Niskavaivainen ja tyyny mukaan reissuun?

PP

Olemme lähdössä viikon lomamatkalle Etelä-Eurooppaan, mutta etukäteen jo hirvittää hotellin tyynyt, koska kärsin niskavaivoista ja sen aiheuttamasta migreenistä. Pari yötä vieraalla tyynyllä yleensä menee muitta mutkitta, mutta pitempi aika on jo sitte vähän liikaa niskalle.. Oma tukityyny ei taida oikein matkalaukkuun mahtua, ainakin jos meinaa jotai muutakin ottaa mukaan.. :)

Onko teillä kokemuksia, voiko noilla matkustamiseen tarkoitetuilla niskatyynyillä (ne C-malliset) nukkua myös sängyssä yöunia? Tai mites tällainen:

http://www.varuste.net/tuotetiedot2.php?_id=3208&nimi=Design Go Carry Cushion -matkatyyny

Noissa nyt olisi edes vähän tukea niskalle. Tai löytyykö muita suosituksia? Tempurin matkatyynyt taitavat olla vähän turhan hintavia?

Ei tämä muuten mitenkään elintärkeää ole, mutta en haluaisi kärsiä sitten päivittäisestä migreenistä kuitenkaan.. Ja huomauttelijat: ei, en peru matkaa asian tähden, joka mielestäni kuitenkin helposti järjestettävissä..vinkkejä vain haluaisin kuulla, kiitos.

8

1307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niskalenkki56

      Tyyny voi todellakin olla lomalla harminpaikka ja jos ja kun migreeni on pirullinen
      riesa,niin kannattaa ottaa mukaan oma tyyny.
      Itselläni on muutaman vuoden ajan ollut Tempurin-matkatyyny se on HYVÄ ,hinta
      on 94 euroa,mutta pieni hinta hyvästä unesta.Hyvin on laukkuun mahtunut,ei
      ongelmaa,vähemmän vaatetta mukaan ja vähemmän ostoksia .
      Hyvää matkaa,satsaa kunnon tyynyyn,vuosia kestää ja iloa tuottaa.

    • entäs tämä idea

      Onko matkakohde sellainen, ettet usko sieltä löytyvän tyynyä? Olen itse aika usein hankkinut itse matkakohteesta kaikenlaista, mitä olen havainnut hotellista puuttuvan tai mitä muuten olen huomannut tarvitsevani. Jos matkustat johonkin isohkoon kaupunkiin, jossa on normaalit ostosmahdollisuudet, niin tyynykin varmaan löytyy. Säästyt silloin sen kuljettamiselta menomatkalle, ja toisaalta onhan sekin mahdollista, että hotellin tyyny on tarpeeksi hyvä, jolloin huomaisit ottaneesi oman tyynyn suotta mukaan.

    • Koeuni

      Mitä jos kokeilisit sitä tyynyä kotona. Ei sitä kukaan muu voi tietää, mistä niskasi tykkää.

      • Anonyymi

        Tyyny voi olla hyvä kotona, mutta huono lomalla eri sängyssä. Tyynyn sopivuus on siis paljon kiinni siitä minkälainen sänky on.


    • Lari Ahola

      Tuo Tempurin matkatyyny ei paljon tilaa vie ja on ainakin minulla toiminut hyvin.
      Sellainen ihminen joka ei kärsi migreenistä tai niskavaivoista,ehkä hymähtää
      tälle tyyny- jutulle,mutta meille "kärsijöille" asia on vakava.
      Joku ehdotti tyynykauppaan menoa paikanpäällä,mutta tuskin kehtaan lähteä
      ensitöikseni tyynyä hakemaan,vaivattomampi ottaa oma mukaan laukkuun.
      Noita puhallettaviakin tyynyjä olen kokeillut,en ole oikein hyvää löytänyt.
      On minulla noita itsekeksimiä vaahtomuovistía "pötköjä" ollut mukana,mutta
      Tempurin jälkeen en ole muuta tarvinnut.

      • niin no joo

        "tuskin kehtaan lähteä ensitöikseni tyynyä hakemaan,vaivattomampi ottaa oma mukaan laukkuun"

        Varmasti se oma tyyny vaivattomampi on, mutta mitä tekemistä tyynyn ostamisella on kehtaamisen kanssa (vai tarkoittaako "kehdata" sinulla samaa kuin "viitsiä")? Senkun menet kauppaan kuten Suomessa ja pistät tyynyn kassiin. Ei sitä tarvitse kenellekään esitellä tai kuuluttaa muulle matkaseuralle etukäteen, että meikäläinen lähtee tästä ostamaan tyynyä...


      • Lari Ahola
        niin no joo kirjoitti:

        "tuskin kehtaan lähteä ensitöikseni tyynyä hakemaan,vaivattomampi ottaa oma mukaan laukkuun"

        Varmasti se oma tyyny vaivattomampi on, mutta mitä tekemistä tyynyn ostamisella on kehtaamisen kanssa (vai tarkoittaako "kehdata" sinulla samaa kuin "viitsiä")? Senkun menet kauppaan kuten Suomessa ja pistät tyynyn kassiin. Ei sitä tarvitse kenellekään esitellä tai kuuluttaa muulle matkaseuralle etukäteen, että meikäläinen lähtee tästä ostamaan tyynyä...

        Niin no joo...kehtaa=viitsiä,kyllä niin.
        Jos tulen majapaikkaani vaikka myöhään illalla,on minusta kätevämpi ottaa
        tyyny laukusta,kuin alkaa etsiä kauppaa.Siis oma tyyny ja nukun yön hyvin.
        Se on niin yksinkertaista.
        Enpähän tuota juurikaan selittele muille matkalaisille tekemisiäni,ja harvoin olen
        seuramatkalla,liikun paljon yksin tai kaksin.


    • wlokrlf.ä4

      kannattaa ripotella samat alotukset mahdollisimman moneen paikkaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      69
      3023
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      418
      2878
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      102
      2272
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      93
      2164
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1924
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1864
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1860
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      153
      1848
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      338
      1794
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1672
    Aihe