siivous ennen näyttöä!!

wittu sentään

Sovin vuokranantajan kanssa että asun tässä nykyisessä kämpässä vielä tämän kuukauden (elokuu)ja nyt jo pari päivää sitten soitettiin että viikon päästä olisi näyttö! En ehdi sitä ennen kovinkaan paljon täällä siivoamaan,onko se pakollista ennen näyttöä? Eikai mun tarvi kerta täälä vielä asun niin mikäs pakko mulla on, vielä siivota vai onko?? Kakki mun tavaratkin on täällä kämpässä vielä.

12

3927

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asisianajaja

      Ei tarvitse siivota. Voit olla ja elää poismuuttoon saakka ihan normaalisti.

    • -

      Ei tarvitse siivota, ja näyttöön ei olisi ollut pakko suostua.

    • sopu ja silleen

      Miten niin näyttöön ei ole pakko suostua? Tuoko se erityistä mielihyvää hankaloittaa muidenkin elämää eli senkin, joka etsii uutta asuntoa?
      Siivota ei tosiaan tarvitse.

    • vuokranantaja

      'Wittu sentään' voisi miettiä näyttö/siivousasiaa myös hieman vuokranantajan ja näytölle tulijoiden näkökulmasta. Tämä pohdinta toivottavasti tekee koko kysymyksen tarpeettomaksi. Koko maailma ei pyöri sinun napasi ympärillä. Tässä elämässä on hyvä ottaa muitakin huomioon.

      Kai olet itsekin joskus näytöllä käynyt asuntoa etsiessäsi: Olisiko kiva mennä katsomaan jotain sotkuista luukkua? Tai olisiko kiva vuokrata asunto näkemättä sitä kun hankala vuokralainen ei sitä suostu näyttämään. Huoneenvuokralaki velvoittaa vuokralaista sallimaan näytöt. Vuokrantajan ja vuokralaisen on yhteisesti sovittava sopivasta ajankohdasta.

      • ei voi vaatia

        Läpä läpä.

        Jos vuokranataja haluaa esitellä asuntoa siinä kunnossa kuin itse haluaa sen olevan, niin sitten hän kiltisti odottaa että asuto on hänen hallussaan ja esittelee vasta sitten.

        Vuokralaisen pitää sopia aika näytölle jos vuokranantaja haluaa, muttaa mitään erityistä siivousveolvoitetta ei voi toisen kotiin vaatia.

        Jos vuokrasuhde on sujunut kivasti, niin voihan sen kämpän siistiä ja antaa positiivisen kuvan mahdolliselle seuraavalle vuokralaiselle tai ostajalle.


    • ihme.väkeä..

      Ei tarvii siivota.
      Sotke lisää.
      Pyydä myös suositus vuokranantajaltasi.........

      Pakko on sopia näytöstä muutenhan ei voi löytää uutta vuokralaista.
      Tai sitten uusi laki että vuokralainen on velvollinen maksamaan myös muutosta seutaavan kuun vuokran, ei sitten häiritse näytöt.

      Ei tartte edes olla kotona näytöllä.

    • kamojalöytyyy

      Älä suotta.
      Ei kai kukaan edes odota, että vuokralaisella olisi siistiä.
      Joo, taitaa suurin osa teistä tosiaan siivota vasta silloin kun muuttaa pois?

    • kummaa sakkia

      SIIVOA!!!

      Pidin kerran näytön vuokralaisehdokkaille ja häpesin vuokralaiseni puolesta. Se on ollut ainoa kerta vuokranantajana, kun olen koskenut vuokratakuuseen.
      Tästä sotkuisesta esittelystä johtuen en katsonut ns. normaalia kulumista normaaliksi ja alensin palauttavaa summaa.

      Hän sai vuokralle tullakseen asua ilmaiseksi puolitoista viikkoa, kun en viitsinyt pyytää vajaata vuokraa. Olisi muistanut tämän asuntoesittelyssä.

      • Varasko olet?

        Jos näytössä on ollut sotkuista niin se ei ole peruste vakuudesta ottamiseen. Olet selkeästi varastanut vuokralaisesi rahoja.


      • kummaa sakkia
        Varasko olet? kirjoitti:

        Jos näytössä on ollut sotkuista niin se ei ole peruste vakuudesta ottamiseen. Olet selkeästi varastanut vuokralaisesi rahoja.

        Otin vain sen puolitoista viikkoa takaisin, jonka olin hänelle vuorasuhteen alussa antanut. Sen 10 päivän vuokran edestä napsaisin takaisin.
        Jatkossa hän tietää, että ei ole ilmaisia lounaita.
        Jos vuokranantaja on reilu, vuokralaisen tulisi olla lojaali.

        Mutta se oli vain yksi vuokralainen, joka oli sottainen. Hänen isänsäkin häpesi tytärtään ja isä kävikin tekemässä hyvän loppusiivouksen.


      • olet varas
        kummaa sakkia kirjoitti:

        Otin vain sen puolitoista viikkoa takaisin, jonka olin hänelle vuorasuhteen alussa antanut. Sen 10 päivän vuokran edestä napsaisin takaisin.
        Jatkossa hän tietää, että ei ole ilmaisia lounaita.
        Jos vuokranantaja on reilu, vuokralaisen tulisi olla lojaali.

        Mutta se oli vain yksi vuokralainen, joka oli sottainen. Hänen isänsäkin häpesi tytärtään ja isä kävikin tekemässä hyvän loppusiivouksen.

        Seli seli, laitonta se sitli oli.


      • Anonyymi
        olet varas kirjoitti:

        Seli seli, laitonta se sitli oli.

        Tässä taas yksi tän sortin vuokralainen... Toivottavasti omistaja ei koko kämppää sun jälkeesi joudu remontoimaan... Ei nimittäin ole laitonta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2743
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2330
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1847
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1715
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe