ja hotellivaraus. Taksi ehkä hiukan huokeampia kuin Suomessa. Olen ollut ehkä kymmenen kertaa bussimatkalla ympäri Irlantia. Edullinen ja mukava tapa nähdä saarta.

    • ginger1

      Itse menin bussilla Dublinista Galwayhin jossa vaihdoin bussia ja matkasin pieneen kylään, Dooliniin. Olin yhden yön b&b:ssä ja kävelin Doolinista Moheirin kallioille (n.5-6km) Suosittelen! Doolinissa ihana tunnelma ja Moheirin kalliot vaikuttavat!

    • reissaaja1

      Suomalaisista yrityksistä en tiedä, varmaankin jollakin matkanjärjestäjällä on Irlannin kiertelypaketti, johon ko. nähtävyys kuuluu. Googlettamalla varmaan selviää.

      Jos olet omatoimimatkalla Irlannissa tai valmismatkalla, jossa on myös vapaata aikaa, kannattaa ehdottomasti vierailla kallioilla. Vietin muutaman päivän Galwayssa, ja sieltä monet paikalliset yritykset järjestävät bussimatkoja Moherin kallioille. Toki sinne pääsee vuokra-autollakin. Itse käytin Galway tour companyä ja voin suositella kyseistä yritystä. Tässä linkki --> http://www.galwaytourcompany.com/gtc/daytours.jsp.

      Liput voi varata netistä tai Galwayn lukuisista turisti-infoista. Matka taisi maksaa 20-25 €/ hlö, ja mielestäni reissu oli rahan arvoinen, edullinen! Valitsin matkan, joka alkoi puolelta päivin, takaisin Galwayssa olimme klo 18 maissa. Minulla oli eväät mukana, mutta Moherissa on myös ravintola ja pysähdyimme myös lounaalla Doolinissa (omakustanteinen). Kallioilla vietettiin aikaa 1.5 h muistaakseni ja se riitti minulle hyvin. Kannattaa ottaa mukaan tuulen ja sateenpitävä takki, sää voi vaihdella yht´äkkiä. Plussaa olivat ne upeat maisemat, joita nähtiin matkan aikana!

      Ainoa miinus nyt myöhemmin ajateltuna (henk.koht mielipide) on se, että olisin mieluummin valinnut yrityksen, joka järjestää matkan pikkubussilla, tuo GTC:n bussi oli sellainen 60 paikkainen bussi. Pikkubussi on kätevämpi ja pienemmässä porukassa on kivempi matkustaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe